Poznaj najsmaczniejsze „zielone” inspiracje na lato
Poznaj najsmaczniejsze „zielone” inspiracje na lato
Dieta roślinna jest nie tylko niezwykle smaczna i zdrowa, ale także korzystna dla naszej planety. Z badań trendów w żywieniu Polaków wynika, że chcemy ograniczać mięso i inne produkty pochodzenia zwierzęcego[1]. Jak przygotować pyszne, roślinne dania latem? Czym zaskoczyć naszych gości podczas grilla? Skorzystaj z inspiracji Violife – marki wegańskich alternatyw dla sera.
Dieta roślinna to prężnie rozwijający się trend w żywieniu na całym świecie. Również Polacy coraz chętniej dokonują zmian w jadłospisach i szukają nowych pomysłów na wzbogacenie swojego menu. Dla tych, którzy nie chcą rezygnować z ulubionych smaków, marka Violife przygotowała wegańskie alternatywy dla serów – m.in. dla goudy, cheddara czy kremowego serka do smarowania. Produkty te idealnie sprawdzą się jako dodatki do sałatek, tostów, czy „zielonych” burgerów.
Inspiracja na roślinne przekąski
Grecka sałatka w tortilli
Sałatka grecka w nowej odsłonie! Świeże, letnie warzywa w chrupiącej miseczce z tortilli.
Czas przygotowania: 20 minut
Dzień wcześniej, zgodnie z wytycznymi z przepisu, zamarynuj kostki Violife White Greek.
Liczba porcji: 2
Składniki na sałatkę:
- 2 średniej wielkości tortille
- 1 mała sałata
- 1 ogórek pokrojony w kostkę
- 1 czerwona cebula pokrojona w plasterki
- 500 g pomidorków cherry pokrojonych na połówki
- 3 łyżki oliwek pokrojonych w plasterki
- Sok z połowy wyciśniętej cytryny
- 2 łyżki oliwy z oliwek
- Świeży pieprz
- Świeże lub suszone oregano
Marynata do Violife Blok Greek White:
- 200 g pokrojonego w kostkę Violife Greek White
- 1 łyżka ziaren czarnego pieprzu
- Oliwa z oliwek
- Świeże oregano
- Świeży rozmaryn
- 2 ząbki czosnku
Sposób przygotowania:
- Wszystkie składniki na marynatę zmieszaj w słoiku, a następnie dodaj do niego Violife Greek White. Przechowuj w lodówce minimum przez 2-3 godziny.
- Rozgrzej piekarnik do 180°C.
- Posmaruj tortille oliwą z oliwek, a następnie połóż je na odwróconych, żaroodpornych, średniej wielkości miseczkach. Przykryj je folią aluminiową i odwróć tak, by uzyskać pożądany kształt tortilli. Miskę umieść na blasze do pieczenia i piecz przez 10 minut. Odstaw do ostygnięcia.
- W innej misce zmieszaj wszystkie składniki sałatki.
- Gdy miseczki z tortilli ostygną, wyłóż sałatkę na środek, a na wierzchu ułóż kostki Violife White Greek i całość polej marynatą.
Le rond burger
Zjawiskowy burger wege. Po prostu comfort food w najlepszym wydaniu!
Czas przygotowania: 15 minut
Liczba porcji: 1
Składniki:
- 150 g Violife Le Rond Camembert flavour
- 1 wegańska bułka do burgera
- 1 łyżka konfitury z żurawiny
- 1 garść szpinaku baby
Surówka Colesław:
- 30 g drobno posiekanej czerwonej kapusty
- 30 g drobno posiekanej białej kapusty
- 1 marchewka grubo starta
- 2 łyżki wegańskiego majonezu
- Sól i pieprz do smaku
Dodatek:
- Przygotowane wcześniej domowe frytki
Sposób przygotowania:
- Rozgrzej piekarnik do 200°C.
- Bułkę do burgera przekrój na pół i włóż do nagrzanego piekarnika na ok. 2 min.
- W misce połącz i dobrze wymieszaj wszystkie składniki na surówkę Colesław.
- Następnie połóż Violife Le Rond na blasze do pieczenia i wstaw do nagrzanego piekarnika na 7 minut, aż się zarumieni.
- Na spodniej części bułki ułóż surówkę Colesław, następnie kolejno układaj Violife Le Rond, żurawinę i szpinak.
- Całość przykryj wierzchnią częścią bułki.
- Podawaj z wcześniej przygotowanymi frytkami oraz pozostałą surówką Colesław.
-----------------------------------------------------------------------------------------
O Violife (Upfield Polska):
Marka Violife powstała w 1990 r. w Grecji. Jej nazwa pochodzi od greckiego słowa „vios” oznaczającego życie i dobrobyt. To ulubiona marka wegan, wegetarian i fleksitarian na całym świecie. Równocześnie jej produkty są polecane wszystkim wielbicielom pysznego jedzenia, którzy swoją dietę chcą uzupełnić o produkty pochodzenia roślinnego. Produkty Violife są wolne m.in. od laktozy, glutenu, orzechów, soi i konserwantów, dzięki czemu są odpowiednie także dla osób, u których występują alergie
i nietolerancje pokarmowe. W asortymencie marki znajdziemy wiele różnorodnych wegańskich produktów, które będą smakować wyśmienicie na surowo, a także grillowane czy zapiekane.
-------------------------------
Kontakt prasowy:
Anna Piotrowska PR Manager anna@yellowcups.pl tel.: 575 327 111
|
[1] Trends in Poles' nutritional facts, Proposal 2019

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju
Dom i ogród

Eliza Gwiazda: Bez chemii naprawdę można wysprzątać mieszkanie na błysk. Wiele rzeczy da się doczyścić na przykład sodą
Influencerka lubi, gdy w jej domu wszystko lśni, i ma swoje sprawdzone metody sprzątania bez używania chemii. Popularne składniki, które można znaleźć w każdej kuchni, takie jak soda, ocet czy kwasek cytrynowy, okazują się bowiem równie skuteczne i wydajne jak detergenty. Eliza Gwiazda zaznacza, że naturalne metody sprzątania i czyszczenia różnych powierzchni są przyjazne dla środowiska oraz bezpieczne dla domowników i zwierząt.
Handel
Piwo bezalkoholowe stanowi już 6,5 proc. sprzedaży browarów. Konsumenci świadomie ograniczają spożycie alkoholu

W 2024 roku polscy konsumenci kupowali ponad 1 mln butelek i puszek piwa 0,0% dziennie. Przez ostatnią dekadę rynek tych piw urósł pod względem wolumenu 10-krotnie. Branża inwestuje w innowacje w segmencie piw bezalkoholowych, wzmacniając nie tylko smak, ale również ich wartości odżywcze. Piwa 0,0% wpisują się w coraz popularniejszy, zwłaszcza wśród młodszego pokolenia, trend NoLo (no alcohol low alcohol), co może okazać się furtką do ograniczenia konsumpcji alkoholu.
Moda
Krzysztof Skórzyński: Lubimy mówić, że dbamy o środowisko i dajemy rzeczom drugie życie. A potem idziemy do galerii i kupujemy nowe ubrania

Z obserwacji dziennikarza wynika, że choć niektóre firmy promują swoje działania i produkty jako ekologiczne, to zdarza się, że rzeczywistość jest zgoła inna. Podobnie jest z osobami z naszego otoczenia. Bywa, że głośno mówią o recyklingu, a jednocześnie ślepo gonią za modą i wciąż kupują nowe ubrania, dodatki czy elementy wyposażenia wnętrz. Krzysztof Skórzyński i Kajra zapewniają jednak, że zależy im na tym, by nie zanieczyszczać środowiska kolejnymi odpadami, dlatego są zwolennikami ponownego wykorzystywania różnych rzeczy.