Komunikaty PR

O powodach braku poczucia kobiecości wśród Polek

2022-12-14  |  09:00
Biuro prasowe

Polki i Polacy postrzegają kobiecość przez pryzmat zarówno cech wewnętrznych, takich jak osobowość i charakter, a także zewnętrznych związanych z wyglądem. Utarte w społeczeństwie przekonania, będące silnie zakorzenionymi stereotypami, mają wpływ na poziom poczucia kobiecości przez Polki. Wyniki badania przeprowadzonego przez Instytut Badawczy SW Research jasno pokazują, że tylko 38% kobiet w społeczeństwie polskim czuje się zdecydowanie kobieco. O powodach niskiego poczuciach kobiecości mowa w ogólnopolskiej, społecznej kampanii marki Gatta pt. “Kobiecość to ja”. 

 

Dlaczego kobiety w społeczeństwie polskim nie czują się kobieco? Deklarowane przez Panie powody niskiego poziomu lub braku postrzegania siebie w kategorii kobiecej kobiety można, podobnie jak w przypadku ogólnego postrzegania kobiecości w społeczeństwie, rozróżnić na te determinowane przez cechy zewnętrzne jak i wewnętrzne. Najczęściej wskazywanym powodem jest niezadowolenie z własnego wyglądu, tak podkreśla 24% Pań. W kategorii cech zewnętrznych 20% tłumaczy, że ich kobiecość zachwiana jest z powodu nadwagi, 17% sugeruje, że jest to wynik zaniedbania, a dla 5% przyczyną jest wygląd ciała po ciąży. Problem stanowi również niska samoocena, którą deklaruje 22% kobiet w społeczeństwie polskim.  

Niemniej, poczucie kobiecości wśród Polek zmienia się wraz z wiekiem - im starsza jest kobieta, tym częściej określa siebie jako kobiecą. Nie tylko wiek jest czynnikiem determinującym poczucie kobiecości w naszym społeczeństwie. Z deklaracji Pań wynika, że otrzymane od innych osób komplementy pozytywnie wpływają na ich poczucie wartości. Ważnym czynnikiem jest również samopoczucie, a także satysfakcja z życia - im większy jej poziom, tym Panie czują się bardziej kobieco, niezależnie od wyglądu czy ubioru. - Chciałabym, aby coraz więcej nas, czyli kobiet, z większą śmiałością potrafiło powiedzieć, że czuje się kobieco. Doskonale wiem, że wcale nie jest to proste, ponieważ wciąż silnie zarysowane są w naszym społeczeństwie przekonania o kobiecości, jednak to nasza rola i zadanie, aby zmieniać myślenie i obalać utarte stereotypy. Po to właśnie powstała kampania “Kobiecość to ja” - aby pokazywać Paniom, ale również Panom, że każda kobieta jest kobiecą i nie istnieje jedyna słuszna definicja kobiecości, podkreśla Małgorzata Barton, marketing manager marki Gatta. Dodaje, sprawienie komplementu nic nie kosztuje, wymaga jedynie odrobinę chęci. Dlaczego więc nie powiedzieć naszym bliskim kobietom, że do twarzy im w sukience, że wykonują fantastyczną pracę lub inspirują nas do działania? Ten przekaz kieruję do wszystkich, kobiety mogą otrzymywać komplementy nie tylko od mężczyzn, kobieta kobieca również może powiedzieć coś miłego do swojej bliskiej koleżanki czy siostry. 

 

Jak wynika z przeprowadzonego w tym roku badania, Polki nie czują się kobiece w zakresie zarówno cech zewnętrznych (wyglądu), jak i wewnętrznych (samooceny). Poprzez kampanię “Kobiecość to ja” marka Gatta zwraca uwagę całego społeczeństwa, że definicji kobiecości jest tyle ile osób na świecie, co oznacza, że każda kobieta zasługuje by być określana mianem kobiecej.  

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia „Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję Biuro prasowe
2025-04-22 | 13:00

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Z okazji Dnia Ziemi marka SodaStream przypomina, że zmiana może zacząć się od jednej decyzji – i jednej butelki wielorazowej. Nowa kampania „Zamień jednorazowe butelki na
Styl życia Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta
2025-02-27 | 15:00

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona
Styl życia Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania
2025-02-19 | 13:30

Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania

Pokolenie Z wkroczyło na rynek pracy, wnosząc na niego świeżą energię, pomysły i… oczekiwania. A te determinują podejście pracodawców do szeroko pojętego zarządzania

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju

Z wielkim smutkiem przyjęliśmy wiadomość o śmierci Jadwigi Jankowskiej-Cieślak jednej z najbardziej wybitnych polskich aktorek. Z tej okazji pragniemy podzielić się z Państwem jednym z ostatnich wywiadów, jakich udzieliła naszej redakcji.

Moda

Krzysztof Skórzyński: Lubimy mówić, że dbamy o środowisko i dajemy rzeczom drugie życie. A potem idziemy do galerii i kupujemy nowe ubrania

Z obserwacji dziennikarza wynika, że choć niektóre firmy promują swoje działania i produkty jako ekologiczne, to zdarza się, że rzeczywistość jest zgoła inna. Podobnie jest z  osobami z naszego otoczenia. Bywa, że głośno mówią o recyklingu, a jednocześnie ślepo gonią za modą i wciąż kupują nowe ubrania, dodatki czy elementy wyposażenia wnętrz. Krzysztof Skórzyński i Kajra zapewniają jednak, że zależy im na tym, by nie zanieczyszczać środowiska kolejnymi odpadami, dlatego są zwolennikami ponownego wykorzystywania różnych rzeczy.

Ochrona środowiska

Rynki materiałów biodegradowalnych i biopochodnych będą rosły w szybkim tempie. W Polsce dopiero raczkują

Rynek biodegradowalnych tworzyw sztucznych do 2031 roku ponad trzykrotnie zwiększy swoje obroty. Również tworzywa biopochodne są coraz częściej rozwijane i wykorzystywane. Choć rynki na świecie notują dynamiczny rozwój, napędzany nie tylko świadomością klientów, ale też surowymi przepisami środowiskowymi, w Polsce ten potencjał jest wykorzystywany szczątkowo. Tymczasem biotworzywa mogą z powodzeniem zastąpić większość materiałów syntetycznych.

Muzyka

Marta Wiśniewska: Konkurs Eurowizji jest odrobinę polityczny i tam są różne dziwne sytuacje. Mam jednak nadzieję, że Justyna Steczkowska rozwali system

Wokalistka zapewnia, że mocno kibicuje Justynie Steczkowskiej w drodze po zwycięstwo w 69. Konkursie Piosenki Eurowizji w Szwajcarii. I choć te zmagania mają drugie dno i nie zawsze liczą się tylko umiejętności wokalne reprezentantów poszczególnych krajów, to Marta Wiśniewska wierzy, że talent i potencjał polskiej gwiazdy będą ponad wszelkimi podziałami. Tancerka zaznacza też, że ona sama nie wzięłaby udziału w tym konkursie.