Pracodawca z sercem – ruszyła kampania społeczna
Pomysł kampanii zrodził się z obserwacji zjawiska oporu pracodawców przed zatrudnianiem niepełnosprawnych pracowników pomimo ich kompetencji. Ten opór nie bierze się znikąd – często wynika ze stereotypowych obaw np. przed formalnościami prawno-księgowymi, czy wyobrażeń, że niepełnosprawny pracownik to osoba, która wciąż pozostaje na zwolnieniu lub ma prawo do nieograniczonego urlopu. Te przesłanki są w wielu przypadkach kompletnie nieuzasadnione – wygłaszają je ludzie, którzy po prostu nie znają środowiska osób niepełnosprawnych i niewiele o nim wiedzą. W praktyce wielu pracodawców bardzo chwali sobie współpracę z pracownikami niepełnosprawnymi i postrzega ich jako lojalnych, zaangażowanych w projekty i oddanych firmie członków zespołu. Pracownicy niepełnosprawni właściwie niczym nie różnią się od osób w pełni sprawnych - są lepiej lub gorzej wykształceni, mniej lub bardziej chętni do podejmowania wyzwań, mają swoje preferencje, zalety i wady – ale na pewno – tak jak każdy – bardzo potrzebują mieć pracę, która daje nie tylko źródło utrzymania, ale też zwiększa poczucie własnej wartości, sprawia satysfakcję i pozwala na rozwój.
Kampania „Pracodawca z sercem” zakłada zrzeszanie wszystkich pracodawców, którzy zatrudniają osoby z niepełnosprawnością i wyróżnianie ich e-medalem oraz statuetką za wkład na rzecz odpowiedzialności społecznej i zaangażowania społecznego biznesu. Akcja zakłada też aktywizację zawodową osób niepełnosprawnych oraz informowanie o korzyściach dla pracodawców, którzy zdecydują się na ich zatrudnienie.
Zapraszamy do współpracy wszystkie osoby i organizacje, którym zależy na polepszeniu sytuacji osób niepełnosprawnych w różnych aspektach – mówi Joanna Olszewska z BPO Network, która jest pomysłodawczynią kampanii. Ta akcja to naturalny krok, jaki robimy po 9 latach naszego zawodowego doświadczenia w łączeniu firm z niepełnosprawnymi pracownikami. Traktujemy to zadanie jako swoją misję i drogę ku wyrównywaniu szans na rynku pracy. Sprzyja temu sytuacja, w której coraz bardziej oswajamy się ze zdalną formą pracy, już od lat najchętniej wybieraną przez osoby nie w pełni sprawne. W ramach kampanii planujemy działania edukacyjne i motywacyjne, a także organizowanie corocznej Gali, podczas której będą wręczane statuetki dla Pracodawców z Sercem.
Więcej na stronie: https://pracodawcazsercem.pl
BPO Network to firma z misją, która wspiera biznes poprzez tworzenie procedur i zespołów zdalnych pracowników
z niepełnosprawnościami. Rekrutuje kandydatów do pracy w telefonicznych biurach obsługi klienta, telesprzedaży, branży analizy danych, IT, czy w Social Mediach. Poza wsparciem osób niepełnosprawnych na otwartym rynku pracy, proponuje usługi w zagadnieniach dotyczących kwestii związanych z optymalizacją obowiązkowych wpłat do Państwowego Funduszu Osób Niepełnosprawnych, obszarach związanych z dofinansowaniami, dotacjami na stanowiska pracy czy na podnoszenie kwalifikacji poprzez refundowane szkolenia, kursy, warsztaty. W całościowym ujęciu działalności przeprowadza cały proces za przedsiębiorstwa, zaczynając od rekrutacji, weryfikacji i wyboru odpowiedniego pracownika, poprzez stworzenie i prowadzenie teczki osobowej i dokumentacji do PFRON, szkoleń i wdrożeń aż po realizację projektu i oczekiwany efekt.

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Maciej Pertkiewicz: Darek „Stolarz” szukał swojej drogi zawodowej i znalazł ją w Polsacie. Jest on dla programu bardzo cenną postacią
Architekt zaznacza, że praca przy realizacji programu „Nasz nowy dom” to dla niego nie tylko ciekawe doświadczenie zawodowe, ale także możliwość spotkania na swojej drodze różnych fachowców. Jedną z takich niezwykle zdolnych i kreatywnych osób jest niewątpliwie Darek „Stolarz”, który niedawno dołączył do popularnego formatu Polsatu. Maciej Pertkiewicz już dostrzega plusy tej współpracy i wierzy, że przed nimi jeszcze wiele nietuzinkowych projektów.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Problemy społeczne
Do 2029 roku rynek pracy skurczy się o milion pracowników. Przedsiębiorcy wskazują, jak zaktywizować cztery wykluczone dotąd zawodowo grupy [DEPESZA]

W latach 2020–2029 zmiana struktury społecznej doprowadzi do skurczenia się rynku pracy aż o milion pracowników. Trend ten wymusi na pracodawcach konieczność podejmowania konkretnych działań zmierzających do aktywizacji pomijanych dotąd grup społecznych. – Inkluzywność to nie tylko kwestia etyczna, to strategiczna odpowiedź na kryzys demograficzny i niedobór siły roboczej – wskazuje Związek Przedsiębiorców i Pracodawców.