Rusza 4. edycja autorskiego festiwalu Manufaktury: Hot&Sweet
Skoro sierpień – to łódzcy foodies mogą czuć się szczęśliwi. To wszystko za sprawą autorskiego festiwalu kulinarnego Hot&Sweet. Kilkanaście restauracji z rynku Manufaktury przygotowało wyjątkowe dania: na słodko i na ostro. Co specjalnego proponują szefowie kuchni?
Festiwal Hot&Sweet
16-31.08 (z wyłączeniem piątków i sobót), wybrane restauracje na rynku Manufaktury
Słodkie i ostre – z pozoru wydaje się, że to nieoczywiste połączenie, jednak szefowie kuchni wiedzą doskonale, że taki duet może skraść serca wielu osób. Kilkanaście restauracji na rynku Manufaktury przygotowało nietuzinkowe dania słodkie i pikantne, zgodnie z motywem przewodnim festiwalu – Hot&Sweet.
Al Dente oferuje coś na duży głód – spaghetti aglio e olio, z krewetkami, oliwą, czosnkiem, chilli, natką pietruszki i serem grana padano, a na deser – chilli brownie. Bawełna natomiast zaprasza gości na słodko-ostrą kompozycję sałat ze smażonymi krewetkami, świeżym chilli, mango, plastrami avocado, natką pietruszki, czerwoną cebulą oraz dressingiem na bazie oliwy, cytryny i mango.
W Bierhalle zjemy „Pikantną Chmurkę” – gofra podawanego z bitą śmietaną i truskawkami w miodzie z płatkami chilli, a także „Inferno Burgera”, czyli burgera wołowego w czarnej bułce z sezamem z papryczkami jalapeño, ogórkiem konserwowym, pomidorem, cebulą, sałatą, bekonem i sosem sriracha. Dla zapalonych mięsożerców także Bobby Burger przygotował coś wyjątkowego – kanapkę Hot Hawaii, czyli słodko-ostrego burgera z wołowiną, grillowanym ananasem, bekonem, sosem mango-mayo, jalapeño, sałatą, cebulą i sosem hot sriracha.
W Galicji na łasuchów czekają dwie propozycje. Ostra to żulik z pikantną szarpaną wieprzowiną, grillowaną cukinią, marmoladą z czerwonej cebuli, ogórkiem małosolnym marynowanym w soku z pomarańczy i chilli, rukolą i sosem z pikantnej papryki węgierskiej, a słodka to pierogi z jagodami ze słodką śmietaną. W Ganeshu na słodko będzie można zjeść „rasgullę”, czyli serowo-mleczne kuleczki w syropie cukrowym, podawane z bakaliami, a na ostro – pulpeciki z kurczaka lub warzywne w pikantnym sosie sojowym, z drobno posiekaną papryką i cebulą. Danie podawane z białym ryżem basmati.
W Kaukazie będzie można spróbować polędwiczek w wiśniowym sosie, zapieczonych w cieście francuskim z batatami, a także ariszty, czyli makaronu domowego podawanego z warzywami, chilli i smażonymi krewetkami. W Szpulce natomiast zjemy słodko-ostrą kurkę, czyli pierś z kurczaka kukurydzianego podaną na puree z dyni hokkaido z sosem na bazie włoskiej kiełbasy nduja i dodatkiem szpinaku oraz marchewki w glazurze pomarańczowo-imbirowej.
Restauracja La Vende przygotowała aż 4 propozycje na festiwal Hot&Sweet. Szef kuchni proponuje: tartę z rabarbarem, krem z selera z pieczoną gruszką i chilli, noodle z wołowiną w sosie słodko-kwaśnym z chilli, a także wyjątkowego drinka – rum z marakują i chilli. Podczas festiwalu Hot&Sweet nie mogło zabraknąć także Tajskiej Hot Spoon. Będzie można tam zjeść danie główne: Pad Kee Mao Duc, czyli smażoną kaczkę z mini kukurydzą, zieloną fasolą, cebulą, pepperoni, liśćmi kaffiru, zielonym pieprzem i marchwią oraz deser: biszkopt migdałowy, mus z białej belgijskiej czekolady z dodatkiem mascarpone/galaretki truskawkowej.
Fani pizzy też mogą liczyć na swoje miejsce – o to zadbała Pizzeria 105. Zjemy tam pizzę podzieloną na pół. Strona słodka będzie zawierać ser, brzoskwinię, ananas, kurczak, kukurydzę, żurawinę i migdały, a strona ostra: szynkę, pepperoni, ser, paprykę kolorową i jalapeño oraz kukurydzę. Tawerna również przygotowała pizzę, w wersji hot&sweet, z sosem jogurtowym z czosnkiem, filetem z kurczaka, chilli, szpinakiem, gorgonzolą, mozzarellą i nektarynką. Na deser będzie można zamówić brownie z papryczką chilli i musem z marakui.
Co można zjeść w Sea Food? Danie na słodko – „sweet banana”, czyli banany w tempurze, podawane z lodami waniliowymi, cukrem cynamonowym oraz owocami sezonowymi, a także danie ostre – 6 krewetek argentyńskich w tempurze z dodatkiem srirachy, podane z kimchi, sosem sweet habanero oraz sweet chilli. Restauracja Yarsa natomiast przygotowała „Chicken Jhalfrezie”, czyli kawałki kurczaka ze słodką papryką, cebulą pomidorem, czosnkiem i imbirem. Podawane z ryżem.
Restauracja Rajskie Jadło przygotowała pyszne śniadanie – „Rajski Poranek”, czyli tosty francuskie z chałki, powidła śliwkowe, miód z Galantej Chaty, naleśnik waniliowy i wreszcie tatar z… owoców i warzyw! Na obiad natomiast – stek wieprzowy z kością, sosem chimichurri, pieczonymi ziemniaki i grillowanymi warzywami.
Wegetarianie znajdą swoją przystań w Restauracji Zielona. Na ostro można zjeść tam tteokbokki, czyli ryżowe kluski z tofu, shitake i boczniakiem, dymką oraz kimchi. Na słodko natomiast – naleśniki z mascarpone i malinami.
W Whiskey In The Jar dwie opcje: na ostro – „El Diablo Burger” z soczystą wołowiną, papryczkami jalapeño, ostrą pastą z papryczek chipotle, chrupiącymi nachosami, serem, bekonem, sałatą i rukolą oraz sosem na bazie chipotle. Na słodko – mus z białej czekolady z słoną kruszonką migdałową oraz sosem z malin i owocami sezonowymi.
Festiwal potrwa od 16 do 31 sierpnia, z wyłączeniem piątków i sobót.

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania

Firma eventowa jako partner w organizacji eventów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Seriale

Marta Wierzbicka: Konsultantka scen medycznych na planie serialu uważa, że w realu potrafiłabym już zrobić cesarskie cięcie. To jest bardzo duży komplement
Aktorka przyznaje, że podczas pracy na planie serialu „Szpital św. Anny” przekonała się, że niektóre procedury medyczne nie są tak proste, jak może się wydawać. Ruchy lekarza muszą być bowiem niezwykle precyzyjne i dobrze przemyślane, bo mały błąd może kosztować ludzkie życie. Marta Wierzbicka zaznacza też, że wiele uczy się od obecnego podczas kręcenia zdjęć konsultanta i dzięki roli w tej produkcji potrafi już nie tylko zszyć ranę, ale także mogłaby zrobić cesarskie cięcie.
Sport
Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską

Ponad połowa Polaków deklaruje aktywność fizyczną co najmniej raz w tygodniu. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor, w 2025 roku 14 proc. osób planuje zwiększyć wydatki na siłownię, dietę oraz wizyty u specjalistów. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie sieci fitness dynamicznie rozwijają swoją działalność i dostosowują liczbę placówek do popytu. Xtreme Fitness Gyms zamierza do 2027 roku uruchomić 227 lokalizacji, w tym roku ma też powstać około 10 placówek Xtreme KiDS przeznaczonych dla dzieci. W planach jest również ekspansja zagraniczna.
Konsument
Klienci oczekują od salonów optycznych nie tylko profesjonalnych badań wzroku. Ważne jest także doradztwo w doborze oprawek

Coraz więcej osób w Polsce zmaga się z wadami wzroku. Świadczy o tym także rosnąca z roku na rok liczba skierowań do optometrystów, którzy profesjonalnie dobierają okulary lub soczewki korekcyjne. Klienci oczekują od salonów optycznych właściwej opieki konsumenckiej, kompetencji oraz indywidualnego potraktowania. Dlatego, aby wyróżnić się na rynku optycznym, sieć salonów optycznych OKKO, których właścicielem jest Medicover, stawia na połączenie kompleksowej opieki optometrycznej z doradztwem stylistów.