Komunikaty PR

Różowy październik na słodko

2022-10-04  |  13:00
Biuro prasowe

Przed nami różowy październik, czyli miesiąc świadomości raka piersi. Choć z każdym rokiem mówi się o tym coraz więcej, to skala problemu jest wciąż zatrważająca. Jest to najczęściej występujący nowotwór złośliwy wśród kobiet. W tym roku w promocję profilaktyki raka piersi włączył się producent słodyczy reklamowych – Slodkie. Sprawdźmy, co wspólnego mają czekolada i kampanie promujące profilaktykę.

 

Stanowi ok. 23% wszystkich zachorowań nowotworowych, a także jest przyczyną aż 14% zgonów. Mowa o raku piersi, najczęściej występującym nowotworze złośliwym u kobiet. Przez wzgląd na brak objawów w jego początkowym okresie wiele pacjentek nie wie, że są chore. Lekarze jednak jasno podkreślają, że wcześnie wykryty jest uleczalny, dlatego tak istotna jest regularna kontrola. Badania kliniczne wykazały, że w grupie kobiet w wieku 50–69 lat (czyli wśród osób bardziej narażonych na chorobę), które wykonywały badania mammograficzne co rok lub co dwa lata, umieralność zmniejszyła się aż o 25–30%. Choć tematy samobadania piersi czy nieodpłatnej mammografii są często na naszych językach, to wciąż zbyt wiele kobiet otrzymuje diagnozę za późno. 

Popularyzacji wiedzy i profilaktyki z zakresu raka piersi pomaga tzw. różowy październik, czyli miesiąc świadomości. W tym czasie realizowanych jest szereg kampanii wspierających walkę z nowotworem złośliwym. Jednym z działań są szkolenia z zakresu samobadania piersi, co stanowi pierwszy krok w diagnozie choroby.

Profilaktyka na słodko

Edukować, wpływać na postawy, wspierać – takie zadania stoją dziś przed wieloma z nas, którzy chcą zaradzić ciążącemu w Polsce i na świecie problemowi raka piersi. Jak wskazują eksperci, świadomość choroby wciąż jest zbyt mała. Możliwości docierania z wiedzą jest dziś całe mnóstwo, a w październikowe kampanie chętnie angażują się zarówno osoby prywatne, jak i firmy czy organizacje. O tym, jak aktywnie włączyć się w promocję profilaktyki, mówi Anna Garmada, CEO firmy Slodkie:

Jako firma, która wysoko w swoich wartościach stawia sobie odpowiedzialność i zdrowie, postanowiliśmy aktywnie włączyć się w tegoroczne obchody różowego października. Zdajemy sobie sprawę, że wciąż warto wkładać wiele starań zarówno w edukację z zakresu profilaktyki czy leczenia, jak i w promocję właściwych postaw. Chcemy dać to, co mamy w swojej firmie najlepsze, czyli nasze słodkości, które na okazję różowego października przygotowaliśmy w formie czekoladowej, rubinowej wstążki, międzynarodowego symbolu walki z rakiem piersi – komentuje Anna Garmada, Prezes Zarządu Slodkie.

Wstążki ruby od firmy Slodkie już wkrótce otrzymają uczestnicy szkoleń realizowanych przez Fundację W Związku Z Rakiem. Organizacja powstała w 2015 roku z inicjatywy Przemysława Miszczaka, który – dostrzegając problemy raka piersi w swojej własnej rodzinie – postanowił nie pozostawać biernym. Dziś funkcję Prezesa Fundacji pełni Magdalena Jarecka.

Zawsze chciałam angażować się w coś, co niesie za sobą szczytną ideę. Historia Przemka Miszczaka niezwykle mnie poruszyła. Powód, dla którego miała powstać Fundacja, był dla mnie oczywisty, szczególnie, że i mojej rodziny nie ominął nieproszony rak. W Fundacji działamy bardzo aktywnie. Organizujemy zbiórki dla osób dotkniętych chorobą, dbamy o swoich podopiecznych jak o członków własnej rodziny, kierując się maksymą: Wszyscy tak naprawdę jesteśmy «w związku z rakiem» – chorując lub kogoś chorującego znając – komentuje Magdalena Jarecka, Prezes Fundacji W Związku Z Rakiem.

Październik i listopad to miesiące świadomości kolejno: raka piersi oraz raka jąder. Fundacja W Związku Z Rakiem prowadzi szereg szkoleń o charakterze profilaktycznym, które wpisują się w działania w zakresie Europejskiego Kodeksu Walki Z Rakiem. Szkolenia współprowadzą prelegenci, którzy są ekspertami z zakresu m.in. psychoonkologii, dietetyki, a nawet trenerzy oddechu. Spotkania odbywają się w placówkach służby społecznej, jak i w szkołach. Marka Slodkie przekaże czekoladowe wstążki na potrzeby październikowych szkoleń. Pierwsze z nich zaplanowane jest w pierwszym tygodniu października w siedzibie Wrocławskiego MOPS-u. Fundacja podkreśla, że planuje również cykl warsztatów dla pacjentów hematoonkologicznych w salach na terenie Wrocławia (m.in. warsztaty kulinarne, relaksacji, joga śmiechu).

Jubileusz Slodkie pod znakiem CSR-u

Slodkie, jeden z europejskich liderów w branży słodkich gadżetów reklamowych, cieszy się już 25-letnim doświadczeniem na rynku polskim i światowym, a prozdrowotne podejście od lat jest bliskie pracownikom firmy. Odpowiedzialne prowadzenie biznesu, dbałość o proekologiczne działania oraz chęć niesienia pomocy tym, którzy tego potrzebują, to nieodłączne elementy zakorzenione już na początku istnienia marki. Z okazji jubileuszowego roku marka podjęła się realizacji 25 akcji o charakterze CSR-owym, które zostaną przeprowadzone do końca grudnia. Do tej pory firma miała okazję współpracować z organizacjami, takimi jak: WOŚP, Szlachetna Paczka, Fundacja Las na Zawsze, Towarzystwo Przyjaciół Zwierząt Otwocki Zwierzyniec czy Fundacja Joanny Radziwiłł, a teraz również z Fundacją W Związku Z Rakiem. Firma zapowiada, że to jeszcze nie koniec dobrych, prospołecznych zmian w tym roku, a o kolejnych działaniach będzie można wkrótce przeczytać w mediach społecznościowych i na stronie producenta.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym Biuro prasowe
2025-06-11 | 11:30

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

Już 1 października rusza w Polsce system kaucyjny. Aby odzyskać kaucję doliczoną do zakupu napoju w puszcze, konsumenci będą musieli spełnić kilka warunków. Inicjatywa
Styl życia „Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję
2025-04-22 | 13:00

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Z okazji Dnia Ziemi marka SodaStream przypomina, że zmiana może zacząć się od jednej decyzji – i jednej butelki wielorazowej. Nowa kampania „Zamień jednorazowe butelki na
Styl życia Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta
2025-02-27 | 15:00

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Psychologia

Bartłomiej Nowosielski: Kluczowe w leczeniu otyłości jest odpowiednie nastawienie psychiczne. Otoczenie nie zawsze jest wyrozumiałe i empatyczne

Aktor przyznaje, że osoby otyłe z powodu swojego wyglądu często przez otoczenie są odrzucane, marginalizowane i hejtowane. Brak akceptacji i zrozumienia wynika między innymi z tego, że nie brakuje tych, którzy myślą stereotypami i ich zdaniem dodatkowe kilogramy są wynikiem złego odżywiania i lenistwa. Bartłomiej Nowosielski tłumaczy, że otyłość jest chorobą przewlekłą, która wymaga leczenia. By terapia była skuteczna, potrzeba silnej woli i wielu wyrzeczeń. Dla niego w chwilach zwątpienia niezwykle ważne jest również wsparcie ze strony bliskich.

Problemy społeczne

Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu​ lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.

Prawo

Kobietobójstwo jest typem przestępstwa niedookreślonym przez polskie prawo. Świadomość na ten temat jest wciąż zbyt mała

Brakuje usystematyzowanych danych na temat skali problemu, jakim jest kobietobójstwo – wskazuje organizacja Femicide in Poland. U źródeł problemu leży brak uspójnienia baz danych prowadzonych przez poszczególne organy państwowe. Organizacja pracuje nad narzędziami, które pozwolą je zgromadzić w jednym miejscu i udostępnić w formie interaktywnej mapy. Jej przedstawicielka wskazuje również na inne fundamentalne obszary do poprawy. To w szczególności egzekwowanie istniejącego prawa i intensyfikacja działań na rzecz edukacji.