Komunikaty PR

Odnawiają stare rowery i przekazują potrzebującym

2021-10-05  |  01:00
Biuro prasowe
Do pobrania jpg ( 0.26 MB )

Fundacja OddajRower od czterech lat naprawia i serwisuje w Białymstoku podarowane jej przez ludzi stare rowery. Odrestaurowane jednoślady przekazuje tym, których na ich kupno nie stać. Teraz chce rozszerzyć ideę na całą Polskę. Pierwszych 300 osób, które wesprze inicjatywę w nagrodę dostanie wieszak na rower od alu-frost.

- Na początku miała to być jednorazowa akcja. Pomysł był prosty. Zaapelowaliśmy do białostoczan, by przekazali nam zagracające piwnice i mieszkania, nieużywane już lub zepsute rowery. My je odnowiliśmy i podarowaliśmy potrzebującym: dzieciom z domów dziecka i ośrodków opiekuńczych, podopiecznym organizacji zajmujących się rodzinami o niższym statusie materialnym - opowiada Tomasz Gosk z Fundacji OddajRower. - Okazało się jednak, że zainteresowanie tematem i zapotrzebowanie przerosło nasze wyobrażenia. Postanowiliśmy więc, że działamy długofalowo. Teraz do inicjatywy dołączają kolejne miasta z całego kraju. Spodziewamy się, że finalnie zbiórkę rowerów będziemy prowadzić w 10 dużych aglomeracjach w Polsce, m.in. w Warszawie, Łodzi, Lublinie.

Zbiórka na części

Fundacji udało się zaangażować w przedsięwzięcia serwisy rowerowe z tych miast. Wszyscy działają na zasadzie non profit, np. nie pobierają opłat za robociznę. Organizatorzy potrzebują tylko środków na części do rowerów. By je pozyskać Fundacja uruchomiła zbiórkę na platformie https://zrzutka.pl/yr8bbh .

Zamierza wyremontować 600 rowerów. Szacuje, że na nowe części do każdego wyda średnio 100 zł. Potrzebuje więc ok 60 tys. zł. Równoległe szuka sponsorów, którzy wesprą akcję, także wśród największych rowerowych firm. Szykuje niespodzianki.

Dla pierwszych 300 osób, które zadeklarują, że przekażą nam swój jednoślad mamy w prezencie designerskie wieszaki na rower, które przekazała nam firma alu-forst z Sowlan.

- mówi Tomek Gosk.

Wieszak na rower od alu-frost

Alu-frost to znany producent akcesoriów samochodowych, ale ostatnim jego hitem ofertowym są właśnie wieszaki na rower.  Jest to zestaw składający się dwóch podpór na koła i wieszaka na pedał (plus akcesoria do montażu). Elementy mają dekoracyjny rowerowy motyw. Są niewielkie i dyskretne, a jednocześnie bardzo solidne. Jak wyglądają można zobaczyć na stronie: https://alaser.pl/produkty/1741-wieszak-na-rower.html?fbclid=IwAR394Ag72QXIw9fVnFWOTsOnfX9oX4HDm-JgRDNjC49T2t7IQFJ_2pSxoFI

Przede wszystkim jednak cała konstrukcja wieszaka jest bardzo wytrzymała - dodaje Piotr Świrko, prezes alu-frost. - Udźwignie nawet 25 kilo, a nawet więcej. Można go dopasować zarówno do rozmiarów roweru jak i do rodzaju ściany. Na dodatek jest po prostu ładny. Jeżeli ktoś ma małą piwnicę, lub niewielką komórkę lokatorską, albo po prostu chce mieć porządek w przestronnym garażu to ten wieszak jest świetnym rozwiązaniem.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym Biuro prasowe
2025-06-11 | 11:30

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

Już 1 października rusza w Polsce system kaucyjny. Aby odzyskać kaucję doliczoną do zakupu napoju w puszcze, konsumenci będą musieli spełnić kilka warunków. Inicjatywa
Styl życia „Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję
2025-04-22 | 13:00

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Z okazji Dnia Ziemi marka SodaStream przypomina, że zmiana może zacząć się od jednej decyzji – i jednej butelki wielorazowej. Nowa kampania „Zamień jednorazowe butelki na
Styl życia Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta
2025-02-27 | 15:00

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Uroda

Farmacja

Dostępność antykoncepcji awaryjnej wzrosła, ale wiedza o niej nadal jest niewystarczająca. To w Polsce wciąż temat tabu

Rocznie w Polsce wystawia się ponad ćwierć miliona recept na antykoncepcję awaryjną. Jednocześnie świadomość na temat tzw. tabletki dzień po, choć rośnie, wciąż jest niewystarczająca. Eksperci kampanii Poranek PO wskazują na szereg mitów, które wciąż pokutują wokół tego tematu i które mogą nawet zniechęcać kobiety do sięgania po antykoncepcję awaryjną, np. dotyczące mechanizmu jej działania czy skutków długoterminowych. Dlatego podkreślają także potrzebę edukowania poszczególnych grup pacjentek, ale także ich partnerów. Jedną z takich inicjatyw edukacyjnych jest kampania Poranek Po.

Psychologia

Bartłomiej Nowosielski: Kluczowe w leczeniu otyłości jest odpowiednie nastawienie psychiczne. Otoczenie nie zawsze jest wyrozumiałe i empatyczne

Aktor przyznaje, że osoby otyłe z powodu swojego wyglądu często przez otoczenie są odrzucane, marginalizowane i hejtowane. Brak akceptacji i zrozumienia wynika między innymi z tego, że nie brakuje tych, którzy myślą stereotypami i ich zdaniem dodatkowe kilogramy są wynikiem złego odżywiania i lenistwa. Bartłomiej Nowosielski tłumaczy, że otyłość jest chorobą przewlekłą, która wymaga leczenia. By terapia była skuteczna, potrzeba silnej woli i wielu wyrzeczeń. Dla niego w chwilach zwątpienia niezwykle ważne jest również wsparcie ze strony bliskich.