Komunikaty PR

Śladami skarbów natury – o niezwykłych właściwościach ziół

2024-07-10  |  09:15
Biuro prasowe
Kontakt
Emilia Potocka
Synertime

Aleja Wyścigowa
02-681 Warszawa
e.potocka|synertime.pl| |e.potocka|synertime.pl
668132416
www.synertime.pl

Zielarstwo i ziołolecznictwo to w dzisiejszych czasach nieco zapomniane zajęcie. Dawniej nasze babcie znakomicie wiedziały z czego zrobić domowy syrop na kaszel czy remedium na niedoskonałości skórne. Jednak w następnych pokoleniach, wraz z rozwojem ośrodków miejskich i znacznym przyspieszeniem trybu życia, umiejętność ta zaczęła stopniowo zanikać. Na szczęście w ostatnich latach zaobserwować można powrót do tej pięknej sztuki – kosmetyki naturalne, powstające na bazie polskich ziół, są coraz bardziej widoczne na sklepowych (i on-line’owych) półkach, a liczba osób zajmująca się zielarstwem stale rośnie.

Zioła, zarówno te dziko rosnące, jak i uprawiane w przydomowych ogródkach, to wielka skarbnica cennych witamin, flawonoidów, olejków eterycznych i minerałów, takich jak wapń, potas czy magnez. O ich prozdrowotnych i kulinarnych właściwościach wiedzieli już starożytni medycy i zielarze. Pierwsze zapiski dotyczące wykorzystania ziół w leczeniu różnego rodzaju schorzeń pochodzą z Babilonii i datowane są na 3 tys. lat p.n.e. W skład starożytnych receptur spisywanych wówczas na glinianych tabliczkach wchodziły między innymi: bylica, piołun, czosnek, szafran, kozieradka, mięta czy glistnik jaskółcze ziele.

Wiedza o ziołach wciąż budzi zainteresowanie w Polsce i za granicą. Dzięki współczesnym zielarkom i zielarzom, którzy edukują zarówno on-line, jak i off-line, coraz więcej młodych osób może zgłębić tajniki sztuki zielarskiej w przystępny sposób. Jedną z najbardziej rozpoznawalnych w Internecie przewodniczek po świecie dzikich roślin jest Kasia Banaś, publikująca na Instagramie pod nickiem Sianko. Kasia na swoim profilu dzieli się wiedzą o właściwościach roślin, wskazuje, które z nich są jadalne oraz cenne dla naszej urody i zdrowia, a także prowadzi spacery ziołowe na terenie całej Polski.

Ostatnie takie spotkanie odbyło się w czwartek 27 czerwca, w okolicach zalewu Zakrzówek w Krakowie, a jego organizatorem była marka kosmetyków wegańskich, bazujących na naturalnych, roślinnych ekstraktach – Pharma Care by Vis Plantis. W wydarzeniu wzięły udział zaprzyjaźnione z marką influencerki, lokalne media oraz klientki.  Wspólny spacer, któremu sprzyjała piękna pogoda pozwolił w pełni zanurzyć się w świecie natury. Prowadząca event Kasia, co krok dzieliła się szalenie ciekawymi informacjami o napotykanych roślinach, takich jak dziewanna, bylica, macierzanka czy dziurawiec. Uczestnicy żywo reagowali na kolejne odkrycia – komentowali, dopytywali, a w końcu sami zaczęli zwracać większą uwagę na otaczające ich rośliny. Spacer wśród natury, oprócz odprężenia dostarczył uczestnikom również ciekawych wniosków. Mianowicie często niepotrzebnie sprowadzamy z drugiej strony świata modne składniki żywieniowe i pielęgnacyjne, w tym nasiona chia czy jagody goji, podczas gdy pod nosem (czy raczej butem) mamy równie wartościowe rośliny, których zbawiennych właściwości nie znamy.

Na wszystkich wytrwałych odkrywców przyrody, na końcu spaceru czekały niespodzianki – torebki z kosmetykami do pielęgnacji ciała i włosów Pharma Care. Organizatorki spaceru obiecują, że nie było to ostatnie tego typu wydarzenie i w zanadrzu mają już kolejne pomysły na aktywne łączenie tematu pielęgnacji z naturą, pod patronatem marki Pharma Care.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Synertime
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym Biuro prasowe
2025-06-11 | 11:30

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

Już 1 października rusza w Polsce system kaucyjny. Aby odzyskać kaucję doliczoną do zakupu napoju w puszcze, konsumenci będą musieli spełnić kilka warunków. Inicjatywa
Styl życia „Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję
2025-04-22 | 13:00

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Z okazji Dnia Ziemi marka SodaStream przypomina, że zmiana może zacząć się od jednej decyzji – i jednej butelki wielorazowej. Nowa kampania „Zamień jednorazowe butelki na
Styl życia Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta
2025-02-27 | 15:00

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Handel

Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.

Problemy społeczne

Do 2029 roku rynek pracy skurczy się o milion pracowników. Przedsiębiorcy wskazują, jak zaktywizować cztery wykluczone dotąd zawodowo grupy [DEPESZA]

W latach 2020–2029 zmiana struktury społecznej doprowadzi do skurczenia się rynku pracy aż o milion pracowników. Trend ten wymusi na pracodawcach konieczność podejmowania konkretnych działań zmierzających do aktywizacji pomijanych dotąd grup społecznych. – Inkluzywność to nie tylko kwestia etyczna, to strategiczna odpowiedź na kryzys demograficzny i niedobór siły roboczej – wskazuje Związek Przedsiębiorców i Pracodawców.