Komunikaty PR

Polscy pirotechnicy wygrali na międzynarodowym festiwalu

2020-09-30  |  05:50
Biuro prasowe
Kontakt
Michał Zębik
Good One PR

ul. Edwarda Jelinka 38
01-646 Warszawa
michal.zebik|goodonepr.pl| |michal.zebik|goodonepr.pl
796 996 253
www.goodonepr.pl

W drugiej połowie września na Litwie po raz dwunasty odbył się międzynarodowy festiwal pirotechniczny VILNIUS FEJERIJA. Wzięły w nim udział trzy drużyny, w tym jedna z Polski. Pokaz Polaków okazał się najlepszym spośród wszystkich, nie tylko według jury, ale także widowni – drużyna zdobyła zarówno pierwsze miejsce, jak i Nagrodę Publiczności.

Polska drużyna rywalizowała z ekipami z Estonii i Łotwy. W festiwalu co roku biorą udział 3 drużyny z różnych państw. Każda z nich ma za zadanie przygotowanie pokazu złożonego z trzech elementów – programu dowolnego, programu powiązanego z reprezentowanym krajem oraz programu obowiązkowego, odbywającego się co roku do innej muzyki. W tej edycji były to fragmenty najważniejszych utworów Ludwiga van Beethovena. Festiwal uświetniają także występy litewskich gwiazd muzyki. Zamyka go pokaz organizatorów – widowisko łączące elementy pirotechniki, świateł, laserów i muzyki.

 – Zwycięstwo polskiej drużyny to radość dla całej naszej branży. Wygrana podczas prestiżowego, międzynarodowego festiwalu pokazuje, że polscy pirotechnicy są doceniani nie tylko w kraju, ale też za granicą. Impreza była zorganizowana na wysokim poziomie, a o jej powodzeniu najlepiej świadczy fakt, że wydarzenie odbywało się już po raz dwunasty. Pokazy pirotechniczne od lat cieszą się popularnością, niestety ze względu na pandemię, w tym roku było ich mniej niż zazwyczaj. Goście wileńskiego festiwalu mieli szczęście zobaczyć fajerwerki na najwyższym poziomie. Mamy nadzieję, że podobne widowiska będziemy mogli niedługo oglądać również na polskim niebie – komentuje Magdalena Rytel-Kuc z Fundacji Rozwoju i Edukacji Pirotechnicznej.

Zwycięstwo na Litwie to niejedyny sukces Polaków w dziedzinie pokazów pirotechnicznych. W ostatnich latach polskie drużyny zwyciężały m.in. podczas takich konkursów jak: Pyronale 2019 w Berlinie, Potsdamer Feuerwerkersinfonie 2019 w Poczdamie czy Międzynarodowy Konkurs Sztucznych Ogni 2017 w Hannoverze.


Fundacja Rozwoju i Edukacji Pirotechnicznej powstała w 2019 r. w celu edukowania na temat odpowiedzialnego użytkowania materiałów pirotechnicznych oraz kształtowania dobrego wizerunku branży. Jej założycielami są trzy doświadczone i aktywnie działające na rynku podmioty – Jorge Fireworks, Triplex oraz Super Power. Głównymi celami działania Fundacji są: rozwijanie świadomości społecznej w zakresie bezpiecznego posługiwania się materiałami pirotechnicznymi, upowszechnianie rzetelnej wiedzy na temat wpływu materiałów pirotechnicznych na środowisko, popularyzowanie wiedzy związanej z historią fajerwerków oraz tradycją pokazów sztucznych ogni. Organizacja zajmuje się również doradztwem, szkoleniem kadr, analizą przepisów prawa dotyczących środków pirotechnicznych, reprezentowaniem i ochroną praw podmiotów zainteresowanych działalnością Fundacji.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia Kultowa śniadaniownia Bułkę przez Bibułkę z lokalem w Łodzi Biuro prasowe
2024-04-25 | 12:35

Kultowa śniadaniownia Bułkę przez Bibułkę z lokalem w Łodzi

Podbiła serca warszawiaków, teraz czas na Łódź. Znana i popularna w stolicy restauracja śniadaniowa Bułkę przez Bibułkę, otworzy swój pierwszy lokal poza Warszawą w
Styl życia Atrakcyjne oferty na 5-lecie sklepu online Lidl Polska
2024-04-24 | 11:05

Atrakcyjne oferty na 5-lecie sklepu online Lidl Polska

Zawsze. Więcej. Online. Sklep internetowy Lidl Polska świętuje swoje 5. urodziny! Z tej okazji, na klientów czekają atrakcyjne rabaty na cały asortyment, który obejmuje bogatą
Styl życia Otwarcie pierwszego sklepu Lidl Polska w Andrespolu!
2024-04-24 | 11:00

Otwarcie pierwszego sklepu Lidl Polska w Andrespolu!

Lidl Polska rozwija sieć sklepów, mając na uwadze troskę o środowisko oraz dbając o łatwy dostęp do produktów dla swoich klientów. Już w czwartek, 25

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Film

Julia Kamińska: Najnowszy singiel pokazuje moje drugie, wulgarne oblicze. Nie chcę się już bać, tylko móc wreszcie wyrażać siebie nawet w bardzo odważnych tekstach

Wokalistka podkreśla, że poprzez utwór „Dobrze się mamy MSNR” chciała zaprezentować odbiorcom nieco inne oblicze niż to, które znają z jej dotychczasowych projektów zawodowych. Niektórych jej nowa odsłona zaskoczyła, a nawet zbulwersowała. Julia Kamińska nie boi się jednak krytyki i również w swojej twórczości chce podejmować tematy trudne i kontrowersyjne. A już w maju ukaże się jej debiutancka płyta. Jesienią natomiast artystka zamierza wyruszyć w trasę koncertową właśnie z piosenkami z tego albumu.

Gwiazdy

Joanna Jędrzejczyk: Przygotowuję się do udziału w stand-upach. Będę miała 30 występów i spróbuję rozśmieszyć gości swoimi historiami

Na pewien czas zawodniczka MMA zamienia ring na scenę i dołącza do stand-upowego teamu. Czeka ją 30 występów, do których musi się solidnie przygotować, by zaciekawić widzów i porwać ich do wspólnej zabawy. Joanna Jędrzejczyk ma nadzieję, że sprawdzi się w roli stand-uperki, a jeśli nawet zdarzą się jej jakieś potknięcia, to nie zamierza się poddawać, bo przecież to dopiero jej pierwszy taki projekt, a trening czyni mistrza, zarówno w sporcie, jak i w aktorstwie.

Konsument

Zmiany klimatu uderzają w portfele konsumentów. Podniosą ceny żywności nawet o 3 pkt proc. rocznie

Coraz wyższe średnie temperatury obserwowane na świecie przekładają się na wzrost cen żywności. Problem dotyczy zarówno krajów rozwiniętych, jak i rozwijających się. Naukowcy z Poczdamskiego Instytutu Badań nad Wpływem Klimatu obliczyli, że do 2035 roku zdarzenia klimatyczne podniosą ceny żywności o 0,9–3,2 pkt proc. rocznie, a ogólny poziom inflacji o 0,3–1,1 pkt proc. Naukowcy przeanalizowali dane dotyczące zmian cen artykułów żywnościowych ze 120 krajów świata w ciągu ostatnich 30 lat.