Ruszyła akcja „Pamiętam, pomagam”. Powstańcy otrzymają świąteczne paczki
Rozpoczęła się kolejna edycja świątecznej akcji „Pamiętam, pomagam”, podczas której Powstańcy Warszawscy otrzymają paczki z produktami delikatesowymi. Wydarzenie organizuje Fundacja Pamięci o Bohaterach Powstania Warszawskiego oraz Związek Powstańców Warszawskich, a wspiera Polski Związek Firm Deweloperskich.
15 grudnia 2021 r. wystartowała kolejna edycja akcji „Pamiętam, pomagam”, mająca na celu pomoc bohaterom Powstania Warszawskiego. Przed świętami Bożego Narodzenia, Wielkanocą oraz Dniem Niepodległości, otrzymują oni paczki z gotowymi daniami i żywnością delikatesową. – „Pamiętamy, pomagamy”, bo kochamy naszych Powstańców i okazujemy im wdzięczność za ich wielkie poświęcenie. A dla nich właśnie pamięć jest najcenniejsza. Dlatego co roku przeżywamy razem świąteczny czas, rozmawiamy i cieszymy się swoją obecnością, a także wręczamy im podarunki od św. Mikołaja – zaznacza Rafał Szczepański, prezes Fundacji Pamięci o Bohaterach Powstania Warszawskiego.
Organizatorzy planują dostarczyć do Powstańców Warszawskich ok. 150 paczek. Za ich dystrybucję odpowiadają wolontariusze i społecznicy. Akcję świąteczną „Pamiętam, pomagam” wsparł po raz kolejny Polski Związek Firm Deweloperskich oraz zaprzyjaźnione z nim firmy. – Z roku na rok nasza wspólna akcja cieszy się coraz większym zainteresowaniem wśród darczyńców. Dziękuję wszystkim ludziom dobrej woli za udział w tym projekcie, który wpisuje się w nasze motto – „budujemy pamięć” – mówi Grzegorz Kiełpsz, prezes Polskiego Związku Firm Deweloperskich.
Inicjatywę wspierają takie firmy jak: Aereco, AMA-BUD, Archicom, ARIA Development, BBI Development, Dantex, ECO Classic, Fortis, Immobart, Marvipol Development, Matexi Polska, Novisa Development, Robyg, Sedno Dom, SGI, Sokołów, Spravia, Unidevelopment, UNIQA, Yareal Polska oraz pani Ewa Radojewska.
– W imieniu Powstańców Warszawskich dziękuję dziesiątkom wolontariuszy i wielu przedsiębiorstwom, które tak licznie o nas pamiętają. To dla wielu z nas nie tylko paczki świąteczne, ale i możliwość rozmowy, kontaktu z innymi osobami – dodaje Jerzy Mindziukiewicz ps. Jur, wiceprezes Związku Powstańców Warszawskich.

Nakręć mile, nie promile. Rusza dziewiąta edycja kampanii Trzymaj Pion

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany
Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.
Media i PR
Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.
Moda
Qczaj: Kiedyś na każde wyjście musiałem kupić sobie coś nowego. Teraz już nie chcę kupować kolejnych garniturów, by potem wyrzucać je na śmietnik

Zdaniem trenera, by zadbać o środowisko naturalne i zmniejszyć ilość odpadów, trzeba chociażby zrezygnować z impulsywnych zakupów w sklepach z odzieżą i w modzie postawić na bardziej zrównoważone rozwiązania. Qczaj zachęca więc do zmiany nawyków i refleksji nad własnymi potrzebami. Najpierw bowiem powinniśmy ocenić, czy dany zakup naprawdę jest konieczny, czy może w szafie mamy już podobną rzecz, którą z powodzeniem można ponownie wykorzystać. On sam, na przekór nieprzychylnym komentarzom i krytyce internautów, kilka razy założył już ten sam garnitur i znów za jakiś czas zamierza się w nim pokazać.