Poznaj Dzielnicę Wisła dzięki edukacyjnej grze AR
Aby zachęcić odwiedzających do odkrywania jej tajemnic, Dzielnica Wisła w ramach tegorocznej kampanii przygotowała grę w rzeczywistości rozszerzonej. Dzięki niej, każdy bez względu na wiek, może poznać ciekawostki związane z Wisłą.
Wisła to od lat unikalne miejsce na mapie Warszawy, które wybierane jest na spotkania z przyjaciółmi, jako przestrzeń do uprawiania sportu czy relaksu. Poza wartością rekreacyjną i rozrywkową posiada inne walory – piękną i nieodkrytą masowo historię Urzecza, która wciąż widoczna jest w tożsamości nowoczesnej Warszawy. Za jej tworzenie odpowiadamy my wszyscy i to również od nas zależy, w jakim stanie pozostawimy ją kolejnym pokoleniom. Zgodnie z tegorocznym hasłem kampanii re\Wisła, Dzielnica Wisła prowadzi szereg działań edukacyjnych i informacyjnych podkreślających tę unikalną tożsamość rzeki.
Jednym z nich jest gra opracowana technologią Augmented Reality osadzona na Instagramie. Gra angażuje użytkowników za pomocą stosunkowo prostych pytań do odkrywania interesujących faktów i ciekawostek na temat Dzielnicy Wisła. Specjalne kolaże i narracyjne plansze opowiadają historię wybranego miejsca, na koniec pozostawiając przestrzeń do odpowiedzi na pytania związane z historyczną i współczesną Wisłą.
Gra rozpoczyna się na plaży Saska Kępa w punkcie Warszawskiego Plażowego (charakterystyczna budka, gdzie można np.: bezpłatnie wypożyczyć leżak lub zabawki plażowe). Użytkownik po włączeniu odpowiedniego filtra na Instagramie Dzielnicy Wisła skanuje plakat, który aktywuje efekt, zapoznaje się z zaprezentowanym tematem oraz odpowiada na pytanie. Następnie udaje się do kolejnych punktów, takich jak: Warszawski Plażowy na Poniatówce, Warszawski Plażowy na Rusałce, Pawilon Edukacyjny Kamień oraz Warszawski Plażowy na plaży Żoliborz – gdzie czekają na niego kolejne zadania.
Gra to element kampanii edukacyjnej Dzielnica Wisła, realizowanej w tym sezonie pod hasłem re\Wisła. Jesteśmy przekonani, że wszyscy bywalcy nadwiślańskich brzegów, oprócz rekreacji i wypoczynku powinni znaleźć czas na odkrywanie niezwykłych miejsc z nią związanych i poznawania historii Urzecza. Przecież to nasze dziedzictwo, o które musimy dbać i z którego jesteśmy dumni. Angażująca cyfrowa forma zabawy zainteresuje każdego, kto spędza czas nad rzeką codziennie lub pojawił się w Dzielnicy Wisła pierwszy raz. Cieszmy się rzeką codziennie, odkrywając nadwiślańskie przestrzenie z nieznanej dotąd perspektywy – mówi Jan Piotrowski, pełnomocnik Prezydenta Warszawy ds. Wisły.
Aby wziąć udział w grze, należy odwiedzić 5 punktów Warszawskiego Plażowego i skorzystać z filtrów przypisanych do profilu Dzielnicy Wisła na Instagramie. Udział w grze jest możliwy w dowolnym momencie do końca września. Pierwszych 50 osób, które zaprezentują Plażowym na Żoliborzu poprawne odpowiedzi na wszystkie pytania, w nagrodę otrzymają plakaty z popularnymi wiślanymi grafikami autorstwa Oli Jasionowskiej.

Nakręć mile, nie promile. Rusza dziewiąta edycja kampanii Trzymaj Pion

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gwiazdy

Cezary Pazura: Siatkówka to nasz sport narodowy, bo naprawdę nam wychodzi. Podczas studiów byłem mistrzem w tej dyscyplinie
Aktor przyznaje, że jest wielkim pasjonatem siatkówki, stara się oglądać wszystkie rozgrywki reprezentacji i czuje ogromną satysfakcję oraz dumę, kiedy nasi zawodnicy wygrywają kolejne mecze. Podczas studiów Cezary Pazura sam zdobył tytuł najlepiej rozgrywającego turnieju, dobrze więc wie, jakich emocji dostarcza sport i rywalizacja. Z całych sił zachęca więc swoje dzieci do aktywności fizycznej, by znalazły ulubioną dyscyplinę i trenowały.
Problemy społeczne
W 2030 roku zetki będą stanowić jedną trzecią globalnej siły roboczej. Ich odmienne od starszej generacji oczekiwania zmienią podejście firm

Wśród kluczowych kryteriów, którymi przedstawiciele pokolenia Z kierują się przy wyborze pracodawcy, są: atrakcyjne wynagrodzenie, atmosfera w firmie i zachowanie równowagi między życiem zawodowym i prywatnym. Trzy czwarte managerów nie jest zadowolonych z młodych absolwentów szkół wyższych, wskazując na ich słabą motywację, brak profesjonalizmu i niskie umiejętności organizacyjne. Analitycy rynku pracy podnoszą, że aby przyciągnąć do siebie młode talenty i utrzymać je w strukturach firmy, pracodawcy muszą wprowadzić szereg zmian, szczególnie w zakresie kultury organizacyjnej.
Muzyka
Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany

Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.