Polacy najchętniej piją latte i kupują mielony mix arabiki z robustą
W Światowy Dzień Kawy Bolt postanowił sprawdzić jakie zwyczaje w konsumpcji kawy mają użytkownicy platform Bolt Food oraz Bolt Market. Okazuje się, że najpopularniejszym typem zamawianej gotowej kawy jest latte, a jeśli chodzi o wybór typu to wśród użytkowników Bolt Market zdecydowanie przeważają kawy, będące miksem arabiki i robusty.
Z okazji Światowego Dnia Kawy, Bolt Food – platforma do zamawiania jedzenia z restauracji oraz Bolt Market, czyli platforma do zamawiania zakupów spożywczych z szybką dostawą, postanowiły sprawdzić, jakie są zwyczaje ich użytkowników, jeśli chodzi o konsumpcję i zakup kawy.
Użytkownicy Bolt Food kawę zamawiają rano i często wybierają do niej śniadania na słono. Z obserwacji firmy wynika, że największą popularnością cieszył się zestaw z kanapką, tartą lub croissantem a do tego kawa. A jeśli kawa, to najczęściej wybierana była kawa latte. Na drugim i trzecim miejscu uplasowały się kawa cappuccino i americana.
- Kawa jest popularnym elementem w zamówieniach na Bolt Food - tylko w ostatnim roku, znalazła się w zamówieniach na naszej platformie blisko 300 tys. razy! Samą kawę nasi użytkownicy wyszukiwali aż 13 tys. razy. Te dane tylko potwierdzają zainteresowanie ofertą porannego posiłku na naszej platformie i dlatego cieszy nas, że dołączyły do nas tak świetne marki jak Costa Coffee, Green Caffè Nero czy Starbucks. Będziemy oczywiście dalej rozwijać i ulepszać tę ofertę, aby zaspokoić największych smakoszy - komentuje Agnieszka Cebulska, Country Manager Bolt w Polsce.
Mielona czy w ziarnach, arabika czy robusta?
Okazuje się, że wśród użytkowników Bolt Marketu wygrywa wysublimowany pragmatyzm, ponieważ najlepiej na platformie sprzedaje się kawa mielona. Za nią kolejną najpopularniejszą jest biurowa rozpuszczalna a dopiero potem ziarnista. Najmniejszą popularnością w ofercie cieszą się kapsułki kawy.
Użytkownicy Bolt Markt zwykle uzupełniają swoje zapasy średnio raz w tygodniu, a najczęściej wybieranym typem jest 100% Arabika. Jednak równie dużą popularnością cieszy się miks Arabiki i Robusty.
- Użytkownicy Bolt Marketu to nie tylko osoby prywatne, ale też mikroprzedsiębiorstwa, które zaopatrują się u nas m.in właśnie w kawę. Dlatego regularnie staramy się poszerzać naszą ofertę o różne typy i marki, aby najlepiej odpowiedzieć na zróżnicowane potrzeby i zadowolić gusta Z naszych obserwacji wynika również, że na popularności zyskują również chłodzone napoje kawowe. To dopiero rosnący trend, który z zainteresowaniem będziemy obserwować - dodaje Agnieszka Cymbała, Country Manager Bolt Market w Polsce.
Promocja dla użytkowników
Z okazji Międzynarodowego Dnia Kawy, na użytkowników Bolt Market czeka darmowa dostawa z kodem KAWA. W aplikacji można znaleźć też zniżkę 25% na produkty Costa Coffee, do których kupujący otrzyma torbę gratis.
***
Bolt to europejska superaplikacja, której misją jest uczynienie mobilności miejskiej bardziej przystępną, bezpieczną i zrównoważoną.
Bolt ma ponad 150 milionów klientek i klientów w 45 krajach w Europie i Afryce. Celem firmy jest przyspieszyć rezygnację z prywatnych aut na rzecz współdzielonej mobilności, oferując lepsze rozwiązania dla różnych potrzeb, w tym przewozy, car-sharing i wypożyczalnię hulajnóg oraz dostawę jedzenia i artykułów spożywczych.
Więcej informacji: www.bolt.eu
![Polski fotograf u ministra w Ghanie! Biuro prasowe](/files/_uploaded/glownekonf_1449140828,w_225,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Polski fotograf u ministra w Ghanie!
![Trendy wśród pokolenia Silver – 57% seniorów chce korzystać z mikromobilności](/files/_uploaded/glownekonf_1992867123,w_299,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Trendy wśród pokolenia Silver – 57% seniorów chce korzystać z mikromobilności
![Festiwal Folkowe Inspiracje w Manufakturze](/files/_uploaded/glownekonf_1506805948,w_254,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Festiwal Folkowe Inspiracje w Manufakturze
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-innowacje_1.png)
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-biznes_1.png)
Psychologia
![](/files/1922771799/wojciechowska-pokolenie-z-foto-ramka,w_274,_small.jpg)
Martyna Wojciechowska: Pokolenie Z jest bardzo samotne i nie radzi sobie z codziennymi problemami. Jako mama nauczyłam się bardziej słuchać i więcej pytać, niż mówić
Dziennikarka podkreśla, że martwi się o pokolenie Z, bo z jej obserwacji i rozmów z młodymi ludźmi wynika, że czują się oni bardzo samotni i wręcz przerastają ich codzienne problemy. Sami nie potrafią sobie z nimi poradzić, a niestety często też nie mogą liczyć na wysłuchanie, wsparcie i pomoc ze strony dorosłych. Martyna Wojciechowska nie ukrywa, że ona również popełniła wiele błędów wychowawczych, bo wydawało jej się, że sama najlepiej wie, czego potrzebuje jej córka, bez pytania dziewczynki o zdanie. W porę jednak dostrzegła swój błąd i teraz już wie, że dzieci najbardziej oczekują od rodziców poświęcenia im uwagi i czasu, a także zrozumienia ich emocji.
Edukacja
Co 6,5 minuty ktoś w Polsce doznaje udaru mózgu. Edukacja dzieci może zapobiec katastrofalnym skutkom i uratować życie dorosłym
![](/files/1922771799/fastheroes-112-dzieci-foto-1,w_133,r_png,_small.png)
Udar mózgu to druga najczęstsza przyczyna śmierci i trzecia najczęstsza przyczyna niepełnosprawności. Niewystarczająca wiedza i brak umiejętności rozpoznawania objawów udaru mózgu sprawiają, że większość pacjentów zgłasza się do szpitali zbyt późno. W odpowiedzi na ten problem powstał program FAST Heroes skierowany do przedszkolaków i uczniów klas 1–3. – Chcemy wykorzystać entuzjazm dzieci, aby to one stały się nauczycielami dla swoich dziadków – mówi Jan van der Merwe, międzynarodowy koordynator programu FAST Heroes, lider Inicjatywy Angels.
Teatr
Mateusz Banasiuk: Żałuję, że dzisiaj tak rzadko pisze się sztuki wierszem. Dla aktora to prawdziwy sprawdzian umiejętności
![](/files/1922771799/banasiuk-wypior-foto,w_133,r_png,_small.png)
Aktor gra jedną z głównych ról w spektaklu „Wypiór” w Teatrze IMKA. Zaznacza, że wielkim atutem spektaklu jest tekst napisany klasycznym trzynastozgłoskowcem z zachowaną średniówką po siódmej sylabie, ale traktujący o bieżących problemach młodych ludzi i w niebanalny sposób komentujący otaczającą rzeczywistość. Mateusz Banasiuk zapewnia, że on sam bardzo lubi grać w sztukach napisanych wierszem i żałuje, że twórcy teatralni odchodzą już od tej formy. Przyznaje też, że w tym przypadku nie ma mowy o improwizacji. Trzeba się wykazać niezwykłą dokładnością, by nie zgubić żadnego słowa, bo wtedy zostanie zaburzony cały rytm.