Komunikaty PR

Okolice Lasku Golęcińskiego znów czyste!

2023-04-24  |  10:00

Okolice Lasku Golęcińskiego w Poznaniu czyste, jak nigdy i wolne od śmieci. W piątek Polski Związek Firm Deweloperskich Oddział w Poznaniu zorganizował oraz przeprowadził akcję „Razem posprzątamy świat”. Przedstawiciele firm deweloperskich i zaprzyjaźnionych instytucji spędzili całe piątkowe popołudnie, by oczyścić teren przy Lasku Golęcińskim. Śmieci było całe mnóstwo, ale na szczęście – to już przeszłość. Jedno z najpiękniejszych, zielonych miejsc Poznania znów zachwyca przyrodą i – mamy nadzieję – zostanie tak na bardzo długo. 

 

Akcja „Posprzątamy razem świat” odbyła się w piątek 21 kwietnia, a na dzień później przypada Światowy Dzień Ziemi. Przedstawiciele Poznańskiego Oddziału PZFD, firm i instytucji zaprzyjaźnionych spotkali się na terenie Ogrodu Dendrologicznego przy ul. Warmińskiej na poznańskim Golęcinie i stamtąd wyruszyli na długi spacer, by zebrać śmieci z okolicznych terenów leśnych. Niestety było co sprzątać – słusznie zauważyli wszyscy zaangażowani w akcję.

 

Na zaproszenie Polskiego Związku Firm Deweloperskich Oddział w Poznaniu do Ogrodu Dendrologicznego przybyły dzieci, m.in. Fundacja "Bilingwo” oraz placówki Opiekuńczo - Wychowawczej "Nasz Dom" z Poznania (dzięki współpracy PZFD Poznań z Fundacją In_Spire). Były też dzieci ze Szkoły Podstawowej nr 70 przy ul. Pięknej w Poznaniu i przedszkola Małe Cuda na Sołaczu (dzięki wsparciu Centrum Inicjatyw Lokalnych). Najmłodsi wzięli udział w zabawach edukacyjnych, konkursach i eko warsztatach, organizowanych m.in. przez Kreatywne Pole, Allthings Home i Panią Joannę Krzyżanek, która jest autorką bajek i wierszy dla dzieci.

 

- Dbałość o obecny i przyszły stan środowiska naturalnego to także kształtowanie postawy odpowiedzialności wśród najmłodszego pokolenia. Właśnie dlatego duża część naszego wydarzenia miała charakter edukacyjny i warsztatowy. Dzieci z dużym zaangażowaniem uczestniczyły w zajęciach, co jest dla nas wszystkich powodem do optymizmu. To ważne, ponieważ chcemy wszyscy razem dbać o naszą planetę – podsumowuje Joanna Janowicz, wiceprezes zarządu Polskiego Związku Firm Deweloperskich Oddział w Poznaniu. Wśród osób zaangażowanych w akcję byli przedstawiciele m.in. firm deweloperskich: art. Locum, Constructa Plus, Cordia Polska, Echo Investment, Inwestycje Wielkopolski, Konimpex-Invest, Nickel Development. Z chęcią zaangażowali się: Fundacja In_Spire, Centrum Inicjatyw Lokalnych Sołacz z przedszkolem, Grupa Mo…i tak wymieniać można by długo! Organizatorzy dziękują również pracownikom Ogrodu Dendrologicznego za udostępnienie polany edukacyjnej i wsparcie podczas akcji.

 

Warto wspomnieć, że Polski Związek Firm Deweloperskich od dawna angażuje się w wiele działań proekologicznych, a sporo z nich inicjuje, zachęcając do takiej postawy partnerów, firm zaprzyjaźnione i całe społeczności. Polski Związek Firm Deweloperskich wraz z zespołem ekspertów stworzył i wydał specjalny Ekoprzewodnik, czyli listę gotowych rozwiązań na osiedlach deweloperów. Opracowanie jest także kopalnią wiedzy dla każdego z nas. Warto razem zmierzać w kierunku ekologii.

 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia „Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję Biuro prasowe
2025-04-22 | 13:00

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Z okazji Dnia Ziemi marka SodaStream przypomina, że zmiana może zacząć się od jednej decyzji – i jednej butelki wielorazowej. Nowa kampania „Zamień jednorazowe butelki na
Styl życia Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta
2025-02-27 | 15:00

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona
Styl życia Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania
2025-02-19 | 13:30

Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania

Pokolenie Z wkroczyło na rynek pracy, wnosząc na niego świeżą energię, pomysły i… oczekiwania. A te determinują podejście pracodawców do szeroko pojętego zarządzania

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Teatr

Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.