Komunikaty PR

Słodki fit stolik. Na rodzinne imprezy wybieramy ciasta bez cukru i bezglutenowe

2021-05-12  |  01:00
Biuro prasowe
Do pobrania jpeg ( 0.21 MB )

Wiosenne imprezy czas zacząć! Jesteśmy stęsknieni towarzyskich spotkań, a cukiernicy wspinają się na wyżyny swojej kreatywności, aby nas zadowolić. Polacy podchodzą jednak teraz do słodyczy dużo ostrożniej, świadomi tego, że cukier negatywnie wpływa na zdrowie. Szukają fit deserów, bezglutenowych tortów, wege ciast bez cukru. Zapowiada się, że tegoroczny słodki stolik będzie bardzo fit.

Rozpoczął się sezon komunijno-weselny. W gastronomii więc, w której od ponad roku trwa zastój powiało optymizmem. Od połowy maja dopuszczalne są nieduże (do 25 osób) spotkania w plenerze, np. ogródkach. Od 29 maja można organizować imprezy dla maksymalnie 50 osób, także na salach. Już teraz więc w firmach specjalizujących się w przygotowywaniu słodkiego menu na komunie i wesela zaczął się wzmożony ruch.

- Rzeczywiście nagle zalały nas zamówienia na torty i ciasta na przyjęcia - przyznaje Ewelina Choińska, współwłaścicielka największej franczyzowej sieci niecukierni w Polsce Fit Cake. - Specjalizujemy się w wypiekach dla tzw. klientów z problemami, np. alergików, diabetyków, osób nietolerujących glutenu. Pytania są więc głównie o torty bezglutenowe, wege słodycze, czyli np. bez laktozy i ciasta bez cukru.

Bezglutenowy tort na rodzinne przyjęcie

Jak wynika z danych Centrum Badania Opinii Publicznej (CEBOS) co czwarty Polak stosuje jakąś dietę. Najczęściej jest to dieta odchudzająca, która ma pomóc zrzucić zbędne kilogramy. Po pandemii wielu z nas przybrało na wadze. Rośnie też grupa zdeklarowanych wegan. Coraz więcej osób rezygnuje też z cukru, który jest pośrednią przyczyną wielu poważnych schorzeń. Gluten czy białko zwierzęce są natomiast zakazane w jadłospisach większości alergików. Dlatego coraz więcej ludzi, mimo że sami nie muszą być na jakiejś restrykcyjnej diecie decyduje się na zakup na imprezę bezglutenowego tortu czy ciasta bez cukru.  Tak jak Anna Siemaszko z Białegostoku, która postanowiła wreszcie zaprosić rodzinę na odkładaną od miesięcy imprezę z okazji narodzin jej córeczki.

Sama unikam mleka krowiego, ponieważ karmię piersią. Wiem też, że jedno z dzieci siostry nie je glutenu z powodów zdrowotnych. Może wśród gości będą też inni alergicy. Nie chciałabym, żeby czuli się pominięci czy wykluczeni z jakichś atrakcji. Dlatego zamówiłam tort bezglutenowy i bez laktozy - wyjaśnia. - W Fit Cake wybrałam taki na bazie mleka kokosowego. Wygląda super. W kawiarni właścicielka poczęstowała mnie najpierw kawałkiem i smakowo też jest bomba. Nawet ci goście, którzy lubią tradycyjne słodycze nie powinni być zawiedzeni.

 

Cukrowy test dla dzieci

Jak wynika z danych sieci Fit Cake, która posiada 30 lokali franczyzowych w całej Polsce, w każdym mieście, ba, nawet dzielnicy, około 15 proc. mieszkańców to ludzie mający specjalne potrzeby żywieniowe i poszukujący alternatywnych słodyczy. Nie tylko alergicy i diabetycy, ale też sportowcy, osoby prowadzące aktywny tryb życia, kierujące się określonym zasadami światopoglądowymi.

Wyraźnie to widać, że w ostatnim roku grupa ta znacznie się zwiększyła. Sądzę, że nawet do 20 proc. - mówi Rafał Kościuk, właściciel systemu franczyzowego Fit Cake. - Oczywiście powodem jest pandemia i zdrowie. Jeśli ktoś jest miłośnikiem serników, ale wie, że cukier szkodzi, to woli przyjść do nas i kupić sobie kawałek ciasta bez cukru. Nawet tak na wszelki wypadek. Jest wiele takich osób.

 

Sieć restrykcyjnie przestrzega zasady “no suger”, “no gluten”. Posiada certyfikat producenta bezglutenowych słodyczy wystawiony przez Polskie Stowarzyszenie Osób z Celiakią i na Diecie Bezglutenowej. W zeszłym roku firma obsługiwała charytatywnie festyn dla małych cukrzyków zorganizowany przez białostocką Fundację dla Dzieci z Cukrzycą 3mam cukry, z którą współpracuje.

Mamy poddały nas wtedy testowi. Mierzyły dzieciom poziom cukru przed zdradzeniem kawałka bezglutenowego i bezcukrowego tortu i po. Okazało się, że wszystko jest w normie - opowiada Rafał Kościuk. - Ten test natychmiast przysporzył nam nowych klientów, którzy mają pewność, że nasze ciasto bez cukru nie wywoła u ich dzieci niebezpiecznego skoku glikemicznego. To zabawny i wzruszający widok, kiedy dziecko, które ma na co dzień zakaz jedzenia słodkiego bezkarnie pałaszuje kawał ciacha, umazane kremem, szczęśliwe. Dla nas to też wyjątkowa chwila, kiedy ktoś po raz pierwszy w życiu je na przykład donuta, bo te z Fit Cake my nie szkodzą. Wtedy aż chce się znowu coś wymyślać, szukać oryginalnych, innowacyjnych rozwiązań i przepisów.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta Biuro prasowe
2025-02-27 | 15:00

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona
Styl życia Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania
2025-02-19 | 13:30

Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania

Pokolenie Z wkroczyło na rynek pracy, wnosząc na niego świeżą energię, pomysły i… oczekiwania. A te determinują podejście pracodawców do szeroko pojętego zarządzania
Styl życia Firma eventowa jako partner w organizacji eventów
2025-02-18 | 12:50

Firma eventowa jako partner w organizacji eventów

Współczesne eventy to nie tylko okazja do spotkań, ale także istotny element strategii marketingowych i komunikacyjnych. Profesjonalna firma eventowa odgrywa kluczową rolę

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Seriale

Sport

Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską

Ponad połowa Polaków deklaruje aktywność fizyczną co najmniej raz w tygodniu. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor, w 2025 roku 14 proc. osób planuje zwiększyć wydatki na siłownię, dietę oraz wizyty u specjalistów. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie sieci fitness dynamicznie rozwijają swoją działalność i dostosowują liczbę placówek do popytu. Xtreme Fitness Gyms zamierza do 2027 roku uruchomić 227 lokalizacji, w tym roku ma też powstać około 10 placówek Xtreme KiDS przeznaczonych dla dzieci. W planach jest również ekspansja zagraniczna.

Konsument

Klienci oczekują od salonów optycznych nie tylko profesjonalnych badań wzroku. Ważne jest także doradztwo w doborze oprawek

Coraz więcej osób w Polsce zmaga się z wadami wzroku. Świadczy o tym także rosnąca z roku na rok liczba skierowań do optometrystów, którzy profesjonalnie dobierają okulary lub soczewki korekcyjne. Klienci oczekują od salonów optycznych właściwej opieki konsumenckiej, kompetencji oraz indywidualnego potraktowania. Dlatego, aby wyróżnić się na rynku optycznym, sieć salonów optycznych OKKO, których właścicielem jest Medicover, stawia na połączenie kompleksowej opieki optometrycznej z doradztwem stylistów.