Ogrodownia współtworzy najmodniejsze miejsca warszawskiej Woli
Warszawska Wola staje się modną dzielnicą Stolicy. Po Browarach Warszawskich przyszedł czas na otwarcie kolejnego popularnego punktu po lewej stronie Wisły – Fabryki Norblina. W obu inwestycjach swój udział miała Ogrodownia.
Podobnie jak w Browarach, w Fabryce Norblina wyraźnie odczuwalny jest jej historyczny charakter. Przez długi czas Fabryka reprezentowała wyjątkową, choć zaniedbaną, poprzemysłową architekturę. Przekształcenie 2-hektarowego terenu w nowoczesną część miasta m.in. z biurami, sklepami i restauracjami zajęło prawie cztery lata. W ponad 180-letnim obiekcie zachowano zabytkowy układ pofabrycznych budynków i zadbano o wkomponowanie murów w nową zabudowę. Pracownia Ogrodownia zajęła się natomiast niestandardową nawierzchnią, która tworzy niepowtarzalny klimat Fabryki.
– Mamy duże doświadczenie w wykonywaniu nawierzchni, ale tym razem nie był to typowy i prosty projekt – mówi Mariusz Pasek z Ogrodowni. – Zastosowaliśmy wielkoformatowe płyty i wkomponowaliśmy je w drobne elementy i obrotnice dawnej kolejki wewnątrzzakładowej. Szczególnej staranności wymagało wykonanie styków płyt betonowych z torami. To było duże wyzwanie, by połączyć użytkowy pomysł i nie naruszyć przy tym tak imponującej, historycznej perełki. Efekt rekompensuje nasze trudy, bo czegoś podobnego nigdzie indziej nie zobaczymy!
Dodatkowa trudność w wykonaniu polegała na zapewnieniu odpowiedniej nośności nawierzchni, a przy tym przepuszczalności dla wody. Został więc użyty specjalny system zapraw i podbudowy. Dzięki temu udało się uzyskać podłoże o dużej nośności, przy jednocześnie niskiej wartości wysokości warstw podbudowy pod nawierzchnię.
Ogrodownia wykonała nie tylko nawierzchnię w Fabryce Norblina – dziełem pracowni jest także mała architektura z przestrzenią zieloną w Browarach Warszawskich, w tym słynne schody przy restauracji Roberta Lewandowskiego. W obu tych wolskich miejscach tłumy odwiedzających często fotografują wykonane projekty i doceniają ich wygląd.
Ogrodownia zajmuje się inwestycjami mieszkaniowymi, publicznymi i komercyjnymi we współpracy z wieloma renomowanymi firmami architektonicznymi i wykonawczymi. Stworzenie projektu i wykonanie architektury zieleni powierzyło Ogrodowni wiele firm i instytucji, które postawiły na kreatywność i jednocześnie niezawodny profesjonalizm firmy.

Nakręć mile, nie promile. Rusza dziewiąta edycja kampanii Trzymaj Pion

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany
Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.
Media i PR
Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.
Moda
Qczaj: Kiedyś na każde wyjście musiałem kupić sobie coś nowego. Teraz już nie chcę kupować kolejnych garniturów, by potem wyrzucać je na śmietnik

Zdaniem trenera, by zadbać o środowisko naturalne i zmniejszyć ilość odpadów, trzeba chociażby zrezygnować z impulsywnych zakupów w sklepach z odzieżą i w modzie postawić na bardziej zrównoważone rozwiązania. Qczaj zachęca więc do zmiany nawyków i refleksji nad własnymi potrzebami. Najpierw bowiem powinniśmy ocenić, czy dany zakup naprawdę jest konieczny, czy może w szafie mamy już podobną rzecz, którą z powodzeniem można ponownie wykorzystać. On sam, na przekór nieprzychylnym komentarzom i krytyce internautów, kilka razy założył już ten sam garnitur i znów za jakiś czas zamierza się w nim pokazać.