Komunikaty PR

O wewnętrznej kobiecości w najnowszej kampanii marki Gatta

2022-10-04  |  13:30
Biuro prasowe

Kobieta jest kobiecą, gdy dominującą cechą jej charakteru jest m.in. delikatność - tak deklaruje 91% kobiet oraz 86% mężczyzn. Z badania przeprowadzonego przez Instytut Badawczy SW Research na zlecenie marki Gatta jasno wynika, że obydwie płcie wewnętrzne cechy charakteru kobiet postrzegają przez pryzmat społecznych stereotypów. O tym, jaką rolę pełnią zachowanie czy indywidualne uwarunkowania osobowości przy definiowaniu wewnętrznej kobiecości, mowa w ogólnopolskiej, społecznej kampanii “Kobiecość to ja” marki Gatta.

 

Społeczeństwo deklaruje wyraźny podział cech wewnętrznych u kobiet na te bardziej i mniej kobiece, tak wynika z przeprowadzonego w maju 2022 roku badania opinii na zlecenie marki Gatta. Jakie cechy kojarzone są przez Polki i Polaków z kobiecością? Większość społeczeństwa zgodnie postrzega kobiecość przez pryzmat wrażliwości oraz, jak sądzi 89% respondentek i 84% respondentów, troskliwości. Oznacza to, że dla Polek i Polaków kobieta jest kobiecą, gdy sposobem jej zachowania, działania lub myślenia kierują delikatność, wrażliwość oraz troskliwość, czyli stereotypowo utarte w społeczeństwie cechy “typowo kobiece”.

Jakie cechy charakteru są zatem według polskiego społeczeństwa przejawem braku kobiecości? Dla 18% kobiet oraz 32% mężczyzn cechą zdecydowanie niekobiecą jest dominacja, podobnie jak w przypadku siły, co deklaruje 13% respondentek oraz 37% respondentów. Dodatkowo, według 6% Polek i 22% Polaków odwaga kobiety jest przejawem braku jej kobiecości. - Warto zwrócić uwagę, że nasze społeczeństwo nie jest już tak zgodne w postrzeganiu cech wewnętrznych jako niekobiecych, jak w przypadku deklaracji o cechach będących przejawem kobiecości. To mężczyźni są bardziej przekonani, że o kobiecie, która wyróżnia się siłą czy odwagą nie można powiedzieć, że jest kobieca. Może to wynikać z faktu, że wyróżnione w badaniu cechy “niekobiece” w społeczeństwie polskim stereotypowo wiązane są z wizerunkiem mężczyzny - tłumaczy Edward Korbel, socjolog i badacz Instytutu Badawczego SW Research. Dodaje, w moim odczuciu kobiety i mężczyźni mają zdecydowanie więcej cech wspólnych, jeśli mowa np. o sposobach zachowania. Nie powinniśmy doszukiwać się różnic, dokonywać podziałów i przypisywać osoby do stworzonych przez społeczeństwo kategorii, tylko na podstawie cech charakteru.

Poprzez kampanię “Kobiecość to ja” marka Gatta podkreśla, że sprzeciwia się stereotypowym ujęciom kobiecości, jakie są obecne w naszym społeczeństwie. - Mówimy głośno NIE przyjętym w społeczeństwie stereotypom. Odwaga, siła, dominacja to pozytywne cechy wewnętrzne, dlaczego więc mają ujmować kobiecie jej kobiecość? Chcemy uświadamiać społeczeństwo, że kobiecość nie ma granic, a wszystkie kobiety, mimo odmienności i różnorodności, zasługują by być określane jako kobiece, tłumaczy Małgorzata Barton, Marketing Manager marki Gatta.

Badanie opinii przeprowadzone na zlecenie marki Gatta pokazuje, że kobiecość wciąż określana jest przez pryzmat stereotypowych cech wewnętrznych. Niemniej, powinniśmy pamiętać, że to czy kobieta jest troskliwa, wrażliwa albo silna jest przejawem charakteru czy zachowania w różnych sytuacjach, które nie powinny wpływać na postrzeganie jej osoby przez społeczeństwo.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym Biuro prasowe
2025-06-11 | 11:30

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

Już 1 października rusza w Polsce system kaucyjny. Aby odzyskać kaucję doliczoną do zakupu napoju w puszcze, konsumenci będą musieli spełnić kilka warunków. Inicjatywa
Styl życia „Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję
2025-04-22 | 13:00

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Z okazji Dnia Ziemi marka SodaStream przypomina, że zmiana może zacząć się od jednej decyzji – i jednej butelki wielorazowej. Nowa kampania „Zamień jednorazowe butelki na
Styl życia Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta
2025-02-27 | 15:00

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Podróże

Problemy społeczne

Stres w życiu zawodowym może działać destrukcyjnie. O profilaktykę muszą zadbać zarówno pracownicy, jak i pracodawcy

Co czwarty Polak doświadcza w pracy wysokiego lub bardzo wysokiego stresu, a trzech na czterech pracowników znajduje się w stresowej sytuacji zawodowej przynajmniej raz w tygodniu – wynika z badań Instytutu Psychologii Stresu. Najwyższy poziom częstego stresu dotyczy kobiet i pracowników powyżej 55. roku życia. To grupy najbardziej narażone na poczucie przeciążenia obowiązkami zawodowymi, co odbija się na ich zdrowiu fizycznym i psychicznym, a w kontekście społecznym niesie ze sobą poważne skutki ekonomiczne. W Unii Europejskiej stres zabija rocznie nawet 10 tys. osób.

Gwiazdy

Maciej Dowbor: Ostatnio kupiłem zdalnie sterowane motorówki dla córki. Ten wspólnie spędzony czas pozwala oderwać dzieci od smartfonów

Zdaniem prezentera nawet niepozorny gadżet może pomóc w budowaniu relacji ze swoimi pociechami i tworzeniu pięknych wspomnień. On sam przekonał się o tym, kiedy jego siedmioletnia córka chętnie zaczęła się bawić małymi, zdalnie sterowanymi motorówkami. Teraz kolekcja systematycznie się powiększa, a w zabawie bierze udział cała rodzina.