Komunikaty PR

Podsumowanie polskiego sezonu ślubnego 2023 - jakie trendy zostaną z nami?

2023-09-07  |  14:00
Biuro prasowe

Coraz więcej par młodych poszukuje unikalnych i oryginalnych pomysłów na zorganizowanie swojego wymarzonego wesela. Tradycyjne podejście do ślubów ustępuje miejsca nowatorskim konceptom, które mają uczynić ten wyjątkowy dzień niezapomnianym przeżyciem pełnym miłości, kolorów i radości. W poszukiwaniu nowych inspiracji można zauważyć wzrost zainteresowania nietuzinkowymi pomysłami, które odchodzą od utartych schematów na rzecz świeżych i niekonwencjonalnych rozwiązań.

- To wielkie święto dla Pary Młodej, dlatego pragną, aby odzwierciedlało ich osobowości, zainteresowania czy wykonywane zawody. Trendem na najbliższy sezon ślubny jest w pewnością personalizacja i ceremonie na łonie natury – wyjaśnia Tomasz Streżyński, doświadczony organizator ceremonii okolicznościowych z Tawerny Kapitańskiej w Oławie pod Wrocławiem.

Z tradycyjnych sali do ślubów na wodzie

Tradycyjne sale balowe i restauracje coraz częściej ustępują miejsca bardziej nietypowym lokalizacjom. Spichlerze, stodoły, a nawet malownicze gospodarstwa wiejskie stają się sceną dla niezwykłych uroczystości. Te zyskujące na popularności przestrzenie pozwalają na tworzenie różnorodnych stylów i tematów wesel, co przekłada się na niezwykłą atmosferę podczas tego wyjątkowego dnia. Widać również trend do ślubów na łonie natury. Przybycie na ceremonię łodzią, zawarcie małżeństwa przy brzegu jeziora lub pod pięknie przystrojonym drzewem, wesele pod gołym niebem – tylko pogoda może ograniczyć pomysły przyszłych małżonków.

Personalizacja bez granic                                      

W dobie masowej produkcji i powtarzalnych trendów w dziedzinie dekoracji coraz par pragnie wyróżnić poprzez spersonalizowanie każdego aspektu swojego wesela. To nie tylko kwestia wyboru jednego motywu kolorystycznego czy podziękowań dla gości. Przyszli nowożeńcy sięgają dalej, starając się stworzyć spersonalizowane doświadczenie dla każdej osoby biorącej udział w uroczystości. Kreatywne tablice informacyjne z zabawnymi anegdotami, unikalne upominki dla gości czy serwetki z wyrytymi cytatami miłosnymi – to tylko kilka przykładów tego, jak można dodać elementy spersonalizowanej rozrywki do tradycyjnej koncepcji wesela.   

- Każdy detal może mieć osobiste znaczenie, dodając wyjątkowy charakter całej uroczystości. To dotyczy nie tylko na przykład stworzenia logo z imion Pary Młodej użytych na drukowanych zaproszeniach czy kartach menu, ale także głębszej refleksji nad tym, co jest dla nich ważne. Być może jest to wykonywany zawód, wspólne hobby czy region, z którego przyszli małżonkowie pochodzą. W tym przypadku najprostsze pomysły są najlepsze. Organizowałem ślub, w którym Pan Młody był rolnikiem. Na uroczystość przyjechał własnym kombajnem. Goście byli oszołomieni i do dziś wspominamy to wesele jako niezapomniane – mówi Tomasz Streżyński.

Ślub humanistyczny na fali

Widoczny jest również wzrost liczby zawierania ślubów humanistycznych. Jak mówi ekspert, narzeczeni obecnie priorytetowo traktują swobodę wyrażania siebie oraz tworzenie niepowtarzalnej ceremonii, która odzwierciedla ich relację i głoszone wartości. Coraz więcej par rezygnuje z tradycyjnych ślubów w kościele lub urzędzie stanu cywilnego na rzecz spersonalizowanych, podniosłych ceremonii. Malownicze plenery, urocze ogrody czy specjalnie zaaranżowane strefy nad wodą stają się tłem dla tych wyjątkowych uroczystości.

„Tak” po raz drugi i nieostatni

Kolejnym zyskującym na popularności trendem jest odnowienie przysięgi małżeńskiej. Niezależnie od tego, czy para jest razem pięć, czy trzydzieści lat – chęć ponownego powiedzenia sobie magicznego „tak” sprawia, że coraz częściej organizowane są takie uroczystości. Te ceremonie mają często luźniejszy i żartobliwy charakter niż tradycyjne śluby, ale niezmiennie niosą ze sobą głęboki wydźwięk emocjonalny dla samej pary oraz ich bliskich.

  - To niezwykle emocjonalny moment, podczas którego małżonkowie mogą świętować swoją miłość na nowo, czerpiąc z bogatego bagażu wspólnie przeżytych lat. Z pewnością mniej się wówczas stresują i chętniej zgadzają się na szalone pomysły. Mają również okazję zorganizować imprezę, naprawiając błędy, które popełnili podczas planowania ślubu i wesela  – podsumowuje Tomasz Streżyński.

Wesele we wtorek

W wyniku wpływu pandemii i rosnącej inflacji obserwujemy zmiany w organizacji wesel. Coraz częściej pary decydują się na zawarcie związku małżeńskiego w dniach roboczych. Nowe warunki ekonomiczne i sanitarne skłoniły wiele rodzin do elastycznego dostosowania się do okoliczności. Wzrost kosztów związanych z organizacją wesela sprawił, że wybór tygodniowego terminu może być bardziej ekonomiczny i przystępny finansowo. To nowe podejście do planowania ślubów przyczyniło się do powstania interesujących alternatywnych rozwiązań, które pozwalają na piękne ceremonie w tygodniu, będące jednocześnie bardziej oszczędne dla przyszłych małżonków.

Obecne trendy w organizacji wesel sprowadzają te uroczystości do rangi wiele wyższej niż standardowe przyjęcia. To momenty, w których odzwierciedla się indywidualność pary oraz celebruje ich miłość w unikalny sposób. Odpowiednio dobrana lokalizacja, spersonalizowane elementy i zjawiskowe ceremonie sprawiają, że współczesne wesela stają się niezapomnianymi przeżyciami, które na zawsze pozostaną w pamięci zarówno pary młodej, jak i ich gości.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia „Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję Biuro prasowe
2025-04-22 | 13:00

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Z okazji Dnia Ziemi marka SodaStream przypomina, że zmiana może zacząć się od jednej decyzji – i jednej butelki wielorazowej. Nowa kampania „Zamień jednorazowe butelki na
Styl życia Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta
2025-02-27 | 15:00

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona
Styl życia Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania
2025-02-19 | 13:30

Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania

Pokolenie Z wkroczyło na rynek pracy, wnosząc na niego świeżą energię, pomysły i… oczekiwania. A te determinują podejście pracodawców do szeroko pojętego zarządzania

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Żywienie

Sylwia Bomba: Nigdy nie stosowałam ozempicu. Dla mnie zdrowie jest ważniejsze niż efekt wizualny

Celebrytka uważa, że leków typu Ozempic nie powinno się stosować jako złotych środków na odchudzanie. Bo choć pozwalają one w dość krótkim czasie pozbyć się zbędnych kilogramów, to odbywa się to kosztem zdrowia. Aby więc bezpiecznie i trwale zredukować masę ciała, trzeba przede wszystkim zmodyfikować dietę i prowadzić aktywny styl życia. To długi, ale wart starania proces. Ze swojego doświadczenia Sylwia Bomba wie, że nie ma jednej cudownej tabletki, dzięki której bez żadnego wysiłku uzyskamy wymarzony rozmiar S.

Handel

Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.