Przepis na Dzień Kobiet: Malinowa kaszka manna z pianką czekoladową
Malinowa kaszka manna z pianką czekoladową
Przepis rekomenduje Dwór Korona Karkonoszy
Na 4 porcje
Składniki:
80g kaszy manny
50ml soku malinowego
250g malin
100ml śmietanki 30%
1 łyżka kakao
80g cukru pudru
Do dekoracji: kilka kostek czekolady gorzkiej, maliny, mięta
Wykonanie:
Maliny zasypać 50g cukru pudru w rondelku i podgrzać do zagotowania. Maliny przetrzeć przez sito by oddzielić pestki.
Pozostały mus zlać z powrotem do rondelka, dolać sok malinowy i 500ml wody – zagotować. Do gotujących się malin wsypać kaszę i na wolnym ogniu gotować 5 minut, co jakiś czas mieszając by kasza się nie przypaliła. Zestawić z ognia do wystudzenia.
Śmietankę ubić na sztywną pianę dodając pod koniec resztę cukru pudru i kakao.
Do pucharka przełożyć kaszkę malinową a na nią warstwę śmietanki czekoladowej. Kostki czekolady posiekać nożem
Udekorować malinami, miętą i posiekaną czekoladą
źródło przepisu: www.dwor-korona.pl , www.commplace.pl

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych
Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Teatr
Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.