Komunikaty PR

Pandemia zabierze wesołe święta? Tak myśli 44% Polaków [Raport]

2020-12-17  |  14:00
Biuro prasowe
Kontakt
Aleksandra Skalska
VOX

Bukowska 148
60-197 Poznań
aleksandra|elephate.com| |aleksandra|elephate.com
+48 618 151 700
https://www.vox.pl/
Do pobrania Grafika ( 0.3 MB )

Mniej wesołych i magicznych – takich świąt Bożego Narodzenia spodziewa się 44% Polaków. Najwięcej z nas spotka się tylko z najbliższą rodziną, a przy stołach stanie mniej krzeseł, niż zwykle. Czego jeszcze dowiadujemy się z nowego badania marki VOX?

Pandemia koronawirusa wpłynie na sposób, w jaki będziemy celebrować nadchodzące Święta. W przeprowadzonej niedawno ankiecie między innymi o plany na tegoroczną Gwiazdkę marka wnętrzarska VOX zapytała blisko tysiąc Polaków. W każdej rodzinie będzie bowiem musiał zostać wypracowany kompromis, który uwzględni nastawienie bliskich do sanitarnych obostrzeń. Zgodnie z nimi, dopuszcza się zaproszenie maksymalnie 5 gości. Tymczasem aż 71% osób ze względu na pandemię stara się ograniczać spotkania z rodziną  lub ich całkowicie unikać.

Z raportu wynika również, że 4 na 10 z nas przygotuje przy bożonarodzeniowym stole mniej nakryć, niż zwykle. Jak mówi jeden z respondentów:

Święta w tym roku będą uboższe będzie mniej prezentów, mniej potraw na stole i więcej dyskusji związanych z obawami o przyszłość (praca, środki do życia).

Najwięcej osób (43%) spotka się wyłącznie z najbliższą rodziną. Co czwarty Polak ograniczy z kolei liczbę biesiadujących do grona domowników. Jak wynika z poprzedniego badania marki VOX, podobne podejście dominowało w Wielkanoc: 8 na 10 ankietowanych spędziło to święto jedynie z osobami, z którymi mieszka na co dzień. Większa kameralność nie musi jednak oznaczać braku prawdziwej, świątecznej atmosfery.

Mamy często taki nawyk, że dla gości staramy się bardziej, a dla domowników już niekoniecznie. Niech tym razem będzie inaczej – postarajmy się celebrować ten świąteczny czas z myślą o nas samych – apeluje Małgorzata Bernady, Head of Visual Concept Team w VOX. – Czasami wystarczą małe akcenty, dzięki którym wprowadzimy do domu wyjątkową atmosferę pełną ciepła i radości.

Znajdą się również osoby (2,5% badanych), które powitają pierwszą gwiazdkę w samotności. W większości przypadków wiąże się to właśnie z pandemią. Tradycyjne dzielenie się opłatkiem w tym roku może zastąpić wideorozmowa. Niemal 40% Polaków deklaruje, że złoży świąteczne życzenia bliskim przez internetowe komunikatory. Co ciekawe, 23% osób z tej grupy zaczęło korzystać z takich technologii dopiero w trakcie pandemii.

Ciągle widzimy pandemię jako sytuację wyjątkową, coś, przez co musimy w tym roku przejść, ale „odbijemy sobie” w przyszłym roku. Takie myślenie, choć może być złudne, może kierować nas na tory nowych praktyk zapośredniczonej rodzinności w czasie tegorocznych Świąt – komentuje dr Paula Pustułka, socjolożka z Uniwersytetu SWPS.

Izolacja podczas świąt Bożego Narodzenia, które uważane są za najbardziej rodzinne, nie będzie dla nas łatwa. Jak dowodzi wspomniane badanie, aż 61% Polaków jest już zwyczajnie zmęczonych pandemią. Ponad połowa odczuwa w związku z tym frustrację, a nieco mniej osób – przygnębienie.

Większość ankietowanych (63%) zauważa również, że ostatnie miesiące negatywnie odbiły się na naszych relacjach. Nie tylko rzadziej się spotykamy, ale jesteśmy też bardziej nieufni wobec siebie. Najbardziej tęsknimy za wolnością, normalnością oraz możliwością bezpośrednich kontaktów z innymi ludźmi – oby nowy rok zwrócił nam wszystkie te rzeczy w pakiecie. Tymczasem ostatnie tygodnie grudnia warto wykorzystać na pogłębienie więzi z domownikami oraz przygotowanie wnętrz na radosny powrót licznych gości.


Z pełną treścią raportu można zapoznać się na stronie marki VOX: https://www.vox.pl/artykul-relacje-i-spotkania-polakow-w-czasie-pandemii

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: VOX
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym Biuro prasowe
2025-06-11 | 11:30

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

Już 1 października rusza w Polsce system kaucyjny. Aby odzyskać kaucję doliczoną do zakupu napoju w puszcze, konsumenci będą musieli spełnić kilka warunków. Inicjatywa
Styl życia „Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję
2025-04-22 | 13:00

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Z okazji Dnia Ziemi marka SodaStream przypomina, że zmiana może zacząć się od jednej decyzji – i jednej butelki wielorazowej. Nowa kampania „Zamień jednorazowe butelki na
Styl życia Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta
2025-02-27 | 15:00

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Handel

Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.

Problemy społeczne

Do 2029 roku rynek pracy skurczy się o milion pracowników. Przedsiębiorcy wskazują, jak zaktywizować cztery wykluczone dotąd zawodowo grupy [DEPESZA]

W latach 2020–2029 zmiana struktury społecznej doprowadzi do skurczenia się rynku pracy aż o milion pracowników. Trend ten wymusi na pracodawcach konieczność podejmowania konkretnych działań zmierzających do aktywizacji pomijanych dotąd grup społecznych. – Inkluzywność to nie tylko kwestia etyczna, to strategiczna odpowiedź na kryzys demograficzny i niedobór siły roboczej – wskazuje Związek Przedsiębiorców i Pracodawców.