Komunikaty PR

Ogrody Ulricha rozkwitają – zabytkowe szklarnie otworzą się już w październiku

2022-09-23  |  11:05
Biuro prasowe
Kontakt
Angelika Szpręgiel
Havas PR Warsaw

ul. Dziekońskiego 1
00-728 Warszawa
angelika.szpregiel|havas.com| |angelika.szpregiel|havas.com
+48 502 552 334
havaspr.pl

Rewitalizacja historycznych Ogrodów Ulricha dobiega końca. Dawne gospodarstwo ogrodnicze rodziny Ulrichów, która wsławiła się w przedwojennej Warszawie hodowlą ananasów, odzyskuje swój blask. Dzięki inicjatywie Wola Parku, należącego do Ingka Centres, kompleks stanie się miejscem spotkań, gdzie mieszkańcy będą mogli spędzać wolny czas, dobrze zjeść oraz odpocząć wśród miejskiej zieleni. Otwarcie Ogrodów Ulricha zaplanowano na 12 października br.

 

Historia Ogrodów Ulricha sięga XIX wieku, kiedy Jan Bogumił Ulrich założył ogród handlowy i wzniósł pierwsze w Warszawie żelazne szklarnie. W kolejnych latach przedsiębiorstwo prężnie się rozwinęło, a sławę rodzinie Ulrichów przyniosła hodowla egzotycznych, niespotykanych dotychczas w kraju roślin i owoców, w tym ananasów. Kolejny z rodu, Christian, przeniósł zakład na tereny wsi Górce, w miejsce, przy którym stoi znany warszawiakom Wola Park.

 

Wizją Ingka Centres jest tworzenie lepszego życia na co dzień dla wielu ludzi, dlatego jednym z kluczowych projektów firmy w Polsce była chęć odtworzenia wyjątkowego charakteru tego historycznego miejsca i ponowne przywrócenie go mieszkańcom i mieszkankom Warszawy. Prace nad projektem poprzedziły konsultacje społeczne z mieszkańcami, które pozwoliły na zaprojektowanie tej przestrzeni w zgodzie z ich potrzebami, w taki sposób, aby służyła rozrywce, edukacji i oferowała również nowoczesną przestrzeń gastronomiczną. Już 12 października Ogrody Ulricha otworzą się w zupełnie nowej odsłonie, a od 14 do 16 października na klientów będą czekać dodatkowe atrakcje towarzyszące otwarciu.

 

Znani są już wszyscy najemcy nowoczesnych szklarni. Do grona pierwszej z nich dołączają: sieć restauracji inspirowanych street foodem Pasibus, pizzeria w stylu neapolitańskim Ragazzi, piekarnio-kawiarnia Il Panificio, pijalnia czekolady Karmello, a także dwa bary centralne, Tap Bar i Botanic Bar. Ponadto, w ofercie food hallu znajdzie się również szeroki wybór dań kuchni azjatyckiej i bliskowschodniej w Silk & Spicy, Pika Pika Ramen & Sushi oraz Yafo, a także kuchni roślinnej w Wege Umami.

 

Druga szklarnia będzie pełnić rolę rozrywkowo-edukacyjną, a jej najemcą zostaje największa sieć rozrywki dla dzieci w Polsce – Fikołki. Strefa zabaw dla najmłodszych będzie wyposażona w labirynt z przeszkodami, zjeżdżalnie, salę kulinarną, urodzinową i eksperymentów oraz Kącik Malucha. W Fikołkach będzie można również skorzystać z oferty gastronomicznej w kawiarni przeznaczonej dla gości.

 

Słowo „Park” w nazwie naszego centrum handlowego zobowiązuje nas do szczególnej dbałości o dziedzictwo poprzednich epok, tak ważne dla tożsamości okolicznych mieszkańców. Ogród Ulrichów był największym XIX-wiecznym ogrodem Warszawy, który przyciągał gości nie tylko bogactwem flory, ale też wieloma atrakcjami. Chcemy, aby dzisiejsze Ogrody pełniły podobną funkcję, by stały się miejscem spotkań, zabawy, relaksu. Mamy nadzieję, że mieszkańcy oraz mieszkanki Warszawy będą chcieli wspólnie z nami cieszyć się tą wyjątkową przestrzeniąpowiedziała Anna Bozhenko, Dyrektorka Centrum Handlowego Wola Park.

 

Zgodnie ze strategią zrównoważonego rozwoju Ingka Centres, opierającą się na wywieraniu pozytywnego wpływu na otoczenie, podczas projektowania Ogrodów Ulricha zadbano o rozwiązania ekologiczne. Wprowadzono m.in. retencję wody, wykorzystując zielone dachy, duże zbiorniki retencyjne i połączony z nimi system podlewania zieleni, energooszczędne oświetlenie czy redukcję zjawiska zanieczyszczenia światłem. Dodatkowo, inwestycja podlega certyfikacji BREEAM, która jest obecnie jedną z najczęściej stosowanych metod oceny ekologiczności budynków w Europie.

 

W Ingka Centres zależy nam na tym, by miejsca spotkań, jakie proponujemy naszym klientom, wpisywały się w ich potrzeby w obszarze budowania relacji. Robimy to poprzez tworzenie przestrzeni do wspólnego i aktywnego spędzania czasu z bliskimi, a także często poprzez zapewnienie naszym gościom kontaktu z przyrodą. Wpisuje się to w naszą misję wdrażania pozytywnych zmian, promocji zdrowego stylu życia oraz zrównoważonego rozwoju. Ogrody powstały ze szczególną dbałością o ekologię, co z pewnością docenią odwiedzający. Zrewitalizowana przestrzeń Ogrodów jest również strategiczną częścią większego kompleksu Wola Parku, tym samym stanowiąc integralną część naszego centrum handlowegopowiedziała Dagmara Pozowska, Dyrektorka Operacyjna i Członkini Zarządu Ingka Centres Polska.

 

Na projekt, oprócz zabytkowych szklarni, składają się również Zielona Chata oraz Willa Ulricha, których otwarcie planowane jest na 2023 rok. Całość uzupełnią przearanżowane Park Ulricha oraz Ogród Codzienny, które wspólnie będą tworzyć innowacyjną, zieloną oazę w sercu Woli.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Havas PR Warsaw
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia „Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję Biuro prasowe
2025-04-22 | 13:00

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Z okazji Dnia Ziemi marka SodaStream przypomina, że zmiana może zacząć się od jednej decyzji – i jednej butelki wielorazowej. Nowa kampania „Zamień jednorazowe butelki na
Styl życia Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta
2025-02-27 | 15:00

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona
Styl życia Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania
2025-02-19 | 13:30

Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania

Pokolenie Z wkroczyło na rynek pracy, wnosząc na niego świeżą energię, pomysły i… oczekiwania. A te determinują podejście pracodawców do szeroko pojętego zarządzania

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju

Z wielkim smutkiem przyjęliśmy wiadomość o śmierci Jadwigi Jankowskiej-Cieślak jednej z najbardziej wybitnych polskich aktorek. Z tej okazji pragniemy podzielić się z Państwem jednym z ostatnich wywiadów, jakich udzieliła naszej redakcji.

Moda

Krzysztof Skórzyński: Lubimy mówić, że dbamy o środowisko i dajemy rzeczom drugie życie. A potem idziemy do galerii i kupujemy nowe ubrania

Z obserwacji dziennikarza wynika, że choć niektóre firmy promują swoje działania i produkty jako ekologiczne, to zdarza się, że rzeczywistość jest zgoła inna. Podobnie jest z  osobami z naszego otoczenia. Bywa, że głośno mówią o recyklingu, a jednocześnie ślepo gonią za modą i wciąż kupują nowe ubrania, dodatki czy elementy wyposażenia wnętrz. Krzysztof Skórzyński i Kajra zapewniają jednak, że zależy im na tym, by nie zanieczyszczać środowiska kolejnymi odpadami, dlatego są zwolennikami ponownego wykorzystywania różnych rzeczy.

Ochrona środowiska

Rynki materiałów biodegradowalnych i biopochodnych będą rosły w szybkim tempie. W Polsce dopiero raczkują

Rynek biodegradowalnych tworzyw sztucznych do 2031 roku ponad trzykrotnie zwiększy swoje obroty. Również tworzywa biopochodne są coraz częściej rozwijane i wykorzystywane. Choć rynki na świecie notują dynamiczny rozwój, napędzany nie tylko świadomością klientów, ale też surowymi przepisami środowiskowymi, w Polsce ten potencjał jest wykorzystywany szczątkowo. Tymczasem biotworzywa mogą z powodzeniem zastąpić większość materiałów syntetycznych.

Muzyka

Marta Wiśniewska: Konkurs Eurowizji jest odrobinę polityczny i tam są różne dziwne sytuacje. Mam jednak nadzieję, że Justyna Steczkowska rozwali system

Wokalistka zapewnia, że mocno kibicuje Justynie Steczkowskiej w drodze po zwycięstwo w 69. Konkursie Piosenki Eurowizji w Szwajcarii. I choć te zmagania mają drugie dno i nie zawsze liczą się tylko umiejętności wokalne reprezentantów poszczególnych krajów, to Marta Wiśniewska wierzy, że talent i potencjał polskiej gwiazdy będą ponad wszelkimi podziałami. Tancerka zaznacza też, że ona sama nie wzięłaby udziału w tym konkursie.