Komunikaty PR

Poznaj moc butelki zwrotnej.

2021-12-02  |  15:00
Biuro prasowe
Do pobrania docx ( 1.02 MB )

Jednym z postanowień niedawnego szczytu COP26 jest zaprzestania wycinki lasów do 2030 roku. Głowy ponad stu państw, na terytorium których znajduje się 85% globalnego drzewostanu, zobowiązały się, że za 10 lat całkowicie zaprzestaną wylesiania. To niezwykle ważne, ponieważ rośliny, a w szczególności drzewa, w ogromnym stopniu przyczyniają się do redukcji CO w atmosferze. Jednak nie tylko przywódcy krajów mają wpływ na emisję CO i na stan środowiska naturalnego. Każdy z nas może przyczynić się do ratowania planety i zmniejszenia emisji gazów cieplarnianych – na przykład właściwie postępując z butelką zwrotną.

Emisja gazów cieplarnianych to główny powód kryzysu klimatycznego. Naukowcy i aktywiści alarmują,
a przedstawiciele państw ustalają plan działań, aby zredukować szkodliwą produkcję CO₂. Zamiast biernie czekać na działania podejmowane na wielką skalę, już dziś możemy wprowadzić drobne zmiany w swoim życiu korzystne dla planety i naszej przyszłości. Wystarczy odrobina edukacji i kilka prostych kroków.

Wielki potencjał w małej butelce

Opakowanie szklane jest przyjazne dla środowiska, ponieważ można go używać wielokrotnie. Butelka zwrotna, zanim zostanie poddana recyklingowi, może być napełniona i wykorzystana aż 20 razy. Jednak, aby rzeczywiście tak było, mamy jeszcze dużo do zrobienia, bo obecnie aż 7 na 10 konsumentów kupując napój w szklanej butelce nie zwraca uwagi na to, czy opakowanie to podlega zwrotowi. Butelka, której nie można oddać, po jednym użyciu trafi do recyklingu lub do kosza na śmieci. To sytuacja, którą dla wspólnego dobra należy zmienić, ponieważ recykling nie jest dla środowiska rozwiązaniem idealnym. Przetwarzanie odpadów wiąże się ze zużyciem dużej ilości energii i śladem węglowym. Dlatego warto dostrzec zalety butelki zwrotnej i korzystać z niej właściwie. Mały gest każdego z nas zrobi wielką różnicę, ponieważ każda butelka, która zostaje w obiegu na dłużej, ma znaczenie.

- Według wyliczeń Kompanii Piwowarskiej butelka zwrotna użyta w prawidłowy sposób może zmniejszyć ilość gazów cieplarnianych o ponad 6 razy w stosunku do szklanych opakowań, które nie podlegają zwrotowi. Podczas zakupów pamiętajmy zatem, że butelka zwrotna może być użyta aż 20 razy i pozostawać w obiegu nawet 2 lata, zanim zużyje się i trafi do recyklingu. Jako producenci zauważamy, że butelki zwrotne używane są średnio tylko 9 razy. Rocznie 110 milionów sztuk tych opakowań nie wraca do producentów. Mogłyby zostać jeszcze wiele razy napełnione, a stają się odpadami, które należy przetworzyć w procesie recyklingu.– wyjaśnia Grzegorz Adamski, Manager ds. Zrównoważonego Rozwoju w Kompanii Piwowarskiej.

Proste kroki dla planety

Wiedząc, jakie znaczenie dla środowiska naturalnego ma właściwie użyta butelka zwrotna, warto wdrożyć w życie trzy zasady, które mogą zmienić świat na lepsze.

1. Ograniczaj 

Rozejrzyj się wokół, zobacz jak wiele odpadów generujesz każdego dnia, tygodnia, miesiąca. Jest wiele sposobów, by ograniczyć ich ilość, np. używanie toreb na zakupy wielokrotnego użytku, czy wspomniana wcześniej butelka zwrotna, którą oddasz do sklepu.

2. Naprawiaj, wymieniaj, mniej wyrzucaj

Zamiast kupować nowe buty, może wystarczy te, które masz naprawić u szewca? Może zamiast kupować nowy odkurzacz, wystarczy wymienić w nim część, która się zepsuła? Na pewno masz rzeczy, które zamiast wyrzucić możesz naprawić, wymienić z innymi, albo oddać.

3. Segreguj odpady

Te rzeczy, których nie możesz już używać, wymienić, naprawić, oddać innym, czy zwrócić do sklepu, jak butelkę zwrotną, właściwie segreguj. Dzięki temu, zamiast trafić na wysypiska, zostaną przetworzone.

Nie trzeba wiele wysiłku, aby stać się częścią dobrych inicjatyw podejmowanych przez ludzi na całym świecie. Duże zmiany można zacząć od małych kroków.

Do redaktora:

Kompania Piwowarska jest liderem polskiego rynku piwnego, z udziałem 36,4% (dane GUS, 2020). Firma zatrudnia ponad 2700 osób w swoich browarach i oddziałach w całej Polsce. Jako firma odpowiedzialna społecznie Kompania Piwowarska troszczy się o ludzi i środowisko. Realizując strategię zrównoważonego rozwoju, promuje odpowiedzialność i umiar w spożywaniu alkoholu, szkoli sprzedawców, oszczędza wodę i energię, wspiera rozwój swoich partnerów biznesowych i angażuje się w wolontariat. Lider rynku piwnego w Polsce jest dumnym sponsorem wielu lokalnych drużyn sportowych. 

Kompania Piwowarska skupia trzy browary o wieloletniej historii: Tyskie Browary Książęce (rok założenia - 1629), Browar Dojlidy w Białymstoku (1768) i Lech Browary Wielkopolski w Poznaniu (1895). To w nich warzone są najchętniej wybierane przez Polaków piwa, między innymi: Żubr, Tyskie, Lech, Redd’s, a także kolekcja specjalności Książęcego. W ofercie producenta znajdują się również cenione w Polsce piwa czeskie: Pilsner Urquell (ikona czeskiego piwa) i Kozel (najczęściej wybierane przez Czechów piwo) a także piwa bezalkoholowe sygnowane marką Lech Free 0,0% oraz Tyskie 0,0%. Sprawdzone receptury, nieskazitelna czystość w browarach a przede wszystkim umiejętności doświadczonych piwowarów – to wszystko sprawia, że warzone tam piwa są cenione w Polsce i za granicą. 

Więcej informacji o działalności i produktach Kompanii Piwowarskiej można znaleźć na stronie: www.kp.pl, na profilu Facebook firmy: https://www.facebook.com/kompaniapiwowarska oraz na portalu społecznościowym LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/kompania-piwowarska  

Kompania Piwowarska jest częścią Asahi Europe & International stanowiącej część Asahi Group Holdings. 

 

Dodatkowych informacji udziela: 

Biuro Prasowe

Kompania Piwowarska

Mail: biuro.prasowe@asahibeer.pl 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia Nakręć mile, nie promile. Rusza dziewiąta edycja kampanii Trzymaj Pion Biuro prasowe
2025-07-21 | 09:00

Nakręć mile, nie promile. Rusza dziewiąta edycja kampanii Trzymaj Pion

Tegoroczne hasło kampanii prowadzonej przez Grupę Żywiec „Nakręć mile, nie promile” ma zachęcić użytkowników jednośladów do odpowiedzialności za
Styl życia Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym
2025-06-11 | 11:30

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

Już 1 października rusza w Polsce system kaucyjny. Aby odzyskać kaucję doliczoną do zakupu napoju w puszcze, konsumenci będą musieli spełnić kilka warunków. Inicjatywa
Styl życia „Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję
2025-04-22 | 13:00

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Z okazji Dnia Ziemi marka SodaStream przypomina, że zmiana może zacząć się od jednej decyzji – i jednej butelki wielorazowej. Nowa kampania „Zamień jednorazowe butelki na

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany

Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.

Media i PR

Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.

Moda

Qczaj: Kiedyś na każde wyjście musiałem kupić sobie coś nowego. Teraz już nie chcę kupować kolejnych garniturów, by potem wyrzucać je na śmietnik

Zdaniem trenera, by zadbać o środowisko naturalne i zmniejszyć ilość odpadów, trzeba chociażby zrezygnować z impulsywnych zakupów w sklepach z odzieżą i w modzie postawić na bardziej zrównoważone rozwiązania. Qczaj zachęca więc do zmiany nawyków i refleksji nad własnymi potrzebami. Najpierw bowiem powinniśmy ocenić, czy dany zakup naprawdę jest konieczny, czy może w szafie mamy już podobną rzecz, którą z powodzeniem można ponownie wykorzystać. On sam, na przekór nieprzychylnym komentarzom i krytyce internautów, kilka razy założył już ten sam garnitur i znów za jakiś czas zamierza się w nim pokazać.