Nowy wymiar działań CSR - warszawski deweloper posadzi hektar lasu
Działania na rzecz ekologii nabierają w dzisiejszych czasach coraz większego znaczenia. Dotyczy to wielu aspektów życia, od prostych form związanych z segregacją odpadów, oszczędnością wody i energii, po całkowitą zmianę świadomości ekologicznej i potrzebę prowadzenia szerszych działań mających pozytywny wpływ na środowisko. Przykładem tego typu inicjatywy jest akcja „Las Na Zawsze Profbud”, realizowana we współpracy z Fundacją Las Na Zawsze. Jej celem jest posadzenie hektara lasu.
Warszawski deweloper, firma Profbud nawiązał współpracę z Fundacją Las Na Zawsze. Ich wspólnym celem jest posadzenie 10 000 m2 lasu, który ze względu na szereg zabezpieczeń prawnych i formalnych będzie rósł wiecznie. Deweloper postanowił włączyć w inicjatywę również Klientów decydujących się na zakup mieszkania we wszystkich inwestycjach w sprzedaży.
- Jako odpowiedzialny i świadomy deweloper doskonale zdajemy sobie sprawę, że to my tworzymy świat wokół siebie, dlatego musimy o niego dbać oraz nauczyć się żyć i współistnieć z otaczającą nas naturą. W ten sposób zrodziła się nasza wizja i zielona misja. Las Na Zawsze Profbud to akcja odpowiadająca na potrzeby dzisiejszego świata, organizowana we współpracy z Fundacją Las Na Zawsze. Naszym celem jest posadzenie aż 10 000 m2 lasu – to około 1800 sadzonek rdzennych gatunków, które będą żyć wiecznie dla nas i dla przyszłych pokoleń. W akcje postanowiliśmy włączyć również naszych Klientów – każdy z nich, który do końca marca kupi mieszkanie w naszych inwestycjach (niezależnie od ceny i metrażu) doda swoją „zieloną cegiełkę” i przyczyni się do powstania lasu. Zasada przeliczenia jest prosta: 1 mieszkanie = 250 m2 lasu, który ma istnieć na zawsze. Sadzenie odbędzie się na wiosnę tego roku. – mówi Anna Skotnicka-Ryś, Członek Zarządu, Dyrektor Działu Handlowego firmy Profbud.
Według badań jeden hektar lasu liściastego produkuje około 700 kg tlenu, który odpowiada dobowemu zapotrzebowaniu na tlen dla ponad 2 500 osób[1]. Sadzenie przy udziale Fundacji oraz pracowników firmy odbędzie się na początku kwietnia w miejscowości Podolany w województwie mazowieckim.
Współpraca obu podmiotów obejmuję również dalsze kroki z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu w służbie środowisku. Obie firmy mają w planach działania edukacyjne związane ze zwiększeniem świadomości ekologicznej i propagowaniem dobrych praktyk m.in. organizację warsztatów edukacyjnych oraz wspólne publikacje za pośrednictwem kanałów własnych.
***
Profbud – firma deweloperska z polskim kapitałem stawiająca na najwyższą jakość realizowanych projektów mieszkaniowych. Spółka w ciągu ponad 11-lat działalności zrealizowała wiele innowacyjnych inwestycji w atrakcyjnych lokalizacjach. Do jednej z najbardziej ekologicznych należy budynek biurowy Vector+ mieszczący się na warszawskiej Woli z certyfikatem BREEAM Very Good. Najbliższe plany Spółki przewidują kolejne realizacje z różnych sektorów nieruchomości, charakteryzując się nowoczesnymi technologiami oraz unikatowymi ekologicznymi rozwiązaniami.
Więcej na www.lasnazawsze.profbud.info
[1] https://www.poznan.lasy.gov.pl/swieto-drzewa

Nakręć mile, nie promile. Rusza dziewiąta edycja kampanii Trzymaj Pion

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany
Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.
Media i PR
Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.
Moda
Qczaj: Kiedyś na każde wyjście musiałem kupić sobie coś nowego. Teraz już nie chcę kupować kolejnych garniturów, by potem wyrzucać je na śmietnik

Zdaniem trenera, by zadbać o środowisko naturalne i zmniejszyć ilość odpadów, trzeba chociażby zrezygnować z impulsywnych zakupów w sklepach z odzieżą i w modzie postawić na bardziej zrównoważone rozwiązania. Qczaj zachęca więc do zmiany nawyków i refleksji nad własnymi potrzebami. Najpierw bowiem powinniśmy ocenić, czy dany zakup naprawdę jest konieczny, czy może w szafie mamy już podobną rzecz, którą z powodzeniem można ponownie wykorzystać. On sam, na przekór nieprzychylnym komentarzom i krytyce internautów, kilka razy założył już ten sam garnitur i znów za jakiś czas zamierza się w nim pokazać.