Komunikaty PR

Rusza III edycja akcji #ThinkPink

2022-10-05  |  12:00
Biuro prasowe
Do pobrania jpg ( 1.11 MB )

Od wielu lat, na całym świecie październik uznawany jest za miesiąc budowania świadomości raka piersi - „Breast Cancer Awarness Month” tzw. Różowy Październik. W tym roku ponownie do międzynarodowej akcji dołączają Purella i Ewa Chodakowska, organizując III edycję kampanii społecznej #ThinkPink, prowadzoną pod hasłem “międzypokoleniowość”. Celem akcji jest zachęcenie kobiet w każdym wieku do regularnych badań profilaktycznych, a także zainspirowanie do rozmów o relacjach i dbaniu o zdrowie. Dodatkowo, Purella ponownie przeznaczy 10% ze sprzedaży limitowanego, różowego batona BeRAW na Fundację OnkoCafe - Razem Lepiej i pomoc kobietom z rakiem piersi. W tym roku akcja wspierana jest także przez Omenę Mensah oraz przez Fundację Omenaa Foundation. Partnerem głównym akcji jest firma InPost.

Profilaktyka ma znaczenie
 

Rak piersi jest jedną z najczęściej diagnozowanych chorób nowotworowych kobiet, która może pojawić się niezależnie od wieku i prowadzonego stylu życia. Sama diagnoza jednak to nie wyrok. Rak piersi w I i II stadium choroby jest uleczalny w 90% przypadków. Każdy kolejny stopień zaawansowania choroby zmniejsza szanse na wyleczenie o 25%. Dane te potwierdzają, że pokonanie choroby wykrytej na początkowym etapie jest możliwe, dlatego  tak ogromne znaczenie ma profilaktyka - regularne badanie USG i comiesięczne samobadanie piersi.


- Niestety, nadal wiele kobiet nie wykonuje regularnych badań profilaktycznych. Żyją w przekonaniu, że temat choroby ich nie dotyczy lub ze strachu i niewiedzy odkładają badanie na później. Do lekarza często zgłaszają się już w zaawansowanym stadium, kiedy rak stwarza realne zagrożenie dla życia. To zjawisko dodatkowo pogłębiła pandemia.- mówi Anna Kupiecka, Prezeska Fundacji OnkoCafe - Razem Lepiej. Rak piersi tylko w 5-10% ma charakter dziedziczny. Potrzebne są szerokie działania, które uświadomią każdej kobiecie znaczenie profilaktyki i prowadzenie zdrowego stylu życia, który może zmniejszyć szanse na zachorowanie. Przede wszystkim istotne jest wykonywanie regularnych badań. Chociaż nie mamy pełnego wpływu na to, czy zachorujemy, możemy mieć wpływ na to, jak ta historia się zakończy. Nie pozwólmy, aby było za późno. - dodaje.

#ThinkPink

Aby zwiększyć świadomość istoty profilaktyki raka piersi, a także aby wesprzeć kobiety, które już zachorowały, firma Purella wraz z Ewą Chodakowską już po raz trzeci przez cały październik poprowadzi kampanię społeczną #ThinkPink pod hasłem “międzypokoleniowość”. Akcja ma zwrócić uwagę, że pomimo ogólnego przekonania, że nowotwory piersi występują tylko u starszych osób, rak piersi może dotknąć kobiety w każdym wieku. #ThinkPink zachęca również do przełamania tabu w rozmowach z bliskimi kobietami na temat zdrowia.

- Profilaktyczne badania, podobnie jak odżywcza dieta i aktywność fizyczna, powinny stać się dobrym nawykiem każdego z nas. Dbając o siebie, możemy też stać się wzorem dla innych. Każde moje działanie jest kierowane w stronę wsparcia kobiet. Chcę zainspirować wszystkie Polki do tego, aby nie tylko pamiętały, że ich zdrowie jest najważniejsze, ale też przypominały o tym innym kobietom. - mówi Ewa Chodakowska, propagatorka zdrowego stylu życia i Ambasadorka #ThinkPink.       

- Moim marzeniem jest, aby temat zdrowia nie budował poczucia dyskomfortu. Dlatego  stworzyliśmy akcję, w ramach której drobny gest może być sposobem nie tylko na rozpoczęcie rozmowy o zdrowiu, a także na pogłębienie naszych relacji. Zdrowy baton z symbolem różowej wstążki możemy kupić sobie lub podarować bliskiej kobiecie - przyjaciółce, córce, siostrze, babci z przekazem “Zatroszcz się o siebie, zrób sobie badania, bo jesteś dla mnie ważna.” Dajmy też im poczucie, że w obliczu zachorowania mogą na nas liczyć. - dodaje Ewa Chodakowska.  

Razem możemy więcej

Do tej pory, dzięki zaangażowaniu konsumentów i partnerów oraz szerokiemu zasięgu akcji #ThinkPink, Purella przekazała ponad 120 tysięcy złotych na rzecz Fundacji OnkoCafe - Razem Lepiej i wsparcie kobiet z rakiem piersi. Środki zostały wykorzystane m.in. na konsultacje psychologiczne i rehabilitacje.

- Kobiety zawsze gotowe są udzielić wsparcia, jednak same często wolą nie obarczać innych trudnymi emocjami. W obliczu zachorowania zostają z chorobą sam na sam. Dlatego cieszę się, że wspólnie z Purellą i Ewą Chodakowską organizujemy akcję, dzięki której zwiększamy świadomość profilaktyki, pobudzamy do rozmów o zdrowiu, a także, dzięki zebranym środkom ze sprzedaży różowego batona BeRAW, możemy sfinansować kobietom z rakiem i ich bliskim niezbędne wsparcie psychologiczne - dodaje Anna Kupiecka z Fundacji OnkoCafe - Razem Lepiej.

W celu nagłośnienia potrzeby dzielenia się wiedzą nt. profilaktyki nowotworowej w tym roku, w roli Ambasadorki, do akcji dołączyła również Omenaa Mensah, Prezeska i założycielka Omenaa Foundation, filantropka, dziennikarka, businesswomen.

- Od wielu lat działam charytatywnie i aktywnie angażuję się w różne akcje charytatywne. Pomagam dzieciom w Polsce i Afryce z dostępem do edukacji, wspieram uchodźczynie i ich dzieci z Ukrainy. Naturalną decyzją było więc dla mnie wsparcie kampanii społecznej #ThinkPink. Edukacja, wiedza i świadomość to podstawa profilaktyki. A Polki ciągle za rzadko się badają, boją diagnozy, mają za małą wiedzę. Wierzę, że takie akcje przybliżają i oswajają temat raka piersi - mówi Omenaa Mensah.

Akcja wystartowała z początkiem października i potrwa cały miesiąc. Batony oraz dedykowane akcji zestawy są dostępne m.in. w sklepach on-line www.purella.pl i www.bebio.pl oraz w sklepach stacjonarnych partnerów akcji: Lidl, Auchan, Carrefour, Decathlon, InterMarche, Netto, Stokrotka, SuperPharm, Polomarket, Leclerc, Selgros, Frac, Frisco, Allegro, Martes, Delikatesy Centrum, Spar, Shell. Partnerem głównym akcji jest firma InPost.

Więcej informacji: purellapomaga.pl

Film instruktażowy Ewy Chodakowskiej z samobadania piersi krok po kroku: https://bit.ly/samobadaniepiersiThinkPink.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia Tężnia solankowa w Raszynie otwarta Biuro prasowe
2024-07-02 | 12:00

Tężnia solankowa w Raszynie otwarta

 Wójt Gminy Raszyn wraz z przedstawicielami Fundacji Pracowniczej Grupy VKR oraz  firmy VELUX Polska dokonali uroczystego otwarcia Tężni Solankowej w Raszynie. Od 26 czerwca
Styl życia Tysiąc km smoczą łodzią w dół Wisły - ZROBILIŚMY TO!
2024-07-01 | 01:00

Tysiąc km smoczą łodzią w dół Wisły - ZROBILIŚMY TO!

19 załogantów stałych i 6 załogantów wspomagających – w sumie 25 wioślarzy w ciągu ośmiu dni pokonało Wisłę i spłynęło z Krakowa do
Styl życia Polski fotograf u ministra w Ghanie!
2024-06-28 | 10:00

Polski fotograf u ministra w Ghanie!

Polski fotograf u ministra w Ghanie!   Wojciech Zaremba dokumentuje życie w Ghanie. Jego zdjęcia były wielokrotnie prezentowane na wystawach w Polsce. Pasją naszego rodaka

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Katarzyna Pakosińska: Siostrzeństwo kobiet jest jeszcze w powijakach. Natomiast w „Pytaniu na śniadanie” mam wspaniałe koleżanki, a Kinga Dobrzyńska jest dla nas jak mama

Prezenterka TVP ubolewa nad tym, że kobiety nadal dość często postrzegają siebie nawzajem jako rywalki i zamiast się wspierać, to jedna drugiej wbija szpilkę. Katarzyna Pakosińska zauważa, że damska solidarność wciąż jest rzadkością, a dużo częściej ze względu na niską samoocenę i różne uprzedzenia kobiety rzucają sobie kłody pod nogi. Jednocześnie podkreśla, że miała ogromne szczęście, trafiając do ekipy „Pytania na śniadanie”. W tej redakcji może bowiem rozwijać skrzydła kariery i liczyć na wsparcie ze strony innych kobiet.

Handel

Konsumenci w coraz lepszych nastrojach. Mogą być dźwignią polskiej gospodarki

Dane z gospodarki wskazują, że inflacyjny szok jest za nami, a Polacy ruszyli na zakupy. – Konsument przestał aż tak bardzo patrzeć na każdą wydawaną złotówkę – mówi Agnieszka Górnicka, prezeska zarządu Inquiry. Wciąż jednak ostrożnie podchodzimy do przyszłości i planowania większych zakupów. Podejście konsumentów do cen, ale też kanału zakupowego to jeden z elementów, do którego branża handlowa musi się przystosowywać. Zmiany w sektorze wymuszają też kwestie regulacyjne. Wśród istotnych wyzwań na najbliższe miesiące będzie system kaucyjny i ewentualny powrót do handlowych niedziel.

Media

Aleksandra Popławska: Tantiemy z internetu to są zarobki za naszą pracę i nam się należą. W Europie wszyscy powinniśmy działać na podobnych prawach

W piątek zakończyła się batalia środowiska filmowego o tantiemy z platform streamingowych. Dzięki nowym przepisom twórcy i wykonawcy utworów audiowizualnych oraz wykonawcy utworów słownych i słowno-muzycznych będą uzyskiwać stosowne wynagrodzenie za udostępnianie ich dzieł w sieci. Za nowelą głosowało 417 posłów, 18 było przeciw, a jedna osoba wstrzymała się od głosu. Aktorzy mogą więc wreszcie odetchnąć z ulgą. Aleksandra Popławska i Krzysztof Dracz są jednak rozgoryczeni tym, że tak długo musieli czekać na takie rozwiązanie. Stosowne rozporządzenie powinno wejść w życie już trzy lata temu.