Komunikaty PR

Różowe skrzyneczki w miejscu pracy? Lidl Polska wspiera kobiety

2024-01-31  |  13:30
Biuro prasowe

 

W Lidl Polska kobiety stanowią blisko ¾ osób zatrudnionych[1]. W odpowiedzi na ich potrzeby powstała inicjatywa zamontowania w damskich łazienkach różowych skrzyneczek, które wypełnione są niezbędnymi artykułami higienicznymi.

 

Lidl Polska jako pracodawca myśli o potrzebach swoich pracowniczek i chce wspierać kobiety aktywne zawodowo w każdej sytuacji. Dlatego też firma zdecydowała się zapewnić dostęp do bezpłatnych środków higienicznych. Działanie jest wyjściem naprzeciw potrzebom pracowniczek, które od teraz w miejscu pracy mogą mieć dostęp do bezpłatnych środków higieny osobistej. Chodzi tutaj o komfort, wygodę oraz łatwy dostęp do środków, które są im potrzebne.

 

W ubiegłym roku w Lidl Polska przetestowano rozwiązanie na mniejszą skalę. Różowe skrzyneczki z hasłem „#KOBIETY” pojawiły się między marcem a majem 2023 r. w Biurach Sprzedaży Pruszcz Gdański i Tarnów. Osoby zatrudnione w firmie pozytywnie odnosiły się do akcji: Uważam że pomysł jest świetny. Czuję się wyróżniona i doceniona, bo my – kobiety – też chodzimy do pracy w tak zwanych  "dniach niedyspozycyjnych” – mówiła jedna z pracowniczek.

 

Do końca stycznia skrzynki będą zamontowane we wszystkich damskich toaletach w sklepach, magazynach oraz biurach. Skrzyneczek jest w sumie ponad 1000 w całej firmie.  W środku znajdują się tampony, wkładki higieniczne, podpaski oraz chusteczki do higieny intymnej. Artykuły będą systematycznie uzupełnianie.

 

Chcąc jeszcze bardziej zwiększyć wygodę, wprowadziliśmy skrzynki w damskich toaletach, gromadzące najpotrzebniejsze kobiece produkty. Skrzyneczki #Kobiety zostały już zamontowane w większości naszych biur, sklepów i magazynów, a w styczniu zakończymy ich instalację w dwóch ostatnich Biurach Sprzedaży. Jestem przekonana, że ten gest nie tylko poprawi komfort kobiet w naszej firmie, ale również dzięki niemu stworzymy środowisko, w którym podpaski i tampony będą traktowane na równi z innymi podstawowymi artykułami codziennego użytku.  Osobiście cieszy mnie fakt, że inicjatywa ta spotkała się z bardzo pozytywnym odbiorem – mówi Marta Florczak, Członkini Zarządu ds. Personalnych w Lidl Polska.

Projekt wpisuje się w politykę Lidl Polska dotyczącą różnorodności oraz wspierania kobiet w organizacji.  W 2020 roku, aby aktywnie wspierać równość płci i wzmacniać pozycję kobiet w biznesie, Lidl Polska podpisał UN Women’s Empowerment Principles (WEPs) – wspólną inicjatywę UN Women i UN Global Compact. W 2022 roku rozszerzono współpracę z UNGC o działania edukacyjne, poprzez przystąpienie do Programu „Business & Human Rights”. Fundamentami naszej kultury organizacyjnej Lidl Polska są idea fair pay oraz polityka równości płacowej. W ramach promowania wartości organizacji, ustanowiono między innymi nagrodę „Lidl Fair Pay”, której celem jest wyróżnienie, zachęcanie i motywowanie firm do stosowania jednakowej polityki płacowej. Działania Lidl Polska na rzecz pracowników regularnie zostają docenione – w tym roku już po raz 11. firma otrzymała nagrodę Top Employer. 

 


[1] szczegółowe informacje co do zatrudnienia zawarte są w Raporcie Zrównoważonego Rozwoju Lidl Polska za lata 2021-2022 dostępnym tutaj: Raport zrównoważonego rozwoju - Lidl Polska

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia MAOAM zaprasza na Festiwal Kolorów Biuro prasowe
2024-05-22 | 16:55

MAOAM zaprasza na Festiwal Kolorów

MAOAM – marka soczystych gum rozpuszczalnych zaprasza na wyjątkowy Festiwal Kolorów, który odbędzie się już w sobotę, 25 maja na warszawskim Olkówku, na
Styl życia DZIEJE SIĘ W OFFIE: RYSOWANE PORSCHE, GARAŻÓWKA I URODZINY
2024-05-22 | 13:00

DZIEJE SIĘ W OFFIE: RYSOWANE PORSCHE, GARAŻÓWKA I URODZINY

DZIEJE SIĘ W OFFIE: RYSOWANE PORSCHE, GARAŻÓWKA I URODZINY   Motoryzacyjna pasja na wystawie prac Macieja Plucińskiego, urodziny LDT Collective i druga Absolutnie
Styl życia „Kosmiczna” Irena Kwiatkowska, klimat jak z Barei i wiele innych
2024-05-22 | 11:00

„Kosmiczna” Irena Kwiatkowska, klimat jak z Barei i wiele innych

Stolica nie bez powodu jest sercem kultury. Warszawa tętni życiem filmowym, muzycznym i literackim, a jedną z ciekawszych jej dzielnic jest Wola. Bez tej przestrzeni bylibyśmy ubożsi o 

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gwiazdy

Marta Wiśniewska: Ocieplenie klimatu jest niebezpieczne i alarmujące. Dlatego oszczędzam wodę, nie jem mięsa, segreguję śmieci i nie kupuję nowych ubrań

Tancerka uważa, że trzeba naprawdę niewiele wysiłku, by zaoszczędzić dużo wody i energii elektrycznej. Można to robić w swoim domu, chociażby biorąc szybki prysznic zamiast długiej kąpieli, ale również poprzez robienie przemyślanych i racjonalnych zakupów, szczególnie spożywczych i odzieżowych. Świadomy konsument bierze bowiem pod uwagę, jak i z czego powstało to, co kupuje, a co za tym idzie – jaki ma to wpływ na środowisko i na zdrowie. Marta Wiśniewska przyznaje też, że wraz z córką lubią nadawać ubraniom drugie życie. Dzięki temu nie muszą stale kupować nowych rzeczy, a i tak zawsze wyglądają oryginalnie.

Gwiazdy

Anna Kalczyńska: Za mało w naszym życiu społecznym dobrych uczuć i wzorców. Pomaganie powinno być fundamentem i jednym z filarów naszego życia

Prezenterka wzięła udział w sesji zdjęciowej z okazji 40-lecia działalności Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce, bo jak podkreśla, od lat kibicuje tej inicjatywie. Kłania się nisko ludziom dobrych serc, którzy już pomogli najmłodszym w potrzebie, a jednocześnie zachęca do działania tych jeszcze nie do końca zdecydowanych. Organizacja jest bowiem w stanie wspierać podopiecznych wyłącznie dzięki ciężkiej pracy i zaangażowaniu osób, które potrafią poświęcić swój czas dla potrzebujących. Anna Kalczyńska cieszy się, że również może dołożyć swoją cegiełkę do tego wyjątkowego projektu.

Konsument

Obawiamy się o nasze dane, ale udostępniamy je chętnie w social mediach. Eksperci ostrzegają przed nieprzemyślanym relacjonowaniem życia

Profile na portalach społecznościowych to dla przestępców prawdziwa kopalnia danych – ostrzegają eksperci cyberbezpieczeństwa i wymieniają możliwe zagrożenia. Wrzucanie publicznych postów z wakacji i oznaczanie lokalizacji, pokazywanie wnętrz mieszkań czy zamieszczanie filmików z własnym głosem mogą być wykorzystane na przykład do zaplanowania rabunku czy wygenerowania deepfake’ów. Tymczasem unijne prawodawstwo nie do końca jeszcze chroni dane użytkowników. Jednym z problemów jest to, że większość platform nie działa zgodnie z europejską literą prawa.