Komunikaty PR

Ochrona środowiska coraz ważniejsza dla konsumentów.

2021-08-03  |  07:00
Biuro prasowe

Świadomość konsumentów dotycząca ekologii nieustannie rośnie. Zwracamy na przykład uwagę na to, czy opakowanie produktu nadaje się do recyklingu lub z niego pochodzi. Takie zmiany postaw szczególnie cieszą producentów, dla których ochrona środowiska stanowi priorytet i którzy podejmują w tym zakresie różnorodne działania.

 

Jak wynika z badania Climate Change, przeprowadzonego przez Havas Media Group[1], wyzwania związane ze zmianami klimatu pozostają dla Polaków istotne, nadal wyrażają oni zaniepokojenie m.in. rosnącą ilością odpadów. Istotnie wzrosła świadomość Polaków co do wpływu ich samych oraz społeczeństwa na te problemy, dlatego chętnie wdrażają oni przyjazne środowisku nawyki do swojego codziennego życia. Jakie działania na co dzień podejmują?

 

Po pierwsze Polacy przywiązują uwagę do opakowań produktów. W badaniu przeprowadzonym przez Ipsos w 2020 r. na zlecenie producenta naturalnej wody mineralnej Nałęczowianka 56% respondentów deklarowało, że nie kupi produktu, jeśli podejrzewa, że jego opakowanie mogłoby negatywnie wpłynąć na środowisko, a 87% chętnie kupiłoby dla siebie wodę w butelce wykonanej z materiału z recyklingu. Niemal wszyscy (91%) badani wskazali również, że ważna jest dla nich segregacja odpadów. To dobra wiadomość, gdyż dzięki prawidłowemu sortowaniu odpady mają szansę trafić do recyklingu i zyskać „drugie życie” (jeżeli bowiem zmieszamy np. tłuste resztki z papierem, zostanie on zanieczyszczony i nie będzie nadawać się do ponownego przetworzenia). To szczególnie ważne, gdyż wykorzystywanie np. plastiku z recyklingu ma wiele korzyści – pozwala ograniczyć zużycie nowego plastiku, zmniejszyć ilość odpadów, oszczędzać zasoby naturalne… Na przykład tona przetworzonego plastiku PET, służącego do produkcji butelek, przyczynia się redukcji emisji dwutlenku węgla o 2 tony[2], a tona przetworzonego tworzywa PE, stosowanego do produkcji folii zbiorczych – o 2,5 tony[3].

 

Ponadto w ww. badaniu przeprowadzonym przez Havas 56% Polaków wskazało, że ogranicza liczbę śmieci w domu i w pracy, a 62% stara się brać jak najmniej plastikowych toreb w sklepie. Czasami zdarza się jednak, że nie mamy przy sobie materiałowej torby na zakupy i jesteśmy zmuszeni wziąć nową plastikową – wtedy warto rozważyć jej ponowne wykorzystanie.

 

Można również zaobserwować pozytywny trend dzielenia się wiedzą z innymi. W ww. badaniu przeprowadzonym przez Havas 42% Polaków zadeklarowało, że rozmawia z rodziną i znajomymi o kwestiach związanych z ochroną środowiska, a według Ipsos 69% edukuje swoje dzieci na ten temat. Takie wzajemne zaszczepianie w sobie proekologicznych postaw poprzez wymienianie się ciekawostkami i wskazówkami może przynieść naprawdę wymierne efekty w przyszłości. Warto jednak nie oczekiwać od siebie, że będziemy od razu idealni pod tym względem, za to wdrażać kolejne nawyki stopniowo, by nie doprowadzić do spadku motywacji i zniechęcenia.

 

Rosnąca świadomość ekologiczna wśród konsumentów szczególnie cieszy firmy, którym ochrona środowiska również nie jest obojętna i którzy prowadzą w związku z tym różne działania, także edukacyjne. Producenci sięgają w tym celu po coraz bardziej kreatywne rozwiązania. Na przykład z inicjatywy marki naturalnej wody mineralnej Nałęczowianka w Warszawie powstał artystyczny mural przy użyciu fotokatalitycznych farb pochłaniających zanieczyszczenia. Do 15 sierpnia br. będzie zdobił ścianę budynku przy skrzyżowaniu przy ulicy Jaworzyńskiej 9 – jednym z najruchliwszych w stolicy, przez które każdego miesiąca przejeżdża ponad 2,5 miliona samochodów.

 

Autorką projektu jest ilustratorka i projektantka graficzna Pola Augustynowicz. Na muralu oprócz pięknej ilustracji zamieszczono także podziękowania skierowane do konsumentów, którzy segregują odpady, gdyż to właśnie dzięki takim działaniom butelki wody Nałęczowianka mają szansę dostać „drugie życie”. Już teraz butelki dla wszystkich niegazowanych formatów marki (również napojów funkcjonalnych NAŁ+) powstają w połowie z przetworzonego tworzywa. Co więcej, marka Nałęczowianka do pakowania butelek w zgrzewki wykorzystuje folię wyprodukowaną w 50% z plastiku z recyklingu.  Nestlé Waters, w portfolio którego znajduje się marka Nałęczowianka, na tym jednak nie poprzestaje i ma ambitne cele: do 2030 roku chce odzyskiwać tyle butelek, ile wprowadza na rynek, a do 2025 roku o 1/3 ograniczyć zużycie pierwotnych tworzyw sztucznych, w tym zwiększyć udział PET z recyklingu we wszystkich butelkach do 50%. Firma aktywnie działa także na rzecz wprowadzenia systemu depozytowego w Polsce, obejmującego butelki PET.

 


[1] Badanie przeprowadzone w 2020 r. na reprezentatywnej próbie Polaków.

[2] Dane z rynku francuskiego od Citeo, instytucji zajmującej się gospodarką odpadami.

[3] Dane od RKW Group, producent folii z tworzyw sztucznych.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia Nakręć mile, nie promile. Rusza dziewiąta edycja kampanii Trzymaj Pion Biuro prasowe
2025-07-21 | 09:00

Nakręć mile, nie promile. Rusza dziewiąta edycja kampanii Trzymaj Pion

Tegoroczne hasło kampanii prowadzonej przez Grupę Żywiec „Nakręć mile, nie promile” ma zachęcić użytkowników jednośladów do odpowiedzialności za
Styl życia Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym
2025-06-11 | 11:30

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

Już 1 października rusza w Polsce system kaucyjny. Aby odzyskać kaucję doliczoną do zakupu napoju w puszcze, konsumenci będą musieli spełnić kilka warunków. Inicjatywa
Styl życia „Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję
2025-04-22 | 13:00

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Z okazji Dnia Ziemi marka SodaStream przypomina, że zmiana może zacząć się od jednej decyzji – i jednej butelki wielorazowej. Nowa kampania „Zamień jednorazowe butelki na

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Mika Urbaniak: Dążę do tego, by żyć w autentyczności. Stawiam więc granice w relacjach z innymi

Wokalistka podkreśla, że życie w zgodzie z własnym wnętrzem wymaga nie tylko autorefleksji, ale także odważnego wyrażania siebie i dbania o własne potrzeby. Taki sposób funkcjonowania pomaga utrzymać komfort emocjonalny, pozwala maksymalnie wykorzystać drzemiący w nas potencjał i jest fundamentem szczęśliwego życia. Mika Urbaniak zwraca też uwagę na konieczność wyznaczania granic w relacjach z innymi i budowanie zdrowych relacji.

Ochrona środowiska

Mężczyźni generują dużo wyższy ślad węglowy z transportu i konsumpcji niż kobiety. Główne powody to spożycie czerwonego mięsa i jazda samochodem

Ślad węglowy generowany przez kobiety, liczony na podstawie diety i wykorzystania środków transportu, jest o jedną czwartą niższy w porównaniu do mężczyzn – donoszą francuscy i brytyjscy naukowcy na podstawie badań przeprowadzonych we Francji. Nawet po skorygowaniu wyników, na przykład o różnice płciowe w zapotrzebowaniu na kalorie, luka pozostaje bardzo duża. Tym, co w większości odpowiada za te różnice, są czerwone mięso i samochody – oba wysokoemisyjne i oba powiązane ze stereotypowym wizerunkiem mężczyzny.

Gwiazdy

Marcelina Zawadzka: Kiedyś sama decydowałam o swoim życiu i nie byłam od nikogo zależna. Teraz już przy opiece nad synkiem jestem zdana na pomoc innych

Prezenterka przyznaje, że bycie mamą to ciągłe wykraczanie poza swoją strefę komfortu, bo od momentu narodzin dziecka jest się całkowicie odpowiedzialnym za tę małą istotę i trzeba ustawić wszystko pod jej potrzeby. Każdego dnia macierzyństwo uczy ją pokory i pokazuje, że nie na wszystko ma wpływ i nie wszystkiemu jest w stanie zapobiec. Często nie pozostaje nic innego, jak przyjąć trudne doświadczenia i wyciągnąć z nich odpowiednią lekcję. Marcelina Zawadzka zdradza, że jej dziewięciomiesięczny syn już stawia pierwsze kroki i jest niezwykle ciekawy świata. Czasami towarzyszy jej także w pracy.