Ruszyła akcja „Pamiętam, pomagam”. Powstańcy otrzymają świąteczne paczki
Rozpoczęła się kolejna edycja świątecznej akcji „Pamiętam, pomagam”, podczas której Powstańcy Warszawscy otrzymają paczki z produktami delikatesowymi. Wydarzenie organizuje Fundacja Pamięci o Bohaterach Powstania Warszawskiego oraz Związek Powstańców Warszawskich, a wspiera Polski Związek Firm Deweloperskich.
15 grudnia 2021 r. wystartowała kolejna edycja akcji „Pamiętam, pomagam”, mająca na celu pomoc bohaterom Powstania Warszawskiego. Przed świętami Bożego Narodzenia, Wielkanocą oraz Dniem Niepodległości, otrzymują oni paczki z gotowymi daniami i żywnością delikatesową. – „Pamiętamy, pomagamy”, bo kochamy naszych Powstańców i okazujemy im wdzięczność za ich wielkie poświęcenie. A dla nich właśnie pamięć jest najcenniejsza. Dlatego co roku przeżywamy razem świąteczny czas, rozmawiamy i cieszymy się swoją obecnością, a także wręczamy im podarunki od św. Mikołaja – zaznacza Rafał Szczepański, prezes Fundacji Pamięci o Bohaterach Powstania Warszawskiego.
Organizatorzy planują dostarczyć do Powstańców Warszawskich ok. 150 paczek. Za ich dystrybucję odpowiadają wolontariusze i społecznicy. Akcję świąteczną „Pamiętam, pomagam” wsparł po raz kolejny Polski Związek Firm Deweloperskich oraz zaprzyjaźnione z nim firmy. – Z roku na rok nasza wspólna akcja cieszy się coraz większym zainteresowaniem wśród darczyńców. Dziękuję wszystkim ludziom dobrej woli za udział w tym projekcie, który wpisuje się w nasze motto – „budujemy pamięć” – mówi Grzegorz Kiełpsz, prezes Polskiego Związku Firm Deweloperskich.
Inicjatywę wspierają takie firmy jak: Aereco, AMA-BUD, Archicom, ARIA Development, BBI Development, Dantex, ECO Classic, Fortis, Immobart, Marvipol Development, Matexi Polska, Novisa Development, Robyg, Sedno Dom, SGI, Sokołów, Spravia, Unidevelopment, UNIQA, Yareal Polska oraz pani Ewa Radojewska.
– W imieniu Powstańców Warszawskich dziękuję dziesiątkom wolontariuszy i wielu przedsiębiorstwom, które tak licznie o nas pamiętają. To dla wielu z nas nie tylko paczki świąteczne, ale i możliwość rozmowy, kontaktu z innymi osobami – dodaje Jerzy Mindziukiewicz ps. Jur, wiceprezes Związku Powstańców Warszawskich.

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Farmacja

Zagrożenie krztuścem pozostaje najwyższe od ponad trzech dekad. Odporność utrzymuje się do 10 lat po szczepieniu
W ubiegłym roku na krztusiec zachorowało ponad 32 tys. osób. To ok. 35 razy więcej niż rok wcześniej. Ostatnie tygodnie przynoszą wyhamowanie tendencji wzrostowej, ale Główny Inspektor Sanitarny przestrzega przed tą groźną chorobą i wskazuje na konieczność szczepień u dzieci już w okresie niemowlęcym i szczepień przypominających u dorosłych. Dużą rolę w promowaniu tej jedynej formy profilaktyki odgrywają pielęgniarki, które nie tylko informują o korzyściach ze szczepień, ale też mogą do nich kwalifikować.
Bankowość
Zdaniem 80 proc. Polaków ceny nieruchomości są wysokie lub bardzo wysokie. Mimo to i tak wolimy posiadać na własność, niż wynajmować

Tylko 26 proc. Polaków uważa, że mamy obecnie dobry moment na zakup nieruchomości. Dla ośmiu na 10 ankietowanych ceny nieruchomości są obecnie wysokie lub bardzo wysokie. 65 proc. ocenia też, że niewiele osób z ich otoczenia może sobie teraz pozwolić na zakup mieszkania lub domu – wynika z badania „To my. Polacy o nieruchomościach” portalu ogłoszeniowego Nieruchomosci-online.pl.
Konsument
Prawie 2/3 Polaków uważa się za osoby przedsiębiorcze. Kojarzy im się to z pracowitością i zaradnością

64 proc. Polaków uważa się za osoby przedsiębiorcze, a 78 proc. sądzi, że ludzie w naszym kraju są przedsiębiorczy – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie ING Banku Śląskiego. Na przestrzeni 30 lat postrzeganie przedsiębiorcy znacząco się zmieniło – od prywaciarza w latach 80. do startupowca i innowatora obecnie. Przedsiębiorczość dla dużej grupy badanych oznacza pracowitość i zaradność, jednak – co ciekawe – każde pokolenie ma inne skojarzenia z pojęciem „przedsiębiorca”.