Komunikaty PR

Polscy użytkownicy TIER uniknęli ponad 2 mln km podróży samochodem

2022-11-08  |  01:00
Biuro prasowe

TIER Mobility, największy na świecie operator mikromobilności, publikuje nową Strategię Zrównoważonego Rozwoju, która jest również podsumowaniem działań firmy na rzecz środowiska od początku jej działalności, czyli od 2018 roku.

Polscy użytkownicy TIER pokonali e-hulajnogami ekwiwalent 2 milionów kilometrów podróży samochodem i zaoszczędzili aż 334 tysiące kilogramów emisji CO2. W skali globalnej, użytkownicy TIER pokonali hulajnogą aż 48 milionów kilometrów i tym samym uniknęli emisji 8 milionów kilogramów CO2. Te liczby odpowiadają ponad 8 tys. podróży samolotem z Londynu do Nowego Jorku lub ponad 55 tys. podróży samochodem z Berlina do Paryża. Dane o zmniejszeniu emisji przedstawione w strategii zostały zebrane w oparciu na przejazdy e-hulajnogami TIER w 260 miastach w 22 krajach na świecie.

Boom na e-mobilność w Europie

Na czele stawki krajów najchętniej poszukujących e-mobilnych alternatyw dla podróży samochodem wysuwają się Niemcy, gdzie znajduje się siedziba TIER. W 104 niemieckich miastach, w których działa operator, m.in. w Berlinie, Hamburgu, Stuttgarcie i Dortmundzie, dotychczas zastąpiono niemal 25 milionów kilometrów podróży samochodem.

Kolejne największe oszczędności odnotowały Francja, Szwecja, Norwegia i Polska, które łącznie uniknęły emisji ponad 2 milionów kilogramów dwutlenku węgla. Jest to równoznaczne z odbyciem przez jedną osobę ponad 12 tys. podróży samolotem ze Sztokholmu do Warszawy.

„Założyłem TIER, aby zmienić mobilność na dobre, zachęcając ludzi do wysiadania z samochodów i korzystania z bardziej zrównoważonych opcji transportu. Z przyjemnością dzielę się informacją, że od naszego startu w 2018 roku, zrobiliśmy niesamowity postęp na tej drodze. Jestem dumny z rewolucji, którą obserwujemy w naszych miastach – a jednocześnie wiemy, że jest jeszcze wiele do zrobienia. Dlatego też wprowadzamy korporacyjną Strategię Zrównoważonego Rozwoju, która włącza nasze podstawowe wartości zrównoważonego rozwoju do wszystkich aspektów podejmowania decyzji, pomagając nam ustalić wymierne długoterminowe cele i być bardziej przejrzystym w kwestii postępów w realizacji naszej misji" - mówi Lawrence Leuschner, Dyrektor Generalny TIER Mobility.

Zielona droga do zmian

Nowo opublikowana strategia nakreśla kolejny etap działalności TIER na rzecz realizowania misji zeroemisyjności do 2050 roku. Firma wyznacza serię ambitnych celów w pięciu obszarach, a są nimi: do 2026 roku – cel zmniejszenia o połowę zarówno emisji bezpośrednich, emisji przypadającej na wyprodukowanie jednej e-hulajnogi lub roweru, jak i emisji, które mają miejsce przed operacjami, na przykład tych związanych z logistyką. Zakłada ona także osiągnięcie celu zerowej ilości odpadów we wszystkich magazynach firmy.

„Promowanie zrównoważonego rozwoju jest bez wątpienia jednym z najpilniejszych wyzwań, przed którymi stoimy. Dlatego też przedstawiamy nowe ramy działania TIER, oparte o najwyższe standardy" – mówi Ailin Huang, Head of Sustainability w TIER Mobility – „W miarę wdrażania nowych środków niezbędnych do osiągnięcia naszych ambitnych celów, zachęcamy kolegów z branży, partnerów miejskich i decydentów do skalowania naszych działań i tworzenia środowisk sprzyjających dla powszechnego przyjęcia mikromobilności. Kwestie zrównoważonego rozwoju wymagają zdecydowanych kroków i brak w nich przestrzeni na kompromis".

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym Biuro prasowe
2025-06-11 | 11:30

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

Już 1 października rusza w Polsce system kaucyjny. Aby odzyskać kaucję doliczoną do zakupu napoju w puszcze, konsumenci będą musieli spełnić kilka warunków. Inicjatywa
Styl życia „Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję
2025-04-22 | 13:00

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Z okazji Dnia Ziemi marka SodaStream przypomina, że zmiana może zacząć się od jednej decyzji – i jednej butelki wielorazowej. Nowa kampania „Zamień jednorazowe butelki na
Styl życia Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta
2025-02-27 | 15:00

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Psychologia

Bartłomiej Nowosielski: Kluczowe w leczeniu otyłości jest odpowiednie nastawienie psychiczne. Otoczenie nie zawsze jest wyrozumiałe i empatyczne

Aktor przyznaje, że osoby otyłe z powodu swojego wyglądu często przez otoczenie są odrzucane, marginalizowane i hejtowane. Brak akceptacji i zrozumienia wynika między innymi z tego, że nie brakuje tych, którzy myślą stereotypami i ich zdaniem dodatkowe kilogramy są wynikiem złego odżywiania i lenistwa. Bartłomiej Nowosielski tłumaczy, że otyłość jest chorobą przewlekłą, która wymaga leczenia. By terapia była skuteczna, potrzeba silnej woli i wielu wyrzeczeń. Dla niego w chwilach zwątpienia niezwykle ważne jest również wsparcie ze strony bliskich.

Problemy społeczne

Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu​ lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.

Prawo

Kobietobójstwo jest typem przestępstwa niedookreślonym przez polskie prawo. Świadomość na ten temat jest wciąż zbyt mała

Brakuje usystematyzowanych danych na temat skali problemu, jakim jest kobietobójstwo – wskazuje organizacja Femicide in Poland. U źródeł problemu leży brak uspójnienia baz danych prowadzonych przez poszczególne organy państwowe. Organizacja pracuje nad narzędziami, które pozwolą je zgromadzić w jednym miejscu i udostępnić w formie interaktywnej mapy. Jej przedstawicielka wskazuje również na inne fundamentalne obszary do poprawy. To w szczególności egzekwowanie istniejącego prawa i intensyfikacja działań na rzecz edukacji.