Komunikaty PR

Nowe menu KOKU Sushi - wege, premium, family

2020-07-13  |  01:00
Biuro prasowe
Do pobrania jpg ( 0.43 MB )

Mimo, że w branży gastronomicznej nadal panuje chaos, KOKU Sushi robi swoje. Jak zwykle z nastaniem ciepłego sezonu ogłasza nowe menu i zwycięzcę konkursu Best Restaurant, czyli najlepszy lokal w sieci. W tym roku wygrała Łomża.

W ramach konkursu KOKU Sushi wybiera ekipę, która najsolidniej pracowała przez cały sezon i osiągnęła najlepsze wyniki. Zwycięzca otrzymuje puchar, ale bardziej liczy się tytuł Best Restaurant, ponieważ wcale nie łatwo jest go zdobyć. Jury bierze pod uwagę opinie klientów, jakość dań i obsługi, a także zaangażowanie zespołu. Zdaniem właścicieli największej w Polsce sieci sushi barów działa to na partnerów motywująco, budzi ich pomysłowość i zdrową konkurencję, a tym samym korzystnie wpływa na rozwój całej sieci.

Best Restaurant jest w Łomży

Nagrodzony franczyzobiorca z Łomży Daniel Dąbkowski wypowiada się o swoim sukcesie skromnie:

Nie chodzi o fajerwerki. Powodzenie zapewnia regularność, powtarzalność, systematyczny rozwój i podnoszenie jakości, zauważanie i poprawianie niedociągnięć, a przede wszystkim codzienna dbałość o każdego klienta. Nie brzmi to spektakularnie, ale to właśnie daje efekt

- mówi Daniel Dąbkowski właściciel KOKU Sushi w Łomży

Więcej dobrych słów o zwycięzcy dorocznego konkursu ma współwłaściciel sieci Piotr Olechno.

Ta restauracja nie zniżkuje, nieustająco trzyma poziom i podnosi kwalifikacje kucharzy. Podczas audytów zdobywa największą liczbę punktów. Otrzymuje bardzo dobre recenzje od gości. Doceniliśmy też dbałość o lokal, który cały czas jest modernizowany i ulepszany-  wymienia Piotr Olechno. - Właściciel ciągle szuka nowych pomysłów. Kiedy w pandemii zaproponowaliśmy naszym partnerom długie trasy dowozów, był pierwszym, który przyłączył się do naszej akcji, i to z dużym powodzeniem.

Menu na czasie

Nowe menu zwykle jest przedstawiane podczas corocznego zjazdu franczyzobiorców. W tym roku z powodu pandemii ogłoszone zostało tylko w internecie. To moment finałowy pracy nad kartą, która trwa nawet pół roku. Poprzedza go wielomiesięczna analiza zachowań klientów, światowych trendów kulinarnych i statystyk z całej sieci. To co sprzedaje się gorzej wymieniane jest na nowe, bardziej aktualne propozycje. Karta nie może być ani zbyt długa, ani za krótka. Powstaje na podstawie rozważnych wyborów, by w menu znalazło się “top of the top”.

W karcie, która obowiązuje w KOKU Sushi od połowy czerwca najwyraźniej zarysowują się trzy trendy: wege, premium, family.

Położyliśmy nacisk na dania wegańskie i wegetariańskie. Powstała specjalna oferta dla tej grupy klientów. W każdej dziale menu - od przekąsek po desery - jest jakaś potrawa dla wegetarian czy wegan, bo takie jest oczekiwanie klientów - mówi  Urszula Olechno, współwłaścicielka sieci. - Rozwijamy też nurt sushi premium. To dania bardzo urozmaicone, gdzie przenikają  się różne struktury, obok siebie występują nieoczywiste smaki, dając bardzo ciekawy efekt. Inspirujemy się w tej kwestii kuchnią z różnych stron świata i eksperymentujemy. W premium dużą wagę przykłada się do prezentacji dania.

W nowym menu znalazła się też poszerzona oferta rodzinna. Skonstruowana została na podstawie analizy tego, co zamawiają rodziny przychodzące do Koku Sushi na obiad czy kolację, a jest ich coraz więcej. Zestawy są więc bogatsze, bardziej urozmaicone i zróżnicowane.

Nowe menu to też zmiany napojów. Z nastaniem lata zimowe grzańce czy ciepłe herbaty zastąpiły letnie lemoniady na bazie owoców oraz drinki takie jak  gruszkowe wino verde czy arbuzowe prosecco.

Trzy genialne rolki

Ambicją wielu franczyzobiorców KOKU Sushi jest wymyślenie nowego dania, które na stałe wejdzie do menu sieci. Wszyscy więc bardzo poważnie podchodzą do ogłaszanego przez markę konkursu "Nowe Inspiracje" na najlepsze rolki i dania kuchni japońskiej.


Nie jest niespodzianką, że laureatem I miejsca w tegorocznej edycji jest Grzegorz Cwalina,  sushi master w KOKU Sushi Łomża. Jest on autorem rolki uramaki łosoś unagi.


Strzałem w dziesiątkę było użycie słodkiego sosu unagi kabayaki oraz owinięcie rolki węgorzem usmażonym w japońskim cieście tempura, a połączenie z kawiorem dało zaskakującą chrupkość. Jest to nowość w naszym menu, można w niej odnaleźć smak umami - komentuje Mariusz Olechno, sushi chef w sieci KOKU Sushi.

Drugie miejsce zajął Krzysztof Giżewski z lokalu na białostockim Rynku, który stworzył uramaki rainbow. Kunszt wykonania tęczowej rolki zaskoczył oceniających. Połączenie łososia, tuńczyka, krewetki oraz sałatki z surimi wraz z egzotyczną marakują, dało efekt bomby smakowej. Wygląd drugiej jego rolki zgłoszonej do konkursu - uramaki z tatarem z tuńczyka i węgorzem w tempurze - jurorzy ocenili jako “kosmiczny”.

Nagroda za trzecie miejsce powędrowała do KOKU Sushi w Gnieźnie za sushi premium uramaki z tatarem z łososia i pikantnym tuńczykiem. Kapituła konkursu doceniła pomysłowe wykorzystanie papieru ryżowego do zwinięcia rolki, co wpłynęło na brawurową prezentację.

Konkurs “Nowe Inspiracje” to ukłon w stronę sushiloversów, którzy lubią być pozytywnie zaskakiwani, łakną nowych smaków i niebanalnych połączeń, ale przede wszystkim docenienie kreatywności kucharzy pracujących dla sieci.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym Biuro prasowe
2025-06-11 | 11:30

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

Już 1 października rusza w Polsce system kaucyjny. Aby odzyskać kaucję doliczoną do zakupu napoju w puszcze, konsumenci będą musieli spełnić kilka warunków. Inicjatywa
Styl życia „Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję
2025-04-22 | 13:00

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Z okazji Dnia Ziemi marka SodaStream przypomina, że zmiana może zacząć się od jednej decyzji – i jednej butelki wielorazowej. Nowa kampania „Zamień jednorazowe butelki na
Styl życia Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta
2025-02-27 | 15:00

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gwiazdy

Transport

Rośnie skala agresji na polskich drogach. Problemem jest nie tylko nadmierna prędkość, ale też jazda na zderzaku

Za kilka dni zaczynają się wakacje, czyli statystycznie najniebezpieczniejszy czas na drogach. Wśród głównych przyczyn takich zdarzeń na prostych odcinkach drogi są nadmierna prędkość i jazda na zderzaku. Zarządca autostrady A4 Katowice–Kraków w ramach kampanii „Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie” zwraca uwagę na zjawisko agresji na polskich drogach i przypomina, że bezpieczeństwo zaczyna się od osobistych decyzji kierowcy.

Muzyka

Alicja Węgorzewska: Czuję się ambasadorką polskiej kultury. Czasami dokonuję niepopularnych wyborów, ale moje pomysły są bardzo odkrywcze

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej została uhonorowana prestiżową nagrodą ShEO Awards 2025 w kategorii „Ambasadorka polskiej kultury” i jak podkreśla, w stu procentach na nią zasłużyła. Przyznawane przez tygodnik „Wprost” wyróżnienie trafia bowiem do kobiet, które zmieniają świat, a Alicja Węgorzewska czyni to od lat, nadając polskiej kulturze operowej zupełnie nowy wymiar. Tym razem szczególne uznanie otrzymała za stworzenie i rozwijanie Festiwalu Mozart Junior. W tym roku odbywa się już jego szósta edycja.