Nowy sezon w odmienionej przestrzeni w Centrum Praskim Koneser
Koneser, centrum kulturalno-rozrywkowe na warszawskiej Pradze, zapowiada aktywności na kolejny sezon. Ogólnodostępny Plac Konesera zaoferuje większe ogródki restauracyjne i nową aranżację trenów zielonych. To wyjście naprzeciw oczekiwaniom konsumentów, którzy preferują obecnie spędzanie czasu w przyjaznej i otwartej przestrzeni.
Centrum Praskie Koneser powiększa na Placu Konesera ogródki restauracyjne, które już niebawem będą miały powierzchnię aż 800 m2, mogącą bezpiecznie pomieścić nawet 500 osób. Odmieniona przestrzeń zostanie zagospodarowana zielenią. Nowa odsłona centralnego miejsca kompleksu to uzupełnienie pięciohektarowej powierzchni o rozwiązania pozwalające spędzać czas na świeżym powietrzu jeszcze większej liczbie osób. – Centrum Praskie Koneser to niewątpliwie kulturalno-rozrywkowe centrum Warszawy. Skorzystanie z doskonałych kawiarni i restauracji, kultury i usług to dla konsumentów, po okresie kwarantanny, niezwykle cenne elementy. Co jednak ważne, ludzie wolą przebywać w miejscach otwartych, takich jak m.in. Plac Konesera. Dlatego sprawiamy, aby nasza dostępna dla wszystkich przestrzeń była jeszcze bardziej zielona, przyjazna i radosna. – zaznacza Monika Piwońska Dyrektor Komercyjny Centrum Praskiego Koneser. Nowe, przestronne ogródki restauracyjne pozwolą na swobodniejsze spędzanie czasu. Z kolei otwarta przestrzeń Placu Konesera sprawia, że do restauracji wchodzi się z pominięciem zamkniętych, pośrednich pomieszczeń. Dla gości dostępne są również parkingi samochodowe i rowerowe, które ułatwiają korzystanie z transportu indywidualnego.
Otwarte przestrzenie nową formą spędzania czasu?
Działania Centrum Praskiego Koneser wpisują się w trend spędzania czasu na świeżym powietrzu. Jak bowiem ocenia Maciej Kłos, Dyrektor Naczelny International Business Advisors, firmy doradczej obsługującej rynek HoReCa, miejsca, które dysponują jedynie zamkniętymi powierzchniami muszą liczyć się ze zwiększonymi obawami klientów. – Otwarte lokalizacje przyciągają uwagę konsumentów w okresie wiosenno-letnim, a w tym sezonie będą one szczególnie oblegane, przede wszystkim ze względów epidemiologicznych. Dlatego branża handlowa i gastronomiczna musi się nie tylko dostosować do nowych realiów związanych z reżimem sanitarnym, ale także odpowiednio zagospodarować przestrzeń na zewnątrz. Większą popularnością będą się cieszyły miejsca, w których ludzie czują się bezpieczniej, takie jak przyuliczne sklepy i place miejskie – zaznacza Maciej Kłos.
Koneser z planami na wakacje
Centrum Praskie Koneser, oprócz nowej zieleni i ogródków restauracyjnych, latem stawia na bogatą ofertę kulturalno-rozrywkową na otwartym Placu Konesera. Wśród atrakcji nie zabraknie występów znanych teatrów dla dzieci i dorosłych, a także stref kreatywnych dla dzieci, gier podwórkowych, sztuki oraz przewodników miejskich, z którymi codziennie będzie można wyruszyć na zwiedzanie Pragi i Warszawy. Dostępne dla wszystkich będą również różnego rodzaju koncerty muzyczne na żywo. Pełna oferta Centrum Praskiego Koneser zostanie udostępniona na stronie internetowej oraz w portalach społecznościowych.
Centrum Praskie Koneser to najczęściej nagradzana inwestycja mixed-use w Polsce i serce odradzającej się warszawskiej Pragi. Usytuowane na terenie XIX-wiecznej fabryki wódki, przywróciło do życia zabytkowe budynki i stworzyło nowy punkt na stołecznej mapie rozrywkowej, gastronomicznej, muzealnej, kulturalnej i zakupowej. Tu można znaleźć wiele restauracji i barów z kuchnią z całego świata: Bombaj Masala, Zoni, WuWu Bistro, Ferment Praski, frankie’s, ORZO, Koneser Grill by Butchery & Wine, Bar Hotel Moxy, ¾ Koneser Bar, Syreni Śpiew, a także unikatowe sklepy i polskie marki, niedostępne w galeriach handlowych, tworzone przez rodzimych producentów, jak MUSCAT, Minty dot, Mydlarnia Cztery Szpaki czy Domkove. Centrum Praskie Koneser to laureat nagrody „Wdechy 2020” za próby pokazywania w miejscu komercyjnym sztuki niekomercyjnej.

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gwiazdy

Julia Kamińska: Elektrośmieci to duży problem. Sama mam w piwnicy zepsutą pralkę i muszę zorganizować jej wywóz
Piotr Zelt, Julia Kamińska i Klaudia Zioberczyk zauważają, że mimo wielu akcji informacyjnych i edukacyjnych nadal nie wszyscy Polacy zdają sobie sprawę z tego, że elektrośmieci, które nie są w odpowiedni sposób zutylizowane, stanowią ogromne zagrożenie dla środowiska. I choć istnieją różne możliwości przekazania zużytych, nieużywanych lub uszkodzonych urządzeń elektrycznych i elektronicznych do punktów zbiórki czy firm zajmujących się recyklingiem, to nie brakuje osób, które lekceważą wszelkie wytyczne i idą na łatwiznę. Wyrzucają takie sprzęty do zwykłych śmietników albo wywożą na przykład do lasu.
Problemy społeczne
37 proc. Ukraińców nie wie, jak zaszczepić dziecko w Polsce. Potrzebna większa edukacja w tym zakresie

Choć trzech na czterech uchodźców z Ukrainy darzy polski system ochrony zdrowia dużym zaufaniem, to 21 proc. z nich ma problem z zaufaniem do samych szczepień. To dlatego wiele ukraińskich mam podejmuje decyzję o nieszczepieniu dziecka. Dużym wyzwaniem jest więc zwiększanie ich świadomości na temat korzyści płynących ze szczepień dla zdrowia jednostek i całej populacji, a także wyjaśnianie wątpliwości związanych z ewentualnymi skutkami ubocznymi. Tę rolę edukacyjną musi wziąć na siebie polski personel systemu ochrony zdrowia.
Problemy społeczne
Muzea pomagają walczyć ze stereotypami i uprzedzeniami. To ważne dla zmieniającego się rynku pracy

Według NEMO, Sieci Europejskich Organizacji Muzealnych, społeczna rola muzeów wykracza daleko poza ich tradycyjne funkcje. W coraz bardziej spolaryzowanym świecie muzea mogą odgrywać kluczową rolę w promowaniu dialogu i spójności społecznej, zachęcać do dyskusji, mogą też pełnić rolę ośrodków integracji społecznej. Dzięki przybliżaniu obcych kultur mogą też zmienić spojrzenie na rynek pracy.