Komunikaty PR

Słodko jest pomagać mądrze

2024-04-22  |  10:00

Jeden z największych producentów czekolady w Polsce, znany ze swojej dobroczynności, tym razem we współpracy z zaprzyjaźnioną Fundacją Dobrych Inicjatyw otacza opieką wychowanków placówek opiekuńczo-wychowawczych, którzy przygotowują się do ich opuszczenia i samodzielnego życia. Jak pokazują dane – jest to grupa szczególnie narażona na trudny start w dorosłość. Akcja edukacyjna realizowana m.in. w Pijalniach Czekolady E.Wedel ma przybliżać klientom sytuację i potrzeby młodych ludzi i zachęcać do efektywnego pomagania i wspólnego zmieniania rzeczywistości m.in. poprzez podpisanie petycji postulującej zmiany w systemie pieczy zastępczej.

Z opublikowanego przez Fundację Dobrych Inicjatyw raportu „Start w dorosłość. Sytuacja młodych dorosłych po doświadczeniu życia w instytucjonalnej pieczy zastępczej” można dowiedzieć się, jak radzą sobie osoby opuszczające tzw. domy dziecka. To pierwsze od wielu lat kompleksowe badanie poruszające tę kwestię. Dane są zatrważające.

Start w dorosłość po opuszczeniu placówki – wyniki badania

Średni wiek usamodzielnienia się przeciętnego dziecka w Polsce wynosi prawie 29 lat (Eurostat). Tymczasem 18-latki, które nie kontynuują nauki, muszą ponad dekadę wcześniej opuścić tzw. dom dziecka i rozpocząć samodzielne życie. Aż 40% badanych nie ma stałego źródła utrzymania, wielu z nich nie ma gdzie mieszkać, a jedynie 31%, opuszczając placówkę, otrzymało wsparcie emocjonalne. Osoby usamodzielniające się często wracają do niewydolnych wychowawczo rodzin lub do środowisk dysfunkcyjnych. Tym samym po raz kolejny spotyka je wykluczenie.

– Badania pokazały, że wielu wychowanków pieczy zastępczej po opuszczeniu placówki opiekuńczo-wychowawczej wpada w tzw. czarną dziurę. Jako solidarne społeczeństwo mamy obowiązek naprawić tę sytuację i upomnieć się o dzieci oraz młodzież, które zostały zawiedzione w podstawowej komórce społecznej – we własnej rodzinie. Raport to dopiero pierwszy krok na drodze do realnej zmiany. Zaczynamy zaplanowane działania z partnerami, które pozwolą nam realnie wpływać na wdrożenie systemowych działań naprawczych – mówi Bartłomiej Jojczyk, prezes Fundacji Dobrych Inicjatyw.

Celem nadrzędnym jest naprawa systemu pieczy instytucjonalnej, tak by żadne dziecko w Polsce nie było pozbawione bezpiecznego miejsca do życia. Dlatego Fundacja Dobrych Inicjatyw we współpracy partnerami biznesowymi edukuje i buduje poparcie społeczne dla postulatów zmian. Zaangażowanie firm, które dysponują różnorodnymi kanałami dotarcia do klientów i opinii publicznej, zwiększa zasięg i skalę prowadzonych działań.

Akcja uświadamiająca w Pijalniach Czekolady E.Wedel

Jednym z działań jest akcja w Pijalniach Czekolady E.Wedel. W myśl hasła „Z przyjemnością dla przyszłości” marka stawia na wspieranie młodych, którzy tą przyszłość będą wkrótce tworzyć. Klienci w Pijalniach w całej Polsce znajdą ulotki z hasłem: “Gotowi do startu? Nie”. Dowiedzą się z nich o sytuacji i potrzebach usamodzielniającej się młodzieży oraz możliwości wyrażenia poparcia dla postulatów zmian. W myśl przesłania akcji będą mogli przyłączyć się do społecznej zmiany i zapobiegać wykluczeniu osób, które stoją u progu samodzielnego życia. Wystarczy, że klienci podpiszą petycję, która ma na celu przeciwdziałanie kryzysowi w pieczy zastępczej. Znajduje się ona na https://fdi.org.pl/petycja/.

– Słodko jest pomagać, a najsłodziej jest pomagać mądrze. Wedel od lat opiera swoje działania dobroczynne na wiedzy i odpowiednio zdiagnozowanych i zdefiniowanych potrzebach, co jest możliwe dzięki współpracy z tak doświadczonym partnerem jak Fundacja Dobrych Inicjatyw. Chcemy być częścią sojuszu, który będzie miał wpływ na ułatwienie startu w dorosłość – stąd pomysł na akcję w naszych Pijalniach Czekolady. Dzięki obecności w 33 punktach w całej Polsce będziemy poprawiać świadomość o wyzwaniach, jakie czekają na młodych ludzi opuszczających placówki opiekuńczo-wychowawcze. Zachęcamy do dołączenia do naszej sieci wsparcia. Wspólne działanie organizacji pozarządowych, biznesu, a także pojedynczych osób może przynieść realną zmianę – komentuje Karolina Kopińska, koordynatorka ESG w Wedlu.

Wielopłaszczyznowa współpraca Wedla z Fundacją Dobrych Inicjatyw

Współpraca z Fundacją Dobrych Inicjatyw jest elementem realizacji społecznego filaru strategii zrównoważonego rozwoju (ESG) Wedla.

Działania zaczęły się 5 lat temu dzięki oddolnemu projektowi jednego z wedlowskich pracowników, w ramach programu grantowego „Wedel od Serca”. Trwają do dziś i są rozwijane o kolejne elementy. To wielopłaszczyznowe działanie – od wsparcia finansowego, przez produktowe (przekazywanie słodyczy do paczek świątecznych), po wolontariat pracowniczy (udział w akcji “Paczka dla Seniora” czy warsztatach dla młodzieży prowadzonych w ramach pracowniczej “Akademii Wedla”).

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia „Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję Biuro prasowe
2025-04-22 | 13:00

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Z okazji Dnia Ziemi marka SodaStream przypomina, że zmiana może zacząć się od jednej decyzji – i jednej butelki wielorazowej. Nowa kampania „Zamień jednorazowe butelki na
Styl życia Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta
2025-02-27 | 15:00

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona
Styl życia Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania
2025-02-19 | 13:30

Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania

Pokolenie Z wkroczyło na rynek pracy, wnosząc na niego świeżą energię, pomysły i… oczekiwania. A te determinują podejście pracodawców do szeroko pojętego zarządzania

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Tadeusz Drozda: Po 52 latach kariery na estradzie wystąpię nie jako artysta kabaretowy, ale jako piosenkarz. Jak przed każdym debiutem jest trema

Podczas najbliższej edycji Polsat Hit Festival satyryk zaprezentuje się w nietypowej dla siebie roli – zamiast jak zwykle rozśmieszać publiczność do łez, zaśpiewa. W trakcie koncertu „Gdzie się podziały tamte prywatki” w jego wykonaniu będzie można usłyszeć dwa wielkie przeboje wylansowane przed laty przez Krzysztofa Krawczyka i Andrzeja Zauchę. Tadeusz Drozda podjął wyzwanie, zapowiada, że postara się mu sprostać, a jednocześnie nie ukrywa, że nieco się stresuje chociażby z tego powodu, że wśród nowego pokolenia artystów nie ma zbyt wielu znajomych.

Muzyka

Bryska: Dla mnie Opera Leśna to bardzo sentymentalne miejsce. Jako dziecko oglądałam festiwale w Sopocie, a teraz sama mogę na nich występować

Wokalistka przyznaje, że z dużą radością przyjęła zaproszenie do udziału w Polsat Hit Festiwal 2025. Dla niej bowiem występ w Operze Leśnej w Sopocie ma niezwykle sentymentalny wymiar. Jeszcze będąc dzieckiem oglądała w telewizji koncerty z Sopotu i marzyła, by kiedyś stanąć na tej kultowej scenie. Marzenie się spełniło i teraz, kiedy tylko ma taką możliwość wraca do tego amfiteatru z ogromną przyjemnością. W piątek Bryska zaśpiewa w koncercie „Radiowy Przebój Roku”.

Transport

Polska jednym z największych rynków aut używanych na świecie. Dwie trzecie kierowców planuje zakup z drugiej ręki

66 proc. konsumentów, którzy w ciągu najbliższych trzech lat chcą zmienić samochód, deklaruje zakup z drugiej ręki – wynika z badania autoDNA. W Polsce na jedno auto nowe, z salonu, przypada pięć używanych. Chociaż rynek wtórny się stopniowo profesjonalizuje, wciąż liczne są nieprawidłowości i próby oszukania kupującego. 81 proc. kupujących deklaruje, że weryfikuje stan auta przed zakupem, ale często jest to bardzo pobieżny proces.