Komunikaty PR

Pandemia zabierze wesołe święta? Tak myśli 44% Polaków [Raport]

2020-12-17  |  14:00
Biuro prasowe
Kontakt
Aleksandra Skalska
VOX

Bukowska 148
60-197 Poznań
aleksandra|elephate.com| |aleksandra|elephate.com
+48 618 151 700
https://www.vox.pl/
Do pobrania Grafika ( 0.3 MB )

Mniej wesołych i magicznych – takich świąt Bożego Narodzenia spodziewa się 44% Polaków. Najwięcej z nas spotka się tylko z najbliższą rodziną, a przy stołach stanie mniej krzeseł, niż zwykle. Czego jeszcze dowiadujemy się z nowego badania marki VOX?

Pandemia koronawirusa wpłynie na sposób, w jaki będziemy celebrować nadchodzące Święta. W przeprowadzonej niedawno ankiecie między innymi o plany na tegoroczną Gwiazdkę marka wnętrzarska VOX zapytała blisko tysiąc Polaków. W każdej rodzinie będzie bowiem musiał zostać wypracowany kompromis, który uwzględni nastawienie bliskich do sanitarnych obostrzeń. Zgodnie z nimi, dopuszcza się zaproszenie maksymalnie 5 gości. Tymczasem aż 71% osób ze względu na pandemię stara się ograniczać spotkania z rodziną  lub ich całkowicie unikać.

Z raportu wynika również, że 4 na 10 z nas przygotuje przy bożonarodzeniowym stole mniej nakryć, niż zwykle. Jak mówi jeden z respondentów:

Święta w tym roku będą uboższe będzie mniej prezentów, mniej potraw na stole i więcej dyskusji związanych z obawami o przyszłość (praca, środki do życia).

Najwięcej osób (43%) spotka się wyłącznie z najbliższą rodziną. Co czwarty Polak ograniczy z kolei liczbę biesiadujących do grona domowników. Jak wynika z poprzedniego badania marki VOX, podobne podejście dominowało w Wielkanoc: 8 na 10 ankietowanych spędziło to święto jedynie z osobami, z którymi mieszka na co dzień. Większa kameralność nie musi jednak oznaczać braku prawdziwej, świątecznej atmosfery.

Mamy często taki nawyk, że dla gości staramy się bardziej, a dla domowników już niekoniecznie. Niech tym razem będzie inaczej – postarajmy się celebrować ten świąteczny czas z myślą o nas samych – apeluje Małgorzata Bernady, Head of Visual Concept Team w VOX. – Czasami wystarczą małe akcenty, dzięki którym wprowadzimy do domu wyjątkową atmosferę pełną ciepła i radości.

Znajdą się również osoby (2,5% badanych), które powitają pierwszą gwiazdkę w samotności. W większości przypadków wiąże się to właśnie z pandemią. Tradycyjne dzielenie się opłatkiem w tym roku może zastąpić wideorozmowa. Niemal 40% Polaków deklaruje, że złoży świąteczne życzenia bliskim przez internetowe komunikatory. Co ciekawe, 23% osób z tej grupy zaczęło korzystać z takich technologii dopiero w trakcie pandemii.

Ciągle widzimy pandemię jako sytuację wyjątkową, coś, przez co musimy w tym roku przejść, ale „odbijemy sobie” w przyszłym roku. Takie myślenie, choć może być złudne, może kierować nas na tory nowych praktyk zapośredniczonej rodzinności w czasie tegorocznych Świąt – komentuje dr Paula Pustułka, socjolożka z Uniwersytetu SWPS.

Izolacja podczas świąt Bożego Narodzenia, które uważane są za najbardziej rodzinne, nie będzie dla nas łatwa. Jak dowodzi wspomniane badanie, aż 61% Polaków jest już zwyczajnie zmęczonych pandemią. Ponad połowa odczuwa w związku z tym frustrację, a nieco mniej osób – przygnębienie.

Większość ankietowanych (63%) zauważa również, że ostatnie miesiące negatywnie odbiły się na naszych relacjach. Nie tylko rzadziej się spotykamy, ale jesteśmy też bardziej nieufni wobec siebie. Najbardziej tęsknimy za wolnością, normalnością oraz możliwością bezpośrednich kontaktów z innymi ludźmi – oby nowy rok zwrócił nam wszystkie te rzeczy w pakiecie. Tymczasem ostatnie tygodnie grudnia warto wykorzystać na pogłębienie więzi z domownikami oraz przygotowanie wnętrz na radosny powrót licznych gości.


Z pełną treścią raportu można zapoznać się na stronie marki VOX: https://www.vox.pl/artykul-relacje-i-spotkania-polakow-w-czasie-pandemii

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: VOX
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia Pierwszy Burger King w Tarnowie - wielkie otwarcie! Biuro prasowe
2024-06-20 | 10:50

Pierwszy Burger King w Tarnowie - wielkie otwarcie!

Otwarcie pierwszej restauracji w mieście przy ul. Błonie 23 już w najbliższą sobotę, 22 czerwca, o godz. 13. Na gości czekają niesamowite promocje i atrakcje, np. darmowe burgery oraz
Styl życia Finger foods – przekąski idealne na przyjęcia w plenerze
2024-06-20 | 01:00

Finger foods – przekąski idealne na przyjęcia w plenerze

Letnie wieczory to idealny czas, by nadrobić wszystkie towarzyskie zaległości. Coraz dłuższe dni, słoneczna pogoda i bogactwo świeżych składników zapraszają do wspólnej
Styl życia Czy można jeść ser żółty na słodko?
2024-06-20 | 01:00

Czy można jeść ser żółty na słodko?

Żółte sery dojrzewające to nie tylko aromatyczny dodatek do wielu potraw, ale także wytrawna przekąska, która idealnie koresponduje z dobrym winem, owocami i orzechami.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gwiazdy

Edukacja

Sztuczna inteligencja rewolucjonizuje edukację. Rynek takich rozwiązań będzie rósł w tempie prawie 40 proc. rocznie

Sztuczna inteligencja otwiera nowe horyzonty dla procesu nauczania i uczenia się, rewolucjonizując sektor edukacji. Z badań wynika, że z aplikacji bazujących na AI już w tej chwili korzysta duża grupa uczniów i studentów, jak i nauczycieli, a na rynku pojawia się coraz więcej takich narzędzi. Jak szacuje Grand View Research, do 2030 roku wartość globalnego rynku sztucznej inteligencji w edukacji będzie rosła średniorocznie o blisko 37 proc., przy czym duża część tego rynku będzie zdominowana przez platformy edukacyjne. – Dzięki AI nauczanie staje się bardziej spersonalizowane i interaktywne – mówi Jeff Maggioncalda, dyrektor generalny międzynarodowej platformy edukacyjnej Coursera.

Farmacja

Trwają prace nad zmianami w programie szczepień przeciwko HPV. Na razie zaszczepiła się jedna piąta uprawnionych nastolatków

W ciągu pierwszego roku działania programu bezpłatnych szczepień przeciwko wirusowi HPV dla 12- i 13-latków zaszczepiono tylko ok. 20 proc. uprawnionych. Eksperci wskazują na wiele różnych możliwości poprawy niepokojących statystyk. Pierwszym z nich jest edukacja dzieci i dorosłych na temat roli szczepień oraz zagrożeń, jakie wiążą się z zakażeniem HPV, wirusem odpowiadającym m.in. za nowotwory szyjki macicy, odbytu, krtani czy jamy ustnej. Kolejnym pomysłem jest zwiększenie liczby placówek z dostępnymi szczepieniami o kolejne POZ-y, ale też szkoły. Ministerstwo Zdrowia zapowiedziało, że pracuje nad niezbędnymi zmianami.