Komunikaty PR

Okulary coraz częściej postrzegane jako element garderoby i wizerunku [raport]

2022-03-22  |  12:00
Biuro prasowe

Ponad połowa Polaków jest przekonana o wpływie okularów na wizerunek, a przy zakupie nowej pary bierze pod uwagę aktualne trendy. Z najnowszego raportu przygotowanego przez wOkularach.pl we współpracy z Elephate dowiemy się też: ile mamy par okularów, czy lubimy je nosić oraz gdzie szukamy inspiracji.

Sposób postrzegania okularów zmienił się na przestrzeni lat. Obecnie nie są traktowane wyłącznie jako przedmiot korygujący wzrok, ale także jako element garderoby, który ma podkreślać nasz styl. W ramach badania sprawdzono, co Polacy sądzą na temat okularów w kontekście wizerunku i jakie są nasze preferencje dotyczące mody okularowej.

Statystyczny Polak posiada tylko jedną parę okularów

Spośród użytkowników różnego typu okularów, aż 65% korzysta z korekcyjnych zawsze lub zazwyczaj. Dla ponad połowy respondentów jedna para takich okularów jest wystarczająca. 35% osób posiada dwie, natomiast odsetek właścicieli trzech lub więcej par wynosi tylko 9%. Okulary korekcyjne uważamy najczęściej za neutralny przedmiot codziennego użytku. Co trzeci badany twierdzi, że za nimi nie przepada, ale musi z nich korzystać. Z kolei co piąty myśli o nich jako o lubianym przez siebie przedmiocie, w którym czuje się dobrze. 

Według Polaków okulary pozytywnie wpływają na wizerunek 

57% badanych uważa, że noszenie okularów korekcyjnych może wpływać na to, co myślą o nas inni. Przekonanie to jednak maleje wraz z wiekiem – najwyższy poziom osiąga u młodych dorosłych, a najniższy u seniorów. Osoby noszące okulary zazwyczaj oceniamy pozytywnie. Według ponad połowy Polaków okulary dodają powagi i profesjonalizmu oraz sprawiają wrażenie większej inteligencji i oczytania noszącej je osoby. Tylko mniej niż co piąty respondent uważa, że okulary postarzają. Natomiast zdecydowanie nie kojarzą nam się jako oznaka słabości lub coś obciachowego. 

Internet głównym miejscem inspiracji

Coraz częstsze postrzeganie okularów jako elementu garderoby zauważa stylista okularowy Radosław Wiktorowicz: Już mało kto traktuje okulary wyłącznie jako „protezę wzroku”. Coraz częściej stojąc przed wyborem okularów korekcyjnych i przeciwsłonecznych, wzorujemy się na aktualnych trendach modowych, chcąc odnaleźć złoty środek pomiędzy idealnym widzeniem a efektownym wyglądem. Okulary w coraz większym stopniu stają się naszą modową wizytówką.

Do mody okularowej Polacy podchodzą jednak dość zachowawczo – większość nie ma swojej ulubionej marki okularów ani nie śledzi trendów optycznych. Jeśli szukamy inspiracji, to niemal 2/3 badanych robi to w mediach społecznościowych, takich jak Instagram. Rzadziej zaglądamy w tym celu do portali internetowych (58%) czy czasopism modowych (44%).

Czarne i bez ekstrawagancji – taki styl okularów preferujemy

Przy zakupie oprawek kierujemy się przede wszystkim dopasowaniem do twarzy, wygodą noszenia i wyglądem. Preferowane są głównie kształty owalne i prostokątne (wskazane odpowiednio przez 49% i 39% badanych), natomiast w kwestii koloru stawiamy na czerń (aż 73% respondentów). Ponad połowa badanych to zwolennicy klasycznych modeli, które nie rzucają się zbytnio w oczy. Za bardziej ekstrawaganckimi opowiedziało się tylko 18%, a pozostali wybraliby jedne lub drugie w zależności od sytuacji.

Pełny raport „Okulary jako element garderoby, czyli jak skupiamy na sobie wzrok innych?” dostępny jest na stronie wOkularach.pl.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia SYLWESTER LAST MINUTE. Jak zaplanować sylwestrowy wypad w jeden dzień? Biuro prasowe
2024-12-31 | 14:15

SYLWESTER LAST MINUTE. Jak zaplanować sylwestrowy wypad w jeden dzień?

Większość z nas ma już określone plany na sylwestra, ale niektórzy, zastanawiają się dopiero w ostatniej chwili, jak spędzić ostatnią noc w roku. Wyjazd last minute w tym
Styl życia BRAK ZDJĘCIA
2024-12-30 | 09:00

MP3 | Stres Polaków. 75% zmaga się z napięciem każdego tygodnia

Stres dotyka niemal każdego z nas. Aż 95% osób aktywnych zawodowo odczuwa napięcie w pracy. Taki sam odsetek Polaków twierdzi, że stresujące jest ich życie prywatne. Niemalże identyczna jest też częstotliwość stresu
Styl życia Nowy Rok w harmonii z naturą – ekologiczne postanowienia na 2025
2024-12-27 | 10:20

Nowy Rok w harmonii z naturą – ekologiczne postanowienia na 2025

Każdego roku mierzymy się z coraz większymi zagrożeniami związanymi z degradacją środowiska. Zmiany klimatyczne, zanieczyszczenie powietrza, wód i gleby oraz nadmierne zużycie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

NEWSERIA POLECA

Bezpieczeństwo najważniejsze dla pacjentów decydujących się na zabiegi korekty wad wzroku

Wady refrakcji, takie jak krótkowzroczność, astygmatyzm czy starczowzroczność, można skutecznie i trwale usunąć. Kwestii bezpieczeństwa zabiegów korekcji wad wzroku dotyczy najwięcej obaw pacjentów, którzy myślą o takim kroku. Tutaj z pomocą przychodzą certyfikaty spełnianych norm jakości, akredytacje poszczególnych placówek oraz potwierdzenie kwalifikacji lekarzy chirurgów.

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gwiazdy

Ochrona środowiska

Susza stała się już corocznym zjawiskiem w Polsce. Lokalne inicjatywy mogą wiele zmienić

Polskie lato coraz bardziej zaczyna przypominać temperaturami to śródziemnomorskie. Rośnie liczba dni z temperaturą przekraczającą 30 st. C i tropikalnych nocy, a fale upałów sprzyjają nasilaniu się susz. Wylesianie i powiększanie obszarów nieprzepuszczalnych, w połączeniu z wadliwą gospodarką wodną, zwiększa w ostatnich dekadach „ucieczkę” wody z obszaru Polski, powodując większą intensywność skutków suszy – wynika z analizy „Nauki o klimacie”. Problemem jest brak spójnej i konsekwentnej polityki gospodarowania zasobami wodnymi.

Muzyka

Dawid Kwiatkowski: Padłem ofiarą oszustów, którzy na mnie nieuczciwie zarabiali. Teraz jestem też swoim księgowym, liczę pieniądze i sprawdzam umowy

Artysta przyznaje, że w branży muzycznej są ludzie, którzy zamiast wspierać młodych wykonawców w budowaniu kariery, po prostu chcą tylko zarobić na swoich „podopiecznych”. Dawid Kwiatkowski przestrzega więc wszystkich, którzy stają na scenie „Must Be the Music” i innych talent show, by nie ufali każdemu, kto się do nich odezwie po programie i zaproponuję współpracę, bo bardzo możliwe, że będzie mu zależało tylko na tym, by wykorzystać ich „pięć minut” dla własnych korzyści. On sam również padł ofiarą takich oszustów i musiał walczyć z nimi w sądzie.