Sezonowa harmonia smaków. Restauracja Nova Wola prezentuje swoje nowe menu
Nova Wola, restauracja zlokalizowana na pierwszym piętrze hotelu Crowne Plaza Warsaw – The HUB, na rondzie Daszyńskiego już po raz kolejny zaskakuje nowym menu, w którym nie brakuje letnich akcentów. Szef Kuchni Paweł Suchenek ponownie proponuje podróż po kulinarnej mapie Polski, ukazując staropolskie smaki w odświeżonym wydaniu.
Restauracja Nova Wola proponuje gościom autentyczną polską kuchnię w nowoczesnej odsłonie. Za serwowane dania odpowiada Paweł Suchenek – szef kuchni z ponad dwudziestoletnim doświadczeniem, które zdobywał, gotując w sieciach hotelowych na całym świecie, w tym w Szwajcarii, Belgii, Wielkiej Brytanii, Armenii czy Katarze.
– Polska kuchnia od wieków korzysta z bogactwa przyrody, co przenieśliśmy także do kuchni restauracji Nova Wola, regularnie prezentując naszym gościom nowe menu. Dostosowujemy je do zmieniającej się pogody, aby serwować tylko najświeższe i najsmaczniejsze składniki, które są dostępne w danym sezonie i pochodzą od lokalnych dostawców. Tym razem w karcie znalazły się nowości na bazie sezonowych warzyw – sałaty czy zielonego groszku – a także wyjątkowy wybór mięs i świeżych ryb – mówi Paweł Suchenek, szef kuchni w restauracji Nova Wola.
Autentyczne staropolskie mięsa i doskonała selekcja ryb
Wśród nowych propozycji restauracji Nova Wola znalazły się zarówno pozycje skierowane do wegetarian, jak i fanów dań mięsnych oraz ryb.
Barszcz czerwony z tłuczonymi ziemniakami i jajkiem na miękko czy sałatka z kalarepy z pesto z trybuli i prażonymi orzechami laskowymi to propozycje, które z pewnością zadowolą miłośników kuchni jarskiej. Wśród nowości znalazł się także staropolski żurek z suszonymi grzybami i białą kiełbasą, sałatka z pstrąga oraz smażona wątróbka z cebulą i jabłkiem.
Na dania główne szef kuchni Paweł Suchenek serwuje ryby – pieczonego pstrąga z czarną soczewicą, warzywami i sosem maślanym, a także smażony filet z suma z duszonymi grzybami i rakami w maślanej emulsji. W nowej karcie nie mogło zabraknąć mięs, stanowiących podstawę staropolskiej kuchni. Mowa tutaj o giczy jagnięcej z ziemniaczanym purée, warzywami sezonowymi i sosem z czerwonego wina, która wprost rozpływa się w ustach. Na uwagę amatorów mięsa zasługuje także aromatyczna pierś z kaczki z tarte tatin z polskich jabłek i sosem winnym z żurawiną. Dla fanów lżejszej kuchni bezmięsnej przygotowano natomiast leniwe kluski, serwowane w towarzystwie twarogu, śmietany i bułki tartej. Na deser szef kuchni proponuje tartę jabłkowo-gruszkową z budyniem i lodami śmietankowymi oraz torcik kokosowy z mango i marakują.
Ponadto, w karcie znajdują się niezmiennie klasyczne dania polskiej kuchni w nowoczesnym wydaniu, jak m.in. kaczka, tatar wołowy czy pierogi, serwowane także w większej porcji, idealnej do dzielenia się przy stole.
Menu w swojej najnowszej odsłonie obowiązywać będzie przez cały sezon letni.

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych
Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Teatr
Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.