Komunikaty PR

Siła kobiet dojrzałych – walka o marzenia bez względu na wiek

2023-10-20  |  14:53
Biuro prasowe

Współczesne społeczeństwo powinno być miejscem, w którym każda osoba może się rozwijać
i realizować swoje cele, niezależnie od wieku lub płci. Mimo wielu zmian, jakie zaszły w naszej kulturze, wciąż żywe są stereotypy związane z kobietami dojrzałymi – dotyczące ich pracy zawodowej, życia prywatnego i publicznego. „Za stara na zmianę pracy”, „za stara na spełnienie marzeń”, „za stara na rozpoczęcie życia od nowa” – myśli wiele kobiet. Izabela Tuszyńska, założycielka Fundacji Women Poland, działaniami fundacji chce obalać tego typu stereotypy i zmieniać sposób myślenia kobiet dojrzałych.

Niektórych może dziwić, że w 2023 roku, po czterech falach ruchu feministycznego, wielu zmianach społecznych związanych z równouprawnieniem kobiet oraz coraz większej inkluzywności społeczeństwa, wciąż obecne są stereotypy dotyczące kobiet dojrzałych. Utrwalone w kulturze wyobrażenia na ich temat przekładają się nie tylko na odbiór społeczny tej grupy, lecz także na to, jak same o sobie myślą. I choć coraz więcej tzw. kobiet dojrzałych aktywnie przeciwdziała wykluczaniu ich z życia zawodowego, społecznego i kulturalnego, temat ten wciąż wymaga podjęcia i podniesienia go w dyskursie publicznym.

Problemy kobiet dojrzałych – niewidoczne, ale realne

Doświadczenie życiowe i wiedza kobiet dojrzałych są bezcenne, jednak często one same nie są uznawane za wartościowe. Osoby z tej grupy społecznej mogą doświadczać dyskryminacji ze względu na swój wiek w miejscu pracy, w dostępie do usług medycznych, czy nawet w codziennych interakcjach społecznych. Mimo że luka związana z nierównością płac między kobietami a mężczyznami z każdym rokiem staje się coraz mniejsza, to nie obejmuje w tak dużym stopniu kobiet dojrzałych – po przejściu na emeryturę różnice te mogą się jeszcze pogłębić. Kobiety dojrzałe, które chcą powrócić na rynek pracy po przerwie związanej z opieką nad dziećmi lub opieką nad osobami starszymi, mogą napotykać trudności w znalezieniu odpowiedniej pracy zgodnej z ich doświadczeniem i umiejętnościami.

Fundacja Women Poland powstała z myślą o kobietach dojrzałych. Działalność fundacji ma podkreślać ich wartości, doświadczenie, piękno wewnętrzne i zewnętrzne. Chcemy pokazać społeczeństwu i nam samym, że nie musimy rezygnować z naszych marzeń.  Że wiek 40, 50 plus to czas, w którym jesteśmy gotowe na wszystko. Bez obciążenia, bez nacisków, z celami, które możemy osiągnąć. Bo kobieta dojrzała – dojrzała do życia! – podkreśla Izabela Tuszyńska, założycielka Fundacji Women Poland.

Kobiety dojrzałe chcą całego życia

Jednym z pierwszych działań Fundacji jest organizacja pierwszej edycji konkursu Women Poland Competition. To projekt skierowany do kobiet w wieku 40-60 lat bez statusu panny. Finał Konkursu odbędzie się 23 października 2023 roku w Hotelu Marriott w Warszawie. Fundacja poprzez swoje projekty chce aktywnie działać na rzecz włączenia kobiet dojrzałych do życia społecznego i kulturalnego. Jak podkreśla Izabela Tuszyńska, zależy jej przede wszystkim na stworzeniu przyszłości, w której każda kobieta, niezależnie od wieku, może rozwijać swoje pasje i spełniać marzenia.

Mamy fantastyczne uczestniczki, które pokazują, że po 40. czy po 50. roku życia zaczęły spełniać swoje marzenia i dopiero teraz realizują się w tych aktywnościach, w których zawsze chciały. Daleko im do tego, żeby myśleć o emeryturze i chcą jeszcze żyć pełnią życia. Wiele z nich podkreśla, że gdy były młode, chciały wziąć udział w konkursie, ale z różnych przyczyn się na to nie zdecydowały – założenie rodziny, brak odwagi… Natomiast prawda jest taka, że my w tym magicznym wieku jesteśmy już na tyle świadome same siebie, że chcemy więcej – twierdzi Izabela Tuszyńska.

Warto podkreślić, że sytuacja i doświadczenia kobiet dojrzałych mogą być zróżnicowane i zależą od wielu czynników, takich jak miejsce zamieszkania, poziom wykształcenia, status społeczno-ekonomiczny oraz wsparcie rodziny i społeczności lokalnej. Organizacje społeczne i instytucje rządowe podejmują różne działania w celu wsparcia tej grupy społecznej i zminimalizowania występowania tych problemów. Warto jednak nagłaśniać tę kwestię i aktywnie przeciwdziałać wszelkim wykluczeniom. Warto wspierać kobiety dojrzałe i obalać status quo – ponieważ wiele kobiet swoimi działaniami udowadnia, że życie po czterdziestce może dopiero rozkwitnąć – szczególnie, że znikają bariery związane np. z opieką nad dziećmi, które skutecznie uniemożliwiały realizację marzeń wcześniej.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym Biuro prasowe
2025-06-11 | 11:30

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

Już 1 października rusza w Polsce system kaucyjny. Aby odzyskać kaucję doliczoną do zakupu napoju w puszcze, konsumenci będą musieli spełnić kilka warunków. Inicjatywa
Styl życia „Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję
2025-04-22 | 13:00

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Z okazji Dnia Ziemi marka SodaStream przypomina, że zmiana może zacząć się od jednej decyzji – i jednej butelki wielorazowej. Nowa kampania „Zamień jednorazowe butelki na
Styl życia Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta
2025-02-27 | 15:00

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nowe technologie

Konsument

Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.

Handel

Rynek piwa kurczy się w I półroczu 2025 roku. Zła pogoda w maju przyniosła 12-proc. spadek sprzedaży

Pierwsze półrocze br. to kolejny okres spadku rynku piwa w Polsce. I to mimo dynamicznego wzrostu produkcji i sprzedaży piwa bezalkoholowego. Zdaniem przedstawicieli Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego Browary Polskie miały na to wpływ m.in. niesprzyjająca pogoda i negatywna narracja wokół branży piwnej. Ponadto wśród wyzwań, z jakimi musi się mierzyć rynek, są rosnące koszty prowadzenia działalności oraz przygotowania do systemu kaucyjnego, który zacznie obowiązywać już za trzy miesiące – wskazuje Mieszko Musiał, nowy prezes zarządu związku.