Komunikaty PR

Rusza III edycja akcji #ThinkPink

2022-10-05  |  12:00
Biuro prasowe
Do pobrania jpg ( 1.11 MB )

Od wielu lat, na całym świecie październik uznawany jest za miesiąc budowania świadomości raka piersi - „Breast Cancer Awarness Month” tzw. Różowy Październik. W tym roku ponownie do międzynarodowej akcji dołączają Purella i Ewa Chodakowska, organizując III edycję kampanii społecznej #ThinkPink, prowadzoną pod hasłem “międzypokoleniowość”. Celem akcji jest zachęcenie kobiet w każdym wieku do regularnych badań profilaktycznych, a także zainspirowanie do rozmów o relacjach i dbaniu o zdrowie. Dodatkowo, Purella ponownie przeznaczy 10% ze sprzedaży limitowanego, różowego batona BeRAW na Fundację OnkoCafe - Razem Lepiej i pomoc kobietom z rakiem piersi. W tym roku akcja wspierana jest także przez Omenę Mensah oraz przez Fundację Omenaa Foundation. Partnerem głównym akcji jest firma InPost.

Profilaktyka ma znaczenie
 

Rak piersi jest jedną z najczęściej diagnozowanych chorób nowotworowych kobiet, która może pojawić się niezależnie od wieku i prowadzonego stylu życia. Sama diagnoza jednak to nie wyrok. Rak piersi w I i II stadium choroby jest uleczalny w 90% przypadków. Każdy kolejny stopień zaawansowania choroby zmniejsza szanse na wyleczenie o 25%. Dane te potwierdzają, że pokonanie choroby wykrytej na początkowym etapie jest możliwe, dlatego  tak ogromne znaczenie ma profilaktyka - regularne badanie USG i comiesięczne samobadanie piersi.


- Niestety, nadal wiele kobiet nie wykonuje regularnych badań profilaktycznych. Żyją w przekonaniu, że temat choroby ich nie dotyczy lub ze strachu i niewiedzy odkładają badanie na później. Do lekarza często zgłaszają się już w zaawansowanym stadium, kiedy rak stwarza realne zagrożenie dla życia. To zjawisko dodatkowo pogłębiła pandemia.- mówi Anna Kupiecka, Prezeska Fundacji OnkoCafe - Razem Lepiej. Rak piersi tylko w 5-10% ma charakter dziedziczny. Potrzebne są szerokie działania, które uświadomią każdej kobiecie znaczenie profilaktyki i prowadzenie zdrowego stylu życia, który może zmniejszyć szanse na zachorowanie. Przede wszystkim istotne jest wykonywanie regularnych badań. Chociaż nie mamy pełnego wpływu na to, czy zachorujemy, możemy mieć wpływ na to, jak ta historia się zakończy. Nie pozwólmy, aby było za późno. - dodaje.

#ThinkPink

Aby zwiększyć świadomość istoty profilaktyki raka piersi, a także aby wesprzeć kobiety, które już zachorowały, firma Purella wraz z Ewą Chodakowską już po raz trzeci przez cały październik poprowadzi kampanię społeczną #ThinkPink pod hasłem “międzypokoleniowość”. Akcja ma zwrócić uwagę, że pomimo ogólnego przekonania, że nowotwory piersi występują tylko u starszych osób, rak piersi może dotknąć kobiety w każdym wieku. #ThinkPink zachęca również do przełamania tabu w rozmowach z bliskimi kobietami na temat zdrowia.

- Profilaktyczne badania, podobnie jak odżywcza dieta i aktywność fizyczna, powinny stać się dobrym nawykiem każdego z nas. Dbając o siebie, możemy też stać się wzorem dla innych. Każde moje działanie jest kierowane w stronę wsparcia kobiet. Chcę zainspirować wszystkie Polki do tego, aby nie tylko pamiętały, że ich zdrowie jest najważniejsze, ale też przypominały o tym innym kobietom. - mówi Ewa Chodakowska, propagatorka zdrowego stylu życia i Ambasadorka #ThinkPink.       

- Moim marzeniem jest, aby temat zdrowia nie budował poczucia dyskomfortu. Dlatego  stworzyliśmy akcję, w ramach której drobny gest może być sposobem nie tylko na rozpoczęcie rozmowy o zdrowiu, a także na pogłębienie naszych relacji. Zdrowy baton z symbolem różowej wstążki możemy kupić sobie lub podarować bliskiej kobiecie - przyjaciółce, córce, siostrze, babci z przekazem “Zatroszcz się o siebie, zrób sobie badania, bo jesteś dla mnie ważna.” Dajmy też im poczucie, że w obliczu zachorowania mogą na nas liczyć. - dodaje Ewa Chodakowska.  

Razem możemy więcej

Do tej pory, dzięki zaangażowaniu konsumentów i partnerów oraz szerokiemu zasięgu akcji #ThinkPink, Purella przekazała ponad 120 tysięcy złotych na rzecz Fundacji OnkoCafe - Razem Lepiej i wsparcie kobiet z rakiem piersi. Środki zostały wykorzystane m.in. na konsultacje psychologiczne i rehabilitacje.

- Kobiety zawsze gotowe są udzielić wsparcia, jednak same często wolą nie obarczać innych trudnymi emocjami. W obliczu zachorowania zostają z chorobą sam na sam. Dlatego cieszę się, że wspólnie z Purellą i Ewą Chodakowską organizujemy akcję, dzięki której zwiększamy świadomość profilaktyki, pobudzamy do rozmów o zdrowiu, a także, dzięki zebranym środkom ze sprzedaży różowego batona BeRAW, możemy sfinansować kobietom z rakiem i ich bliskim niezbędne wsparcie psychologiczne - dodaje Anna Kupiecka z Fundacji OnkoCafe - Razem Lepiej.

W celu nagłośnienia potrzeby dzielenia się wiedzą nt. profilaktyki nowotworowej w tym roku, w roli Ambasadorki, do akcji dołączyła również Omenaa Mensah, Prezeska i założycielka Omenaa Foundation, filantropka, dziennikarka, businesswomen.

- Od wielu lat działam charytatywnie i aktywnie angażuję się w różne akcje charytatywne. Pomagam dzieciom w Polsce i Afryce z dostępem do edukacji, wspieram uchodźczynie i ich dzieci z Ukrainy. Naturalną decyzją było więc dla mnie wsparcie kampanii społecznej #ThinkPink. Edukacja, wiedza i świadomość to podstawa profilaktyki. A Polki ciągle za rzadko się badają, boją diagnozy, mają za małą wiedzę. Wierzę, że takie akcje przybliżają i oswajają temat raka piersi - mówi Omenaa Mensah.

Akcja wystartowała z początkiem października i potrwa cały miesiąc. Batony oraz dedykowane akcji zestawy są dostępne m.in. w sklepach on-line www.purella.pl i www.bebio.pl oraz w sklepach stacjonarnych partnerów akcji: Lidl, Auchan, Carrefour, Decathlon, InterMarche, Netto, Stokrotka, SuperPharm, Polomarket, Leclerc, Selgros, Frac, Frisco, Allegro, Martes, Delikatesy Centrum, Spar, Shell. Partnerem głównym akcji jest firma InPost.

Więcej informacji: purellapomaga.pl

Film instruktażowy Ewy Chodakowskiej z samobadania piersi krok po kroku: https://bit.ly/samobadaniepiersiThinkPink.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym Biuro prasowe
2025-06-11 | 11:30

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

Już 1 października rusza w Polsce system kaucyjny. Aby odzyskać kaucję doliczoną do zakupu napoju w puszcze, konsumenci będą musieli spełnić kilka warunków. Inicjatywa
Styl życia „Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję
2025-04-22 | 13:00

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Z okazji Dnia Ziemi marka SodaStream przypomina, że zmiana może zacząć się od jednej decyzji – i jednej butelki wielorazowej. Nowa kampania „Zamień jednorazowe butelki na
Styl życia Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta
2025-02-27 | 15:00

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Psychologia

Bartłomiej Nowosielski: Kluczowe w leczeniu otyłości jest odpowiednie nastawienie psychiczne. Otoczenie nie zawsze jest wyrozumiałe i empatyczne

Aktor przyznaje, że osoby otyłe z powodu swojego wyglądu często przez otoczenie są odrzucane, marginalizowane i hejtowane. Brak akceptacji i zrozumienia wynika między innymi z tego, że nie brakuje tych, którzy myślą stereotypami i ich zdaniem dodatkowe kilogramy są wynikiem złego odżywiania i lenistwa. Bartłomiej Nowosielski tłumaczy, że otyłość jest chorobą przewlekłą, która wymaga leczenia. By terapia była skuteczna, potrzeba silnej woli i wielu wyrzeczeń. Dla niego w chwilach zwątpienia niezwykle ważne jest również wsparcie ze strony bliskich.

Problemy społeczne

Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu​ lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.

Prawo

Kobietobójstwo jest typem przestępstwa niedookreślonym przez polskie prawo. Świadomość na ten temat jest wciąż zbyt mała

Brakuje usystematyzowanych danych na temat skali problemu, jakim jest kobietobójstwo – wskazuje organizacja Femicide in Poland. U źródeł problemu leży brak uspójnienia baz danych prowadzonych przez poszczególne organy państwowe. Organizacja pracuje nad narzędziami, które pozwolą je zgromadzić w jednym miejscu i udostępnić w formie interaktywnej mapy. Jej przedstawicielka wskazuje również na inne fundamentalne obszary do poprawy. To w szczególności egzekwowanie istniejącego prawa i intensyfikacja działań na rzecz edukacji.