Komunikaty PR

Różowy październik na słodko

2022-10-04  |  13:00
Biuro prasowe

Przed nami różowy październik, czyli miesiąc świadomości raka piersi. Choć z każdym rokiem mówi się o tym coraz więcej, to skala problemu jest wciąż zatrważająca. Jest to najczęściej występujący nowotwór złośliwy wśród kobiet. W tym roku w promocję profilaktyki raka piersi włączył się producent słodyczy reklamowych – Slodkie. Sprawdźmy, co wspólnego mają czekolada i kampanie promujące profilaktykę.

 

Stanowi ok. 23% wszystkich zachorowań nowotworowych, a także jest przyczyną aż 14% zgonów. Mowa o raku piersi, najczęściej występującym nowotworze złośliwym u kobiet. Przez wzgląd na brak objawów w jego początkowym okresie wiele pacjentek nie wie, że są chore. Lekarze jednak jasno podkreślają, że wcześnie wykryty jest uleczalny, dlatego tak istotna jest regularna kontrola. Badania kliniczne wykazały, że w grupie kobiet w wieku 50–69 lat (czyli wśród osób bardziej narażonych na chorobę), które wykonywały badania mammograficzne co rok lub co dwa lata, umieralność zmniejszyła się aż o 25–30%. Choć tematy samobadania piersi czy nieodpłatnej mammografii są często na naszych językach, to wciąż zbyt wiele kobiet otrzymuje diagnozę za późno. 

Popularyzacji wiedzy i profilaktyki z zakresu raka piersi pomaga tzw. różowy październik, czyli miesiąc świadomości. W tym czasie realizowanych jest szereg kampanii wspierających walkę z nowotworem złośliwym. Jednym z działań są szkolenia z zakresu samobadania piersi, co stanowi pierwszy krok w diagnozie choroby.

Profilaktyka na słodko

Edukować, wpływać na postawy, wspierać – takie zadania stoją dziś przed wieloma z nas, którzy chcą zaradzić ciążącemu w Polsce i na świecie problemowi raka piersi. Jak wskazują eksperci, świadomość choroby wciąż jest zbyt mała. Możliwości docierania z wiedzą jest dziś całe mnóstwo, a w październikowe kampanie chętnie angażują się zarówno osoby prywatne, jak i firmy czy organizacje. O tym, jak aktywnie włączyć się w promocję profilaktyki, mówi Anna Garmada, CEO firmy Slodkie:

Jako firma, która wysoko w swoich wartościach stawia sobie odpowiedzialność i zdrowie, postanowiliśmy aktywnie włączyć się w tegoroczne obchody różowego października. Zdajemy sobie sprawę, że wciąż warto wkładać wiele starań zarówno w edukację z zakresu profilaktyki czy leczenia, jak i w promocję właściwych postaw. Chcemy dać to, co mamy w swojej firmie najlepsze, czyli nasze słodkości, które na okazję różowego października przygotowaliśmy w formie czekoladowej, rubinowej wstążki, międzynarodowego symbolu walki z rakiem piersi – komentuje Anna Garmada, Prezes Zarządu Slodkie.

Wstążki ruby od firmy Slodkie już wkrótce otrzymają uczestnicy szkoleń realizowanych przez Fundację W Związku Z Rakiem. Organizacja powstała w 2015 roku z inicjatywy Przemysława Miszczaka, który – dostrzegając problemy raka piersi w swojej własnej rodzinie – postanowił nie pozostawać biernym. Dziś funkcję Prezesa Fundacji pełni Magdalena Jarecka.

Zawsze chciałam angażować się w coś, co niesie za sobą szczytną ideę. Historia Przemka Miszczaka niezwykle mnie poruszyła. Powód, dla którego miała powstać Fundacja, był dla mnie oczywisty, szczególnie, że i mojej rodziny nie ominął nieproszony rak. W Fundacji działamy bardzo aktywnie. Organizujemy zbiórki dla osób dotkniętych chorobą, dbamy o swoich podopiecznych jak o członków własnej rodziny, kierując się maksymą: Wszyscy tak naprawdę jesteśmy «w związku z rakiem» – chorując lub kogoś chorującego znając – komentuje Magdalena Jarecka, Prezes Fundacji W Związku Z Rakiem.

Październik i listopad to miesiące świadomości kolejno: raka piersi oraz raka jąder. Fundacja W Związku Z Rakiem prowadzi szereg szkoleń o charakterze profilaktycznym, które wpisują się w działania w zakresie Europejskiego Kodeksu Walki Z Rakiem. Szkolenia współprowadzą prelegenci, którzy są ekspertami z zakresu m.in. psychoonkologii, dietetyki, a nawet trenerzy oddechu. Spotkania odbywają się w placówkach służby społecznej, jak i w szkołach. Marka Slodkie przekaże czekoladowe wstążki na potrzeby październikowych szkoleń. Pierwsze z nich zaplanowane jest w pierwszym tygodniu października w siedzibie Wrocławskiego MOPS-u. Fundacja podkreśla, że planuje również cykl warsztatów dla pacjentów hematoonkologicznych w salach na terenie Wrocławia (m.in. warsztaty kulinarne, relaksacji, joga śmiechu).

Jubileusz Slodkie pod znakiem CSR-u

Slodkie, jeden z europejskich liderów w branży słodkich gadżetów reklamowych, cieszy się już 25-letnim doświadczeniem na rynku polskim i światowym, a prozdrowotne podejście od lat jest bliskie pracownikom firmy. Odpowiedzialne prowadzenie biznesu, dbałość o proekologiczne działania oraz chęć niesienia pomocy tym, którzy tego potrzebują, to nieodłączne elementy zakorzenione już na początku istnienia marki. Z okazji jubileuszowego roku marka podjęła się realizacji 25 akcji o charakterze CSR-owym, które zostaną przeprowadzone do końca grudnia. Do tej pory firma miała okazję współpracować z organizacjami, takimi jak: WOŚP, Szlachetna Paczka, Fundacja Las na Zawsze, Towarzystwo Przyjaciół Zwierząt Otwocki Zwierzyniec czy Fundacja Joanny Radziwiłł, a teraz również z Fundacją W Związku Z Rakiem. Firma zapowiada, że to jeszcze nie koniec dobrych, prospołecznych zmian w tym roku, a o kolejnych działaniach będzie można wkrótce przeczytać w mediach społecznościowych i na stronie producenta.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia Tężnia solankowa w Raszynie otwarta Biuro prasowe
2024-07-02 | 12:00

Tężnia solankowa w Raszynie otwarta

 Wójt Gminy Raszyn wraz z przedstawicielami Fundacji Pracowniczej Grupy VKR oraz  firmy VELUX Polska dokonali uroczystego otwarcia Tężni Solankowej w Raszynie. Od 26 czerwca
Styl życia Tysiąc km smoczą łodzią w dół Wisły - ZROBILIŚMY TO!
2024-07-01 | 01:00

Tysiąc km smoczą łodzią w dół Wisły - ZROBILIŚMY TO!

19 załogantów stałych i 6 załogantów wspomagających – w sumie 25 wioślarzy w ciągu ośmiu dni pokonało Wisłę i spłynęło z Krakowa do
Styl życia Polski fotograf u ministra w Ghanie!
2024-06-28 | 10:00

Polski fotograf u ministra w Ghanie!

Polski fotograf u ministra w Ghanie!   Wojciech Zaremba dokumentuje życie w Ghanie. Jego zdjęcia były wielokrotnie prezentowane na wystawach w Polsce. Pasją naszego rodaka

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Katarzyna Pakosińska: Siostrzeństwo kobiet jest jeszcze w powijakach. Natomiast w „Pytaniu na śniadanie” mam wspaniałe koleżanki, a Kinga Dobrzyńska jest dla nas jak mama

Prezenterka TVP ubolewa nad tym, że kobiety nadal dość często postrzegają siebie nawzajem jako rywalki i zamiast się wspierać, to jedna drugiej wbija szpilkę. Katarzyna Pakosińska zauważa, że damska solidarność wciąż jest rzadkością, a dużo częściej ze względu na niską samoocenę i różne uprzedzenia kobiety rzucają sobie kłody pod nogi. Jednocześnie podkreśla, że miała ogromne szczęście, trafiając do ekipy „Pytania na śniadanie”. W tej redakcji może bowiem rozwijać skrzydła kariery i liczyć na wsparcie ze strony innych kobiet.

Handel

Konsumenci w coraz lepszych nastrojach. Mogą być dźwignią polskiej gospodarki

Dane z gospodarki wskazują, że inflacyjny szok jest za nami, a Polacy ruszyli na zakupy. – Konsument przestał aż tak bardzo patrzeć na każdą wydawaną złotówkę – mówi Agnieszka Górnicka, prezeska zarządu Inquiry. Wciąż jednak ostrożnie podchodzimy do przyszłości i planowania większych zakupów. Podejście konsumentów do cen, ale też kanału zakupowego to jeden z elementów, do którego branża handlowa musi się przystosowywać. Zmiany w sektorze wymuszają też kwestie regulacyjne. Wśród istotnych wyzwań na najbliższe miesiące będzie system kaucyjny i ewentualny powrót do handlowych niedziel.

Media

Aleksandra Popławska: Tantiemy z internetu to są zarobki za naszą pracę i nam się należą. W Europie wszyscy powinniśmy działać na podobnych prawach

W piątek zakończyła się batalia środowiska filmowego o tantiemy z platform streamingowych. Dzięki nowym przepisom twórcy i wykonawcy utworów audiowizualnych oraz wykonawcy utworów słownych i słowno-muzycznych będą uzyskiwać stosowne wynagrodzenie za udostępnianie ich dzieł w sieci. Za nowelą głosowało 417 posłów, 18 było przeciw, a jedna osoba wstrzymała się od głosu. Aktorzy mogą więc wreszcie odetchnąć z ulgą. Aleksandra Popławska i Krzysztof Dracz są jednak rozgoryczeni tym, że tak długo musieli czekać na takie rozwiązanie. Stosowne rozporządzenie powinno wejść w życie już trzy lata temu.