Rusza III edycja akcji #ThinkPink
Od wielu lat, na całym świecie październik uznawany jest za miesiąc budowania świadomości raka piersi - „Breast Cancer Awarness Month” tzw. Różowy Październik. W tym roku ponownie do międzynarodowej akcji dołączają Purella i Ewa Chodakowska, organizując III edycję kampanii społecznej #ThinkPink, prowadzoną pod hasłem “międzypokoleniowość”. Celem akcji jest zachęcenie kobiet w każdym wieku do regularnych badań profilaktycznych, a także zainspirowanie do rozmów o relacjach i dbaniu o zdrowie. Dodatkowo, Purella ponownie przeznaczy 10% ze sprzedaży limitowanego, różowego batona BeRAW na Fundację OnkoCafe - Razem Lepiej i pomoc kobietom z rakiem piersi. W tym roku akcja wspierana jest także przez Omenę Mensah oraz przez Fundację Omenaa Foundation. Partnerem głównym akcji jest firma InPost.
Profilaktyka ma znaczenie
Rak piersi jest jedną z najczęściej diagnozowanych chorób nowotworowych kobiet, która może pojawić się niezależnie od wieku i prowadzonego stylu życia. Sama diagnoza jednak to nie wyrok. Rak piersi w I i II stadium choroby jest uleczalny w 90% przypadków. Każdy kolejny stopień zaawansowania choroby zmniejsza szanse na wyleczenie o 25%. Dane te potwierdzają, że pokonanie choroby wykrytej na początkowym etapie jest możliwe, dlatego tak ogromne znaczenie ma profilaktyka - regularne badanie USG i comiesięczne samobadanie piersi.
- Niestety, nadal wiele kobiet nie wykonuje regularnych badań profilaktycznych. Żyją w przekonaniu, że temat choroby ich nie dotyczy lub ze strachu i niewiedzy odkładają badanie na później. Do lekarza często zgłaszają się już w zaawansowanym stadium, kiedy rak stwarza realne zagrożenie dla życia. To zjawisko dodatkowo pogłębiła pandemia.- mówi Anna Kupiecka, Prezeska Fundacji OnkoCafe - Razem Lepiej. Rak piersi tylko w 5-10% ma charakter dziedziczny. Potrzebne są szerokie działania, które uświadomią każdej kobiecie znaczenie profilaktyki i prowadzenie zdrowego stylu życia, który może zmniejszyć szanse na zachorowanie. Przede wszystkim istotne jest wykonywanie regularnych badań. Chociaż nie mamy pełnego wpływu na to, czy zachorujemy, możemy mieć wpływ na to, jak ta historia się zakończy. Nie pozwólmy, aby było za późno. - dodaje.
#ThinkPink
Aby zwiększyć świadomość istoty profilaktyki raka piersi, a także aby wesprzeć kobiety, które już zachorowały, firma Purella wraz z Ewą Chodakowską już po raz trzeci przez cały październik poprowadzi kampanię społeczną #ThinkPink pod hasłem “międzypokoleniowość”. Akcja ma zwrócić uwagę, że pomimo ogólnego przekonania, że nowotwory piersi występują tylko u starszych osób, rak piersi może dotknąć kobiety w każdym wieku. #ThinkPink zachęca również do przełamania tabu w rozmowach z bliskimi kobietami na temat zdrowia.
- Profilaktyczne badania, podobnie jak odżywcza dieta i aktywność fizyczna, powinny stać się dobrym nawykiem każdego z nas. Dbając o siebie, możemy też stać się wzorem dla innych. Każde moje działanie jest kierowane w stronę wsparcia kobiet. Chcę zainspirować wszystkie Polki do tego, aby nie tylko pamiętały, że ich zdrowie jest najważniejsze, ale też przypominały o tym innym kobietom. - mówi Ewa Chodakowska, propagatorka zdrowego stylu życia i Ambasadorka #ThinkPink.
- Moim marzeniem jest, aby temat zdrowia nie budował poczucia dyskomfortu. Dlatego stworzyliśmy akcję, w ramach której drobny gest może być sposobem nie tylko na rozpoczęcie rozmowy o zdrowiu, a także na pogłębienie naszych relacji. Zdrowy baton z symbolem różowej wstążki możemy kupić sobie lub podarować bliskiej kobiecie - przyjaciółce, córce, siostrze, babci z przekazem “Zatroszcz się o siebie, zrób sobie badania, bo jesteś dla mnie ważna.” Dajmy też im poczucie, że w obliczu zachorowania mogą na nas liczyć. - dodaje Ewa Chodakowska.
Razem możemy więcej
Do tej pory, dzięki zaangażowaniu konsumentów i partnerów oraz szerokiemu zasięgu akcji #ThinkPink, Purella przekazała ponad 120 tysięcy złotych na rzecz Fundacji OnkoCafe - Razem Lepiej i wsparcie kobiet z rakiem piersi. Środki zostały wykorzystane m.in. na konsultacje psychologiczne i rehabilitacje.
- Kobiety zawsze gotowe są udzielić wsparcia, jednak same często wolą nie obarczać innych trudnymi emocjami. W obliczu zachorowania zostają z chorobą sam na sam. Dlatego cieszę się, że wspólnie z Purellą i Ewą Chodakowską organizujemy akcję, dzięki której zwiększamy świadomość profilaktyki, pobudzamy do rozmów o zdrowiu, a także, dzięki zebranym środkom ze sprzedaży różowego batona BeRAW, możemy sfinansować kobietom z rakiem i ich bliskim niezbędne wsparcie psychologiczne - dodaje Anna Kupiecka z Fundacji OnkoCafe - Razem Lepiej.
W celu nagłośnienia potrzeby dzielenia się wiedzą nt. profilaktyki nowotworowej w tym roku, w roli Ambasadorki, do akcji dołączyła również Omenaa Mensah, Prezeska i założycielka Omenaa Foundation, filantropka, dziennikarka, businesswomen.
- Od wielu lat działam charytatywnie i aktywnie angażuję się w różne akcje charytatywne. Pomagam dzieciom w Polsce i Afryce z dostępem do edukacji, wspieram uchodźczynie i ich dzieci z Ukrainy. Naturalną decyzją było więc dla mnie wsparcie kampanii społecznej #ThinkPink. Edukacja, wiedza i świadomość to podstawa profilaktyki. A Polki ciągle za rzadko się badają, boją diagnozy, mają za małą wiedzę. Wierzę, że takie akcje przybliżają i oswajają temat raka piersi - mówi Omenaa Mensah.
Akcja wystartowała z początkiem października i potrwa cały miesiąc. Batony oraz dedykowane akcji zestawy są dostępne m.in. w sklepach on-line www.purella.pl i www.bebio.pl oraz w sklepach stacjonarnych partnerów akcji: Lidl, Auchan, Carrefour, Decathlon, InterMarche, Netto, Stokrotka, SuperPharm, Polomarket, Leclerc, Selgros, Frac, Frisco, Allegro, Martes, Delikatesy Centrum, Spar, Shell. Partnerem głównym akcji jest firma InPost.
Więcej informacji: purellapomaga.pl
Film instruktażowy Ewy Chodakowskiej z samobadania piersi krok po kroku: https://bit.ly/samobadaniepiersiThinkPink.
SYLWESTER LAST MINUTE. Jak zaplanować sylwestrowy wypad w jeden dzień?
MP3 | Stres Polaków. 75% zmaga się z napięciem każdego tygodnia
Nowy Rok w harmonii z naturą – ekologiczne postanowienia na 2025
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
NEWSERIA POLECA
Bezpieczeństwo najważniejsze dla pacjentów decydujących się na zabiegi korekty wad wzroku
Wady refrakcji, takie jak krótkowzroczność, astygmatyzm czy starczowzroczność, można skutecznie i trwale usunąć. Kwestii bezpieczeństwa zabiegów korekcji wad wzroku dotyczy najwięcej obaw pacjentów, którzy myślą o takim kroku. Tutaj z pomocą przychodzą certyfikaty spełnianych norm jakości, akredytacje poszczególnych placówek oraz potwierdzenie kwalifikacji lekarzy chirurgów.
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Muzyka
Dawid Kwiatkowski: Padłem ofiarą oszustów, którzy na mnie nieuczciwie zarabiali. Teraz jestem też swoim księgowym, liczę pieniądze i sprawdzam umowy
Artysta przyznaje, że w branży muzycznej są ludzie, którzy zamiast wspierać młodych wykonawców w budowaniu kariery, po prostu chcą tylko zarobić na swoich „podopiecznych”. Dawid Kwiatkowski przestrzega więc wszystkich, którzy stają na scenie „Must Be the Music” i innych talent show, by nie ufali każdemu, kto się do nich odezwie po programie i zaproponuję współpracę, bo bardzo możliwe, że będzie mu zależało tylko na tym, by wykorzystać ich „pięć minut” dla własnych korzyści. On sam również padł ofiarą takich oszustów i musiał walczyć z nimi w sądzie.
Prawo
Tak zwana sztuczna twórczość coraz popularniejsza. Wyzwaniem pozostają kwestie praw autorskich
Rosnąca popularność narzędzi AI spowodowała, że powstaje coraz więcej „dzieł sztuki”, będących wytworem działania algorytmów, które potrafią m.in. tworzyć muzykę dopasowaną do preferencji i nastroju, malować obrazy, a nawet pisać poezję czy scenariusze filmowe. To rodzi szereg wyzwań dotyczących praw autorskich. Są także wątpliwości dotyczące ochrony dzieł, z których AI się uczy. Narzucanie prawnych zakazów i obostrzeń może jednak nie przynieść efektów.
Podróże
Radosław Majdan: W Grecji zaginęła mi walizka. To jest kraj lekkoduchów, wszystko odkładają na jutro, a pracę traktują drugorzędnie
Były piłkarz przyznaje, że z perspektywy uczestników program „Mistrzowskie pojedynki. Eternal Glory” to bardzo wymagające przedsięwzięcie. Dla niego ten format okazał się nie tylko testem fizycznym, ale także emocjonalnym, bo trzeba było stawić czoła zarówno rywalom, jak i własnym słabościom. Radosław Majdan zdradza też, że emocji nie brakowało już na lotnisku. Tuż po przylocie do Grecji okazało się bowiem, że jego walizka zaginęła. Na szczęście miał przy sobie kilka zapasowych ubrań.