Komunikaty PR

Pokolenie a sposób odżywania - co i jak jedzą przedstawiciele poszczególnych gru

2020-09-07  |  09:00
Biuro prasowe
Do pobrania IP Mońki ( 0.71 MB )

Bez względu na wiek każdy uwielbia jeść. Chociaż wiele osób może lubić te same potrawy i restauracje, mogą mieć zupełnie inne nawyki żywieniowe. Sprawdźcie, jak różne są preferencje trzech popularnych grup: Baby Boomers, Millenialsów oraz pokolenia Z.

Nawyki żywieniowe Baby Boomers

Baby Boomers to osoby, które urodziły się w latach 1946-1964 (nazywane powojennym pokoleniem wyżu demograficznego). Grupa ta ma największą siłę nabywczą w porównaniu do pokolenia Y i Z. Nie oznacza to jednak, że jej przedstawiciele ustawiają się w kolejce, aby wydać duże sumy pieniędzy na najnowszą kuchnię fusion z najdalszych części świata. Osoby z wyżu demograficznego zwykle wiedzą, czego chcą i jaki posiłek zaspokoi ich apetyt oraz oczekiwania.

Idąc do restauracji, mają tendencję do zwracania większej uwagi na porządek i schludność lokalu. Nie tylko szukają czystych stołów i lśniących podłóg, ale także biorą pod uwagę stan toalet i sztućców. Brudne lub zaniedbane przestrzenie i brak odpowiednich standardów w jakiejkolwiek jadłodajni mogą znacząco zniechęcić Baby Boomers.

Co ciekawe, to właśnie Baby Boomers są grupą napędzającą trend zdrowego odżywiania, a nie pokolenie Millenialsów. Prawdopodobnie nie będą przestrzegać tych samych restrykcyjnych wytycznych dietetycznych, co inne pokolenia - takich jak np. liczenie kalorii, ale skupiają się na pochodzeniu i składnikach pożywienia.

Etykiety i wyszukane opisy nie przyciągną ich zainteresowania, tak jak zapewnienie o zdrowotnych właściwościach produktu lub podawanie po prostu zdrowych potraw. W porównaniu z bywalcami restauracji w innym wieku, na osoby z pokolenia wyżu demograficznego nie mają większego wpływu terminy takie jak: bezglutenowy, wegański czy wegetariański.

Nawyki żywieniowe Millenialsów

Millenialsi, czy też pokolenie Y to osoby urodzone w latach 80. i 90. XX wieku. Szukają wyjątkowych doznań kulinarnych, które odpowiadają ich osobistym zainteresowaniom. Podczas gdy niektórzy chcą odkrywać inne kultury poprzez spożywanie egzotycznych potraw, inni będą chcieli napełnić swój talerz żywnością lokalną. Millenialsi nie tylko jedzą – rozmawiają o odżywianiu, robią zdjęcia potraw i dzielą się nimi w mediach społecznościowych. Przystępność, wygoda i personalizacja to trzy elementy, które to pokolenie ceni, a jego przedstawiciele będą szukać miejsc, które mogą zapewnić te aspekty - niezależnie od tego, czy będzie to elegancka restauracja, lokalny bar czy nawet food truck.

Millenialsi często są otwarci i ciekawi nowych smaków i potraw. Chociaż 81% z nich jest bardzo zainteresowanych zdrową żywnością, są jednak gotowi spróbować praktycznie wszystkiego, co zaspokaja ich apetyt (mogą zdecydować się na posiłek lub przekąskę o wyższej kaloryczności, która składa się z naturalnych składników, a nie sztucznych).

W porównaniu z innymi pokoleniami, więcej Millenialsów jada poza domem, zwykle pomijając tradycyjne posiłki.

Nawyki żywieniowe generacji Z

Generacja Z zwana także „Post-Millenialsami” to osoby urodzone w drugiej połowie lat 90. i po 2000 roku. Chociaż prawdą jest, że to Millenialsi cenią sobie doznania kulinarne bardziej niż inne pokolenia, przedstawiciele pokolenia Z również stawiają na ten aspekt.

Generacja Z łączy jednak mocniej jedzenie z nowymi technologiami. Ich poleganie na technologii jest zdecydowanie silniejsze niż w poprzednich pokoleniach. W praktyce oznacza to, że większość Post Millenialsów najpierw poszuka w Internecie informacji o danej restauracji lub produkcie, na żywo będzie dokumentować proces spożywania dania, a po zakończonym posiłku opublikuje recenzję opisującą swoje odczucia i opinie.

Pomimo zamiłowania pokolenia Z do przekąsek i ulicznego jedzenia, szukają oni także prawdziwych kulinarnych doznań. Pokolenie Z chętnie spróbuje nowości i zainteresuje się nieszablonowymi trendami żywieniowymi. Ponadto zwróci dużą uwagę na etykiety i składniki – jego przedstawiciele wolą wiedzieć, co dokładnie będą spożywać.

- Mamy świadomość, że jedzenie to temat, który łączy pokolenia. Dla wielu osób nie jest to jedynie „zwykła” czynność, a cała gama różnorodnych doświadczeń – mówi Ewa Polińska z MSM Mońki. Przy stole rozmawiamy, dzielimy się odczuciami – zarówno w świecie rzeczywistym, jak i wirtualnym, próbujemy nowości… Smak dań, konsystencja, unoszący się aromat, a także skład produktów – każdy z tych czynników sprawia, że obiad, kolacja, czy przekąska mogą być wyjątkowym momentem w ciągu dnia. Właśnie dlatego jako producent sera stawiamy na jakość. Wiemy, że niezależnie od pokolenia – każdy doceni smak produktów stworzonych z pasją i według tradycyjnych receptur – podsumowuje ekspert z MSM Mońki.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym Biuro prasowe
2025-06-11 | 11:30

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

Już 1 października rusza w Polsce system kaucyjny. Aby odzyskać kaucję doliczoną do zakupu napoju w puszcze, konsumenci będą musieli spełnić kilka warunków. Inicjatywa
Styl życia „Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję
2025-04-22 | 13:00

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Z okazji Dnia Ziemi marka SodaStream przypomina, że zmiana może zacząć się od jednej decyzji – i jednej butelki wielorazowej. Nowa kampania „Zamień jednorazowe butelki na
Styl życia Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta
2025-02-27 | 15:00

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gwiazdy

Transport

Rośnie skala agresji na polskich drogach. Problemem jest nie tylko nadmierna prędkość, ale też jazda na zderzaku

Za kilka dni zaczynają się wakacje, czyli statystycznie najniebezpieczniejszy czas na drogach. Wśród głównych przyczyn takich zdarzeń na prostych odcinkach drogi są nadmierna prędkość i jazda na zderzaku. Zarządca autostrady A4 Katowice–Kraków w ramach kampanii „Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie” zwraca uwagę na zjawisko agresji na polskich drogach i przypomina, że bezpieczeństwo zaczyna się od osobistych decyzji kierowcy.

Muzyka

Alicja Węgorzewska: Czuję się ambasadorką polskiej kultury. Czasami dokonuję niepopularnych wyborów, ale moje pomysły są bardzo odkrywcze

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej została uhonorowana prestiżową nagrodą ShEO Awards 2025 w kategorii „Ambasadorka polskiej kultury” i jak podkreśla, w stu procentach na nią zasłużyła. Przyznawane przez tygodnik „Wprost” wyróżnienie trafia bowiem do kobiet, które zmieniają świat, a Alicja Węgorzewska czyni to od lat, nadając polskiej kulturze operowej zupełnie nowy wymiar. Tym razem szczególne uznanie otrzymała za stworzenie i rozwijanie Festiwalu Mozart Junior. W tym roku odbywa się już jego szósta edycja.