Komunikaty PR

Łódź oczami sztucznej inteligencji? Warsztaty generowania grafik AI w Muzeum Fab

2023-06-26  |  10:00
Biuro prasowe

Łódź oczami sztucznej inteligencji? Warsztaty generowania grafik AI w Muzeum Fabryki

 

Chcesz stworzyć obraz, ale nie masz zdolności manualnych? A może chciałbyś wygenerować grafikę, która odzwierciedli dokładnie to, co masz w głowie? Pomocna może okazać się sztuczna inteligencja… trzeba tylko wiedzieć, jak jej używać. Muzeum Fabryki organizuje warsztaty w ramach projektu Lodz600, czyli stworzenia kolekcji 600 obrazów na 600-lecie Łodzi. Będzie można samodzielnie sprawdzić możliwości aplikacji do tworzenia grafik z pomocą AI. Pod okiem instruktora, uczestnicy wygenerują swoją wizję naszego miasta. Najciekawsze prace dołączą do projektu Lodz600.

 

Warsztaty generowania grafik AI w ramach Lodz600

30.06, godz. 13:30 i 15:30, Muzeum Fabryki

 

Wydarzenie jest organizowane w ramach akcji Lodz600, której celem jest zebranie 600 prac malarskich poświęconych miastu Łódź. Do projektu zaproszeni są utalentowani artyści z całego świata, a teraz możliwość dołączenia mają także łodzianie. Po raz pierwszy w Muzeum Fabryki będzie można wziąć udział w innowacyjnych warsztatach z generowania grafik przy użyciu sztucznej inteligencji.

 

Temat sztucznej inteligencji zdominował nagłówki gazet, portali społecznościowych oraz serwisów informacyjnych. AI oferuje nam mnóstwo możliwości, a jedną z nich jest generowanie dowolnych obrazów, zawierających każdy szczegół, o jakim tylko pomyślimy. Efektywne korzystanie z programów do tworzenia obrazów wymaga jednak odpowiedniego know-how. Z tego powodu w piątek (30.06) w Muzeum Fabryki w Manufakturze odbędą się warsztaty, na których będzie można nauczyć się, w jaki sposób generować obrazy za pomocą programów AI oraz jak pisać „prompty”, czyli specjalne hasła, dzięki którym sztuczna inteligencja wygeneruje dokładnie to, o czym myślimy. Warsztaty poprowadzi Tomasz Mostowski (Graphic Designer w studiu graficznym 38 Content Communication). Celem będzie stworzenie autorskiego obrazu Łodzi – takiej, jaką widzi ją twórca. Ograniczeniem jest tylko i wyłącznie własna wyobraźnia, bo sztuczna inteligencja stworzy niemalże wszystko.

 

Uczestnicy będą musieli przynieść swoje komputery, ale to organizator zapewnia dostęp do Midjourney, czyli najpopularniejszego programu AI do generowania grafik. Najlepsze prace zostaną wydrukowane na płótnie utkanym na 150-letnich krosnach Muzeum Fabryki i dołączą do wielkiej bazy.

 

Zapisywać można się mailowo, pod adresem rzecznik@manufaktura.com w tytule wpisując „Warsztaty AI” oraz wybraną godzinę zajęć. Dwie grupy liczyć będą po 15 osób, dlatego zapisywać trzeba się szybko. Zapisy trwają do środy (28.06) do końca dnia.

 

Akcja Lodz600 jest już na półmetku – zebrano prawie 400 z 600 obrazów. Finał projektu będzie wyjątkowy nie tylko pod względem skali przedsięwzięcia ale przede wszystkim ze względu na szczytny cel. 600 zgromadzonych obrazów zostanie wystawionych na licytacje, a pieniądze uzyskane z ich sprzedaży zostaną przekazane partnerowi projektu – Stowarzyszeniu SOS Wioski Dziecięce w Polsce.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia „Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję Biuro prasowe
2025-04-22 | 13:00

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Z okazji Dnia Ziemi marka SodaStream przypomina, że zmiana może zacząć się od jednej decyzji – i jednej butelki wielorazowej. Nowa kampania „Zamień jednorazowe butelki na
Styl życia Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta
2025-02-27 | 15:00

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona
Styl życia Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania
2025-02-19 | 13:30

Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania

Pokolenie Z wkroczyło na rynek pracy, wnosząc na niego świeżą energię, pomysły i… oczekiwania. A te determinują podejście pracodawców do szeroko pojętego zarządzania

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Teatr

Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.