Komunikaty PR

Ruszył program „Velvet. Piątka dla Natury" dla szkół podstawowych w całej Polsce

2021-10-22  |  15:00
Biuro prasowe
Kontakt
Zuzanna Kalinowska
Garden of Words

ul. Hrubieszowska 6A
01-209 Warszawa
z.kalinowska|gardenofwords.pl| |z.kalinowska|gardenofwords.pl
533 336 540
https://gardenofwords.eu/

1 października 2021 r. ruszyła pierwsza ogólnopolska edycja programu „Velvet. Piątka dla Natury”. Akcja ma inspirować i zachęcać uczniów, nauczycieli oraz dyrektorów szkół do wspólnego działania na rzecz ochrony środowiska. Organizatorzy zapraszają nauczycieli do podjęcia wspólnie z uczniami „Ekowyzwań”, a dyrektorów do ubiegania się o „Ekogranty”. Program obejmie zasięgiem nawet 14 tys. szkół podstawowych w Polsce. Na zwycięzców czeka 160 wycieczek edukacyjnych dla klas oraz 16 dofinansowań dla szkół o wartości 7 tys. zł każde. Opiekunem programu i fundatorem nagród jest firma Velvet CARE, właściciel marki Velvet – lidera kategorii papierowych produktów higienicznych w Polsce.

 

Program „Velvet. Piątka dla Natury” został stworzony, aby w atrakcyjny sposób zachęcić dzieci z klas I-III do poszerzania wiedzy na temat ochrony przyrody i zaszczepić w nich nawyki działania z korzyścią dla środowiska, przynosząc realną zmianę na lepsze. W tym roku po raz pierwszy program ma charakter ogólnopolski. Dyrektorzy oraz nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej z 14 tys. placówek oświatowych w całej Polsce mogą wziąć udział w programie, wybierając dedykowany dla siebie filar. W pierwszym z nich do zdobycia jest 16 „Ekograntów” o wartości 7 tys. zł każdy. Dofinansowania te można uzyskać dla realizowanych lub planowanych przez szkoły projektów ekologicznych. O „Ekogrant” ubiegać się może Dyrekcja szkoły składając odpowiedni wniosek. Drugi filar obejmuje „Ekowyzwania” – są to zadania i aktywności, które obejmują obszary działań ekologicznych wskazane w materiałach konkursowych. Wykonują je uczniowie pod kierunkiem swoich nauczycieli. W tej części programu do wygrania jest 160 wycieczek klasowych do ośrodków przyrodniczych na terenie danego województwa. Zwycięzcy „Ekowyzwań” zostaną wyłonieni poprzez powszechne głosowanie na stronie internetowej programu www.piatkadlanatury.pl. Każda szkoła może ubiegać się zarówno o „Ekogrant” na dofinansowanie szkolnego ekoprojektu, jak też realizować „Ekowyzwania”.

Prezes Artur Pielak:  W Velvet CARE „Działamy dziś, z myślą o jutrze!”. Jesteśmy liderem w swojej branży i dlatego najwięcej wymagamy od siebie. Jako ambitna firma stale pracujemy nad tym, aby ograniczać wpływ naszej działalności na środowisko, ulepszać produkty i metody ich wytwarzania oraz odpowiedzialnie pozyskiwać surowce używane do ich produkcji. Naszą troskę o środowisko opisaliśmy w strategii Eco Agenda 2025, którą realizujemy na bieżąco. Nasze działania obejmują między innymi 5 obszarów, które zawarliśmy w znaku Save Nature, tj.: troskę o drzewa, oszczędzanie wody, segregowanie odpadów, redukcję zużycia plastiku oraz zmniejszenie emisji gazów cieplarnianych. Ikona Save Nature obecna jest na opakowaniach produktów Velvet i przedstawia kluczowe obszary, w których pracujemy realizując założenia Eco Agendy. Program „Velvet. Piątka dla Natury” to kolejny krok, jaki podejmujemy, aby inspirować dzieci, rodziców i środowisko szkół podstawowych i zachęcać do działania na rzecz ochrony przyrody.

Do tej pory odbyła się pilotażowa, regionalna edycja programu, realizowana w letnim semestrze roku szkolnego 2020/21, która była dedykowana szkołom z dwóch powiatów – olkuskiego (województwo małopolskie) oraz zawierciańskiego (województwo śląskie). Ta lokalizacja została wybrana ze względu na geograficzne położenie blisko  fabryki Velvet CARE w Kluczach k/Olkusza zgodnie z założeniami Eko Agendy: „zaczynamy od siebie”. Edycja ta cieszyła się olbrzymim zainteresowaniem wśród nauczycieli i uczniów. Wzięło w niej udział 111 nauczycieli i dyrektorów spośród 93 szkół w obu powiatach.

Udział w programie „Velvet. Piątka dla Natury” w czterech prostych krokach:

  1. Zarejestrowanie się na stronie www.piatkadlanatury.pl przez nauczyciela – opiekuna klasy lub/i dyrektora szkoły;
  2. Pobranie materiałów dostępnych na stronie dla zarejestrowanych użytkowników;
  3. Dla nauczycieliPrzeprowadzenie min. jednej lekcji dotyczącej wybranego obszaru Save Nature zgodnie z jednym z zaproponowanych scenariuszy, udokumentowanie jej i realizacja przez uczniów wybranego „Ekowyzwania”;

Dla dyrektorów: Wypełnienie wniosku o dofinansowanie szkolnego ekoprojektu („Ekogrant”);

  1. Przesłanie zgłoszenia konkursowego poprzez formularz dostępny w profilu użytkownika strony www.piatkadlanatury.pl.

Co można wygrać?

Ogólnodostępne głosowanie publiczności wyłoni 160 klas, które najlepiej zrealizują „Ekowyzwania” ujęte w scenariuszach eko lekcji. Laureaci otrzymają nagrody w postaci wycieczek do wybranego miejsca edukacji przyrodniczej w swoim regionie. Dodatkowo dyrektorzy szkół mają możliwość złożenia wniosku o „Ekogrant” czyli dofinansowanie ekoprojektu realizowanego lub planowanego przez szkołę, nawiązującego do jednego z pięciu obszarów wskazanych w programie. Na szkoły czeka 16 grantów o wartości 7 tys. zł każdy. Kolejne 36 szkół otrzyma nagrody w postaci zapasu produktów marki Velvet.

Zapraszamy wszystkie szkoły podstawowe do udziału w programie. 

https://piatkadlanatury.pl/

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Garden of Words
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia Nakręć mile, nie promile. Rusza dziewiąta edycja kampanii Trzymaj Pion Biuro prasowe
2025-07-21 | 09:00

Nakręć mile, nie promile. Rusza dziewiąta edycja kampanii Trzymaj Pion

Tegoroczne hasło kampanii prowadzonej przez Grupę Żywiec „Nakręć mile, nie promile” ma zachęcić użytkowników jednośladów do odpowiedzialności za
Styl życia Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym
2025-06-11 | 11:30

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

Już 1 października rusza w Polsce system kaucyjny. Aby odzyskać kaucję doliczoną do zakupu napoju w puszcze, konsumenci będą musieli spełnić kilka warunków. Inicjatywa
Styl życia „Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję
2025-04-22 | 13:00

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Z okazji Dnia Ziemi marka SodaStream przypomina, że zmiana może zacząć się od jednej decyzji – i jednej butelki wielorazowej. Nowa kampania „Zamień jednorazowe butelki na

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany

Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.

Media i PR

Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.

Moda

Qczaj: Kiedyś na każde wyjście musiałem kupić sobie coś nowego. Teraz już nie chcę kupować kolejnych garniturów, by potem wyrzucać je na śmietnik

Zdaniem trenera, by zadbać o środowisko naturalne i zmniejszyć ilość odpadów, trzeba chociażby zrezygnować z impulsywnych zakupów w sklepach z odzieżą i w modzie postawić na bardziej zrównoważone rozwiązania. Qczaj zachęca więc do zmiany nawyków i refleksji nad własnymi potrzebami. Najpierw bowiem powinniśmy ocenić, czy dany zakup naprawdę jest konieczny, czy może w szafie mamy już podobną rzecz, którą z powodzeniem można ponownie wykorzystać. On sam, na przekór nieprzychylnym komentarzom i krytyce internautów, kilka razy założył już ten sam garnitur i znów za jakiś czas zamierza się w nim pokazać.