Pierwsza Kozlovna w Warszawie już otwarta!
W ostatni dzień lipca w warszawskim Śródmieściu odbyło się oficjalne otwarcie pierwszej w mieście Kozlovnej. Wyjątkowe miejsce, w którym można napić się Kozla serwowanego na kilka sposobów, późnym popołudniem przyjęło pierwszych gości spragnionych czeskiego klimatu. Wydarzenie uświetnił tancerz Jan Kliment oraz Maciej Chołdrych, ceniony piwoznawca.
Česká Kozlovna, to unikalny lokal na mapie Warszawy. Restauracja mieszcząca się przy ulicy Pięknej 11, jest pierwszą Kozlovną w stolicy, w której wszyscy Polacy mogą spędzać wolny czas celebrując picie piwa i odkrywając czeskie, piwne rytuały. Na miejscu można skosztować typowych dań dla kuchni naszych sąsiadów, ale także najczęściej wybieranego przez nich lagera, serwowanego na różne sposoby. Na miejscu dostępny jest Kozel Ležák, czyli jasny lager oraz Kozel Černy - lekkie, ciemne piwo warzone na bazie palonego słodu. Odwiedzający mogą go spróbować w wersji z cynamonem i miodem, ale także w wariancie znanym jako piwo Řezané, które powstaje z połączenia jasnego i ciemnego lagera.
W oficjalnym otwarciu nowej Kozlovnej, wzięły udział osoby, które wiedzą jak czeski klimat przenieść do Warszawy. W roli prowadzącego wydarzenie wystąpił znany tancerz czeskiego pochodzenia Jan Kliment, który na każdym kroku dbał o dobry humor gości, gwarantując im radosne wspomnienia z wieczoru, m.in. dzięki przeprowadzeniu wśród warszawiaków czeskiego quizu z nagrodami. O to, aby przybliżyć gościom kulturę południowych sąsiadów zadbał piwny ekspert, Maciej Chołdrych, który opowiedział zebranym również o walorach sensorycznych piwa oraz zdradził jak w pełni delektować się jego smakiem. Nie ulega wątpliwości, że sztuką jest wydobyć pełen smak Kozla poprzez jego nalewanie - wiedzą to tapsterzy marki pracujący w lokalu, którzy na co dzień odpowiadają za perfekcyjne serwowanie czeskiego piwa. O jego istocie wypowiedział się tapster Sławomir Fridel, ambasador marki Kozel, który dodatkowo zaprezentował gościom Českiej Kozlovnej, w jaki sposób odpowiednio to robić. Punktem kulminacyjnym wieczoru było ochrzczenie kranu. Załoga baru, wspólnie z przedstawicielami Kompanii Piwowarskiej, właścicielami lokalu oraz gośćmi, uroczyście polała go piwem Kozel, aby tradycji stało się zadość.
Česká Kozlovna jest czynna w godzinach 12:00 - 22:00 od poniedziałku do czwartku oraz w niedzielę. W weekend obowiązują wydłużone godziny otwarcia – od 12:00 do 00:00.

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Maciej Pertkiewicz: Darek „Stolarz” szukał swojej drogi zawodowej i znalazł ją w Polsacie. Jest on dla programu bardzo cenną postacią
Architekt zaznacza, że praca przy realizacji programu „Nasz nowy dom” to dla niego nie tylko ciekawe doświadczenie zawodowe, ale także możliwość spotkania na swojej drodze różnych fachowców. Jedną z takich niezwykle zdolnych i kreatywnych osób jest niewątpliwie Darek „Stolarz”, który niedawno dołączył do popularnego formatu Polsatu. Maciej Pertkiewicz już dostrzega plusy tej współpracy i wierzy, że przed nimi jeszcze wiele nietuzinkowych projektów.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Problemy społeczne
Do 2029 roku rynek pracy skurczy się o milion pracowników. Przedsiębiorcy wskazują, jak zaktywizować cztery wykluczone dotąd zawodowo grupy [DEPESZA]

W latach 2020–2029 zmiana struktury społecznej doprowadzi do skurczenia się rynku pracy aż o milion pracowników. Trend ten wymusi na pracodawcach konieczność podejmowania konkretnych działań zmierzających do aktywizacji pomijanych dotąd grup społecznych. – Inkluzywność to nie tylko kwestia etyczna, to strategiczna odpowiedź na kryzys demograficzny i niedobór siły roboczej – wskazuje Związek Przedsiębiorców i Pracodawców.