Komunikaty PR

Rio Mare i Fundacja WWF Polska kolejny raz RAZEM DLA OCEANÓW

2023-10-05  |  15:50
Biuro prasowe

Już blisko 90% ryb w produktach Rio Mare w skali globalnej pochodzi ze zrównoważonych połowów. To efekt współpracy firmy z organizacją WWF w ramach kampanii Razem dla Oceanów.

Marka Rio Mare konsekwentnie realizuje zobowiązanie, które podjęła w 2016 roku, deklarując, że do końca 2024 roku wszystkie ryby i owoce morza wykorzystywane w produktach firmy pochodzić będą z połowów posiadających certyfikat zrównoważonego rybołówstwa MSC lub z wiarygodnych i kompleksowych projektów udoskonalania rybołówstwa (ang. Fisheries Improvement Projects, FIPs)[1]. Dzięki działaniom skupiającym się wokół poprawy zrównoważonego charakteru swoich łańcuchów dostaw, zarówno dla rybołówstwa przybrzeżnego, jak i przemysłowego, firmie udało się wykonać już blisko 90% tego zobowiązania.

Obecnie już ponad 90% dziko żyjących stad ryb na świecie jest nadmiernie eksploatowanych bądź poławianych na najwyższym możliwym poziomie. Na firmach z branży rybołówczej, producentach i reprezentantach biznesu sektora żywności pochodzenia morskiego, ciąży odpowiedzialność za zachowanie dobrego stanu mórz i oceanów, z których bogactwa korzystają. Konsumenci powinni natomiast wspierać transformację w kierunku zrównoważonego rybołówstwa poprzez odpowiedzialne wybory produktów rybnych.” - tłumaczy Justyna Zajchowska, Starsza Specjalistka ds. Ochrony Ekosystemów Morskich w Fundacji WWF Polska.

Wybierajmy mądrze!

Pamiętajmy, że to, jak będzie wyglądać nasza planeta, nasze morza i oceany, zależy także od nas i naszych codziennych wyborów, począwszy od segregacji śmieci, poprzez oszczędzanie zasobów, w tym wody, aż po to co znajdzie się na naszym stole. Kupując produkty z dzikich ryb wybierajmy mądrze. Rio Mare pozyskuje tuńczyka ze zdrowych stad i wspiera działalność połowową o jak najmniejszym wpływie na środowisko. Świadczy o tym certyfikat MSC (Marine Stewardship Council), który gwarantuje, że ryby pochodzą ze stabilnych i dobrze zarządzanych łowisk. Niebieski znaczek MSC jest rozpoznawalny już przez blisko 1/3 Polaków (32%)[2] i cieszy się ich dużym zaufaniem. Obecnie znajdziemy go już na trzech produktach w portfolio marki w Polsce: tuńczyku w oliwie z oliwek oraz sałatkach Insalatissime z ciecierzycą i tuńczykiem, i Insalatissime z komosą ryżową i tuńczykiem. Produkty te doskonale sprawdzą się jako przekąska, szybkie danie lub lunch. Mogą być również składnikiem innych potraw.

Portfolio produktów Rio Mare z certyfikatem MSC

Tuńczyk w oliwie z oliwek MSC 3x80g

Niezwykły i niepowtarzalny smak tuńczyka Rio Mare z certyfikatem MSC zapewniającym, że produkt spełnia standardy zrównoważonego i identyfikowalnego rybołówstwa, od morza po stół. Limitowana edycja z etykietą Razem dla Oceanów nawiązuje do partnerstwa Rio Mare i WWF w trosce o zasoby tuńczyka i zdrowie oceanów. Więcej na riomare.pl

Cena sugerowana: 19,99 zł

Sałatka z ciecierzycą i tuńczykiem 160 g

Wypróbuj sałatkę Rio Mare Insalatissime z ciecierzycą, idealną dla tych, którzy lubią jeść smaczne i zbilansowane danie gotowe od razu. Wyjątkowy smak tuńczyka Rio Mare doskonale komponuje się z ciecierzycą, żółtą i pomarańczową marchewką oraz cukinią, tworząc pyszny i bogaty w składniki odżywcze posiłek.

Cena sugerowana: 14,99 zł

Sałatka z komosą ryżową i tuńczykiem 160 g

Rio Mare Insalatissime Sałatka z komosą ryżową i tuńczykiem łączy w sobie delikatne kawałki najlepszego tuńczyka Rio Mare z warzywami (ciecierzycą, marchewką i zieloną fasolką) oraz przyprawami.

Pyszny wariant tuńczyka i komosy ryżowej jest idealny dla miłośników delikatnego i lekkiego smaku, w którym smak tuńczyka doskonale łączy się z warzywami i komosą ryżową.

Cena sugerowana: 14,99 zł

............................................................

RIO MARE

Rio Mare to marka Bolton Food z Grupy Bolton. Misją Rio Mare zawsze było poszukiwanie doskonałości na wszystkich poziomach: w doborze surowców, w rygorystycznych kontrolach jakości w całym łańcuchu dostaw, w ciągłej komunikacji z konsumentem końcowym w jasny, przejrzysty i skuteczny sposób. Rio Mare stale unowocześnia swoje portfolio, dostosowując tym samym swoją ofertę do zapotrzebowania rynku, poszerzając ją w zakresie smacznych, zdrowych i łatwych w użyciu produktów. Od 2011 roku Rio Mare promuje i komunikuje swoje zaangażowanie na rzecz zrównoważonego rozwoju poprzez przyjmowanie zrównoważonych praktyk połowowych i poszanowanie praw człowieka w całym łańcuchu dostaw, działając na rzecz poprawy zdrowia oceanów. Więcej informacji: www.qualitaresponsabile.it

BOLTON GROUP

Bolton Group od 70 lat produkuje i dystrybuuje szeroką gamę wysokiej jakości towarów konsumpcyjnych. Grupa jest obecna w 146 krajach i może pochwalić się portfolio wielu prestiżowych marek, w tym 50 linii Food, Home Care, Adhesives, Personal Care i Cosmetic, które są dystrybuowane w supermarketach, perfumeriach i marketach budowlanych. Grupa zatrudnia 11 000 osób w 59 biurach, 15 zakładach i na 16 statkach rybackich na całym świecie, którzy z pasją pracują nad dostarczaniem wysokiej jakości produktów spełniających potrzeby dzisiejszych konsumentów. Grupa Bolton mocno wierzy w zrównoważony rozwój społeczny i środowiskowy. Dzięki programowi „We Care” zobowiązuje się do działania z poszanowaniem zasobów planety, przyczyniając się do bardziej zrównoważonego rozwoju, aby chronić przyszłe pokolenia.

WWF 

WWF jest niezależną organizacją pracującą na rzecz ochrony środowiska, wspieraną przez ponad 35 milionów ludzi, której globalna sieć jest aktywna w niemal 100 krajach. W dobie kryzysu klimatycznego i ginącej różnorodności biologicznej mamy jeden cel - doprowadzić do tego, by ludzie żyli w harmonii z naturą. Podczas 60 lat swojego istnienia WWF zainicjował, przeprowadził lub pomógł w realizacji kilkunastu tysięcy przedsięwzięć na rzecz ochrony przyrody na całym świecie.

Od ponad 20 działamy również w Polsce. Jesteśmy organizacją dialogu. Pracujemy z lokalnymi społecznościami, politykami oraz biznesem po to, by wspólnie urzeczywistnić naszą misję: zatrzymać zmianę klimatu, ocalić dziką przyrodę i doprowadzić do korzystania z zasobów naszej planety w zrównoważony sposób. Na stronie media.wwf.pl znajdziesz najnowsze informacje i materiały dla mediów.

 


[1] https://wwfint.awsassets.panda.org/downloads/wwf_bolton-2021-report__1.pdf

[2] Dane na podstawie badania przeprowadzonego na zlecenie MSC przez niezależną agencję badawczą GlobeScan od stycznia do marca 2022 r. Cykliczne badania przeprowadzane w 23 państwach przez GlobeScan to jedne z największych na świecie badań konsumentów ryb i owoców morza, obejmujące ponad 25 tys. respondentów z całego świata, w tym ponad 20 tys. konsumentów ryb i owoców morza. Powyższe dane dotyczą wyników dla Polski, gdzie przebadanych zostało 734 respondentów, w tym 610 konsumentów ryb i owoców morza.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta Biuro prasowe
2025-02-27 | 15:00

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona
Styl życia Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania
2025-02-19 | 13:30

Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania

Pokolenie Z wkroczyło na rynek pracy, wnosząc na niego świeżą energię, pomysły i… oczekiwania. A te determinują podejście pracodawców do szeroko pojętego zarządzania
Styl życia Firma eventowa jako partner w organizacji eventów
2025-02-18 | 12:50

Firma eventowa jako partner w organizacji eventów

Współczesne eventy to nie tylko okazja do spotkań, ale także istotny element strategii marketingowych i komunikacyjnych. Profesjonalna firma eventowa odgrywa kluczową rolę

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Seriale

Sport

Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską

Ponad połowa Polaków deklaruje aktywność fizyczną co najmniej raz w tygodniu. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor, w 2025 roku 14 proc. osób planuje zwiększyć wydatki na siłownię, dietę oraz wizyty u specjalistów. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie sieci fitness dynamicznie rozwijają swoją działalność i dostosowują liczbę placówek do popytu. Xtreme Fitness Gyms zamierza do 2027 roku uruchomić 227 lokalizacji, w tym roku ma też powstać około 10 placówek Xtreme KiDS przeznaczonych dla dzieci. W planach jest również ekspansja zagraniczna.

Konsument

Klienci oczekują od salonów optycznych nie tylko profesjonalnych badań wzroku. Ważne jest także doradztwo w doborze oprawek

Coraz więcej osób w Polsce zmaga się z wadami wzroku. Świadczy o tym także rosnąca z roku na rok liczba skierowań do optometrystów, którzy profesjonalnie dobierają okulary lub soczewki korekcyjne. Klienci oczekują od salonów optycznych właściwej opieki konsumenckiej, kompetencji oraz indywidualnego potraktowania. Dlatego, aby wyróżnić się na rynku optycznym, sieć salonów optycznych OKKO, których właścicielem jest Medicover, stawia na połączenie kompleksowej opieki optometrycznej z doradztwem stylistów.