Proste wypieki – nowa marka z serca Podlasia
Każdy, kto chociaż raz piekł domowy chleb, wie, że nie jest to prosta sprawa. Przygotowanie zakwasu, dobór typu mąki, proporcje, wyrabianie ciasta – to wszystko wymaga czasu i zaangażowania. Z myślą o osobach, które chcą się cieszyć smakiem domowego pieczywa, ale bez zbędnego wysiłku w kuchni, powstała marka “Proste wypieki”.
“Proste wypieki” to gotowe mieszanki do przygotowania chleba, bułek, chałek i bagietek. Ich receptury zostały oparte na domowych, sprawdzonych przepisach, dlatego znajdziemy w nich wyłącznie naturalne składniki – bez konserwantów, sztucznych barwników i polepszaczy smaku.
Bazą jest najwyższej jakości mąka pozyskiwana z małego, podlaskiego młyna – żytnia, razowa, orkiszowa, a także otręby żytnie. Do tego wysuszony zakwas żytni, drożdże piekarskie, sól, cukier oraz inne dodatki, w zależności od produktu, który chcemy uzyskać. Sam proces przygotowywania wypieków został skrócony do minimum, a składniki, które należy dodać do masy, to zazwyczaj tylko olej i woda.
Obecnie w ofercie “Prostych wypieków” znajdziemy 12 mieszanek, w tym aż połowa to chleby – domowy, pszenno-ziemniaczany, ciemny z burakiem, żytni, litewski oraz wiejski. Do tego bułki śniadaniowe, hamburgerowe i bagietka francuska. A dla miłośników słodyczy znalazły się także: domowa chałka, gofry belgijskie oraz zbożowe batony energetyczne, które są świetnym zamiennikiem sklepowych, słodkich przekąsek.
Podlaska manufaktura – na przekór pandemii
Pomysł na “Proste wypieki” zrodził się w samym środku pandemii, kiedy właściciele marki, podobnie jak reszta Polaków, odnajdywali się w nowej rzeczywistości związanej z lockdownem.
– “Proste wypieki” to najlepszy przykład na to, że potrzeba jest matką wynalazków, a kryzys tworzy okazje do rozwoju. Wiele osób podczas trwania narodowej kwarantanny zaczęło eksperymentować w kuchni i szukać alternatywy dla codziennych zakupów w sklepie. I jakkolwiek mogliśmy zrobić zapasy w supermarkecie na dłuższy czas, to przecież nic nie zastąpi smaku i zapachu świeżego chleba czy bułek! Ich samodzielne pieczenie jest czasochłonne i wymaga sporych umiejętności, dlatego zaczęliśmy szukać gotowych mieszanek. Okazało się jednak, że na rynku jest ogromna luka. Postanowiliśmy więc wypełnić tę niszę i tak powstały “Proste wypieki” – mówi Marta Charubin, właścicielka marki "Proste wypieki".
Marka, mimo że jest bardzo młoda, już zyskała spore grono fanów w całym kraju. “Proste wypieki” można kupić przez internet, co w dobie pandemii jest ogromnym atutem.
– Wraz z nadejściem drugiej fali koronawirusa obserwujemy wzmożone zainteresowanie naszymi produktami. Wielu klientów przebywa na kwarantannie lub izolacji, inni unikają częstych wizyt w sklepie. “Proste wypieki” to dla nich świetne rozwiązanie, które w szybki sposób załatwia ten codzienny problem związany z pieczywem – tłumaczy Marta Charubin. – Wierzymy też, że samodzielne przygotowywanie chleba może być wspaniałym sposobem na rodzinne spędzanie czasu, a okazji do tego chyba nikomu obecnie nie brakuje. Dzięki mieszankom nie zostajemy jednak z bałaganem i górą naczyń do zmywania, a pieczenie zamienia się w czystą przyjemność.
Lokalnie, to znaczy naturalnie
Marka “Proste wypieki” ma charakter małej manufaktury, silnie zakorzenionej na Podlasiu – regionie, w którym dostęp do naturalnych produktów nie jest trudną sprawą.
– Zależało nam, aby “Proste wypieki” opierały się na składnikach od okolicznych dostawców i rolników, którzy rozumieją, czym jest prawdziwa jakość. Dzięki temu udało nam się stworzyć receptury, przywodzące na myśl pieczywo robione przez nasze mamy czy babcie. Chcieliśmy bowiem zachować ten charakterystyczny smak i chrupkość skórki – mówi właścicielka “Prostych wypieków”.
To nie bez znaczenia, szczególnie w trakcie pandemii, gdy wiele firm zmaga się z problemami. Twórcy marki podkreślają, że cel wsparcia zaprzyjaźnionych, okolicznych przedsiębiorców przyświecał im od samego początku.
– Nie wyobrażamy sobie, aby mogło być inaczej. Te trudne dla biznesu czasy obligują nas do większej solidarności. “Proste wypieki” są świetnym przykładem tego, w jaki sposób lokalni przedsiębiorcy mogą współdziałać – podsumowuje Marta Charubin.
Więcej na temat marki “Proste wypieki” można przeczytać tutaj: https://prostewypieki.pl/

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Maciej Pertkiewicz: Darek „Stolarz” szukał swojej drogi zawodowej i znalazł ją w Polsacie. Jest on dla programu bardzo cenną postacią
Architekt zaznacza, że praca przy realizacji programu „Nasz nowy dom” to dla niego nie tylko ciekawe doświadczenie zawodowe, ale także możliwość spotkania na swojej drodze różnych fachowców. Jedną z takich niezwykle zdolnych i kreatywnych osób jest niewątpliwie Darek „Stolarz”, który niedawno dołączył do popularnego formatu Polsatu. Maciej Pertkiewicz już dostrzega plusy tej współpracy i wierzy, że przed nimi jeszcze wiele nietuzinkowych projektów.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Problemy społeczne
Do 2029 roku rynek pracy skurczy się o milion pracowników. Przedsiębiorcy wskazują, jak zaktywizować cztery wykluczone dotąd zawodowo grupy [DEPESZA]

W latach 2020–2029 zmiana struktury społecznej doprowadzi do skurczenia się rynku pracy aż o milion pracowników. Trend ten wymusi na pracodawcach konieczność podejmowania konkretnych działań zmierzających do aktywizacji pomijanych dotąd grup społecznych. – Inkluzywność to nie tylko kwestia etyczna, to strategiczna odpowiedź na kryzys demograficzny i niedobór siły roboczej – wskazuje Związek Przedsiębiorców i Pracodawców.