Komunikaty PR

Pomóż polarnym niedźwiedziom

2020-11-16  |  01:00
Biuro prasowe
Do pobrania jpg ( 0.09 MB )

Kto pomoże polarnym miśkom, jeśli nie the White Bear Coffee? Kawiarnia wprowadziła właśnie do oferty nowość - kawowy deser Polarna Mocha. Każda sprzedana porcja wzbogaci fundusz Polar Bear Foundation, największej światowej organizacji walczącej o przetrwanie białych niedźwiedzi.

Ich perspektywy bowiem nie są wesołe. Teraz na wolności żyje zaledwie około 25 tys. polarnych niedźwiedzi. Naukowcy z Nature Climate Change prognozują, że do roku 2100 zostaną zdziesiątkowane. Nieliczna populacja uchowa się tylko na Wyspach Królowej Elżbiety, kanadyjskim archipelagu. Zagrożeniem dla tych sympatycznych ssaków, bohaterów wielu bajek dla dzieci jest oczywiście globalne ocieplenie. Powoduje ono, że ich tereny łowieckie i okres polowań kurczy się wraz z topnieniem lodowej pokrywy Arktyki. Miski cierpią głód, bo nie mają jak zdobyć pożywienia. Wiele z nich nie jest w stanie przeżyć długiej arktycznej zimy.
- Mamy w logo i w nazwie białe miśki, to zobowiązuje. Mimo, że teraz świat walczy przede wszystkim z wirusem, a nie z ociepleniem, wbrew pozorom te sprawy wiążą się, ponieważ są także wynikiem naszego niefrasobliwego taktowania natury - mówi Urszula Olechno, współwłaścicielka kawiarni the White Bear Coffee. - Chcemy zwrócić na to uwagę i po prostu nie być obojętnymi.

Bariści, z których słynie sieć białostockich kawiarni, wykreowali specjalny deser - Polarną Mochę. To aromatyczna kawa z rzemieślniczej kawiarni the White Bear Coffee Roasters ze słodkimi dodatkami - bitą śmietaną, czekoladą, karmelem i innymi niespodziankami. Doskonała na zimowe wieczory. Od weekendu dostępna jest w sprzedaży, oczywiście na razie tylko na wynos.
- Zapewniam, że jest tak słodka i aksamitna jak wydają się być białe misie - żartuje Marcin Zalewski, ekspert w dziedzinie baristyki i współwłaściciel sieci, a serio dodaje: - To naprawdę wyśmienity kawowy deser, który powinien zadowolić miłośników słodkich naparów. Wiemy też, że nasi klienci to ludzie wrażliwi społecznie. Jeśli wpadną do nas po kawę, to wielu z nich na pewno wybierze właśnie Polarną Mochę, by przy okazji wesprzeć fajną akcję. Dla klienta, dla nas i oby dla miśków to sytuacja win-win.
Z każdego sprzedanego kubka 2 złote zostaną przekazane na wsparcie Polar Bear Foundation https://polarbearsinternational.org/, organizacji od lat opiekującej się polarnymi niedźwiedziami. To grupa zapalonych naukowców i ekologów, którzy prowadzą badania nad fauną Arktyki - przede wszystkim zaś zamieszkujących ją miśków. Organizują wyprawy ratownicze i edukują młodzież (i nie tylko!) na wszystkich kontynentach, że od pokrywy lodu na biegunie północnym zależny nie tylko życie białych niedźwiedzi, ale w rezultacie też nasze.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia Nakręć mile, nie promile. Rusza dziewiąta edycja kampanii Trzymaj Pion Biuro prasowe
2025-07-21 | 09:00

Nakręć mile, nie promile. Rusza dziewiąta edycja kampanii Trzymaj Pion

Tegoroczne hasło kampanii prowadzonej przez Grupę Żywiec „Nakręć mile, nie promile” ma zachęcić użytkowników jednośladów do odpowiedzialności za
Styl życia Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym
2025-06-11 | 11:30

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

Już 1 października rusza w Polsce system kaucyjny. Aby odzyskać kaucję doliczoną do zakupu napoju w puszcze, konsumenci będą musieli spełnić kilka warunków. Inicjatywa
Styl życia „Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję
2025-04-22 | 13:00

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Z okazji Dnia Ziemi marka SodaStream przypomina, że zmiana może zacząć się od jednej decyzji – i jednej butelki wielorazowej. Nowa kampania „Zamień jednorazowe butelki na

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Podróże

Dorota Gardias: Jeżeli w wakacje chcemy mieszkać w luksusowym hotelu, korzystać ze SPA i jeść na mieście, to na pewno będzie drogo. Za niewielkie pieniądze również można się świetnie bawić

Pogodynka przyznaje, że bardzo ceni sobie czas spędzony z bliskimi, kontakt z naturą i zdrowy styl życia. Poza tym jest lokalną patriotką, dlatego też tegoroczny urlop postanowiła spędzić w swoich rodzinnych stronach – na Roztoczu, by jeszcze bardziej poznać tę niezwykle urokliwą część Polski. Dorota Gardias uważa, że można dobrze się bawić, korzystać z atrakcji i przywieźć z wyjazdu wiele niezapomnianych wrażeń, nie wydając na to majątku. Tym razem zaplanowała spływy kajakowe, jazdę konno, rowerowe wyprawy oraz podążanie śladami historii. Gdyby trzeba było spać pod namiotem, nie miałaby nic przeciwko.

Farmacja

E. Kopacz: Róbmy wszystko, by dzieci przyjeżdżające do Polski wchodziły w cykl kalendarza szczepień. Wiele zależy od świadomości matek

Według danych UNICEF poziom wyszczepialności dzieci w Ukrainie wynosi 70 proc. i jest znacząco niższy niż w przypadku dzieci w Polsce. – Róbmy wszystko, żeby dzieci, które do nas przyjeżdżają, wchodziły w cykl kalendarza szczepień i pobierały szczepionki – mówi Ewa Kopacz. Jednocześnie dane Ministerstwa Zdrowia wskazują, że noworodki, które przychodzą na świat w Polsce, są szczepione w prawie 100 proc. Wciąż jest jednak pewien odsetek mam, które mimo obowiązku szczepień dla dzieci nie zamierzają tego robić. Duża w tym wina mitów krążących wokół szczepionek, podsycanych przez ruchy antyszczepionkowe.

Inwestycje

Rynek domów prefabrykowanych może do 2030 roku być wart 7 mld zł. Inwestorów przekonuje krótszy czas budowy

Domy prefabrykowane, stawiane z produkowanych w fabrykach modułów, to temat stosunkowo nowy na polskim rynku, ale zyskujący na popularności. Firma Spectis szacuje, że ten segment rynku jest wart ok. 5 mld zł, a do 2030 roku urośnie do 7 mld. Również długoterminowe perspektywy pozostają optymistyczne. Inwestorów przekonuje do tej technologii przede wszystkim możliwość skrócenia czasu inwestycji do kilku miesięcy i kontroli jej kosztów.