Komunikaty PR

Przywitaj wiosnę z eko Marzanną

2023-03-20  |  09:30
Biuro prasowe
Kontakt
Iza Sałamacha
Operacja Rzeka Sztab Główny

ul. Zamkowa 1
21-505 Janów Podlaski
iza|operacjarzeka.pl| |iza|operacjarzeka.pl
+40609900492
www.operacjarzeka.pl

Już za chwilę przywitamy kalendarzową wiosnę. Tradycyjne topienie Marzanny 21 marca to jeden z najbardziej znanych polskich zwyczajów - jak jednak kultywować go w sposób odpowiedni dla środowiska naturalnego i uniknąć przy tym tworzenia niepotrzebnych śmieci? W Operacji Czysta Rzeka eksperci od ekologicznych rozwiązań pokazują, jak przygotować przyjazną dla środowiska biodegradowalną eko-Marzannę.

Operacja Czysta Rzeka zwraca uwagę na ekologiczny charakter marzanny. Faktyczna eko-Marzanna to taka, która jest przyjazna środowisku, wykonana z naturalnych materiałów, które ulegną biodegradacji w odróżnieniu od eko-marzanny, wykonanej ze śmieci. 

"Decydując się na tę drugą nadajemy odpadom drugie życie w postaci kukły - eksponatu, np. na wystawę szkolną, jednak w nie powinnismy jej palić ani wrzucać do wody, czyli zgodnie ze zwyczajem topić. Śmieci wciąż pozostają śmieciami nawet w artystycznej formie i stanowią zagrożenie dla zwierząt i wody. Palenie plastikowych odpadów też nie jest ani zdrowe ani przyjazne środowisku. Dlatego warto zastanowić się nad tym, jak zadbać o tradycję, pozostając w zgodzie z naturą" - mówi Izabela Sałamacha, rzeczniczka Operacji Czysta Rzeka. 

Jak więc przygotować ekologiczą marzannę wg przepisu Operacji Czysta Rzeka?

Wystarczy kilka naturalnych elementów roślinnych takich jak: sitowie, trzcina

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Operacja Rzeka Sztab Główny
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia „Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję Biuro prasowe
2025-04-22 | 13:00

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Z okazji Dnia Ziemi marka SodaStream przypomina, że zmiana może zacząć się od jednej decyzji – i jednej butelki wielorazowej. Nowa kampania „Zamień jednorazowe butelki na
Styl życia Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta
2025-02-27 | 15:00

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona
Styl życia Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania
2025-02-19 | 13:30

Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania

Pokolenie Z wkroczyło na rynek pracy, wnosząc na niego świeżą energię, pomysły i… oczekiwania. A te determinują podejście pracodawców do szeroko pojętego zarządzania

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gwiazdy

Farmacja

Samoleczenie generuje w UE oszczędności na poziomie 40 mld euro rocznie. Dzięki temu odciążone są europejskie systemy zdrowotne

Każdego roku Europejczycy leczą samodzielnie ok. 1,2 mld drobnych dolegliwości, w tym przeziębienie czy niestrawność. Zdaniem ekspertów wzmocnienie tych kompetencji społeczeństwa może być remedium na braki kadrowe w opiece zdrowotnej i jej deficyt budżetowy. Sięganie po leki bez recepty (OTC), suplementy diety i wyroby lecznicze pozwala uniknąć ok. 120 mln konsultacji lekarskich w skali roku, co odpowiada pracy nawet 36 tys. lekarzy pierwszego kontaktu. Samoleczenie generuje w UE oszczędności na poziomie 40 mld euro rocznie – wynika z danych przedstawionych podczas 61. konferencji AESGP, która odbyła się w Warszawie.

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.