Komunikaty PR

Ponad połowa Polaków regularnie rozmawia o pieniądzach ze swoim partnerem

2023-10-12  |  13:00
Biuro prasowe
Kontakt
CCG
CCG

CCG
02-518 Warszawa
clearcom|clearcom.pl| |clearcom|clearcom.pl
512 643 009
CCG
Do pobrania docx ( 0.12 MB )

Już 56 proc. Polaków w związkach, którzy prowadzą wspólne gospodarstwo domowe, rozmawia otwarcie o pieniądzach ze swoim partnerem lub partnerką. Taki wniosek płynie ze specjalnego badania Santander Consumer Banku „Związek a finanse” przeprowadzonego w ramach kampanii edukacyjnej #Portfel w związku, poświęconej zarządzaniu pieniędzmi w parach. Na przeciwległym biegunie jest 9 proc. ankietowanych, którzy nigdy nie poruszają ze swoją drugą połówką tego tematu, ponieważ nie czują takiej potrzeby.

 

Wrocław, 12 października 2023 r. – INFORMACJA PRASOWA

Relacja z drugą osobą to nie tylko romantyczne chwile, ale również trudne rozmowy, jaką może być np. temat finansów. W ramach prowadzonej kampanii edukacyjnej o zarządzaniu pieniędzmi w parach, Santander Consumer Bank postanowił sprawdzić, czy dla Polaków jest to dużym problemem. Jak pokazuje raport „Związek a finanse” niekoniecznie. Już 56 proc. osób w związkach formalnych i nieformalnych, prowadzących wspólne gospodarstwo domowe z drugą połówką stwierdza, że regularnie i otwarcie rozmawia o pieniądzach ze swoim partnerem lub partnerką. W tej grupie lekką przewagę wykazują małżeństwa - 58 proc. w porównaniu z osobami w kohabitacie (50 proc.). Tę odpowiedź wskazało również 63 proc. 30-latków i 59 proc. ankietowanych z wykształceniem wyższym.

- W badaniu ustaliśmy także, że co trzecia osoba w związku okazjonalnie rozmawia o wydatkach ze swoim partnerem lub partnerką np. gdy czeka ich perspektywa wydania więcej pieniędzy– mówi Anna Szczechowiak,  Menadżerka ds. PR z Santander Consumer Banku. – Wśród nich znalazło się 31 proc. kobiet w porównaniu z 25 proc. mężczyzn. Często odpowiadali tak również 70-latkowie oraz osoby z dużych miast powyżej 250 tys. mieszkańców. W obu przypadkach odsetek wskazujący tę odpowiedź wyniósł 37 proc.

Ponadto 9 proc. ogółu ankietowanych stwierdziło, że nie porusza ze swoją drugą połówką tematu finansów, ponieważ nie czuje takiej potrzeby. Z kolei 5 proc. respondentów przyznało, że jest to niekomfortowy i trudny wątek w ich związku, więc unikają rozmów o pieniądzach z partnerem lub partnerką.

Długość związku ma znaczenie

Na otwartość na rozmowę o finansach większości ankietowanych w badaniu „Związek a finanse” Santander Consumer Banku może mieć wpływ staż związku, który wiążę się z tym, że partnerzy mają do siebie większe zaufanie i bardziej się znają. Jak wynika z danych zebranych przez bank, aż 74 proc. ogółu respondentów jest w związku z partnerem lub partnerką powyżej 8 lat. W badaniu wzięło też udział 13 proc. ankietowanych, którzy są razem powyżej 4 lat, jednak nie więcej niż 8. Z kolei 9 proc. badanych zadeklarowało, że jest z obecnym partnerem lub partnerką życiowym ponad 2 lata, ale nie dłużej niż 4.

- Rozmowy o finansach mogą mieć wpływ na budowanie zaufania, świadomości finansowej i wzajemnej pewności partnerów. Nie można w niej pomijać także tematu zobowiązań finansowych, które wpływają na sytuację i kondycję finansową związku – dodaje Anna Szczechowiak,  Menadżerka ds. PR z Santander Consumer Banku. - Jeśli korzystamy z kredytów gotówkowych, takich jak choćby Równoratka z ratą, która nie wzrośnie w Santander Consumer Banku, kart kredytowych np. karty ratalnej ze stałą spłatą czy kredytów ratalnych online lub offline, warto porozmawiać na temat specyfiki  produktów z doradcą. W Santander Consumer Banku nasi pracownicy zawsze z otwartością rozmawiają z klientami na temat oferowanych rozwiązań, w prosty sposób przedstawiają ich działanie i służą im pomocą, tak aby każdy świadomie mógł dobrać finansowanie do swojej indywidualnej sytuacji.

 

 

Badanie zostało zrealizowane na zlecenie Santander Consumer Banku – banku od kredytów metodą telefonicznych, standaryzowanych wywiadów kwestionariuszowych wspomaganych komputerowo (CATI), przeprowadzonych przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) w sierpniu 2023 r. W badaniu wzięła udział reprezentatywna grupa osób w związkach formalnych i nieformalnych, prowadzących wspólne gospodarstwo domowe. Próba n = 1001.

Santander Consumer Bank – bank od kredytów, jest jednym z liderów rynku consumer finance w Polsce. Oferuje klientom szeroki zakres produktów obejmujący kredyty gotówkowe, kredyty na nowe i używane samochody, kredyty ratalne, kredyt celowy, internetowy limit odnawialny, karty kredytowe oraz lokaty i rachunek oszczędnościowy. Produkty dystrybuowane są online oraz poprzez sieć oddziałów, salony i komisy samochodowe, sklepy i punkty usługowe.

Więcej na www.santanderconsumer.pl

 

Dodatkowych informacji udziela:

Magdalena Grzelak
Kierownik Zespołu Komunikacji Wewnętrznej i Public Relations | Rzecznik Prasowy

tel. +48 601 161 442

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: CCG
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym Biuro prasowe
2025-06-11 | 11:30

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

Już 1 października rusza w Polsce system kaucyjny. Aby odzyskać kaucję doliczoną do zakupu napoju w puszcze, konsumenci będą musieli spełnić kilka warunków. Inicjatywa
Styl życia „Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję
2025-04-22 | 13:00

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Z okazji Dnia Ziemi marka SodaStream przypomina, że zmiana może zacząć się od jednej decyzji – i jednej butelki wielorazowej. Nowa kampania „Zamień jednorazowe butelki na
Styl życia Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta
2025-02-27 | 15:00

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nowe technologie

Konsument

Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.

Handel

Rynek piwa kurczy się w I półroczu 2025 roku. Zła pogoda w maju przyniosła 12-proc. spadek sprzedaży

Pierwsze półrocze br. to kolejny okres spadku rynku piwa w Polsce. I to mimo dynamicznego wzrostu produkcji i sprzedaży piwa bezalkoholowego. Zdaniem przedstawicieli Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego Browary Polskie miały na to wpływ m.in. niesprzyjająca pogoda i negatywna narracja wokół branży piwnej. Ponadto wśród wyzwań, z jakimi musi się mierzyć rynek, są rosnące koszty prowadzenia działalności oraz przygotowania do systemu kaucyjnego, który zacznie obowiązywać już za trzy miesiące – wskazuje Mieszko Musiał, nowy prezes zarządu związku.