Rozpoczął się kolejny etap budowy Ogrodu Zmysłów w Laskach
Public Dialog
aleja Jana Chrystiana Szucha 16
00-582 Warszawa
j.borkowski|publicdialog.pl| |j.borkowski|publicdialog.pl
530544454
https://publicdialog.pl/
Pomysł na budowę Ogrodu Zmysłów, narodził się w Towarzystwie Opieki nad Ociemniałymi
w Laskach jest odpowiedzią na potrzebę aranżacji przestrzeni, w której niewidomi i słabowidzący podopieczni Ośrodka Szkolno-Wychowawczego będą mogli uczyć się, rozwijać zmysły, doświadczać natury oraz spędzać wolny czas. Projekt powstał w maju 2021 roku, do tego czasu udało się zebrać fundusze na wymianę i przebudowę rur ciepłowniczych.
Kolejny krok milowy przed nami to, a jest nim aranżacja terenu pod Ogród Zmysłów. Przestrzeń zostanie podzielona na specjalne strefy dedykowane edukacji i odpoczynkowi. Wykorzystamy elementy takie jak: krzewy owocowe, kwiaty, zioła, żywopłoty, zboża, murawa z wieloma gatunkami traw, czy mapa dotykowa będą zaplanowane tak, aby dzieci mogły poznawać oraz rozwijać każdy ze zmysłów.
Budowa Ogrodu Zmysłów wymaga znacznych środków finansowych. W tym celu Towarzystwo Opieki nad Ociemniałymi w Laskach zarejestrowało zbiórkę publiczną pod numerem: 2021/1437/OR. Zbiórkę można sprawdzić na stronie internetowej http://zbiorki.gov.pl/ - w polu „szukaj zbiórki” należy wpisać powyższy numer. Budowa ogrodu sensorycznego jest projektem, który będzie służył dzieciom długofalowo. W bezpiecznym i kontrolowanym środowisku będą mogły uczyć się otaczającego świata. Więcej informacji o projekcie znajdą Państwo na stronie internetowej dlugieoczy.pl.
„W Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Laskach uczy i przystosowuję się do samodzielnego życia ponad 300 uczniów rocznie, jeżeli popatrzymy na projekt długofalowo, to z Ogrodu Zmysłów skorzysta wielu niewidomych i słabowidzących podopiecznych. Będzie to miejsce odpoczynku, ale także nauki”. – mówi Magdalena Poźniak, koordynator projektu Długie Oczy.
Zapraszamy do wsparcia zbiórki publicznej, każda wpłata w całości będzie przeznaczona na ogród sensoryczny. Wpłat można dokonywać poprzez stronę internetową dlugieoczy.pl lub bezpośrednio na poniższe dane:
TOWARZYSTWO OPIEKI NAD OCIEMNIAŁYMI STOWARZYSZENIE
UL. BRZOZOWA 75
05-080 IZABELIN
Numer w mBank S.A.
38 1140 1010 0000 4399 5800 1033
IBAN: PL38 1140 1010 0000 4399 5800 1033
Kod BIC/SWIFT: BREXPLPWXXX
Tytułem: OGRÓD ZMYSŁÓW

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju
Dom i ogród

Eliza Gwiazda: Bez chemii naprawdę można wysprzątać mieszkanie na błysk. Wiele rzeczy da się doczyścić na przykład sodą
Influencerka lubi, gdy w jej domu wszystko lśni, i ma swoje sprawdzone metody sprzątania bez używania chemii. Popularne składniki, które można znaleźć w każdej kuchni, takie jak soda, ocet czy kwasek cytrynowy, okazują się bowiem równie skuteczne i wydajne jak detergenty. Eliza Gwiazda zaznacza, że naturalne metody sprzątania i czyszczenia różnych powierzchni są przyjazne dla środowiska oraz bezpieczne dla domowników i zwierząt.
Handel
Piwo bezalkoholowe stanowi już 6,5 proc. sprzedaży browarów. Konsumenci świadomie ograniczają spożycie alkoholu

W 2024 roku polscy konsumenci kupowali ponad 1 mln butelek i puszek piwa 0,0% dziennie. Przez ostatnią dekadę rynek tych piw urósł pod względem wolumenu 10-krotnie. Branża inwestuje w innowacje w segmencie piw bezalkoholowych, wzmacniając nie tylko smak, ale również ich wartości odżywcze. Piwa 0,0% wpisują się w coraz popularniejszy, zwłaszcza wśród młodszego pokolenia, trend NoLo (no alcohol low alcohol), co może okazać się furtką do ograniczenia konsumpcji alkoholu.
Moda
Krzysztof Skórzyński: Lubimy mówić, że dbamy o środowisko i dajemy rzeczom drugie życie. A potem idziemy do galerii i kupujemy nowe ubrania

Z obserwacji dziennikarza wynika, że choć niektóre firmy promują swoje działania i produkty jako ekologiczne, to zdarza się, że rzeczywistość jest zgoła inna. Podobnie jest z osobami z naszego otoczenia. Bywa, że głośno mówią o recyklingu, a jednocześnie ślepo gonią za modą i wciąż kupują nowe ubrania, dodatki czy elementy wyposażenia wnętrz. Krzysztof Skórzyński i Kajra zapewniają jednak, że zależy im na tym, by nie zanieczyszczać środowiska kolejnymi odpadami, dlatego są zwolennikami ponownego wykorzystywania różnych rzeczy.