Komunikaty PR

Polscy pirotechnicy wygrali na międzynarodowym festiwalu

2020-09-30  |  05:50
Biuro prasowe
Kontakt
Michał Zębik
Good One PR

ul. Edwarda Jelinka 38
01-646 Warszawa
michal.zebik|goodonepr.pl| |michal.zebik|goodonepr.pl
796 996 253
www.goodonepr.pl

W drugiej połowie września na Litwie po raz dwunasty odbył się międzynarodowy festiwal pirotechniczny VILNIUS FEJERIJA. Wzięły w nim udział trzy drużyny, w tym jedna z Polski. Pokaz Polaków okazał się najlepszym spośród wszystkich, nie tylko według jury, ale także widowni – drużyna zdobyła zarówno pierwsze miejsce, jak i Nagrodę Publiczności.

Polska drużyna rywalizowała z ekipami z Estonii i Łotwy. W festiwalu co roku biorą udział 3 drużyny z różnych państw. Każda z nich ma za zadanie przygotowanie pokazu złożonego z trzech elementów – programu dowolnego, programu powiązanego z reprezentowanym krajem oraz programu obowiązkowego, odbywającego się co roku do innej muzyki. W tej edycji były to fragmenty najważniejszych utworów Ludwiga van Beethovena. Festiwal uświetniają także występy litewskich gwiazd muzyki. Zamyka go pokaz organizatorów – widowisko łączące elementy pirotechniki, świateł, laserów i muzyki.

 – Zwycięstwo polskiej drużyny to radość dla całej naszej branży. Wygrana podczas prestiżowego, międzynarodowego festiwalu pokazuje, że polscy pirotechnicy są doceniani nie tylko w kraju, ale też za granicą. Impreza była zorganizowana na wysokim poziomie, a o jej powodzeniu najlepiej świadczy fakt, że wydarzenie odbywało się już po raz dwunasty. Pokazy pirotechniczne od lat cieszą się popularnością, niestety ze względu na pandemię, w tym roku było ich mniej niż zazwyczaj. Goście wileńskiego festiwalu mieli szczęście zobaczyć fajerwerki na najwyższym poziomie. Mamy nadzieję, że podobne widowiska będziemy mogli niedługo oglądać również na polskim niebie – komentuje Magdalena Rytel-Kuc z Fundacji Rozwoju i Edukacji Pirotechnicznej.

Zwycięstwo na Litwie to niejedyny sukces Polaków w dziedzinie pokazów pirotechnicznych. W ostatnich latach polskie drużyny zwyciężały m.in. podczas takich konkursów jak: Pyronale 2019 w Berlinie, Potsdamer Feuerwerkersinfonie 2019 w Poczdamie czy Międzynarodowy Konkurs Sztucznych Ogni 2017 w Hannoverze.


Fundacja Rozwoju i Edukacji Pirotechnicznej powstała w 2019 r. w celu edukowania na temat odpowiedzialnego użytkowania materiałów pirotechnicznych oraz kształtowania dobrego wizerunku branży. Jej założycielami są trzy doświadczone i aktywnie działające na rynku podmioty – Jorge Fireworks, Triplex oraz Super Power. Głównymi celami działania Fundacji są: rozwijanie świadomości społecznej w zakresie bezpiecznego posługiwania się materiałami pirotechnicznymi, upowszechnianie rzetelnej wiedzy na temat wpływu materiałów pirotechnicznych na środowisko, popularyzowanie wiedzy związanej z historią fajerwerków oraz tradycją pokazów sztucznych ogni. Organizacja zajmuje się również doradztwem, szkoleniem kadr, analizą przepisów prawa dotyczących środków pirotechnicznych, reprezentowaniem i ochroną praw podmiotów zainteresowanych działalnością Fundacji.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Good One PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym Biuro prasowe
2025-06-11 | 11:30

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

Już 1 października rusza w Polsce system kaucyjny. Aby odzyskać kaucję doliczoną do zakupu napoju w puszcze, konsumenci będą musieli spełnić kilka warunków. Inicjatywa
Styl życia „Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję
2025-04-22 | 13:00

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Z okazji Dnia Ziemi marka SodaStream przypomina, że zmiana może zacząć się od jednej decyzji – i jednej butelki wielorazowej. Nowa kampania „Zamień jednorazowe butelki na
Styl życia Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta
2025-02-27 | 15:00

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gwiazdy

Transport

Rośnie skala agresji na polskich drogach. Problemem jest nie tylko nadmierna prędkość, ale też jazda na zderzaku

Za kilka dni zaczynają się wakacje, czyli statystycznie najniebezpieczniejszy czas na drogach. Wśród głównych przyczyn takich zdarzeń na prostych odcinkach drogi są nadmierna prędkość i jazda na zderzaku. Zarządca autostrady A4 Katowice–Kraków w ramach kampanii „Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie” zwraca uwagę na zjawisko agresji na polskich drogach i przypomina, że bezpieczeństwo zaczyna się od osobistych decyzji kierowcy.

Muzyka

Alicja Węgorzewska: Czuję się ambasadorką polskiej kultury. Czasami dokonuję niepopularnych wyborów, ale moje pomysły są bardzo odkrywcze

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej została uhonorowana prestiżową nagrodą ShEO Awards 2025 w kategorii „Ambasadorka polskiej kultury” i jak podkreśla, w stu procentach na nią zasłużyła. Przyznawane przez tygodnik „Wprost” wyróżnienie trafia bowiem do kobiet, które zmieniają świat, a Alicja Węgorzewska czyni to od lat, nadając polskiej kulturze operowej zupełnie nowy wymiar. Tym razem szczególne uznanie otrzymała za stworzenie i rozwijanie Festiwalu Mozart Junior. W tym roku odbywa się już jego szósta edycja.