Komunikaty PR

Przedsiębiorczy nastolatkowie coraz chętniej tworzą własne biznesy

2023-09-06  |  09:00
Biuro prasowe

Wbrew błędnym przekonaniom o nastolatkach pokolenia „Z” większość z nich już na etapie licealnym posiada doświadczenie we współczesnych sektorach gamingu, bądź dropach i kryptowalutach. Inspiracją dla nich często są ich rówieśnicy, którzy na swoich platformach posiadają spore sukcesy. Dla młodych jest to spora dawka motywacji, która może otworzyć przed nimi mnóstwo drzwi do rozwoju. Niestety dla wielu z nich droga na rozwój zostaje utrudniona ze względu na uprzedzenia rodziców, a przecież prowadzenie własnej działalności w młodym wieku nie tylko posiada masę korzyści, ale również może przyczynić się do długoterminowego sukcesu dziecka w przyszłości. Pedagog i metodyk, Anetta Grzanek z Superminds Academy zdradza, do czego może przyczynić się odpowiednia edukacja biznesowa u nastolatków. 

Jak wiadomo dziecko powyżej trzynastego roku życia może legalnie zarabiać pieniądze, jeżeli jego dochód nie przekracza 50% wartości płacy minimalnej w skali miesiąca. Jednak jego rodzice lub opiekunowie prawni są zobowiązani do odnotowania dochodu w swoim podatku PIT pod koniec okresu rozliczeniowego. To otwiera wiele możliwości przed młodymi ludźmi w aspekcie prowadzenia własnej działalności gospodarczej.

Często jednak ich chęci i marzenia rozwoju zostają zatrzymane przez własnych rodziców, którzy często pracując etatowo nie posiadają odpowiedniej wiedzy w zakresie prowadzenia biznesu i tym samym widzą tylko wynikające z tego zagrożenia. Dlatego tak ważna jest edukacja finansowo - ekonomiczna młodego pokolenia. Niestety szkoła nie zawsze jest odpowiednim miejscem do nabywania tego typu wiedzy.

- Zajęcia przedsiębiorczości prowadzone są zazwyczaj przez osoby bez jakiegokolwiek doświadczenia w tej dziedzinie. Dlatego postanowiliśmy to zmienić i dać szansę młodym dorosłym na rzetelną edukację biznesową w praktyce tak, aby byli gotowi przeciwstawiać się porażkom i budować startupy swoich marzeń. Stąd właśnie powstał pomysł kursu „Biznes dla Nastolatków”, gdzie mają szansę na założenie własnej firmy w realnym czasie i wirtualnym rynku, aby nabyć niezbędną dla ich przyszłości wiedzę w zakresie ekonomii i finansów – mówi Anetta Grzanek, pedagog i metodyk, właścicielka Superminds Academy oraz współautorka kursu „Biznes dla Nastolatków”, w którym nastolatkowie uczą się prawdziwej przedsiębiorczości. 

Wielu nastolatków próbuje swoich sił na rynku gamingu, czy dropów. Często zaczynają bez żadnego doświadczenia oraz wsparcia ze strony rodziców. Sami muszą mierzyć się z przeciwnościami, jakie czekają na nich w trakcie budowania własnej firmy oraz marki. Część z nich zaczyna od pracy dla innych kompletnie za darmo tylko dlatego, aby móc zdobyć potrzebne im doświadczenie. Praca ta nie przynosi im wynagrodzenia, ale zdobywane umiejętności pozostaną z nimi na lata i pomogą zbudować imponujące kompetencje zawodowe oraz otworzyć własny biznes. To właśnie jest również jedną z wielu przyczyn, dlaczego coraz większa liczba młodych decyduje się na zaryzykowanie i otwarcie własnej firmy. Generacja „Z” wielokrotnie pokazuje, że nie boi się wyzwań i nie jest tak chętna na pracę etatową, jak ich rodzice. Stąd również możemy zauważyć zwiększone zainteresowanie w zakresie otwierania własnych działalności gospodarczych.

Prowadzenie własnej firmy w młodym wieku przynosi dla dziecka wiele korzyści, o których nawet moglibyśmy nie pomyśleć w pierwszej chwili. Mowa tutaj chociażby o nauce samodzielności i odpowiedzialności, które kształtują charakter. Jesteśmy bowiem odpowiedzialni za podejmowanie różnorakich decyzji oraz szeroko pojęte zarządzanie czasem. Kształtują się również inne kluczowe kompetencje, jak kreatywność oraz innowacyjność. Młodzi posiadają świeże spojrzenie na otaczający nas świat, co w połączeniu z prowadzeniem własnej firmy umożliwia im ich wykorzystywanie w praktyce. Prowadzenie działalności gospodarczej przyczynia się do samorealizacji oraz satysfakcji zawodowej i życiowej nastolatków. Jednak przede wszystkim jest to czas, podczas którego mogą bez konsekwencji ponosić porażki. Droga do sukcesu nie jest łatwa, a wręcz przeciwnie. Na drodze każdego przedsiębiorcy pojawia się wiele przeszkód, jednak nastolatkowie są w tym przypadku o krok przed wszystkimi. Ich wiek pozwala na popełnianie błędów bez dotkliwych finansowo konsekwencji oraz nieustanne próbowanie swoich sił wraz z pomysłami na rynku. 

- Kiedy docierają do mnie informacje, jakoby pokolenie „Z” było leniwe i nienadające się do pracy przez swoje roszczeniowe podejście, jedyne co mi pozostaje to uśmiechać się ironicznie. Generacja „Z” to młodzi ludzie, których system pracy i wartości wygląda zupełnie inaczej niż poprzednich pokoleń. Gen „Z” chce pracować w inny sposób — za większe pieniądze oraz budując swoją markę osobistą w Internecie, w którym widzą przyszłość. Nikt nie daje im szansy na rzetelną wiedzę w zakresie prowadzenia własnego biznesu, dlatego nadszedł najwyższy czas, aby to zmienić. Od najmłodszych lat warto również zgłębiać „tajniki” matematyki mentalnej, która rozwija potencjał mózgu, co pomaga rozwijać myślenie analityczne, uczy samodzielnego myślenia, ale również pomaga w nauce języków obcych, co z pewnością przełoży się na szeroko pojętą przedsiębiorczość — Anetta Grzanek, Superminds Academy. 

 

Superminds Academy – szkoły, która uczy matematyki mentalnej rozwijając umiejętności studentów w oparciu o 6 kluczowych kompetencji przyszłości: kompetencje matematyczne, językowe, biznesowe, komputacyjne, miękkie oraz kompetencję w obszarze nauk przyrodniczych.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta Biuro prasowe
2025-02-27 | 15:00

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona
Styl życia Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania
2025-02-19 | 13:30

Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania

Pokolenie Z wkroczyło na rynek pracy, wnosząc na niego świeżą energię, pomysły i… oczekiwania. A te determinują podejście pracodawców do szeroko pojętego zarządzania
Styl życia Firma eventowa jako partner w organizacji eventów
2025-02-18 | 12:50

Firma eventowa jako partner w organizacji eventów

Współczesne eventy to nie tylko okazja do spotkań, ale także istotny element strategii marketingowych i komunikacyjnych. Profesjonalna firma eventowa odgrywa kluczową rolę

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Seriale

Sport

Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską

Ponad połowa Polaków deklaruje aktywność fizyczną co najmniej raz w tygodniu. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor, w 2025 roku 14 proc. osób planuje zwiększyć wydatki na siłownię, dietę oraz wizyty u specjalistów. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie sieci fitness dynamicznie rozwijają swoją działalność i dostosowują liczbę placówek do popytu. Xtreme Fitness Gyms zamierza do 2027 roku uruchomić 227 lokalizacji, w tym roku ma też powstać około 10 placówek Xtreme KiDS przeznaczonych dla dzieci. W planach jest również ekspansja zagraniczna.

Konsument

Klienci oczekują od salonów optycznych nie tylko profesjonalnych badań wzroku. Ważne jest także doradztwo w doborze oprawek

Coraz więcej osób w Polsce zmaga się z wadami wzroku. Świadczy o tym także rosnąca z roku na rok liczba skierowań do optometrystów, którzy profesjonalnie dobierają okulary lub soczewki korekcyjne. Klienci oczekują od salonów optycznych właściwej opieki konsumenckiej, kompetencji oraz indywidualnego potraktowania. Dlatego, aby wyróżnić się na rynku optycznym, sieć salonów optycznych OKKO, których właścicielem jest Medicover, stawia na połączenie kompleksowej opieki optometrycznej z doradztwem stylistów.