Pyszne.pl wspiera restauracje w wyborze ekologicznych rozwiązań
Dostawa przyjazna dla środowiska, nadające się do recyklingu opakowania na jedzenie i dania roślinne w menu to najczęściej spotykane proekologiczne rozwiązania wprowadzane przez restauracje. Wdrażają je z uwagi na dobro planety, ale także ze względu na zmieniające się preferencje klientów. Aby realnie wesprzeć je w wyborze ekologicznych alternatyw, serwis Pyszne.pl 22 kwietnia oferuje 20% zniżki na opakowania z logo marki w sklepie internetowym dla restauracji partnerskich.
Proekologiczna świadomość Polaków jest coraz większa - 56% z nas zdaje sobie sprawę z konieczności ochrony środowiska, jednak zaledwie 12% podejmuje aktywne działania na rzecz Ziemi. Mimo zaniepokojenia zmianami klimatycznymi i aktualnym stanem środowiska, pozostała część nie zawsze wie, co zrobić, by zadbać o dobro planety. Spaliny samochodowe, plastik, produkcja prowadzona w sposób szkodliwy dla klimatu - to tylko niektóre z wielu czynników negatywnie oddziałujących na ekosystem. Jak restauracje stawiają czoła wyzwaniom środowiskowym i w jaki sposób Pyszne.pl je w tym wspiera?
Branża restauracyjna stawia coraz silniej na ekologiczne rozwiązania. Motywowana troską o planetę, a także chęcią sprostania zmieniającym się oczekiwaniom klientów, wdraża je na wielu płaszczyznach, w tym w obszarze dostaw. Coraz częściej restauracje wybierają środki transportu przyjazne dla środowiska. “Od zeszłego roku mamy swoją dostawę. W swoim zapleczu na ten moment mamy 6 rowerów elektrycznych, ale z pewnością będziemy zwiększać ich liczbę. Poza nimi jedzenie rozwozimy samochodami napędzanymi gazem LPG, a Pyszne.pl dostarcza nasze zamówienia za pomocą elektrycznych rowerów” - mówi Jakub Aleksandrowicz, manager sieci restauracji Pasibus. Dostawa obsługiwana nieemisyjnymi pojazdami generuje 10 razy mniej CO2 niż analogiczna dostawa samochodem, dlatego dostawy obsługiwane przez kurierów Pyszne.pl realizowane są na rowerach, e-rowerach i skuterach elektrycznych. Taki rodzaj dostawy pojawia się w kolejnych miastach Polski. Obecnie jest dostępny w 22 miastach.
Proekologiczne postawy restauracji uwidaczniają się także w doborze opakowań, który wynika nie tylko z potrzeby dbania o środowisko, ale także z chęci spełnienia zmieniających się oczekiwań klientów. Czasami lokale od początku obierają proekologiczny kierunek, a niekiedy decydują się na zwrot w stronę ekologii w trakcie swojej działalności. Wówczas zmiany realizowane są stopniowo i nieinwazyjnie, a nowe rozwiązania na bieżąco udoskonalane. “Od początku działalności nie korzystaliśmy z opakowań plastikowych. W pojedynczych przypadkach, gdy poniekąd zmuszała nas do tego sytuacja, zupę transportowaliśmy w plastikowych opakowaniach, bo były bardziej szczelne niż papierowe, a chcieliśmy, żeby podczas dostawy danie dotarło w nienaruszonym stanie.” - wyjaśnia Aleksandra Wielińska, manager restauracji Shoku.
Dostępne na rynku opakowania stają się z każdym rokiem coraz bardziej zaawansowane technologicznie i dostosowane do transportu każdego rodzaju produktów żywnościowych. Jednocześnie przyjazne dla środowiska wybory restauracji są doceniane przez coraz bardziej świadomych klientów. “Dwa lata temu, gdy na rynku zaczęły pojawiać się eko słomki czy sztućce - od razu zastąpiliśmy nimi te plastikowe. Od tego momentu dzień w dzień dostawaliśmy wiadomości od gości z podziękowaniami za taki gest.” - tłumaczy Jakub Aleksandrowicz.
W wyborze ekologicznych alternatyw restauracje wspiera serwis Pyszne.pl, który z okazji Światowego Dnia Ziemi oferuje 20% zniżkę na opakowania z logo marki w dedykowanym sklepie dla partnerów. “W 2020 roku zainteresowanie alternatywnymi opakowaniami w naszej ofercie wzrosło o 61% w porównaniu do roku 2019. Podczas rozmów z restauracjami stale poruszamy temat opakowań przyjaznych dla środowiska. Omawiamy ich dostępne rodzaje, proponujemy rozwiązania dopasowane do ich menu. Stale poszerzamy ich wybór, a z okazji Dnia Ziemi wprowadziliśmy 20% zniżkę, która mamy nadzieję, zachęci restauracje do podjęcia lub kontynuowania eko wyzwania.” - mówi Karolina Jastrzębska, manager działu ds. Doradztwa i Rozwoju B2B Pyszne.pl (Account Management).
Serwis Pyszne.pl już 1 grudnia 2019 roku usunął z oferty swojego sklepu internetowego dedykowanego dla restauracji partnerskich opakowania plastikowe. W to miejsce zostały wprowadzone alternatywne produkty - nie tylko służące do transportu żywności (m.in. torby papierowe, torebki biodegradowalne wykonane ze skrobi kukurydzianej), ale również drewniane sztućce czy nadające się do recyklingu opakowania na jedzenie.
Coraz bardziej świadomi ekologicznie klienci starają się pozytywnie wpływać na środowisko, przynajmniej od czasu do czasu wybierając dania roślinne. To z kolei zachęca restauracje do wprowadzania do menu takich propozycji. Jak wynika z raportu “Kuchnia roślinna w Polsce”, weganizm przestał być postrzegany jako zjawisko marginalne, a jego rozwój potwierdzają dane - w okresie od listopada 2019 do listopada 2020 zarówno różnorodność dostępnych w serwisie Pyszne.pl dań roślinnych, jak i liczba ich zamówień wzrosła dwukrotnie. “W naszej karcie znajdują się pozycje roślinne, ale jest ich zdecydowanie za mało. Jesteśmy w trakcie tworzenia nowej karty i kładziemy nacisk właśnie na takie dania, pracujemy nad nimi najbardziej i chcemy, żeby było ich dużo więcej.” - dodaje manager restauracji Shoku.
Ekologia ma coraz większe znaczenie dla branży restauracyjnej. Kwestię opakowań plastikowych reguluje unijna dyrektywa ograniczająca wykorzystywanie opakowań plastikowych jednorazowego użytku, która wchodzi w życie z dniem 3 lipca 2021. Wiele restauracji zdecydowało się jednak na zmianę przyzwyczajeń znacznie wcześniej i w znacznie szerszym zakresie niż zobowiązują je do tego przepisy. Poza dostawami przyjaznymi dla środowiska czy daniami roślinnymi w menu, wprowadzają także proekologiczne rozwiązania dla pracowników i całej organizacji. Idąc z duchem czasu i dostosowując się do oczekiwań współczesnych klientów, restauracje zwiększają konkurencyjność. “Dzień Ziemi to dobra okazja, żeby przemyśleć różne możliwości zarówno pod względem działania w duchu eko, jak i atrakcyjności dla klienta” - mówi Karolina Jastrzębska.

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gwiazdy

Dorota Gardias: Przykre jest to, że wybory prezydenckie budzą tak negatywne emocje. Jest dużo złości, żalu i różnych zagrywek, które kompletnie nie są moje
Prezenterka pogody uważa, że trzeba się już wyciszyć po ostatnich wyborach prezydenckich i próbować jakoś zaakceptować obecną sytuację, bo wszelkie emocje niczego już nie zmienią. Pozostaje tylko wierzyć, że zwycięzca stanie na wysokości zadania i nie tylko nie zawiedzie tych, którzy mu zaufali, ale także przekona do siebie pozostały elektorat. Dorota Gardias chciałaby także, aby jego żona była głosem kobiet i zawsze – nawet w najtrudniejszych sprawach – stawała po ich stronie.
Konsument
Wakacje wyzwaniem dla operatorów komórkowych. W najpopularniejszych kurortach ruch w sieci rośnie nawet pięciokrotnie

Długie weekendy i wakacje to wymagający czas dla operatorów komórkowych. W najbardziej obleganych kurortach udział abonentów tylko sieci Play w stosunku do liczby mieszkańców przekracza 500 proc. Dlatego operator planuje dalszą rozbudowę swojej sieci komórkowej do minimum ponad 15 tys. stacji bazowych. W latach 2020–2024 Play zainwestował w sieć i częstotliwość ponad 6 mld zł.
Farmacja
Nowe technologie mogą wspierać samoleczenie. Szczególnie pomocne są dane zbierane przez aplikacje i urządzenia mobilne

Analitycy rynkowi przewidują, że do 2035 roku rynek medycznych urządzeń noszonych na ciele zwiększy swoją wartość dwuipółkrotnie. Dane zbierane przez takie sensory zasilają algorytmy sztucznej inteligencji, co daje pacjentom wsparcie w procesie samoleczenia i pozwala im unikać błędów zwłaszcza przy przyjmowaniu leków bez recepty. Nowe technologie pomagają pacjentom również poprzez możliwość udostępniania im spersonalizowanych porad czy standardowych usług e-zdrowia, takich jak Internetowe Konto Pacjenta czy elektroniczna recepta.