Komunikaty PR

Raport: Polacy aranżują i sprzątają w czasie #zostańwdomu

2020-04-01  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt
Ewelina Saja
Homebook.pl

ul. Jaworska 11-13
53-612 Wrocław
ewelina.saja|homebook.pl | |ewelina.saja|homebook.pl
720 804 066
www.homebook.pl
Do pobrania png ( 0.39 MB )

Teraz, gdy nasze wnętrza stały się prawdziwymi centrami wszechświata bardziej koncentrujemy się na tym, by czuć się w nich komfortowo. Jak spędzamy czas w domach? Aż 58% z nas przeprowadza gruntowne porządki. Platforma Homebook.pl sprawdziła, jak akcja #zostańwdomu wpłynęła na decyzje użytkowników związane z remontami i zmianami aranżacyjnymi w ich czterech ścianach.

Od kilku tygodni dom stał się słowem odmienianym przez wszystkie przypadki – choć ta sytuacja ma swoje źródła w odgórnych zaleceniach związanych z aktualną sytuacją epidemiologiczną, okazuje się, że czas „kwarantanny” upływa w naszych domach bardzo produktywnie – jako okres gruntownych porządków i niewielkich zmian aranżacyjnych.

Masowe remonty czy zmiana planów?

Użytkownicy Homebook.pl zapytani o to, jak epidemia wpłynęła na ich plany związane z urządzaniem wnętrz, najczęściej deklarowali przesunięcie remontów w czasie (41%). W przypadku 1/4 respondentów – obecna sytuacja w żaden sposób nie wpłynęła na ich zamiary remontowe ze względu na brak planów z tym związanych. 23% respondentów czas pod znakiem #zostańwdomu wykorzystuje na remonty oraz związane z nimi zakupy mebli i dodatków, 11% - zrezygnowało z przeprowadzenia remontów. 

Zakupy w czasie #zostańwdomu

Choć okoliczności nie sprzyjają dziś zakupom w sklepach stacjonarnych, jak pokazują wyniki badania Homebook.pl, potrzebnych produktów poszukujemy w sferze online, która jest obecnie najlepszą i najbezpieczniejszą alternatywą. Aż 77% osób, które wzięły udział w badaniu zadeklarowało, że w ostatnim czasie zrobiło zakupy przez internet. Przeciwnej odpowiedzi udzieliło 23% badanych.

Okazuje się, że większość z nas nie ma żadnych obaw związanych z realizacją zamówień online (67%), co wynika ze znajomości zasad bezpiecznej dostawy i możliwości wprowadzonych obecnie przez firmy kurierskie (mowa m.in. o opcji wyboru dostawy bezkontaktowej).

W czasie ostatnich tygodni można również zaobserwować wzrost liczby atrakcyjnych akcji promocyjnych przygotowanych przez marki oferujące meble oraz dekoracje do domu. Zbiór rabatów ze sklepów wnętrzarskich można znaleźć na Homebook.pl. 

„Kwarantanna” pod znakiem porządków

Czas spędzany w domu zdecydowanie sprzyja aktywnościom, na które wcześniej nie wszystkim udawało się znaleźć czas. Wśród nich królują gruntowne domowe porządki (które zadeklarowało aż 58% uczestników badania). Połowa z nich (50%) czas spędzany w domu poświęca na poszukiwanie wnętrzarskich inspiracji w internecie. Nieco mniejszą popularnością wśród badanych cieszą się porządki na balkonie lub w ogródku (37%). Na dalszych pozycjach listy najczęstszych aktywności znalazły się zmiany aranżacyjne – przemeblowania i drobne prace niewymagające wizyt w sklepach stacjonarnych (25%) oraz zakup dodatków wnętrzarskich w internecie (13%).

Dom pod lupą

Tygodnie upływające w przestrzeni własnych czterech ścian okazują się doskonałą okazją do tego, by przyjrzeć się im dokładniej niż zazwyczaj i zaplanować zmiany, które chcielibyśmy wprowadzić. Ponad połowa (55%) ankietowanych dostrzegła w swoim domu kilka sfer wymagających odświeżenia, 26% z nich jest zdania, że miejsc, które chciałaby odmienić jest wiele. Jedynie 10% ankietowanych nie dostrzega potrzeby remontu w swoim domu, a 9% nie ma w tej kwestii zdania.

Lubimy swoje cztery kąty

Jak pokazują badania, większość z nas przebywa w swoich wnętrzach z przyjemnością (choć dla części z osób frustrujące bywają ograniczenia związane z przemieszczaniem się). Grupa 35% uczestników badania zadeklarowała, że czas spędzany w domu nie jest dla nich uciążliwy. Według 53% respondentów długie przebywanie jest dla nich odrobinę męczące, choć bardzo lubi przestrzeń swoich mieszkań i domów. Pozostała część badanych przyznała, że czas spędzany w jednym miejscu negatywnie wpływa na ich samopoczucie.

Choć czas spędzony w domu może wydawać się straconym – nic bardziej mylnego. Przeznaczmy go na produktywne zajęcia – porządki i zmiany w wystroju, na które wcześniej zabrakło czasu. Gwarantujemy, że będą cieszyć oko nawet wtedy, gdy będziemy mogli opuścić już swoje cztery ściany i wybrać się na wyczekany długi spacer.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Homebook.pl
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia Nakręć mile, nie promile. Rusza dziewiąta edycja kampanii Trzymaj Pion Biuro prasowe
2025-07-21 | 09:00

Nakręć mile, nie promile. Rusza dziewiąta edycja kampanii Trzymaj Pion

Tegoroczne hasło kampanii prowadzonej przez Grupę Żywiec „Nakręć mile, nie promile” ma zachęcić użytkowników jednośladów do odpowiedzialności za
Styl życia Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym
2025-06-11 | 11:30

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

Już 1 października rusza w Polsce system kaucyjny. Aby odzyskać kaucję doliczoną do zakupu napoju w puszcze, konsumenci będą musieli spełnić kilka warunków. Inicjatywa
Styl życia „Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję
2025-04-22 | 13:00

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Z okazji Dnia Ziemi marka SodaStream przypomina, że zmiana może zacząć się od jednej decyzji – i jednej butelki wielorazowej. Nowa kampania „Zamień jednorazowe butelki na

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Motoryzacja

Edukacja

Poznanie osobowości kota kluczem do prawidłowej opieki nad nim. Wsparciem może być spotkanie z behawiorystą

Z ogólnopolskiego badania „Zachowanie, osobowość i codzienność kotów” przeprowadzonego przez WHISKAS wynika, że aż 85 proc. opiekunów traktuje koty jako pełnoprawnych członków rodziny, 65 proc. uważa je za swoich najlepszych przyjaciół, a 61 proc. – za powierników codziennych myśli i emocji. Koty potrzebują jednak odpowiedzialnej opieki. Podobnie jak ludzie, mają różne typy osobowości i potrzeby behawioralne, których zaspokajanie jest kluczem do osiągnięcia kociego dobrostanu. W przypadku zauważenia niepokojących objawów u swojego pupila pomocna może być rozmowa z behawiorystą.

Media

Hubert Urbański: Teraz uczestnicy „Milionerów” przejdą wieloetapowe castingi. Chcemy mieć osoby z największą wiedzą

Gospodarz teleturnieju zdradza, że teraz format nagrywany jest w bardziej nowoczesnym studio. Zmieniły się także zasady castingu. Zanim bowiem dany uczestnik zostanie zaproszony do studia i stanie do walki o nagrodę główną, musi przejść wnikliwą weryfikację online. Hubert Urbański uważa, że pozwala to na dokładniejszą ocenę potencjału każdego kandydata i w ten sposób udaje się wybrać najlepszych z najlepszych, więc poziom będzie niezwykle wysoki.