Ogrodownia współtworzy najmodniejsze miejsca warszawskiej Woli
Warszawska Wola staje się modną dzielnicą Stolicy. Po Browarach Warszawskich przyszedł czas na otwarcie kolejnego popularnego punktu po lewej stronie Wisły – Fabryki Norblina. W obu inwestycjach swój udział miała Ogrodownia.
Podobnie jak w Browarach, w Fabryce Norblina wyraźnie odczuwalny jest jej historyczny charakter. Przez długi czas Fabryka reprezentowała wyjątkową, choć zaniedbaną, poprzemysłową architekturę. Przekształcenie 2-hektarowego terenu w nowoczesną część miasta m.in. z biurami, sklepami i restauracjami zajęło prawie cztery lata. W ponad 180-letnim obiekcie zachowano zabytkowy układ pofabrycznych budynków i zadbano o wkomponowanie murów w nową zabudowę. Pracownia Ogrodownia zajęła się natomiast niestandardową nawierzchnią, która tworzy niepowtarzalny klimat Fabryki.
– Mamy duże doświadczenie w wykonywaniu nawierzchni, ale tym razem nie był to typowy i prosty projekt – mówi Mariusz Pasek z Ogrodowni. – Zastosowaliśmy wielkoformatowe płyty i wkomponowaliśmy je w drobne elementy i obrotnice dawnej kolejki wewnątrzzakładowej. Szczególnej staranności wymagało wykonanie styków płyt betonowych z torami. To było duże wyzwanie, by połączyć użytkowy pomysł i nie naruszyć przy tym tak imponującej, historycznej perełki. Efekt rekompensuje nasze trudy, bo czegoś podobnego nigdzie indziej nie zobaczymy!
Dodatkowa trudność w wykonaniu polegała na zapewnieniu odpowiedniej nośności nawierzchni, a przy tym przepuszczalności dla wody. Został więc użyty specjalny system zapraw i podbudowy. Dzięki temu udało się uzyskać podłoże o dużej nośności, przy jednocześnie niskiej wartości wysokości warstw podbudowy pod nawierzchnię.
Ogrodownia wykonała nie tylko nawierzchnię w Fabryce Norblina – dziełem pracowni jest także mała architektura z przestrzenią zieloną w Browarach Warszawskich, w tym słynne schody przy restauracji Roberta Lewandowskiego. W obu tych wolskich miejscach tłumy odwiedzających często fotografują wykonane projekty i doceniają ich wygląd.
Ogrodownia zajmuje się inwestycjami mieszkaniowymi, publicznymi i komercyjnymi we współpracy z wieloma renomowanymi firmami architektonicznymi i wykonawczymi. Stworzenie projektu i wykonanie architektury zieleni powierzyło Ogrodowni wiele firm i instytucji, które postawiły na kreatywność i jednocześnie niezawodny profesjonalizm firmy.

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Farmacja

Zagrożenie krztuścem pozostaje najwyższe od ponad trzech dekad. Odporność utrzymuje się do 10 lat po szczepieniu
W ubiegłym roku na krztusiec zachorowało ponad 32 tys. osób. To ok. 35 razy więcej niż rok wcześniej. Ostatnie tygodnie przynoszą wyhamowanie tendencji wzrostowej, ale Główny Inspektor Sanitarny przestrzega przed tą groźną chorobą i wskazuje na konieczność szczepień u dzieci już w okresie niemowlęcym i szczepień przypominających u dorosłych. Dużą rolę w promowaniu tej jedynej formy profilaktyki odgrywają pielęgniarki, które nie tylko informują o korzyściach ze szczepień, ale też mogą do nich kwalifikować.
Bankowość
Zdaniem 80 proc. Polaków ceny nieruchomości są wysokie lub bardzo wysokie. Mimo to i tak wolimy posiadać na własność, niż wynajmować

Tylko 26 proc. Polaków uważa, że mamy obecnie dobry moment na zakup nieruchomości. Dla ośmiu na 10 ankietowanych ceny nieruchomości są obecnie wysokie lub bardzo wysokie. 65 proc. ocenia też, że niewiele osób z ich otoczenia może sobie teraz pozwolić na zakup mieszkania lub domu – wynika z badania „To my. Polacy o nieruchomościach” portalu ogłoszeniowego Nieruchomosci-online.pl.
Konsument
Prawie 2/3 Polaków uważa się za osoby przedsiębiorcze. Kojarzy im się to z pracowitością i zaradnością

64 proc. Polaków uważa się za osoby przedsiębiorcze, a 78 proc. sądzi, że ludzie w naszym kraju są przedsiębiorczy – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie ING Banku Śląskiego. Na przestrzeni 30 lat postrzeganie przedsiębiorcy znacząco się zmieniło – od prywaciarza w latach 80. do startupowca i innowatora obecnie. Przedsiębiorczość dla dużej grupy badanych oznacza pracowitość i zaradność, jednak – co ciekawe – każde pokolenie ma inne skojarzenia z pojęciem „przedsiębiorca”.