Komunikaty PR

Ogrodownia współtworzy najmodniejsze miejsca warszawskiej Woli

2021-11-26  |  15:30
Biuro prasowe

Warszawska Wola staje się modną dzielnicą Stolicy. Po Browarach Warszawskich przyszedł czas na otwarcie kolejnego popularnego punktu po lewej stronie Wisły – Fabryki Norblina. W obu inwestycjach swój udział miała Ogrodownia.

Podobnie jak w Browarach, w Fabryce Norblina wyraźnie odczuwalny jest jej historyczny charakter. Przez długi czas Fabryka reprezentowała wyjątkową, choć zaniedbaną, poprzemysłową architekturę. Przekształcenie 2-hektarowego terenu w nowoczesną część miasta m.in. z biurami, sklepami i restauracjami zajęło prawie cztery lata. W ponad 180-letnim obiekcie zachowano zabytkowy układ pofabrycznych budynków i zadbano o wkomponowanie murów w nową zabudowę. Pracownia Ogrodownia zajęła się natomiast niestandardową nawierzchnią, która tworzy niepowtarzalny klimat Fabryki.  

– Mamy duże doświadczenie w wykonywaniu nawierzchni, ale tym razem nie był to typowy i prosty projekt – mówi Mariusz Pasek z Ogrodowni. – Zastosowaliśmy wielkoformatowe płyty i wkomponowaliśmy je w drobne elementy i obrotnice dawnej kolejki wewnątrzzakładowej. Szczególnej staranności wymagało wykonanie styków płyt betonowych z torami. To było duże wyzwanie, by połączyć użytkowy pomysł i nie naruszyć przy tym tak imponującej, historycznej perełki. Efekt rekompensuje nasze trudy, bo czegoś podobnego nigdzie indziej nie zobaczymy!

Dodatkowa trudność w wykonaniu polegała na zapewnieniu odpowiedniej nośności nawierzchni, a przy tym przepuszczalności dla wody. Został więc użyty specjalny system zapraw i podbudowy. Dzięki temu udało się uzyskać podłoże o dużej nośności, przy jednocześnie niskiej wartości wysokości warstw podbudowy pod nawierzchnię.

Ogrodownia wykonała nie tylko nawierzchnię w Fabryce Norblina – dziełem pracowni jest także mała architektura z przestrzenią zieloną w Browarach Warszawskich, w tym słynne schody przy restauracji Roberta Lewandowskiego. W obu tych wolskich miejscach tłumy odwiedzających często fotografują wykonane projekty i doceniają ich wygląd.

Ogrodownia zajmuje się inwestycjami mieszkaniowymi, publicznymi i komercyjnymi we współpracy z wieloma renomowanymi firmami architektonicznymi i wykonawczymi. Stworzenie projektu i wykonanie architektury zieleni powierzyło Ogrodowni wiele firm i instytucji, które postawiły na kreatywność i jednocześnie niezawodny profesjonalizm firmy.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym Biuro prasowe
2025-06-11 | 11:30

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

Już 1 października rusza w Polsce system kaucyjny. Aby odzyskać kaucję doliczoną do zakupu napoju w puszcze, konsumenci będą musieli spełnić kilka warunków. Inicjatywa
Styl życia „Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję
2025-04-22 | 13:00

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Z okazji Dnia Ziemi marka SodaStream przypomina, że zmiana może zacząć się od jednej decyzji – i jednej butelki wielorazowej. Nowa kampania „Zamień jednorazowe butelki na
Styl życia Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta
2025-02-27 | 15:00

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Farmacja

Bankowość

Zdaniem 80 proc. Polaków ceny nieruchomości są wysokie lub bardzo wysokie. Mimo to i tak wolimy posiadać na własność, niż wynajmować

Tylko 26 proc. Polaków uważa, że mamy obecnie dobry moment na zakup nieruchomości. Dla ośmiu na 10 ankietowanych ceny nieruchomości są obecnie wysokie lub bardzo wysokie. 65 proc. ocenia też, że niewiele osób z ich otoczenia może sobie teraz pozwolić na zakup mieszkania lub domu – wynika z badania „To my. Polacy o nieruchomościach” portalu ogłoszeniowego Nieruchomosci-online.pl.

Konsument

Prawie 2/3 Polaków uważa się za osoby przedsiębiorcze. Kojarzy im się to z pracowitością i zaradnością

64 proc. Polaków uważa się za osoby przedsiębiorcze, a 78 proc. sądzi, że ludzie w naszym kraju są przedsiębiorczy – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie ING Banku Śląskiego. Na przestrzeni 30 lat postrzeganie przedsiębiorcy znacząco się zmieniło – od prywaciarza w latach 80. do startupowca i innowatora obecnie. Przedsiębiorczość dla dużej grupy badanych oznacza pracowitość i zaradność, jednak – co ciekawe – każde pokolenie ma inne skojarzenia z pojęciem „przedsiębiorca”.