Komunikaty PR

Okulary coraz częściej postrzegane jako element garderoby i wizerunku [raport]

2022-03-22  |  12:00
Biuro prasowe

Ponad połowa Polaków jest przekonana o wpływie okularów na wizerunek, a przy zakupie nowej pary bierze pod uwagę aktualne trendy. Z najnowszego raportu przygotowanego przez wOkularach.pl we współpracy z Elephate dowiemy się też: ile mamy par okularów, czy lubimy je nosić oraz gdzie szukamy inspiracji.

Sposób postrzegania okularów zmienił się na przestrzeni lat. Obecnie nie są traktowane wyłącznie jako przedmiot korygujący wzrok, ale także jako element garderoby, który ma podkreślać nasz styl. W ramach badania sprawdzono, co Polacy sądzą na temat okularów w kontekście wizerunku i jakie są nasze preferencje dotyczące mody okularowej.

Statystyczny Polak posiada tylko jedną parę okularów

Spośród użytkowników różnego typu okularów, aż 65% korzysta z korekcyjnych zawsze lub zazwyczaj. Dla ponad połowy respondentów jedna para takich okularów jest wystarczająca. 35% osób posiada dwie, natomiast odsetek właścicieli trzech lub więcej par wynosi tylko 9%. Okulary korekcyjne uważamy najczęściej za neutralny przedmiot codziennego użytku. Co trzeci badany twierdzi, że za nimi nie przepada, ale musi z nich korzystać. Z kolei co piąty myśli o nich jako o lubianym przez siebie przedmiocie, w którym czuje się dobrze. 

Według Polaków okulary pozytywnie wpływają na wizerunek 

57% badanych uważa, że noszenie okularów korekcyjnych może wpływać na to, co myślą o nas inni. Przekonanie to jednak maleje wraz z wiekiem – najwyższy poziom osiąga u młodych dorosłych, a najniższy u seniorów. Osoby noszące okulary zazwyczaj oceniamy pozytywnie. Według ponad połowy Polaków okulary dodają powagi i profesjonalizmu oraz sprawiają wrażenie większej inteligencji i oczytania noszącej je osoby. Tylko mniej niż co piąty respondent uważa, że okulary postarzają. Natomiast zdecydowanie nie kojarzą nam się jako oznaka słabości lub coś obciachowego. 

Internet głównym miejscem inspiracji

Coraz częstsze postrzeganie okularów jako elementu garderoby zauważa stylista okularowy Radosław Wiktorowicz: Już mało kto traktuje okulary wyłącznie jako „protezę wzroku”. Coraz częściej stojąc przed wyborem okularów korekcyjnych i przeciwsłonecznych, wzorujemy się na aktualnych trendach modowych, chcąc odnaleźć złoty środek pomiędzy idealnym widzeniem a efektownym wyglądem. Okulary w coraz większym stopniu stają się naszą modową wizytówką.

Do mody okularowej Polacy podchodzą jednak dość zachowawczo – większość nie ma swojej ulubionej marki okularów ani nie śledzi trendów optycznych. Jeśli szukamy inspiracji, to niemal 2/3 badanych robi to w mediach społecznościowych, takich jak Instagram. Rzadziej zaglądamy w tym celu do portali internetowych (58%) czy czasopism modowych (44%).

Czarne i bez ekstrawagancji – taki styl okularów preferujemy

Przy zakupie oprawek kierujemy się przede wszystkim dopasowaniem do twarzy, wygodą noszenia i wyglądem. Preferowane są głównie kształty owalne i prostokątne (wskazane odpowiednio przez 49% i 39% badanych), natomiast w kwestii koloru stawiamy na czerń (aż 73% respondentów). Ponad połowa badanych to zwolennicy klasycznych modeli, które nie rzucają się zbytnio w oczy. Za bardziej ekstrawaganckimi opowiedziało się tylko 18%, a pozostali wybraliby jedne lub drugie w zależności od sytuacji.

Pełny raport „Okulary jako element garderoby, czyli jak skupiamy na sobie wzrok innych?” dostępny jest na stronie wOkularach.pl.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia ‘Eko-Mural’ w mieście Murali Biuro prasowe
2024-07-03 | 07:00

‘Eko-Mural’ w mieście Murali

Fundacja Pracownicza Grupy VKR w 2023 roku w ramach programu „Zdrowe nawyki” wsparła wykonanie największego muralu w Namysłowie. Projekt ten powstał dzięki zaangażowaniu
Styl życia Let’s colour Centrum Zdrowia Dziecka!
2024-07-02 | 13:35

Let’s colour Centrum Zdrowia Dziecka!

Centrum Zdrowia Dziecka w Warszawie jest jedną z największych placówek medycznych dla małych pacjentów w Polsce. To miejsce szczególne na mapie naszego kraju. Akcja
Styl życia Tężnia solankowa w Raszynie otwarta
2024-07-02 | 12:00

Tężnia solankowa w Raszynie otwarta

 Wójt Gminy Raszyn wraz z przedstawicielami Fundacji Pracowniczej Grupy VKR oraz  firmy VELUX Polska dokonali uroczystego otwarcia Tężni Solankowej w Raszynie. Od 26 czerwca

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Katarzyna Pakosińska: Siostrzeństwo kobiet jest jeszcze w powijakach. Natomiast w „Pytaniu na śniadanie” mam wspaniałe koleżanki, a Kinga Dobrzyńska jest dla nas jak mama

Prezenterka TVP ubolewa nad tym, że kobiety nadal dość często postrzegają siebie nawzajem jako rywalki i zamiast się wspierać, to jedna drugiej wbija szpilkę. Katarzyna Pakosińska zauważa, że damska solidarność wciąż jest rzadkością, a dużo częściej ze względu na niską samoocenę i różne uprzedzenia kobiety rzucają sobie kłody pod nogi. Jednocześnie podkreśla, że miała ogromne szczęście, trafiając do ekipy „Pytania na śniadanie”. W tej redakcji może bowiem rozwijać skrzydła kariery i liczyć na wsparcie ze strony innych kobiet.

Handel

Konsumenci w coraz lepszych nastrojach. Mogą być dźwignią polskiej gospodarki

Dane z gospodarki wskazują, że inflacyjny szok jest za nami, a Polacy ruszyli na zakupy. – Konsument przestał aż tak bardzo patrzeć na każdą wydawaną złotówkę – mówi Agnieszka Górnicka, prezeska zarządu Inquiry. Wciąż jednak ostrożnie podchodzimy do przyszłości i planowania większych zakupów. Podejście konsumentów do cen, ale też kanału zakupowego to jeden z elementów, do którego branża handlowa musi się przystosowywać. Zmiany w sektorze wymuszają też kwestie regulacyjne. Wśród istotnych wyzwań na najbliższe miesiące będzie system kaucyjny i ewentualny powrót do handlowych niedziel.

Media

Aleksandra Popławska: Tantiemy z internetu to są zarobki za naszą pracę i nam się należą. W Europie wszyscy powinniśmy działać na podobnych prawach

W piątek zakończyła się batalia środowiska filmowego o tantiemy z platform streamingowych. Dzięki nowym przepisom twórcy i wykonawcy utworów audiowizualnych oraz wykonawcy utworów słownych i słowno-muzycznych będą uzyskiwać stosowne wynagrodzenie za udostępnianie ich dzieł w sieci. Za nowelą głosowało 417 posłów, 18 było przeciw, a jedna osoba wstrzymała się od głosu. Aktorzy mogą więc wreszcie odetchnąć z ulgą. Aleksandra Popławska i Krzysztof Dracz są jednak rozgoryczeni tym, że tak długo musieli czekać na takie rozwiązanie. Stosowne rozporządzenie powinno wejść w życie już trzy lata temu.