Samsung zaprasza na „Randkę w ciemno” do Centrum Nauki Kopernik
Po dwóch latach przerwy, cieszący się dużą popularnością cykl wydarzeń, wraca do Centrum Nauki Kopernik. „Wieczór dla dorosłych. Odkrywa Samsung” odbędzie się już w najbliższy czwartek, 17 lutego w przestrzeni wystaw. Na odwiedzających czekać będą niezwykłe eksponaty, spotkania z ekspertami czy spektakl Teatru Robotycznego.
Wieczory dla dorosłych to wyjątkowe wydarzenia, które odbywają się raz w miesiącu, już po standardowych godzinach zwiedzania (od 19.00 do 22.00). Każde takie spotkanie skupia się wokół innego obszaru tematycznego. Na zwiedzających zawsze czekają liczne atrakcje – ponad 300 interaktywnych i multimedialnych eksponatów na czterech wystawach, pokazy w Planetarium i Teatrze Wysokich Napięć, spektakle w Teatrze Robotycznym czy zajęcia w Majsterni.
Najbliższy wieczór pt. „Randka w ciemno”, który odbędzie się 17 lutego, poświęcony będzie tematyce miłości. W programie przewidziane są spotkania z ekspertami, którzy opowiedzą m.in. o historii randkowania oraz aplikacjach miłości. Z kolei w ramach wystawy „Przyszłość jest dziś” będzie można obejrzeć nieduży, szklany klosz, w którym wyświetlany jest hologram dziewczyny. Wystawa ma na celu rozpoczęcie dyskusji na temat tego, czy wirtualna osoba jest w stanie zastąpić tę realną. Przy okazji będzie można zobaczyć kilka wystaw czasowych i stałych oraz zajrzeć do Planetarium. Nie zabraknie także występu Teatru Robotycznego, który zaprezentuje adaptację opowiadania Stanisława Lema „O królewiczu Ferrycym i królewnie Krystali”.
Ponad dekada współpracy
„Wieczory dla dorosłych” organizowane są we współpracy z firmą Samsung – partnerem strategicznym Centrum Nauki Kopernik już od ponad 10 lat. W ramach partnerstwa firma podjęła się także organizacji kilku innych wydarzeń, takich jak strefa „Samsung, aż chce się oddychać”, której celem jest edukacja na temat jakości powietrza czy „Dnia Odkrywców”, czyli corocznego święta nauki, zabawy i technologii, podczas którego wstęp do Centrum Nauki Kopernik jest bezpłatny. Samsung został także Partnerem Głównym Pracowni Przewrotu Kopernikańskiego, wraz z którą będzie realizować projekty związane z technologiami w edukacji czy rozwojem smart city.

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Żywienie

Dorota Szelągowska: W moim rodzinnym domu się nie przelewało. Od mamy i babci się nauczyłam, jak ugotować coś z niczego
Prezenterka zaznacza, że dużo czasu spędza w kuchni i jak przekonuje, zawsze da się przyrządzić coś smacznego, nawet gdy pod ręką nie ma zbyt wielu produktów. Tego nauczyła się w rodzinnym domu. Dorota Szelągowska uwielbia kulinarne eksperymenty, dlatego też chętnie podgląda, jak gotują inni i z ich pomysłów również czerpie inspiracje.
Nauka
MNiSW reaguje na problemy psychiczne w środowisku akademickim. Specjalny zespół ma opracować skuteczne rozwiązania

W środowisku naukowym rośnie świadomość znaczenia dobrostanu psychicznego i potrzeby budowania bezpiecznego miejsca – zarówno dla studentów, jak i kadry akademickiej. Z badania SWPS wynika, że wiele osób w tym środowisku zmaga się z silnym stresem, wypaleniem zawodowym oraz zaburzeniami lękowymi i depresyjnymi. Do tego dochodzi także coraz częściej występujący problem mobbingu i dyskryminacji. Tematem zajmuje się MNiSW, powołując specjalny międzyresortowy zespół, ale też same uczelnie.
Media
Maciej Dowbor: Domówki i rolki przyniosły nam dużo większą popularność niż telewizja. Ludzie nas odbierają jak dobrych znajomych

Prezenter przyznaje, że domówki online i publikowane w mediach społecznościowych rolki pozwoliły im zbudować mocną pozycję w cyfrowym świecie. Dzięki nim zyskali dużo większą popularność niż z racji udziału w różnych projektach telewizyjnych czy serialowych. Maciej Dowbor odczuwa dużą satysfakcję z tego, że ich działalność internetowa przyciąga miliony odbiorców, zainteresowanie proponowanymi przez nich treściami nie słabnie, a widzowie, z którymi się spotykają na ulicy, traktują ich jak dobrych znajomych.