Samsung zaprasza na „Randkę w ciemno” do Centrum Nauki Kopernik
Po dwóch latach przerwy, cieszący się dużą popularnością cykl wydarzeń, wraca do Centrum Nauki Kopernik. „Wieczór dla dorosłych. Odkrywa Samsung” odbędzie się już w najbliższy czwartek, 17 lutego w przestrzeni wystaw. Na odwiedzających czekać będą niezwykłe eksponaty, spotkania z ekspertami czy spektakl Teatru Robotycznego.
Wieczory dla dorosłych to wyjątkowe wydarzenia, które odbywają się raz w miesiącu, już po standardowych godzinach zwiedzania (od 19.00 do 22.00). Każde takie spotkanie skupia się wokół innego obszaru tematycznego. Na zwiedzających zawsze czekają liczne atrakcje – ponad 300 interaktywnych i multimedialnych eksponatów na czterech wystawach, pokazy w Planetarium i Teatrze Wysokich Napięć, spektakle w Teatrze Robotycznym czy zajęcia w Majsterni.
Najbliższy wieczór pt. „Randka w ciemno”, który odbędzie się 17 lutego, poświęcony będzie tematyce miłości. W programie przewidziane są spotkania z ekspertami, którzy opowiedzą m.in. o historii randkowania oraz aplikacjach miłości. Z kolei w ramach wystawy „Przyszłość jest dziś” będzie można obejrzeć nieduży, szklany klosz, w którym wyświetlany jest hologram dziewczyny. Wystawa ma na celu rozpoczęcie dyskusji na temat tego, czy wirtualna osoba jest w stanie zastąpić tę realną. Przy okazji będzie można zobaczyć kilka wystaw czasowych i stałych oraz zajrzeć do Planetarium. Nie zabraknie także występu Teatru Robotycznego, który zaprezentuje adaptację opowiadania Stanisława Lema „O królewiczu Ferrycym i królewnie Krystali”.
Ponad dekada współpracy
„Wieczory dla dorosłych” organizowane są we współpracy z firmą Samsung – partnerem strategicznym Centrum Nauki Kopernik już od ponad 10 lat. W ramach partnerstwa firma podjęła się także organizacji kilku innych wydarzeń, takich jak strefa „Samsung, aż chce się oddychać”, której celem jest edukacja na temat jakości powietrza czy „Dnia Odkrywców”, czyli corocznego święta nauki, zabawy i technologii, podczas którego wstęp do Centrum Nauki Kopernik jest bezpłatny. Samsung został także Partnerem Głównym Pracowni Przewrotu Kopernikańskiego, wraz z którą będzie realizować projekty związane z technologiami w edukacji czy rozwojem smart city.

Nakręć mile, nie promile. Rusza dziewiąta edycja kampanii Trzymaj Pion

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany
Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.
Media i PR
Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.
Moda
Qczaj: Kiedyś na każde wyjście musiałem kupić sobie coś nowego. Teraz już nie chcę kupować kolejnych garniturów, by potem wyrzucać je na śmietnik

Zdaniem trenera, by zadbać o środowisko naturalne i zmniejszyć ilość odpadów, trzeba chociażby zrezygnować z impulsywnych zakupów w sklepach z odzieżą i w modzie postawić na bardziej zrównoważone rozwiązania. Qczaj zachęca więc do zmiany nawyków i refleksji nad własnymi potrzebami. Najpierw bowiem powinniśmy ocenić, czy dany zakup naprawdę jest konieczny, czy może w szafie mamy już podobną rzecz, którą z powodzeniem można ponownie wykorzystać. On sam, na przekór nieprzychylnym komentarzom i krytyce internautów, kilka razy założył już ten sam garnitur i znów za jakiś czas zamierza się w nim pokazać.