Polscy użytkownicy TIER uniknęli ponad 2 mln km podróży samochodem
TIER Mobility, największy na świecie operator mikromobilności, publikuje nową Strategię Zrównoważonego Rozwoju, która jest również podsumowaniem działań firmy na rzecz środowiska od początku jej działalności, czyli od 2018 roku.
Polscy użytkownicy TIER pokonali e-hulajnogami ekwiwalent 2 milionów kilometrów podróży samochodem i zaoszczędzili aż 334 tysiące kilogramów emisji CO2. W skali globalnej, użytkownicy TIER pokonali hulajnogą aż 48 milionów kilometrów i tym samym uniknęli emisji 8 milionów kilogramów CO2. Te liczby odpowiadają ponad 8 tys. podróży samolotem z Londynu do Nowego Jorku lub ponad 55 tys. podróży samochodem z Berlina do Paryża. Dane o zmniejszeniu emisji przedstawione w strategii zostały zebrane w oparciu na przejazdy e-hulajnogami TIER w 260 miastach w 22 krajach na świecie.
Boom na e-mobilność w Europie
Na czele stawki krajów najchętniej poszukujących e-mobilnych alternatyw dla podróży samochodem wysuwają się Niemcy, gdzie znajduje się siedziba TIER. W 104 niemieckich miastach, w których działa operator, m.in. w Berlinie, Hamburgu, Stuttgarcie i Dortmundzie, dotychczas zastąpiono niemal 25 milionów kilometrów podróży samochodem.
Kolejne największe oszczędności odnotowały Francja, Szwecja, Norwegia i Polska, które łącznie uniknęły emisji ponad 2 milionów kilogramów dwutlenku węgla. Jest to równoznaczne z odbyciem przez jedną osobę ponad 12 tys. podróży samolotem ze Sztokholmu do Warszawy.
„Założyłem TIER, aby zmienić mobilność na dobre, zachęcając ludzi do wysiadania z samochodów i korzystania z bardziej zrównoważonych opcji transportu. Z przyjemnością dzielę się informacją, że od naszego startu w 2018 roku, zrobiliśmy niesamowity postęp na tej drodze. Jestem dumny z rewolucji, którą obserwujemy w naszych miastach – a jednocześnie wiemy, że jest jeszcze wiele do zrobienia. Dlatego też wprowadzamy korporacyjną Strategię Zrównoważonego Rozwoju, która włącza nasze podstawowe wartości zrównoważonego rozwoju do wszystkich aspektów podejmowania decyzji, pomagając nam ustalić wymierne długoterminowe cele i być bardziej przejrzystym w kwestii postępów w realizacji naszej misji" - mówi Lawrence Leuschner, Dyrektor Generalny TIER Mobility.
Zielona droga do zmian
Nowo opublikowana strategia nakreśla kolejny etap działalności TIER na rzecz realizowania misji zeroemisyjności do 2050 roku. Firma wyznacza serię ambitnych celów w pięciu obszarach, a są nimi: do 2026 roku – cel zmniejszenia o połowę zarówno emisji bezpośrednich, emisji przypadającej na wyprodukowanie jednej e-hulajnogi lub roweru, jak i emisji, które mają miejsce przed operacjami, na przykład tych związanych z logistyką. Zakłada ona także osiągnięcie celu zerowej ilości odpadów we wszystkich magazynach firmy.
„Promowanie zrównoważonego rozwoju jest bez wątpienia jednym z najpilniejszych wyzwań, przed którymi stoimy. Dlatego też przedstawiamy nowe ramy działania TIER, oparte o najwyższe standardy" – mówi Ailin Huang, Head of Sustainability w TIER Mobility – „W miarę wdrażania nowych środków niezbędnych do osiągnięcia naszych ambitnych celów, zachęcamy kolegów z branży, partnerów miejskich i decydentów do skalowania naszych działań i tworzenia środowisk sprzyjających dla powszechnego przyjęcia mikromobilności. Kwestie zrównoważonego rozwoju wymagają zdecydowanych kroków i brak w nich przestrzeni na kompromis".

Nakręć mile, nie promile. Rusza dziewiąta edycja kampanii Trzymaj Pion

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gwiazdy

Cezary Pazura: Siatkówka to nasz sport narodowy, bo naprawdę nam wychodzi. Podczas studiów byłem mistrzem w tej dyscyplinie
Aktor przyznaje, że jest wielkim pasjonatem siatkówki, stara się oglądać wszystkie rozgrywki reprezentacji i czuje ogromną satysfakcję oraz dumę, kiedy nasi zawodnicy wygrywają kolejne mecze. Podczas studiów Cezary Pazura sam zdobył tytuł najlepiej rozgrywającego turnieju, dobrze więc wie, jakich emocji dostarcza sport i rywalizacja. Z całych sił zachęca więc swoje dzieci do aktywności fizycznej, by znalazły ulubioną dyscyplinę i trenowały.
Problemy społeczne
W 2030 roku zetki będą stanowić jedną trzecią globalnej siły roboczej. Ich odmienne od starszej generacji oczekiwania zmienią podejście firm

Wśród kluczowych kryteriów, którymi przedstawiciele pokolenia Z kierują się przy wyborze pracodawcy, są: atrakcyjne wynagrodzenie, atmosfera w firmie i zachowanie równowagi między życiem zawodowym i prywatnym. Trzy czwarte managerów nie jest zadowolonych z młodych absolwentów szkół wyższych, wskazując na ich słabą motywację, brak profesjonalizmu i niskie umiejętności organizacyjne. Analitycy rynku pracy podnoszą, że aby przyciągnąć do siebie młode talenty i utrzymać je w strukturach firmy, pracodawcy muszą wprowadzić szereg zmian, szczególnie w zakresie kultury organizacyjnej.
Muzyka
Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany

Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.