Komunikaty PR

Nowy wymiar działań CSR - warszawski deweloper posadzi hektar lasu

2022-03-04  |  15:00
Biuro prasowe

Działania na rzecz ekologii nabierają w dzisiejszych czasach coraz większego znaczenia. Dotyczy to wielu aspektów życia, od prostych form związanych z segregacją odpadów, oszczędnością wody i energii, po całkowitą zmianę świadomości ekologicznej i potrzebę prowadzenia szerszych działań mających pozytywny wpływ na środowisko. Przykładem tego typu inicjatywy jest akcja „Las Na Zawsze Profbud”, realizowana we współpracy z Fundacją Las Na Zawsze. Jej celem jest posadzenie hektara lasu.

Warszawski deweloper, firma Profbud nawiązał współpracę z Fundacją Las Na Zawsze. Ich wspólnym celem jest posadzenie 10 000 m2 lasu, który ze względu na szereg zabezpieczeń prawnych i formalnych będzie rósł wiecznie. Deweloper postanowił włączyć w inicjatywę również Klientów decydujących się na zakup mieszkania we wszystkich inwestycjach w sprzedaży.

 - Jako odpowiedzialny i świadomy deweloper doskonale zdajemy sobie sprawę, że to my tworzymy świat wokół siebie, dlatego musimy o niego dbać oraz nauczyć się żyć i współistnieć z otaczającą nas naturą. W ten sposób zrodziła się nasza wizja i zielona misja. Las Na Zawsze Profbud to akcja odpowiadająca na potrzeby dzisiejszego świata, organizowana we współpracy z Fundacją Las Na Zawsze. Naszym celem jest posadzenie aż 10 000 m2 lasu – to około 1800 sadzonek rdzennych gatunków, które będą żyć wiecznie dla nas i dla przyszłych pokoleń. W akcje postanowiliśmy włączyć również naszych Klientów – każdy z nich, który do końca marca kupi mieszkanie w naszych inwestycjach (niezależnie od ceny i metrażu) doda swoją „zieloną cegiełkę” i przyczyni się do powstania lasu. Zasada przeliczenia jest prosta: 1 mieszkanie = 250 m2 lasu, który ma istnieć na zawsze. Sadzenie odbędzie się na wiosnę tego roku. – mówi Anna Skotnicka-Ryś, Członek Zarządu, Dyrektor Działu Handlowego firmy Profbud.

Według badań jeden hektar lasu liściastego produkuje około 700 kg tlenu, który odpowiada dobowemu zapotrzebowaniu na tlen dla ponad 2 500 osób[1]. Sadzenie przy udziale Fundacji oraz pracowników firmy odbędzie się na początku kwietnia w miejscowości Podolany w województwie mazowieckim.

Współpraca obu podmiotów obejmuję również dalsze kroki z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu w służbie środowisku. Obie firmy mają w planach działania edukacyjne związane ze zwiększeniem świadomości ekologicznej i propagowaniem dobrych praktyk m.in. organizację warsztatów edukacyjnych oraz wspólne publikacje za pośrednictwem kanałów własnych.

                                                                                     ***

Profbud – firma deweloperska z polskim kapitałem stawiająca na najwyższą jakość realizowanych projektów mieszkaniowych. Spółka w ciągu ponad 11-lat działalności zrealizowała wiele innowacyjnych inwestycji w atrakcyjnych lokalizacjach. Do jednej z najbardziej ekologicznych należy budynek biurowy Vector+ mieszczący się na warszawskiej Woli z certyfikatem BREEAM Very Good. Najbliższe plany Spółki przewidują kolejne realizacje z różnych sektorów nieruchomości, charakteryzując się nowoczesnymi technologiami oraz unikatowymi ekologicznymi rozwiązaniami.

Więcej na www.lasnazawsze.profbud.info 


[1] https://www.poznan.lasy.gov.pl/swieto-drzewa

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia „Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję Biuro prasowe
2025-04-22 | 13:00

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Z okazji Dnia Ziemi marka SodaStream przypomina, że zmiana może zacząć się od jednej decyzji – i jednej butelki wielorazowej. Nowa kampania „Zamień jednorazowe butelki na
Styl życia Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta
2025-02-27 | 15:00

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona
Styl życia Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania
2025-02-19 | 13:30

Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania

Pokolenie Z wkroczyło na rynek pracy, wnosząc na niego świeżą energię, pomysły i… oczekiwania. A te determinują podejście pracodawców do szeroko pojętego zarządzania

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju

Z wielkim smutkiem przyjęliśmy wiadomość o śmierci Jadwigi Jankowskiej-Cieślak jednej z najbardziej wybitnych polskich aktorek. Z tej okazji pragniemy podzielić się z Państwem jednym z ostatnich wywiadów, jakich udzieliła naszej redakcji.

Zdrowie

Katarzyna Dowbor: Jak najszybciej muszę się zaszczepić przeciw kleszczowemu zapaleniu mózgu. Do tej pory zabezpieczałam przed tymi pasożytami tylko moje zwierzęta

Prezenterka przyznaje, że do tej pory nie zdawała sobie sprawy, że kleszczowe zapalenie mózgu to taka podstępna i groźna choroba. Jest ona wywoływana przez wirusa, który dostaje się do naszego organizmu w wyniku ukłucia przez kleszcza. Dlatego tak ważne jest, by przed tymi pajęczakami zabezpieczać nie tylko naszych pupili, ale także siebie. Katarzyna Dowbor już umówiła się na przyjęcie odpowiedniej szczepionki. Z danych opracowanych przez Ośrodek Badań Socjomedycznych Instytutu Stosowanych Nauk Społecznych UW wynika, że na taki krok decyduje się zaledwie co dziesiąty Polak.

Moda

Julia Kamińska: Założyłam sobie, że w tym roku nie będę kupować żadnych nowych ubrań. Z sukcesem sprzedaję też swoje rzeczy na popularnej platformie

Aktorka chętnie podjęła wyzwanie „no-buy 2025” i jak zapewnia, w tym roku nie zamierza kupować żadnych nowych ubrań. Poza tym systematycznie „wietrzy” swoją szafę i te rzeczy, które już nie są jej potrzebne, sprzedaje przez internet albo oddaje znajomym. Julia Kamińska zaznacza też, że kompletując stylizację na czerwony dywan, stara się nie wydawać pieniędzy na nowe ubrania. Najpierw zagląda do garderoby, by znaleźć w niej coś, co można ponownie wykorzystać.

Infrastruktura

Mazowsze turystycznie radzi sobie lepiej niż przed pandemią. Odwiedzających przyciąga już nie tylko Warszawa

Województwo mazowieckie jest liderem pod względem liczby turystów. W ubiegłym roku odwiedziło je prawie 7 mln gości. I choć lokomotywą ruchu turystycznego pozostaje Warszawa, to coraz więcej osób wybiera zwiedzanie regionu w wolniejszym tempie niż w stolicy i bliżej natury. Mazowsze od lat postrzegane było jako idealny kierunek na mikrowyprawę, ale teraz przybywa osób, które chcą się tu zatrzymać na dłużej niż 1–2 dni.

Nasza strona używa cookies między innymi w celu gromadzenia statystyk oraz prawidłowego funkcjonowania serwisu. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przegladarki oznacza, że ciasteczka będa zapisywane na Twoim urządzeniu. Pamietaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Kliknij tutaj aby zamknąć