Pudełkowa wigilia dla pracownika
Brak zamówień na bożonarodzeniowy catering dla firm, to kolejny cios w branżę gastro. Jednak nie wszyscy restauratorzy się poddają i godzą ze stwierdzeniem, że w tym roku świąt nie będzie. Koku Sushi wymyśliło pudełkową wigilię dla pracownika. Kilka przedsiębiorstw z skorzystało już z tej nietypowej świątecznej oferty. Jest dostępna także w Warszawie.
Jedni pracownicy się cieszą, inni nie, ale w tym roku firmowe wigilie w wielu biurach się nie odbędą. Ci, którym na tę doroczną, wyjątkową kolację serwowano sushi, raczej nie są zadowoleni, bo była to okazja, by do woli najeść się różnych rodzajów ulubionych rolek i azjatyckich specjałów.
- Przyznam, że nawet teraz dzwonią do nas pracownicy firm, które były naszymi stałymi świątecznymi klientami i podpytują czy w tym pandemicznym roku też zrobimy im wigilijny catering, mimo, że pracują online. Nasz lokal jest gotowy i mamy na to swój patent – mówi Artur Wichniewicz, właściciel restauracji Koku Sushi w Warszawie.
Wigilia firmowa online
Zazwyczaj w okresie bożonarodzeniowym w restauracjach Koku panował wzmożony ruch. Co roku sieć przygotowała firmowy wigilijny catering dla wielu instytucji i przedsiębiorstw. Tego grudnia, z powodu pandemii, takiego wyniku zapewne nie da się powtórzyć. Ale w odpowiedzi na pojawiające się pytania, Koku, które słynie w branży ze swojego kreatywnego podejścia do kryzysowych sytuacji, wymyśliło pudełkową wigilię dla pracownika.
- Jak wiadomo potrzeba jest matką wynalazków. Proponujemy następujące rozwiązanie w tym przedziwnym 2020 roku. Szef niczym Mikołaj może zamówić dla pracowników świąteczny zestaw sushi, podając liczbę osób i rozliczając się jedną fakturą za cały poczęstunek. W określonym dniu na podaną godzinę dowozimy pod wskazany adres pudełko z poczęstunkiem dla każdego pracownika. Oczywiście zachowując epidemiologiczne obostrzenia. Wszyscy mogą potem zasiąść do stołu i połączyć się online, by pożyczyć sobie spokojnych i zdrowych świąt - wykłada pomysł Mariusz Olechno, szef kuchni i współwłaściciel sieci Koku Sushi, największej franczyzowej sieci sushi barów w Polsce.
Futomaki Mariana
Wigilijne boxy pozwolą na zachowanie pełnego sanitarnego bezpieczeństwa. Każdy pracownik dostanie oddzielnie zapakowane pudełko. Dostępne są trzy warianty poczęstunku - za 40, 50 i 60 zł. Boxy zawierają przekąski m.in. spring rollsy czy kimchi oraz danie główne, czyli rolki sushi np.: uramaki z łososiem czy futomaki z tuńczykiem. W wersji najbardziej ekskluzywnej jest też tatar z łososia na ryżu oraz specjalność szefa, czyli futomaki Mariana. Oferta świąteczna ważna jest do 23 grudnia 2020 r.
![Sulejów – kajakowa stolica Polski bije rekord Biuro prasowe](/files/_uploaded/glownekonf_21902051,w_300,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Sulejów – kajakowa stolica Polski bije rekord
![Frydrychowo: czy padnie nowy rekord na plon pszenicy ozimej?](/files/_uploaded/glownekonf_1435977117,w_270,wo_300,ho_169,r_png,_small.png)
Frydrychowo: czy padnie nowy rekord na plon pszenicy ozimej?
![Śmielin: Rekord Polski na największy plon pszenicy ozimej](/files/_uploaded/glownekonf_1117453228,w_270,wo_300,ho_169,r_png,_small.png)
Śmielin: Rekord Polski na największy plon pszenicy ozimej
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-innowacje_1.png)
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-biznes_1.png)
Teatr
![](/files/1922771799/czule-slowka-aktorzy-ram,w_274,r_png,_small.png)
Eliza Rycembel: Sztukę „Czułe słówka” zrobiliśmy na podstawie znanego filmu. Udało się uwspółcześnić tę historię i przenieść ją na nasze realia
Już po pierwszych przedstawieniach Eliza Rycembel i Krzysztof Dracz widzą, że bardziej współczesna teatralna wersja obsypanego Oscarami kinowego hitu sprzed 40 lat również przypadła do gustu widzom. „Czułe słówka” w reżyserii Pawła Paszta to historia wzruszająca, ale nie ckliwa, z odpowiednią dozą akcentów dramatycznych i komediowych. Spektakl opowiada o trudnej relacji nadopiekuńczej matki i córki, która czując się przytłoczona jej miłością i oczekiwaniami, decyduje się na szybkie małżeństwo i opuszczenie domu.
Inwestycje
Polskie wybrzeże przyciąga coraz więcej turystów z zagranicy. Apartamenty nad morzem wracają do łask inwestorów
![](/files/1922771799/lipinski-apartamenty-foto,w_133,r_png,_small.png)
Polskie wybrzeże z każdym rokiem cieszy się rosnącym zainteresowaniem krajowych, ale i zagranicznych turystów – głównie z Niemiec, Czech, Szwecji i Norwegii. Tym, co przyciąga ich nad Bałtyk, są m.in. ceny, które wciąż pozostają konkurencyjne w stosunku do cen innych, popularnych destynacji wakacyjnych, jak i dobra baza noclegowa. Nadmorskie hotele i apartamenty w sezonie notują nawet ponad 90-proc. obłożenie, a zainteresowanie inwestowaniem w takie obiekty nie słabnie. Apartamenty typowo pod wynajem – wykończone pod klucz, w dobrej lokalizacji, z operatorem i gwarancją comiesięcznego zysku – są popularne wśród osób, którym zależy na zabezpieczeniu i pomnożeniu swoich oszczędności, które jednocześnie oczekują, by formalności związane obsługą lokalu były dla nich jak najmniej angażujące.
Media
Katarzyna Dowbor: Niektórym bohaterom programu „Nasz nowy dom” pomagam do dziś. A moje nazwisko otwiera drzwi, których inaczej nie można otworzyć
![](/files/1922771799/dowbor-nasz-nowy-dom-foto-1,w_133,_small.jpg)
Prezenterka przyznaje, że historia wielu bohaterów programu „Nasz nowy dom” poruszyła ją do tego stopnia, że postanowiła im pomagać także na własną rękę, już poza kamerami. I mimo że teraz nie jest już związana z tym formatem Polsatu, to nadal ma kontakt z niektórymi uczestnikami i wspiera ich, jak tylko może. Katarzyna Dowbor podkreśla, że dużą satysfakcje daje jej to, że ktoś chętnie korzysta z jej rad i życiowego doświadczenia. Ma też żal do władz Polsatu, że nadal nie poznała powodów ich decyzji dotyczącej zmiany gospodyni programu, który tworzyła od podszewki.