Komunikaty PR

Różowe skrzyneczki w miejscu pracy? Lidl Polska wspiera kobiety

2024-01-31  |  13:30
Biuro prasowe

 

W Lidl Polska kobiety stanowią blisko ¾ osób zatrudnionych[1]. W odpowiedzi na ich potrzeby powstała inicjatywa zamontowania w damskich łazienkach różowych skrzyneczek, które wypełnione są niezbędnymi artykułami higienicznymi.

 

Lidl Polska jako pracodawca myśli o potrzebach swoich pracowniczek i chce wspierać kobiety aktywne zawodowo w każdej sytuacji. Dlatego też firma zdecydowała się zapewnić dostęp do bezpłatnych środków higienicznych. Działanie jest wyjściem naprzeciw potrzebom pracowniczek, które od teraz w miejscu pracy mogą mieć dostęp do bezpłatnych środków higieny osobistej. Chodzi tutaj o komfort, wygodę oraz łatwy dostęp do środków, które są im potrzebne.

 

W ubiegłym roku w Lidl Polska przetestowano rozwiązanie na mniejszą skalę. Różowe skrzyneczki z hasłem „#KOBIETY” pojawiły się między marcem a majem 2023 r. w Biurach Sprzedaży Pruszcz Gdański i Tarnów. Osoby zatrudnione w firmie pozytywnie odnosiły się do akcji: Uważam że pomysł jest świetny. Czuję się wyróżniona i doceniona, bo my – kobiety – też chodzimy do pracy w tak zwanych  "dniach niedyspozycyjnych” – mówiła jedna z pracowniczek.

 

Do końca stycznia skrzynki będą zamontowane we wszystkich damskich toaletach w sklepach, magazynach oraz biurach. Skrzyneczek jest w sumie ponad 1000 w całej firmie.  W środku znajdują się tampony, wkładki higieniczne, podpaski oraz chusteczki do higieny intymnej. Artykuły będą systematycznie uzupełnianie.

 

Chcąc jeszcze bardziej zwiększyć wygodę, wprowadziliśmy skrzynki w damskich toaletach, gromadzące najpotrzebniejsze kobiece produkty. Skrzyneczki #Kobiety zostały już zamontowane w większości naszych biur, sklepów i magazynów, a w styczniu zakończymy ich instalację w dwóch ostatnich Biurach Sprzedaży. Jestem przekonana, że ten gest nie tylko poprawi komfort kobiet w naszej firmie, ale również dzięki niemu stworzymy środowisko, w którym podpaski i tampony będą traktowane na równi z innymi podstawowymi artykułami codziennego użytku.  Osobiście cieszy mnie fakt, że inicjatywa ta spotkała się z bardzo pozytywnym odbiorem – mówi Marta Florczak, Członkini Zarządu ds. Personalnych w Lidl Polska.

Projekt wpisuje się w politykę Lidl Polska dotyczącą różnorodności oraz wspierania kobiet w organizacji.  W 2020 roku, aby aktywnie wspierać równość płci i wzmacniać pozycję kobiet w biznesie, Lidl Polska podpisał UN Women’s Empowerment Principles (WEPs) – wspólną inicjatywę UN Women i UN Global Compact. W 2022 roku rozszerzono współpracę z UNGC o działania edukacyjne, poprzez przystąpienie do Programu „Business & Human Rights”. Fundamentami naszej kultury organizacyjnej Lidl Polska są idea fair pay oraz polityka równości płacowej. W ramach promowania wartości organizacji, ustanowiono między innymi nagrodę „Lidl Fair Pay”, której celem jest wyróżnienie, zachęcanie i motywowanie firm do stosowania jednakowej polityki płacowej. Działania Lidl Polska na rzecz pracowników regularnie zostają docenione – w tym roku już po raz 11. firma otrzymała nagrodę Top Employer. 

 


[1] szczegółowe informacje co do zatrudnienia zawarte są w Raporcie Zrównoważonego Rozwoju Lidl Polska za lata 2021-2022 dostępnym tutaj: Raport zrównoważonego rozwoju - Lidl Polska

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia Nakręć mile, nie promile. Rusza dziewiąta edycja kampanii Trzymaj Pion Biuro prasowe
2025-07-21 | 09:00

Nakręć mile, nie promile. Rusza dziewiąta edycja kampanii Trzymaj Pion

Tegoroczne hasło kampanii prowadzonej przez Grupę Żywiec „Nakręć mile, nie promile” ma zachęcić użytkowników jednośladów do odpowiedzialności za
Styl życia Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym
2025-06-11 | 11:30

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

Już 1 października rusza w Polsce system kaucyjny. Aby odzyskać kaucję doliczoną do zakupu napoju w puszcze, konsumenci będą musieli spełnić kilka warunków. Inicjatywa
Styl życia „Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję
2025-04-22 | 13:00

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Z okazji Dnia Ziemi marka SodaStream przypomina, że zmiana może zacząć się od jednej decyzji – i jednej butelki wielorazowej. Nowa kampania „Zamień jednorazowe butelki na

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Motoryzacja

Edukacja

Poznanie osobowości kota kluczem do prawidłowej opieki nad nim. Wsparciem może być spotkanie z behawiorystą

Z ogólnopolskiego badania „Zachowanie, osobowość i codzienność kotów” przeprowadzonego przez WHISKAS wynika, że aż 85 proc. opiekunów traktuje koty jako pełnoprawnych członków rodziny, 65 proc. uważa je za swoich najlepszych przyjaciół, a 61 proc. – za powierników codziennych myśli i emocji. Koty potrzebują jednak odpowiedzialnej opieki. Podobnie jak ludzie, mają różne typy osobowości i potrzeby behawioralne, których zaspokajanie jest kluczem do osiągnięcia kociego dobrostanu. W przypadku zauważenia niepokojących objawów u swojego pupila pomocna może być rozmowa z behawiorystą.

Media

Hubert Urbański: Teraz uczestnicy „Milionerów” przejdą wieloetapowe castingi. Chcemy mieć osoby z największą wiedzą

Gospodarz teleturnieju zdradza, że teraz format nagrywany jest w bardziej nowoczesnym studio. Zmieniły się także zasady castingu. Zanim bowiem dany uczestnik zostanie zaproszony do studia i stanie do walki o nagrodę główną, musi przejść wnikliwą weryfikację online. Hubert Urbański uważa, że pozwala to na dokładniejszą ocenę potencjału każdego kandydata i w ten sposób udaje się wybrać najlepszych z najlepszych, więc poziom będzie niezwykle wysoki.