Komunikaty PR

Ponad 90 urządzeń dezynfekujących trafiło do szkół w całej Polsce

2021-11-09  |  01:00
Biuro prasowe

Ponad 90 urządzeń dezynfekujących trafiło do placówek szkolnych i wychowawczych w całej Polsce

 

Pandemia COVID-19 nie odpuszcza, a każdego dnia widać systematyczny wzrost zachorowań. Poprzedni rok pokazał, że najważniejsze dla zachowania stabilnej sytuacji epidemiologicznej, jest utrzymanie niskiego wskaźnika wśród najbardziej zagrożonych – czyli seniorzy i dzieci. Firma Gero Sp. z o.o. będąca w Polsce wyłącznym dystrybutorem marki Ariete, postanowiła wyjść naprzeciw najbardziej potrzebującym polskim szkołom i placówkom porządku publicznego. W okresie od lipca do października 2021 roku firma przekazała ponad 90 specjalistycznych urządzeń do odkażania i dezynfekcji pomieszczeń.

 

Dlaczego odkażanie powierzchni i pomieszczeń jest tak istotne?

Badania dowodzą, że wirus SARS-CoV-2 może przetrwać poza organizmem człowieka, w tym na różnych powierzchniach kilka godzin, a nawet dni. Eksperci są więc zgodni, że regularne dezynfekowanie powierzchni i pomieszczeń, znacząco zmniejsza możliwość zarażenia się COVID-19.

Co więcej, obecnie panująca epidemia COVID-19 to zagrożenie nie tylko dla zdrowia, ale także dla psychiki. Badania pokazują, że blisko 1/4 dzieci i młodzieży odczuła negatywne następstwa braku kontaktu z nauczycielami. Następstwem tego były nie tylko trudności w codziennej nauce, ale też brak rozwoju relacji koleżeńskich, kontaktów z rówieśnikami i nauczycielami, a także narastające problemy psychiczne. Dlatego każdy kto troszczy się o dzieci z ulgą przyjął informację o powrocie do szkolnych ławek.

 

Ponad 90 urządzeń do odkażania trafiło do polskich szkół i placówek publicznych

Dynamicznie zmieniająca się sytuacja epidemiologiczna w Polsce, obostrzenia oraz kolejne wymogi Ministerstwa, postawiły dużą część szkół i placówek publicznych w trudnej sytuacji. Brak środków czy możliwości zakupu urządzeń, było dla wielu miejsc ogromnym problemem. Przedstawiciele marki Ariete, widząc tę sytuację, postanowili zareagować szybciej i zaczęli działać jeszcze w wakacje.

„W pierwszym etapie postanowiliśmy wybrać placówki szkolne oraz ośrodki kultury, w których dzieci i młodzież spędzają wakacje. To właśnie tam, chcieliśmy w pierwszej kolejności przekazać nasze sanifikatory.” – mówi Michał Obalewski – Prezes Gero Sp. z o.o. będącej w Polsce wyłącznym dystrybutorem marki Ariete. Działania w lipcu i sierpniu były prowadzone pod hasłem #NomalneWakacje 2021, a przedstawiciele marki Ariete zorganizowali szereg aktywności. Między innymi zostało utworzone wydarzenie na Facebooku, które zgromadziło ponad 6000 osób.  Prezentowane były na nim treści zarówno o charakterze humorystycznym, jak również edukacyjnym. „Mieliśmy świadomość, że mówienie o odkażaniu i dezynfekcji dla wielu osób może być mało atrakcyjne. Dlatego wybraliśmy mniej standardowe rozwiązanie i postawiliśmy na formę eventu w ramach medium społecznościowego. Każdy mógł codziennie zajrzeć i znaleźć interesującą go treść.” – mówi Michał Obalewski. Wraz ze wzrostem liczby uczestników, wzrosła chęć przekazania kolejnych urządzeń. „W pierwszym etapie zgłosiło się do nas kilkadziesiąt placówek z całej Polski. Wybraliśmy z nich ponad 30, które w naszej opinii były najbardziej potrzebujące.” – dodaje Obalewski.

Organizatorom zależało, aby działania realnie wpłynęły na poprawę zdrowia oraz jakości odkażania pomieszczeń w placówkach porządku publicznego. Dlatego wraz z nowym rokiem szkolnym 2021/2022, marka Ariete zorganizowała kolejne działania – tym razem pod hasłem #BezpiecznaSzkoła. Cel działań był jasny. Zrobić jeszcze więcej, aby kolejny rok szkolny nie był tak dramatyczny jak ostatni.

W ramach akcji #BezpiecznaSzkoła pojawiły się liczne wzmianki medialne oraz artykuły o możliwości otrzymania urządzeń. Do 30. września rodzice i opiekunowie szkolni, mieli możliwość zgłaszania placówek, które mogły otrzymać sanifikatory marki Ariete.

 

Wsparcie Urzędu m. st. Warszawa i podsumowanie akcji

Do akcji #BezpiecznaSzkoła dołączyli także przedstawiciele m. st. Warszawa, którzy skoordynowali przekazanie kolejnych 16 urządzeń do szkół i placówek specjalnych, burs i placówek wychowania pozaszkolnego. „Sanifikatory będą stanowiły cenne uzupełnienie wyposażenia szkół i placówek, przyczynią się do jeszcze skuteczniejszej dezynfekcji powierzchni i pomieszczeń szkolnych. W okresie pandemii dbałość o bezpieczne i higieniczne warunki nauki i pobytu uczniów jest priorytetem, w szczególności w szkołach i placówkach, gdzie przebywają dzieci objęte kształceniem specjalnym, które mają różnorodne dysfunkcje i choroby przewlekłe specjalistycznych mówi Katarzyna Stępniak Naczelniczka Wydziału Kształcenia Specjalnego i Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej w miejskim Biurze Edukacji. Dzięki współpracy Ariete z Miastem Warszawa, akcja zyskała nowe możliwości, a sanifikatory trafiły do miejsc, które bardzo takich urządzeń potrzebowały.

„Cieszymy się, że dzięki takim akcjom, jak #NormalneWakacje i #BezpiecznaSzkoła, mogliśmy zrobić tak dużo dobrego. Od lipca przekazaliśmy ponad 90 sanifikatorów do placówek w całej Polsce. Były to zarówno szkoły, jak również poradnie psychologiczne, ośrodki kultury i przychodnie lecznicze. Jestem pewny, że to nie koniec naszej aktywności w tym obszarze i dalej będziemy robić co w naszej mocy, aby walczyć z tą trudną dla wszystkich sytuacją.” – podsumowuje Prezes Gero Sp. z o.o. będącej w Polsce wyłącznym dystrybutorem marki Ariete.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym Biuro prasowe
2025-06-11 | 11:30

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

Już 1 października rusza w Polsce system kaucyjny. Aby odzyskać kaucję doliczoną do zakupu napoju w puszcze, konsumenci będą musieli spełnić kilka warunków. Inicjatywa
Styl życia „Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję
2025-04-22 | 13:00

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Z okazji Dnia Ziemi marka SodaStream przypomina, że zmiana może zacząć się od jednej decyzji – i jednej butelki wielorazowej. Nowa kampania „Zamień jednorazowe butelki na
Styl życia Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta
2025-02-27 | 15:00

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Farmacja

Bankowość

Zdaniem 80 proc. Polaków ceny nieruchomości są wysokie lub bardzo wysokie. Mimo to i tak wolimy posiadać na własność, niż wynajmować

Tylko 26 proc. Polaków uważa, że mamy obecnie dobry moment na zakup nieruchomości. Dla ośmiu na 10 ankietowanych ceny nieruchomości są obecnie wysokie lub bardzo wysokie. 65 proc. ocenia też, że niewiele osób z ich otoczenia może sobie teraz pozwolić na zakup mieszkania lub domu – wynika z badania „To my. Polacy o nieruchomościach” portalu ogłoszeniowego Nieruchomosci-online.pl.

Konsument

Prawie 2/3 Polaków uważa się za osoby przedsiębiorcze. Kojarzy im się to z pracowitością i zaradnością

64 proc. Polaków uważa się za osoby przedsiębiorcze, a 78 proc. sądzi, że ludzie w naszym kraju są przedsiębiorczy – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie ING Banku Śląskiego. Na przestrzeni 30 lat postrzeganie przedsiębiorcy znacząco się zmieniło – od prywaciarza w latach 80. do startupowca i innowatora obecnie. Przedsiębiorczość dla dużej grupy badanych oznacza pracowitość i zaradność, jednak – co ciekawe – każde pokolenie ma inne skojarzenia z pojęciem „przedsiębiorca”.