Primark wprowadza kolekcję ubrań dla osób z niepełnosprawnościami
Primark nawiązał współpracę z Victorią Jenkins, wielokrotnie nagradzaną projektantką mody adaptacyjnej i rzeczniczką praw osób z niepełnosprawnościami. W ramach partnerstwa rozszerzona zostanie oferta ubrań dla osób m.in. z przewlekłymi schorzeniami, potrzebami związanymi z wiekiem oraz pacjentów pooperacyjnych.
Victoria Jenkins ma ponad dziesięcioletnie doświadczenie w branży modowej. W 2016 roku założyła swoją markę Unhidden, której misją jest normalizacja uniwersalnego projektowania, inspirowana jej osobistą historią z niepełnosprawnością. Pierwsza kolekcja Unhidden weszła na rynek w 2020 roku i tym samym stała się pierwszą marką adaptacyjną, która została członkiem British Fashion Council i zaprezentowała się na London Fashion Week.
W 2023 roku Victoria Jenkins została wyróżniona przez brytyjski Vogue, znajdując się na liście Vogue 25, a także uznana za jedną z najbardziej wpływowych osób z niepełnosprawnościami na liście The Shaw Trust Disability Power 100.
„Jesteśmy niezmiernie dumni z możliwości współpracy z Victorią, która od lat jest orędowniczką mody integracyjnej i uniwersalnego projektowania w całej branży. Victoria, podobnie jak my, jest zaangażowana w tworzenie mody dostępnej dla każdego. Z niecierpliwością czekamy na możliwość uczenia się od niej oraz na owocną współpracę” – powiedziała Ann Marie Cregan, Dyrektor ds. handlu w Primark.
Victoria Jenkins dodała: „Jestem zachwycona współpracą z Primark, która wpisuje się w moją misję wprowadzenia przystępnej cenowo mody adaptacyjnej do szerokiej sprzedaży. To, że Primark dostrzega potrzeby osób z niepełnosprawnościami i przewlekłymi chorobami oraz podejmuje konkretne działania w tej kwestii, może znacząco poprawić życie milionów ludzi. Z radością i ekscytacją czekam na możliwość wspólnego działania z marką, aby zrealizować tę wizję”.
Odzież adaptacyjna została zaprojektowana z myślą o spełnianiu różnorodnych potrzeb związanych z wygodą i dostępnością dla osób z niepełnosprawnościami, przewlekłymi schorzeniami, potrzebami związanymi z wiekiem oraz pacjentów pooperacyjnych. Umożliwia to zastosowanie specjalnych zapięć, wycięć oraz modyfikacji konstrukcyjnych. Victoria, współpracując z Primark, podzieli się swoją bogatą wiedzą w tej dziedzinie, a więcej szczegółów na temat partnerstwa zostanie ujawnionych jeszcze w tym roku.
W styczniu Primark ogłosił ambitne plany, które mają na celu uczynienie mody adaptacyjnej bardziej przystępną cenowo i łatwiej dostępną. Firma zobowiązała się do stworzenia miejsc pracy i sklepów dostępnych dla wszystkich, aby lepiej odpowiadać na potrzeby swoich pracowników i klientów z niepełnosprawnościami. W ostatnich latach Primark poszerzył swoją ofertę o specjalistyczne produkty, takie jak bielizna pooperacyjna, menopauzalna, menstruacyjna oraz stroje kąpielowe, utrzymując jednocześnie przystępne ceny, z których jest znany.

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Maciej Pertkiewicz: Darek „Stolarz” szukał swojej drogi zawodowej i znalazł ją w Polsacie. Jest on dla programu bardzo cenną postacią
Architekt zaznacza, że praca przy realizacji programu „Nasz nowy dom” to dla niego nie tylko ciekawe doświadczenie zawodowe, ale także możliwość spotkania na swojej drodze różnych fachowców. Jedną z takich niezwykle zdolnych i kreatywnych osób jest niewątpliwie Darek „Stolarz”, który niedawno dołączył do popularnego formatu Polsatu. Maciej Pertkiewicz już dostrzega plusy tej współpracy i wierzy, że przed nimi jeszcze wiele nietuzinkowych projektów.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Problemy społeczne
Do 2029 roku rynek pracy skurczy się o milion pracowników. Przedsiębiorcy wskazują, jak zaktywizować cztery wykluczone dotąd zawodowo grupy [DEPESZA]

W latach 2020–2029 zmiana struktury społecznej doprowadzi do skurczenia się rynku pracy aż o milion pracowników. Trend ten wymusi na pracodawcach konieczność podejmowania konkretnych działań zmierzających do aktywizacji pomijanych dotąd grup społecznych. – Inkluzywność to nie tylko kwestia etyczna, to strategiczna odpowiedź na kryzys demograficzny i niedobór siły roboczej – wskazuje Związek Przedsiębiorców i Pracodawców.