Rowery kurierskie wyjechały na ulice Poznania
PR Expert
Przestrzenna 48/3
50-533 Wrocław
akondratowicz|prexpert.com.pl| |akondratowicz|prexpert.com.pl
+48 502 332 358
www.prexpert.com.pl
Mogą pomieścić nawet kilkadziesiąt paczek. Są ekologiczne i nie hałasują. Rowery kurierskie w barwach GLS wyjechały na ulice Poznania. Stolica Wielkopolski jest kolejnym miastem, gdzie przesyłki będą dostarczane jednośladami. W których rejonach Poznania zobaczymy rowery kurierskie?
Jeden kursuje po Jeżycach, a drugi - w rejonie Starego Miasta. Rowery kurierskie w barwach GLS po raz pierwszy wyjechały na ulice Poznania. Firma zdecydowała, że paczki będą rozwożone w gęsto zabudowanym rejonie miasta i na terenie z dobrze rozwiniętą infrastrukturą rowerową. – Jeżyce to piękna i zabytkowa dzielnica Poznania, jednak ze względu na gęstą zabudowę ciężko zaparkować tam busem. Dlatego pomyśleliśmy o alternatywnym, a do tego ekologicznym sposobie dostarczania przesyłek, czyli właśnie o rowerze – mówi Małgorzata Knajdek-Zomrowska, manager oddziału GLS Poland w Poznaniu. Jak dodaje, na Jeżycach i Starym Mieście rowery są bardzo popularne: – Transportowi rowerowemu sprzyja tam rozwinięta sieć ścieżek rowerowych, a także mentalność mieszkańców, którzy chcą żyć ekologicznie i nie generować hałasu ani spalin.
Paczki rowerami rozwożą dwaj kurierzy GLS, prywatnie zapaleni rowerzyści, którzy dodatkowo uwielbiają serwisować jednoślady.
Jak wygląda rower kurierski?
Rower kurierski ma elektryczny napęd i tonaż do 200 kg. Może jednorazowo przewieźć kilkadziesiąt paczek. Kuriera chroni specjalny daszek, a paczki – szczelnie zamykana skrzynia. Dzięki temu przesyłki można przewozić rowerem kurierskim przez cały rok. Najważniejszy atut roweru kurierskiego to zeroemisyjność. Ten środek transportu nie produkuje spalin, co pozwala na zaoszczędzenie nawet 1 kg emisji CO2 na każdej paczce. Kolejnym atutem roweru jest również brak hałasu, a dodatkowo małe gabaryty roweru pozwalają na sprawniejszą dostawę.
GLS rozwija flotę rowerową w Polsce
Poznań jest już kolejnym miastem, w którym GLS uruchomił rowery kurierskie. Pilotaż programu rozpoczął się w Krakowie w 2020 roku. Potem do kolejnych „rowerowych” miast GLS dołączyły Wrocław i Warszawa. W tym roku rowery kurierskie wyjechały na ulice Gorzowa Wielkopolskiego, Zielonej Góry, Gdańska, Władysławowa, Łodzi, Gliwic i Oświęcimia. Rowery są idealnym środkiem transportu w rejonach miast o gęstej zabudowie. Rower kurierski nie stoi w korkach, nie musi szukać specjalnego miejsca do zaparkowania i przede wszystkim chroni środowisko – taki pojazd oszczędza w ciągu roku 12,5 ton emisji CO2.
Rower kurierski to jeden z wielu ekologicznych pojazdów, które GLS wprowadza do przewozu przesyłek. W 2019 roku do floty dołączyły samochody ciężarowe napędzane LNG. Firma stale też zwiększa liczbę e-vanów.
Emisja CO2 równa zeru w 2045 roku
Ambicją GLS jest zerowa emisja do 2045 roku. Najpierw jednak operator chce, by do 2030 roku co najmniej 50 proc. pojazdów w jego flocie transportowej miało napęd nisko- lub zeroemisyjny, a w 2035 roku - by każdy nowy pojazd transportowy spełniał te warunki. – W ramach programu Climate Protect, który stanowi integralny element nowej, ale już wdrażanej strategii rozwoju GLS, priorytetem są kwestie związane z ochroną klimatu i szerzej z ekologią. Działamy w branży transportowej, więc zdajemy sobie sprawę zarówno z naszej odpowiedzialności, jak i z faktu, że możemy wiele zrobić dla ograniczenia emisji – deklaruje Justyna Glaza, environmental manager w GLS Poland.
Już teraz 85 proc. wykorzystywanej energii przez GLS pochodzi z OZE. Operator korzysta z biomasy, wody i energii słonecznej. Największe obiekty GLS w kraju, czyli sortownie pod Warszawą i w Strykowie pod Łodzią działają, korzystając z OZE.
Cała Grupa GLS stale kompensuje też swoją emisję CO2 poprzez udział m.in. w programach, które chronią zagrożoną część Amazonii i wspierają budowę elektrowni wiatrowej i słonecznej w Indiach.
O Grupie GLS
Grupa GLS jest wiodącym dostawcą usług krajowego i międzynarodowego transportu przesyłek. Firma zapewnia swoim klientom w 41 krajach niezawodne, wysokiej jakości i spersonalizowane usługi, w tym obsługę przesyłek ekspresowych i usługi frachtowe. Dzięki rozbudowanej sieci międzynarodowej firmy i dobrej znajomości rynków lokalnych, klienci GLS mogą oczekiwać takiej samej kompleksowej, elastycznej i spersonalizowanej obsługi w całej Europie i innych częściach świata. GLS działa również poprzez spółki zależne w Kanadzie i na Zachodnim Wybrzeżu USA. Sieć GLS obejmuje 71 centralnych i regionalnych punktów przeładunkowych oraz około 1,5 tys. magazynów, obsługiwanych przez około 31 tys. pojazdów dostawczych kursujących na końcowych odcinkach oraz 4 tys. ciężarówek dalekobieżnych. GLS zatrudnia około 21 tys. osób. W roku 2020/21 firma uzyskała rekordowe przychody w wysokości 4,5 mld EUR, dostarczając 840 mln paczek pomimo występujących w skali globalnej utrudnień.

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju
Dom i ogród

Eliza Gwiazda: Bez chemii naprawdę można wysprzątać mieszkanie na błysk. Wiele rzeczy da się doczyścić na przykład sodą
Influencerka lubi, gdy w jej domu wszystko lśni, i ma swoje sprawdzone metody sprzątania bez używania chemii. Popularne składniki, które można znaleźć w każdej kuchni, takie jak soda, ocet czy kwasek cytrynowy, okazują się bowiem równie skuteczne i wydajne jak detergenty. Eliza Gwiazda zaznacza, że naturalne metody sprzątania i czyszczenia różnych powierzchni są przyjazne dla środowiska oraz bezpieczne dla domowników i zwierząt.
Handel
Piwo bezalkoholowe stanowi już 6,5 proc. sprzedaży browarów. Konsumenci świadomie ograniczają spożycie alkoholu

W 2024 roku polscy konsumenci kupowali ponad 1 mln butelek i puszek piwa 0,0% dziennie. Przez ostatnią dekadę rynek tych piw urósł pod względem wolumenu 10-krotnie. Branża inwestuje w innowacje w segmencie piw bezalkoholowych, wzmacniając nie tylko smak, ale również ich wartości odżywcze. Piwa 0,0% wpisują się w coraz popularniejszy, zwłaszcza wśród młodszego pokolenia, trend NoLo (no alcohol low alcohol), co może okazać się furtką do ograniczenia konsumpcji alkoholu.
Moda
Krzysztof Skórzyński: Lubimy mówić, że dbamy o środowisko i dajemy rzeczom drugie życie. A potem idziemy do galerii i kupujemy nowe ubrania

Z obserwacji dziennikarza wynika, że choć niektóre firmy promują swoje działania i produkty jako ekologiczne, to zdarza się, że rzeczywistość jest zgoła inna. Podobnie jest z osobami z naszego otoczenia. Bywa, że głośno mówią o recyklingu, a jednocześnie ślepo gonią za modą i wciąż kupują nowe ubrania, dodatki czy elementy wyposażenia wnętrz. Krzysztof Skórzyński i Kajra zapewniają jednak, że zależy im na tym, by nie zanieczyszczać środowiska kolejnymi odpadami, dlatego są zwolennikami ponownego wykorzystywania różnych rzeczy.