Prawdziwa neapolitańska pizza dostępna w łódzkim Monopolis
Agencja Face It!
ul. Bagatela 10 lok. 31
00-585 Warszawa
a.koszyczek|agencjafaceit.pl| |a.koszyczek|agencjafaceit.pl
794714937
www.agencjafaceit.pl
Pizza neapolitana jest uznawana za pierwowzór dania, które obecnie znamy, w Polsce jest jeszcze mało popularna, w przeciwieństwie do innych krajów Europy. Istnieje tylko kilka restauracji, które mogą poszczycić się prawdziwą neapolitaną. Kilka dni temu w Łodzi otworzyła się La Mia Fabbrica, która specjalizuje się w przygotowywaniu tego włoskiego przysmaku.
Pizza neapolitańska uznawana jest za klasykę gatunku oraz wzór dla kolejnych następców. Pierwsze wzmianki pochodzą z XVIII wieku, kiedy to wyjątkowy smak potrawy sprawił, że szybko stała się ulubionym daniem królowej Neapolu- Marii Karoliny Habsburg. Dzięki temu zyskała ogromną popularność w całych Włoszech, a następnie w wielu krajach Europy.
Co sprawia, że neapolitana jest wyjątkowa?
Pizza neapolitana wyróżnia się cienkim, wilgotnym środkiem oraz grubszymi, chrupiącymi brzegami. Na pizzy może znajdować się tylko kilka lokalnych dodatków. Prawidłowo nie powinno się jej kroić w trójkąty, tylko jeść za pomocą sztućców, zaczynając od środka. Chociaż neapolitana znacznie się różni od klasycznej pizzy znanej w Polsce, jest ceniona za wyjątkowy smak i sposób przygotowania.
Tradycyjna pizza neapolitańska ma ściśle określoną recepturę. Do jej przygotowania stosuje się lokalne składniki takie jak pomidory San Marzano, rosnące na polach wulkanicznych i mozzarellę z mleka bawolic. Zgodnie z zasadami, do wyrobu ciasta należy użyć mąki typu 00, która cechuje się najdrobniejszą strukturą. Ciasto powinno się formować za pomocą rąk, bez użycia wałka, a całość piec przez 60-90 sekund w temperaturze 500 stopni w tradycyjnym piecu opalanym drewnem. Tak przegotowana pizza spełnia najwyższe wymagania postawione przez AVPN.
Certyfikat AVPN tylko dla nielicznych
Associazione Verace Pizza Napoletana (AVPN) to włoskie stowarzyszenie zrzeszające prawdziwych neapolitańskich mistrzów pizzy, którzy stworzyli zbiór zasad, jakie musi spełniać pizza, żeby mogła zostać określona jako neapolitańska. Tym restrykcyjnym wymaganiom mogą sprostać tylko wybrane lokale. Uzyskanie certyfikatu od AVPN jest bardzo dużym wyróżnieniem, dostępnym tylko dla nielicznych! - Komentuje dr Ewelina Spochacz-Przygocka, Dyrektor AVPN Poland.
Coraz więcej Polaków docenia tradycyjne smaki neapolitany. Monopolis zaprasza na najsmaczniejszą w Łodzi pizzę neapolitańską. La Mia Fabbrica, czyli „moja fabryka” to najnowszy lokal w zrewitalizowanych zakładach po dawnym monopolu wódczanym. Pizzeria łączy włoską nazwę z fabrykanckim duchem miejsca. Wyjątkowy lokal mieści się w zrewitalizowanych wnętrzach stuletniego magazynu. Nowy wystrój zachwyci wszystkich fanów postindustrialnej architektury – na ścianach króluje czerwona cegła połączona z industrialną czernią, drewnianymi meblami oraz roślinnymi dekoracjami, które przełamują surowość wnętrza. Właściciele restauracji zapewniają o najwyższej jakości produktów oraz tradycyjnej recepturze- tak by smak i aromat potrawy przenosił nas do słonecznej Italii. Dania serwowane przez restaurację mają spełniać wszystkie wymagania nałożone przez AVPN, aby w najbliższym czasie dołączyć do grona wyróżnionych restauracji. Dla osób, które mieszkają w Łodzi i okolicach to doskonały pretekst, aby spróbować prawdziwej neapolitańskiej pizzy.
La mia Fabbrica to ponad 300 metrów powierzchni, z czego dla gości przeznaczyliśmy połowę tej przestrzeni. Cała magia naszej pizzy tkwi w oryginalnych, najwyższej jakości włoskich produktach i skrupulatnym przestrzeganiu sztuki wyrobu ciasta. Tajemnicą naszego sukcesu jest długo dojrzewające ciasto wypiekane w sercu restauracji – piecu światowej jakości, opalanym drewnem, wytworzonym przez rzemieślnika z Neapolu! Zachęca do odwiedzin Zbigniew Stempień, właściciel La Mia Fabbrica.
Choć pizza w La Mia Fabbrica jest królową, w karcie nie brakuje innych dań. Goście mają niebywałą możliwość spróbowania najwyższej jakości oryginalnych produktów – steków podawanych na cieście do pizzy, makaronów, lasagne, suszonych pomidorów, najlepszej oliwy, będzie na nich również czekać karta wyselekcjonowanych alkoholi.

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Farmacja

Zagrożenie krztuścem pozostaje najwyższe od ponad trzech dekad. Odporność utrzymuje się do 10 lat po szczepieniu
W ubiegłym roku na krztusiec zachorowało ponad 32 tys. osób. To ok. 35 razy więcej niż rok wcześniej. Ostatnie tygodnie przynoszą wyhamowanie tendencji wzrostowej, ale Główny Inspektor Sanitarny przestrzega przed tą groźną chorobą i wskazuje na konieczność szczepień u dzieci już w okresie niemowlęcym i szczepień przypominających u dorosłych. Dużą rolę w promowaniu tej jedynej formy profilaktyki odgrywają pielęgniarki, które nie tylko informują o korzyściach ze szczepień, ale też mogą do nich kwalifikować.
Bankowość
Zdaniem 80 proc. Polaków ceny nieruchomości są wysokie lub bardzo wysokie. Mimo to i tak wolimy posiadać na własność, niż wynajmować

Tylko 26 proc. Polaków uważa, że mamy obecnie dobry moment na zakup nieruchomości. Dla ośmiu na 10 ankietowanych ceny nieruchomości są obecnie wysokie lub bardzo wysokie. 65 proc. ocenia też, że niewiele osób z ich otoczenia może sobie teraz pozwolić na zakup mieszkania lub domu – wynika z badania „To my. Polacy o nieruchomościach” portalu ogłoszeniowego Nieruchomosci-online.pl.
Konsument
Prawie 2/3 Polaków uważa się za osoby przedsiębiorcze. Kojarzy im się to z pracowitością i zaradnością

64 proc. Polaków uważa się za osoby przedsiębiorcze, a 78 proc. sądzi, że ludzie w naszym kraju są przedsiębiorczy – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie ING Banku Śląskiego. Na przestrzeni 30 lat postrzeganie przedsiębiorcy znacząco się zmieniło – od prywaciarza w latach 80. do startupowca i innowatora obecnie. Przedsiębiorczość dla dużej grupy badanych oznacza pracowitość i zaradność, jednak – co ciekawe – każde pokolenie ma inne skojarzenia z pojęciem „przedsiębiorca”.