Komunikaty PR

Siła kobiet dojrzałych – walka o marzenia bez względu na wiek

2023-10-20  |  14:53
Biuro prasowe

Współczesne społeczeństwo powinno być miejscem, w którym każda osoba może się rozwijać
i realizować swoje cele, niezależnie od wieku lub płci. Mimo wielu zmian, jakie zaszły w naszej kulturze, wciąż żywe są stereotypy związane z kobietami dojrzałymi – dotyczące ich pracy zawodowej, życia prywatnego i publicznego. „Za stara na zmianę pracy”, „za stara na spełnienie marzeń”, „za stara na rozpoczęcie życia od nowa” – myśli wiele kobiet. Izabela Tuszyńska, założycielka Fundacji Women Poland, działaniami fundacji chce obalać tego typu stereotypy i zmieniać sposób myślenia kobiet dojrzałych.

Niektórych może dziwić, że w 2023 roku, po czterech falach ruchu feministycznego, wielu zmianach społecznych związanych z równouprawnieniem kobiet oraz coraz większej inkluzywności społeczeństwa, wciąż obecne są stereotypy dotyczące kobiet dojrzałych. Utrwalone w kulturze wyobrażenia na ich temat przekładają się nie tylko na odbiór społeczny tej grupy, lecz także na to, jak same o sobie myślą. I choć coraz więcej tzw. kobiet dojrzałych aktywnie przeciwdziała wykluczaniu ich z życia zawodowego, społecznego i kulturalnego, temat ten wciąż wymaga podjęcia i podniesienia go w dyskursie publicznym.

Problemy kobiet dojrzałych – niewidoczne, ale realne

Doświadczenie życiowe i wiedza kobiet dojrzałych są bezcenne, jednak często one same nie są uznawane za wartościowe. Osoby z tej grupy społecznej mogą doświadczać dyskryminacji ze względu na swój wiek w miejscu pracy, w dostępie do usług medycznych, czy nawet w codziennych interakcjach społecznych. Mimo że luka związana z nierównością płac między kobietami a mężczyznami z każdym rokiem staje się coraz mniejsza, to nie obejmuje w tak dużym stopniu kobiet dojrzałych – po przejściu na emeryturę różnice te mogą się jeszcze pogłębić. Kobiety dojrzałe, które chcą powrócić na rynek pracy po przerwie związanej z opieką nad dziećmi lub opieką nad osobami starszymi, mogą napotykać trudności w znalezieniu odpowiedniej pracy zgodnej z ich doświadczeniem i umiejętnościami.

Fundacja Women Poland powstała z myślą o kobietach dojrzałych. Działalność fundacji ma podkreślać ich wartości, doświadczenie, piękno wewnętrzne i zewnętrzne. Chcemy pokazać społeczeństwu i nam samym, że nie musimy rezygnować z naszych marzeń.  Że wiek 40, 50 plus to czas, w którym jesteśmy gotowe na wszystko. Bez obciążenia, bez nacisków, z celami, które możemy osiągnąć. Bo kobieta dojrzała – dojrzała do życia! – podkreśla Izabela Tuszyńska, założycielka Fundacji Women Poland.

Kobiety dojrzałe chcą całego życia

Jednym z pierwszych działań Fundacji jest organizacja pierwszej edycji konkursu Women Poland Competition. To projekt skierowany do kobiet w wieku 40-60 lat bez statusu panny. Finał Konkursu odbędzie się 23 października 2023 roku w Hotelu Marriott w Warszawie. Fundacja poprzez swoje projekty chce aktywnie działać na rzecz włączenia kobiet dojrzałych do życia społecznego i kulturalnego. Jak podkreśla Izabela Tuszyńska, zależy jej przede wszystkim na stworzeniu przyszłości, w której każda kobieta, niezależnie od wieku, może rozwijać swoje pasje i spełniać marzenia.

Mamy fantastyczne uczestniczki, które pokazują, że po 40. czy po 50. roku życia zaczęły spełniać swoje marzenia i dopiero teraz realizują się w tych aktywnościach, w których zawsze chciały. Daleko im do tego, żeby myśleć o emeryturze i chcą jeszcze żyć pełnią życia. Wiele z nich podkreśla, że gdy były młode, chciały wziąć udział w konkursie, ale z różnych przyczyn się na to nie zdecydowały – założenie rodziny, brak odwagi… Natomiast prawda jest taka, że my w tym magicznym wieku jesteśmy już na tyle świadome same siebie, że chcemy więcej – twierdzi Izabela Tuszyńska.

Warto podkreślić, że sytuacja i doświadczenia kobiet dojrzałych mogą być zróżnicowane i zależą od wielu czynników, takich jak miejsce zamieszkania, poziom wykształcenia, status społeczno-ekonomiczny oraz wsparcie rodziny i społeczności lokalnej. Organizacje społeczne i instytucje rządowe podejmują różne działania w celu wsparcia tej grupy społecznej i zminimalizowania występowania tych problemów. Warto jednak nagłaśniać tę kwestię i aktywnie przeciwdziałać wszelkim wykluczeniom. Warto wspierać kobiety dojrzałe i obalać status quo – ponieważ wiele kobiet swoimi działaniami udowadnia, że życie po czterdziestce może dopiero rozkwitnąć – szczególnie, że znikają bariery związane np. z opieką nad dziećmi, które skutecznie uniemożliwiały realizację marzeń wcześniej.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia Nakręć mile, nie promile. Rusza dziewiąta edycja kampanii Trzymaj Pion Biuro prasowe
2025-07-21 | 09:00

Nakręć mile, nie promile. Rusza dziewiąta edycja kampanii Trzymaj Pion

Tegoroczne hasło kampanii prowadzonej przez Grupę Żywiec „Nakręć mile, nie promile” ma zachęcić użytkowników jednośladów do odpowiedzialności za
Styl życia Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym
2025-06-11 | 11:30

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

Już 1 października rusza w Polsce system kaucyjny. Aby odzyskać kaucję doliczoną do zakupu napoju w puszcze, konsumenci będą musieli spełnić kilka warunków. Inicjatywa
Styl życia „Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję
2025-04-22 | 13:00

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Z okazji Dnia Ziemi marka SodaStream przypomina, że zmiana może zacząć się od jednej decyzji – i jednej butelki wielorazowej. Nowa kampania „Zamień jednorazowe butelki na

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Motoryzacja

Edukacja

Poznanie osobowości kota kluczem do prawidłowej opieki nad nim. Wsparciem może być spotkanie z behawiorystą

Z ogólnopolskiego badania „Zachowanie, osobowość i codzienność kotów” przeprowadzonego przez WHISKAS wynika, że aż 85 proc. opiekunów traktuje koty jako pełnoprawnych członków rodziny, 65 proc. uważa je za swoich najlepszych przyjaciół, a 61 proc. – za powierników codziennych myśli i emocji. Koty potrzebują jednak odpowiedzialnej opieki. Podobnie jak ludzie, mają różne typy osobowości i potrzeby behawioralne, których zaspokajanie jest kluczem do osiągnięcia kociego dobrostanu. W przypadku zauważenia niepokojących objawów u swojego pupila pomocna może być rozmowa z behawiorystą.

Media

Hubert Urbański: Teraz uczestnicy „Milionerów” przejdą wieloetapowe castingi. Chcemy mieć osoby z największą wiedzą

Gospodarz teleturnieju zdradza, że teraz format nagrywany jest w bardziej nowoczesnym studio. Zmieniły się także zasady castingu. Zanim bowiem dany uczestnik zostanie zaproszony do studia i stanie do walki o nagrodę główną, musi przejść wnikliwą weryfikację online. Hubert Urbański uważa, że pozwala to na dokładniejszą ocenę potencjału każdego kandydata i w ten sposób udaje się wybrać najlepszych z najlepszych, więc poziom będzie niezwykle wysoki.